Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-11-2017, 17:37    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
Oczywiście nie twierdzę, że w sezonie nie mogłoby też jeździć coś nocnego ze stolicy,

Dla Warszawy są już dość przyzwoite czasy dla pociągów dziennych. Śnieżka będzie miała czas poniżej 7 godzin, czyli tylko 1:49 h dłużej niż najszybszy pociąg do Zakopanego. Choć osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby IC Asnyk, który na odcinku Wrocław Główny - Szklarska Poręba mógłby jeździć tylko w weekendy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2017, 17:49   

bystrzak2000 napisał/a:
Choć osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby IC Asnyk, który na odcinku Wrocław Główny - Szklarska Poręba mógłby jeździć tylko w weekendy.

Oczywiście że takie rozwiązanie byłoby o wiele sensowniejsze, niż EIC Śnieżka. Jednak tutaj problemem jest tabor. Dart mógłby nie przeżyć profilu linii 311 i prawdopodobnie z tego powodu Karkonosze skrócono do Jeleniej Góry. Jednak myślę że w weekendy PKP IC dałyby radę wygospodarować kilka wagonów (choćby z linii łódzkiej) na obsługę Asnyka do Szklarskiej Poręby. Potrzeba tylko odrobinę dobrych chęci i pomyślunku, czego niestety na polskiej kolei bardzo brakuje.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-11-2017, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Dart spokojnie by sobie poradził z profilem, nawet długość ma odpowiednią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-11-2017, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Jednak myślę że w weekendy PKP IC dałyby radę wygospodarować kilka wagonów (choćby z linii łódzkiej) na obsługę Asnyka do Szklarskiej Poręby. i po co nie dalej Harrachov?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2017, 21:12   

bystrzak2000 napisał/a:
Dart spokojnie by sobie poradził z profilem

Oj nie do końca byłbym tego taki pewien. Gdyby tak było, to Karkonosze dalej by do Szklarskiej kursowały.
Marcel Štancl napisał/a:
i po co nie dalej Harrachov?

O ile dobrze rozumiem, chodzi Ci dlaczego nie do Harrachova. Otóż tutaj jest bardzo poważny problem, linia jest niezelektryfikowana, a PKP IC ma deficyt lokomotyw spalinowych. Myślę że o wiele łatwiej byłoby wydłużyć pociąg z Prahy do Szklarskiej Poręby, niż z Warszawy do Harrachova.
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-11-2017, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Czeskie i polskie koleje muszą zgodzić się na przedłużenie pociągu ekspresowego Praga - Szklarska Poręba

[ Dodano: 29-11-2017, 21:19 ]
jeśli kursuje szybki pociąg Praga - Harrachov, nie ma już problemu z przedłużeniem Poreby

słaba koordynacja ČD i PKP

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-11-2017, 21:45    Odpowiedz z cytatem

A jakim problemem byłoby żeby na pociąg z Warszawy czekała czeska spalinowa lokomotywa nie najmowana dla PKP IC, która przejmowałaby pociąg w Szklarskiej? W przepisach jest wyraźnie, że obcy tabor może poruszać się po drugiej stronie granicy do pierwszej STACJI. Pierwszą STACJĄ jest Szklarska Poręba Górna. Huta i Jakuszyce to PRZYSTANKI. Kwestia znalezienia pudeł i dogadania PKP IC z CD. Chyba że gdzieś coś przeoczyłem, to proszę o poprawienie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

York
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2017, 22:14   

A do kogo nalezy odcinek linii kolejowej od Szklarskiej Poreby Gornej do Granicy ?napewno nie do PLK.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-11-2017, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Jak opuszczałem Dolny Śląsk, to należał do UMWD, teraz prawdopodobnie do PMT Linie Kolejowe. Co nie zmienia faktu że przepisy o ruchu przygranicznym raczej są identyczne.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

York
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2017, 22:35   

Nic innego tylko dogadanie CD PKP IC z UMWD na wjazd. I mamy piekna relacje Warszawa ewentualnie Wroclaw przez Jelenia Gora do Pragi
Powrót do góry

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 29-11-2017, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Wrocław potrzebuje pociągu do Pragi, to rzecz jasna. Ale niech to będzie pociąg jadący najkrótszą trasą, przez Międzylesie. Tą trasą można osiągnąć czas przejazdu ok. 4:30h. Przez Szklarską Porębę i Liberec pociąg taki jechałby dobre 7 godzin. Warszawa z kolei dysponuje szybkimi połączeniami przez Katowice, zatem dla Warszawiaków taki pociąg jadący kilkanaście godzin też byłby nieatrakcyjny kompletnie.

Pociąg z Pragi oczywiście powinien dojeżdżać do Szklarskiej Poręby, może nawet dalej ale sami przeczytajcie na jakim taborem on ma jechać! To ma być czeski wagon motorowy, zatem jego wydłużanie dalej, do Wrocławia/Warszawy to byłaby katorga dla pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-11-2017, 00:42    Odpowiedz z cytatem

Z tego co ja wiem to głównym problemem nie jest nawet skombinowanie lokomotywy tylko brak możliwości jej przejazdu z Harrachova do Szklarskiej Poręby z uwagi na zbyt duży nacisk na oś, formalnie mogą tam poruszać się tylko szynobusy. SM42 z pługiem odśnieżnym co prawda się tam pojawia wg moich informacji, ale regularnie rozkładowo jest to chyba niemożliwe. Chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2017, 09:24    Odpowiedz z cytatem

Zobacz tabor tu http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-1144 i uwazaj 1. mogliwosczi 754 (Brejlowec po polsku Nuriek) i jezeli chodzi o motoriczke klase 854 ona jezdzila na kwalifikowanych przewozow Berlin - Praga - Wieden przedkoscz konstrukcijna 120 km/godzinie.

Bartusz niemasz racje ze przes Tanvald i Turnov zadlugo! Tam jest duzo mogliwoszi srobic szibczej. Jezeli bede podroznych z polski to nietrzeba stacz u wsytkich przistankow.....

Trasa omija Liberec i na koritarzu Praha - Katowice - Warszawa bede dlugo remontow i opoznienych pociagow. tu na tej bocznej liniji gwarancija zawczanych pociagow opoznienie po czeskej stronie niema.

[ Dodano: 30-11-2017, 09:39 ]
I jezeli niebylo by Nurkiem to mozno wagony besprostredne pzeciagnuc lokiem klase 743 ktory moga wzjac tu 800 ton. To jest mojim zdaniem brutto 800 ton. na osobowy pociag wystarcze.https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_743

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2017, 10:52   

Bartuś napisał/a:
Pociąg z Pragi oczywiście powinien dojeżdżać do Szklarskiej Poręby, może nawet dalej ale sami przeczytajcie na jakim taborem on ma jechać! To ma być czeski wagon motorowy, zatem jego wydłużanie dalej, do Wrocławia/Warszawy to byłaby katorga dla pasażerów.

Jakim taborem by ten pociąg nie jechał, to nie ma sensu żeby to jechało dalej niż do Szklarskiej Poręby, ze skomunikowaniem z pociągiem KD od strony Jeleniej Góry. Tak jak wspomniałeś, dla Wrocławian powinno się uruchomić połączenie z Pragą przez Kłodzko, natomiast przez Szklarską Porębę to byłoby dogodne połączenie z Pragą dla mieszkańców i turystów z Kotliny Jeleniogórskiej i ewentualnie ziemi wałbrzyskiej.
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2017, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Fundamentom jest , ze by pociag Praha - Harrachov od poczontku byl Praga - Szklarska Poreba!

Bo to niejest na dluge lata srobic. Harrachov jest dworzec zadaleko miasta i maszinistom niema ktos kawe srobic Język

Maszinist bede zadowolny z polskych dizurnych kobiet jezeli bede kawe i cos dalej....

Bo pospiezny praga - Klodzko - Wroclaw to na duzo lat i jezeli niekiedy bede potym motoryczka Szklarska poreba nieprzeskadza.

inaczej tez jest klopot pociag Szklarska Poreba - Wroclaw zatrzimuje wsytke zadupie....

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 124 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl