Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 125, 126, 127  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 19-06-2007, 23:49    Odpowiedz z cytatem

sukinsyny,nie ostatni raz zresztą Crying or Very sad

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

przemas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 03-07-2007, 07:50    Odpowiedz z cytatem

Beton PKP PLK za wjazd specjalnego pociągu do Szklarskiej Poręby chciał od organizatorów 1,5 miliona koron czeskich, czyli ponad 200 tys. zł:

Vážení cestující,
dovolte, abych se Vám jménem Železniční společnosti Tanvald, o.p.s omluvil za to, že se nám nepodařilo v rámci letošních oslav zajistit avizovanou jízdu do Polska. Jednání s PKL jsou však velmi složitá a týden před akcí nám bylo polskou stranou sděleno, že za zprovoznění tratě bychom museli zaplatit v přepočtu cca 1,5 milionů korun. To, jak jistě chápete, není v našich možnostech, nehledě k tomu, že za pouhý týden by nebylo možno trať na polské straně zprovoznit. V jednáních samozřejmě pokračujeme a pevně doufáme, že se ještě letos budete moci svézt vlakem z Kořenova do polského města Szklarska Poreba.


http://www.zubacka.cz/aktualne/20070629_omluva_cestujicim/index.htm

30.06.2007, 105 let ozubnicové trati: Kořenov a okoli - film


_________________
Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2007, 12:10    Odpowiedz z cytatem

200 tysięcy złotych ????


To chyba największy absurd roku!!

_________________
Dresden - Wrocław - walczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 03-07-2007, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Picolo napisał/a:
Beton PKP PLK za wjazd specjalnego pociągu do Szklarskiej Poręby chciał od organizatorów 1,5 miliona koron czeskich, czyli ponad 200 tys. zł

Czy ich już do reszty pojeb...?!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2007, 12:41    Odpowiedz z cytatem

Krycha, brak słów, to trzeba by na cała Polskę hałasu narobić. To się po prostu w głowie nie mieści. Chciałbym widzieć to pismo od PLK, w którym żądają takiej sumy.

_________________
Dresden - Wrocław - walczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szpak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2006
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 03-07-2007, 13:44    Odpowiedz z cytatem

To już wszystko jasne. Za odkrzaczenie kilkunastu km torów PKP liczy sobie 200 baniek. Smile

_________________
Marcin Szpakowski

Zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 03-07-2007, 14:09    Odpowiedz z cytatem

No tam pewnie trzeba by było trochę więcej zrobić niż odkrzaczyć ale fakty są takie że PLK chciało na tym jednym prywatnym przejeździe dla miłośników kolei wyremontować chyba cały ten odcinek.

Takie chamskie trochę bo pewnie gdyby ktoś później chciał się to linią przejechać to cena by już taka nie była. Kurde ile to już razy Czesi chcieli przejechać się tą linią, podobnie jak kiedyś angielscy turyści którzy chcieli przejechać się linią do Karpacza ale co na to PLK?? NIE DA SIĘ albo rzucają właśnie taką cenę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 03-07-2007, 14:50    Odpowiedz z cytatem

V jednáních samozřejmě pokračujeme a pevně doufáme, že se ještě letos budete moci svézt vlakem z Kořenova do polského města Szklarska Poreba.

Czesi wyrażają nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie możliwość przejechania się pociągiem z Korzeniowa do Szklarskiej Poręby.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2007, 21:18   Skandal na torowisku Odpowiedz z cytatem

Dwieście tysięcy złotych od Czechów zażądały PKP za przejazd pociągu do Szklarskiej Poręby!

Półtora miliona koron czeskich, czyli około 200 tys. zł to kwota, którą Polskie Linie Kolejowe zażyczyły sobie od czeskiego przewoźnika za wjazd do Szklarskiej Poręby specjalnego składu retro.

Do pokonania miałby 15 km dzielące Harrachov od miasta pod Szrenicą. W 105. rocznicę powstania Śląskiej Kolei Górskiej pojechał z Zittau do Tanvaldu. Szklarską Porębę ominął, bo Czechów, którzy przejazd organizowali, nie było stać na spełnienie tego astronomicznego żądania.
– To skandal! – oburzają się miłośnicy kolejnictwa.

Czesi napisali list do pasażerów z przeprosinami. – Niestety nie stać nas na taką opłatę. Mamy nadzieję, że jeszcze latem pojedzie pociąg z Tanwaldu do Szklarskiej Poręby – dyplomatycznie zapowiadają organizatorzy rocznicowego przejazdu.

Polska strona nie udzielała żadnych informacji o kursie pociągu retro. Próżno było dowiedzieć się czegokolwiek przez informację telefoniczną. Uprzedzany zwykle o takich przedsięwzięciach Maciej Gałęski z Euroregionu „Nysa” tym razem nic o tym nie słyszał.
– Szkoda, bo nawet pojechalibyśmy samochodem do Czech, aby ten pociąg zobaczyć. A nie wiedzieliśmy nawet, kiedy tam najlepiej się udać – mówią Artur i Sylwia Rodkowscy.

Wiele osób, które o przejeździe dowiedziały się po naszej publikacji, było przekonane, że powodem odmowy strony polskiej są względy techniczne. Okazało się jednak, że poszło o pieniądze. I to niemałe w porównaniu do całego zamierzenia.

Mogła być wielka atrakcja turystyczna promująca region w Polsce i u sąsiadów. Przez chciejstwo PKP wyszła afera, klapa i międzynarodowy wstyd.


www.jelonka.com[/b]

_________________
Dresden - Wrocław - walczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 03-07-2007, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Czy ich już do reszty pojeb...?

Nie po raz pierwszy Peelka daje taki popis. Kompromitacja!

Już w maju odwołano dwudniową imprezę z parowozem na trasach Kłodzko - Kudowa i Kłodzko - Stronie, bo Peelka zażyczyła sobie bodaj 12 tysięcy więcej za jakieś oczyszczenie przejazdów na linii do Stronia. Razem chyba 32 tysiące.

Prawie setka ludzi z całej Polski porobiła przedpłaty - w tym my (ja z Przyjaciółką) - a wyszło z tego wielkie g! SHK wszystkim błyskawicznie zwróciło pieniądze, bo nie miało wyjścia.

A taka firma jak DLA robi objazdy specjalne autobusami, funduje miłośnikom zniżki po kosztach. Ale to jest PRYWATNA firma, a nie betonowy moloch. Życzę jej, aby szybko wystartowała w przetargach na DŚ. I może nie tylko na DŚ...

To sobie przeczytajcie (szczególnie końcówkę). Dzicz, wstyd i obciach. Taką opinię zawdzięczamy właśnie tego typu "promocji" polskiego kolejnictwa:

http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6029

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-07-2007, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Czy przypadkiem linia Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce nie jest w gestii PKP SA - Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami?

_________________

"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 08-07-2007, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Odbyło się spotkanie władz Kraju Libereckiego z marszałkiem Województwa Dolnośląskiego Andrzejem Łosiem, na którym uzgodniono plan otwarcia linii ze Szklarskiej Poręby do Harrachova do 2009 roku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/4975

Poláci chtějí do roku 2009 obnovit spojení z Jelení Hory do Čech :..

Liberec - Polská strana má zájem do roku 2009 obnovit provoz na léta nevyužívané železniční trati z polské Jelení Hory přes Sklářskou Porebu do Harrachova a dál do Liberce. Obnovení trati má tisícům polských fanoušků lyžování umožnit pohodlnou dopravu vlakem na mistrovství světa v klasickém lyžování, které se v Liberci uskuteční v únoru 2009. Na jednání s představiteli Libereckého kraje to včera v Liberci řekl maršálek Dolnoslezského vojvodství Andrzej Los.

"Pan maršálek tu byl poprvé a během našeho jednání jsme dospěli k řadě důležitých a konkrétních dohod," řekl liberecký hejtman Petr Skokan. S pětičlennou polskou delegací prý diskutovali především o nutné modernizaci železniční tratě z Liberce do Žitavy, která je na polském území v havarijním stavu, a také právě o obnovení provozu na trati přes Krkonoše. V obou případech je součinnost s polskou stranou nezbytná.

O obnovení provozu na horské železnici mezi Harrachovem a Sklářskou Porebou usilují starostové z příhraničních oblastí obou zemí už od začátku 90. let, ale zatím marně. Dosud se na trati uskutečnilo jen několik příležitostných turistických jízd. Dlouho nepoužívaný úsek trati mezi českou hranicí a Sklářskou Porebou prověřovala před dvěma lety německá firma, která zpracovává studii proveditelnosti polské části projektu Regiotram Nisa. Zkušební jízda ukázala, že trať na polské straně není tak zničená, jak se původně předpokládalo. Další prověrka pak odhalila, že průjezdná je i trať ze Sklářské Poreby do Jelení Hory a dál do oblíbeného zimního střediska Karpacz.

"Maršálek nás ubezpečil, že fungující veřejná doprava je jednou z jeho velkých priorit," dodal hejtman. Obě strany se podle něho dohodly na ustavení pracovní skupiny, která by se tímto projektem měla začít co nejdříve zabývat. Na realizaci nákladného projektu chtějí oba regiony čerpat dotace z evropských fondů. Situaci by měl podle maršálka usnadnit záměr polského státu převést regionální tratě na jednotlivá vojvodství.

S obnovením železničního spojení mezi českou a polskou částí Krkonoš počítá projekt regionální železnice Regiotram Nisa, který připravuje Liberecký kraj. V budoucnu by měl zajistit rychlé a pohodlné spojení mezi Žitavou a Libercem a také na druhou stranu do Krkonoš a dál do Polska. Náklady projektu se odhadují řádově na miliardy korun. Se spojením do Polska počítal původní projekt až ve třetí fázi, což by nemělo být dřív než za deset let. Zájem Poláků tak může celý záměr urychlit. To by podle vedení Libereckého kraje prospělo rozvoji turistiky na obou stranách hranice.

Zájem polské strany by mohl znamenat pro projekt Regiotram návrat do hry. Ministerstvo dopravy na něm totiž před časem zastavilo pro přílišnou neefektivnost práci, namísto něj se mělo začít upravovat původní železniční spojení.


_________________

Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-07-2007, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Szybciej będzie koleją

Większą odwagę w podejmowaniu decyzji zarząd województwa ma w sprawie transportu kolejowego. Zamierza reaktywować przewozy pasażerskie na trasie Wrocław – Trzebnica za około 8 mln zł.
– Od 2005 r. mamy tu tylko ruch turystyczny – mówi Tomasz Maciejewski, zarządca spółki Dolnośląskie Koleje Regionalne. – Kiedy właścicielem linii stanie się województwo, pociągi będą kursowały regularnie.
– Co godzinę – dodaje Robert Adach, starosta trzebnicki. Według niego przywrócenie tej trasy jest konieczne. Ponad połowa mieszkańców powiatu dojeżdża do pracy do Wrocławia, a kolej odciążyłaby ruch na drogach.
To pierwsze, ale nie ostatnie – jak zapowiada marszałek Łoś – takie posunięcie. Ponownie ma zostać uruchomiona trasa Szklarska Poręba – Jakuszyce i z Jeleniej Góry do Liberca. •

Moze ktors z Was bedzie na imprezie we Lwowku Slaskim, to moglby wrzucic jakies fotki z przejazdu:)

_________________
Dresden - Wrocław - walczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-07-2007, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Poláci chtějí obnovit trať do Liberce kvůli šampionátu
11.7.2007 Jablonecký deník str. 4 Region
ALEŠ VÁVRA České dráhy
Z Jelení Hory by přepravovala tisíce fanoušků na Mistrovství světa v klasickém lyžování v roce 2009

Liberec – Tisíce fanoušků klasického lyžování ze sousedního Polska napjatě čekají na šampionát, který se v Liberci uskuteční v roce 2009. Polská strana se při očekávání obrovského zájmu fanoušků hodlá pustit společně s Čechy do projektu železniční trati vedoucí z Jelení Hory do Liberce. Na jednání s představiteli Libereckého kraje to řekl maršálek Dolnoslezského vojvodství Andrzej Los.
Podle něj by taková trasa umožnila polským fanouškům pohodlnou přepravu vlakem do dějiště šampionátu. Proto vyjádřil zájem do roku 2009 obnovit provoz na nevyužívané železniční trati z Jelení Hory přes Sklářskou Porebu do Harrachova a dál do Liberce.

Potřebují podporu Evropské unie
„Dohodli jsme se na ustavení pracovní skupiny, která by se tímto projektem měla začít co nejdříve zabývat, neboť na jeho realizaci bychom chtěli požádat o finanční podporu EU,“ prozradil v této souvislosti hejtman Libereckého kraje Petr Skokan.
„Pan maršálek tu byl poprvé a můžu říct, že během našeho jednání jsme dospěli k řadě důležitých a konkrétních dohod,“ dodal hejtman Petr Skokan. „Zabývali jsme se nejen otázkou zprovoznění železniční tratě Liberec - Jelení Hora, ale také otázkou nutnosti modernizace trati mezi Libercem a Žitavou. V obou případech je totiž součinnost polské strany nezbytná,“ podotkl statutární náměstek hejtmana Karel Dolejší s tím, že pro polskou stranu je fungující veřejná doprava jednou z hlavních priorit.
Situaci by měl podle polského maršálka usnadnit záměr Polska převést regionální tratě na jednotlivá vojvodství.

Region| Severní Čechy
Publikováno| Jablonecký deník; Region; 04
Publikováno| Českolipský deník; Region; 04
ID| 9395345d-cd9d-4084-8a70-582e271880c9

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-07-2007, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Odjazd do Liberca

Urząd Marszałkowski chce regularnego połączenia kolejowego Jeleniej Góry z największym miastem pogranicza Czech.

Tak wynika z zapowiedzi przejęcia przez wrocławskich urzędników linii kolejowych nieużywanych przez Polskie Linie Kolejowe, jedną ze spółek PKP. Na liście jest połączenie Jeleniej Góry ze Szklarską Porębą i dalej z granicznymi Jakuszycami.

Pociagi do Szklarskiej Poręby – według zapowiedzi urzędu – już za kilka lat mają jeździć regularnie. Także w niedalekiej przyszłości, po remoncie odcinka Szklarska Poręba Huta – Harrachov, dojadą do Liberca, skąd można się przesiąść na pociąg lub autobus i dojechać do Pragi.

Póki co lokalnych połączeń do Szklarskiej Poręby nie ma: jeżdżą tylko pociągi międzymiastowe, najczęściej okresowe. Są także składy okazyjne, jak ostatnio – z okazji większych imprez, na przykład Lata Agatowego we Lwówku lub Weekendu z Adrenaliną w Szklarskiej Porębie.
– Było tak tłoczno, że chyba przy odpowiedniej promocji tego połączenia, będzie miało ono sens ekonomiczny – mówi Paweł Chromniak, jeden z pasażerów.

Nie wiadomo na razie, z jakimi kosztami wiązałoby się przejęcie i remont linii przez Urząd Marszałkowski. Pewne jest, że zostanie zakupionych osiem nowoczesnych szynobusów, które mogłoby to połączenie obsługiwać. Trzeba także dodać, że na przejęcie przez Wrocław czekają inne linie, nieużywane przez PLK.

Na razie możliwość dojazdu środkami komunikacji publicznej do Czech jest bardzo ograniczona. Do niedawna Jelenia Góra miała tylko jedno połączenie autobusowe z Libercem, obsługiwane przez czeskiego przewoźnika.

www.jelonka.com

_________________
Dresden - Wrocław - walczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 127 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 125, 126, 127  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl