Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 124, 125, 126, 127  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-11-2017, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Gdyby tak było, to Karkonosze dalej by do Szklarskiej kursowały.

Nie sądzę. Po pierwsze w Szklarskiej Porębie nie ma możliwości odstawienia Darta na kilka godzin (w ogóle nie ma miejsca na odstawienie jakiegokolwiek składu poza Rozewiem, bo jeden tor w weekendy zajmują KD). Poza tym linia 311 ma za małą przepustowość. Karkonosze przyjadą do Jeleniej Góry o 8:46, a o 8:11 startuje Rozewie, o 8:30 Szrenica, z kolei o 9:00 (o 9:25 w (C)) rusza osobówka ze Szklarskiej Poręby, a potem o 9:31 jedzie już następny osobowy do SzPG. Zatem dla Karkonoszy nie ma miejsca. Jedyny możliwy wariant to właśnie coś na wzór Śnieżki, czyli pociąg jedzie do góry i zaraz wraca na dół.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2017, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Niedaje sie dopelnic toru? bo jezeli to stacja kde jest koniec sieci trakcijnej to trzeba cos na zatrudnenie taboru.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 30-11-2017, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Marcel Štancl, pamiętaj że to jest Polska, a nie Czechy. Gdyby stacja leżała w Czechach, to pewnie tak by zrobiono, ale niestety na polskiej kolei myślenie boli i panuje ogólnokrajowy niedasizm Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2017, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Bo jest potrzebny 1 pciag Czeski i drugi polski. jezeli jakis objazd lokomotiwe, lub powrot popichu , czi maniewre wagonow besprostrednych. no trzeba fakticznie uwazac czi to niejest glupota Pociag Praha - Harrachov pieszkom do Szklarska Porba i dalej nastempnym pociagem w kierunku Wroclaw?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Piechowice

PostWysłany: 01-12-2017, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Od wczoraj tj . 30,11 podrożały bilety PKS Tour Jelenia Góra na trasie Jelenia Góra-Szklarska Poręba G. Za trasę Piechowice Dolne - Szklarska P.G. trzeba zapłacić 6zł. wcześniej 4zł. Jelenia Góra-Piechowice 4zł. a przed podwyżką 3zł. Pełna relacja Jel.G-Szkl.P.G pozostaje bez zmian 7zł. Dla porównania : autobus piechowice-Szkl.P. 6zł.,pociąg 2,50zł. Masakra .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 01-12-2017, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Tam jest honorowany EURO NISE Ticket. Snizki sa tylko brakuje Taboru.

[ Dodano: 03-12-2017, 06:21 ]
Najwiekszy klopot jest pozamykana myjanka Szklarska Poreba Jakuszyce! Bo niemogliwe krzizowanie pociagow.I dlja tego ostaje pospieszny Praga - Harrachov w dupie i niema szencu do Szklarska Poreba s mogliwosczi przesadki dalej do Wroclaw.Tak samo zamalo torow Szklarska Poreba.ČD juz place Stadlerow na polskim terenu i niema peniadze na motoriczki z Prage. ogolnie trzeba koordinacja EURONISE.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-12-2017, 18:23    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem z Tanvaldu do Jeleniej Góry

Kolej Izerska nie jest może najbardziej poprawną nazwą dla tego odcinka linii kolejowej, nie ma też historycznego rodowodu, dziś jednak – przede wszystkim dzięki aktywnym działaniom Towarzystwa Kolei Izerskiej na rzecz przywrócenia przewozów – jest jednoznacznie kojarzona z odcinkiem ze Szklarskiej Poręby do Harrachova.

Czytaj więcej:
http://kolejapodolnymslasku.przystanekd.pl/2017/06/kolej-izerska.html

_________________

Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 04-12-2017, 22:45    Odpowiedz z cytatem

W Harrachovie jest mijanka bez obsługi na miejscu, o Jakuszycach bezobsługwych nikt nie pomyślał na etapie projektu ani później. Taka jest różnica między CZ a PL Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 05-12-2017, 06:36    Odpowiedz z cytatem

Jest relacje osobowa Liberec - Tanvald - Harrachov - Jakuszyce- Szklarska Poreba.
I potym jest potřebne Praha - Tanvald - ktore teoreticznie moglo by do Szklarska Poreba s mogliwosczi przesadki do Wroclaw. Na to juz niewystarcze mijanka Harrachov i jest trzeba uruchomic Jakuszyc to wsytko.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-12-2017, 21:15    Odpowiedz z cytatem

A jakim problemem byłoby uruchomienie Jakuszyc, a może i Szklarskiej Dolnej nawet z nastawni SPG? Wiem, że to pewien dystans, jednak przy dzisiejszych możliwościach technicznych to nie powinno być problemem. A jeśli nie tak, to w obu miejscach rozpruwalne rozjazdy wracające do poprzedniego położenia, automatyczne SRK i po temacie. Każdy kierunek ma swój tor. Tylko że to jest Polska...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-12-2017, 23:00    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
A jakim problemem byłoby uruchomienie Jakuszyc, a może i Szklarskiej Dolnej nawet z nastawni SPG? Wiem, że to pewien dystans, jednak przy dzisiejszych możliwościach technicznych to nie powinno być problemem.

Problemem są pieniądze, bo automatyka kolejowa kosztuje. Z tego względu zrezygnowano z odbudowy mijanki w Szklarskiej Porębie Dolnej, która miała byś sterowana z Piechowic. A dla tych kilku par pociągów w Jakuszycach mijanka potrzebna nie jest.
EU07-469 napisał/a:
A jeśli nie tak, to w obu miejscach rozpruwalne rozjazdy wracające do poprzedniego położenia, automatyczne SRK i po temacie. Każdy kierunek ma swój tor. Tylko że to jest Polska...

Była kiedyś taka mijanka w Korzybiu na linii Słupsk - Szczecinek, ale po tym jak doszło tam do czołowego zderzenia pociągów, mijankę zamknięto. Nie wiem, czy obecnie gdzieś w Polsce działają jeszcze mijanki samoczynne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-12-2017, 00:39    Odpowiedz z cytatem

Niestety znając zdolności ludu zamieszkującego lasy i pola na północ od Sudetów, to samoczynność i działanie jakiegokolwiek urządzenia zbudowanego z kawałka metalu i pozostającego bez dozoru jest wątpliwa. Na południe od Gór Olbrzymich dowolny kabelek leżący wzdłuż torów lub na polu, leży i służy cywilizacji. U nas na widok dowolnej instalacji suweren o duchu myśliwskim po pradziadach, poczuwa się do obowiązku wycięcia kabelka, śrubki, szyny aby rzucić za stodołą lub spieniężyć na najbliższym skupie złomu. Ślady wycięcia widać choćby w tunelu pod przełęczą Kowarską na linii 308 itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 06-12-2017, 06:44    Odpowiedz z cytatem

Jezeli chodzi tylko osobowki Liberec Szklarska Poreba. To ze Polaci robia na produkcje Samochodow Szkoda Mladá Boleslav nikogos nieinteresuje. Pospieszny Mladá Boleslav - Szklarska Poreba i do swojej krajiny?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-12-2017, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Jak chodzi o Korzybie (i też parę innych miejsc na tym fragmencie 405-tki) to tam był inny problem. System KAPSCH się nie sprawdzał, pociągi zamiast drogą radiową łączyć się z Miastkiem jeździli na telefon. Automatyczne urządzenia SRK mogłyby załatwić sprawę (przykład: ze Szklarskiej Górnej wyjeżdża w kierunku Jeleniej pociąg, w tym samym czasie z Piechowic rusza drugi do góry - w momencie rozpoczęcia nadawania sygnału zezwalającego na jazdę w Szklarskiej Górnej na Dolnej załącza się automatycznie S1a (absolutny zakaz wjazdu za sygnalizator samoczynny) i wyłącza się dopiero gdy ostatnia oś pociągu jadącego z góry przekroczy czujnik za rozjazdem i analogicznie z drugiej strony. Problemem jest fakt że całość musiałaby być wykonana tworzywami sztucznymi, bo miedź jest zbyt chodliwym towarem.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 07-12-2017, 00:11    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
........ Problemem jest fakt że całość musiałaby być wykonana tworzywami sztucznymi, bo miedź jest zbyt chodliwym towarem.


Czyli potwierdzasz co napisałem parę postów wyżej Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 125 z 127 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 124, 125, 126, 127  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl