Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Od 1 czerwca obowiązkowe miejscówki w TLK
Autor Wiadomość

H3rlitZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010

PostWysłany: 21-05-2011, 15:52    Odpowiedz z cytatem

A czy 1 klasa ma wrócić w pociągach nocnych czy oczywiście muszę walczyć o miejsce w klasie 2?

_________________
2010 : 24304 km.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 21-05-2011, 15:57    Odpowiedz z cytatem

@Klałd - 2 klasa ma być dla ludu, czyli dla każdego bez ograniczeń. Miejscówka jest ograniczeniem, bo co jeśli ja teraz stwierdze, że idę na dworzec i jadę do Wrocka ?? A tak, bo mam tam znajomych więc na przykład spędzę juwenalia we Wrocku a nie w Kraku bo w Kraku właśnie leje deszcz, więc koncert w plenerze lipa. Wrócę z tamtąd rano. Więc o 16.48 jest TLK z Krakowa do Wrocka, jak wyjdę teraz to jeszcze na niego zdążę i jest duże prawdopodobieństwo, że nawet siądę, przy oknie i w kierunku jazdy, no bo dlaczego by nie ? Natomiast w systemie miejscówek, prawdopodobnie dawno wszystkie wykupione, a już na 100% te przy oknie. System miejscówek, to jest dobry tylko dla tych co planują dużo wcześniej wyjazdy.

Wolę walke o miejsce niż miejscówki, bo z walki o miejsce zwykle wychodzi mi miejsce przy oknie, a z miejscówek nie wyjdzie nic bo będa wykupione kiedy ja będę chciał kupić.

Co do extazy, wiem co mówię, w okolicy w której mieszkałem jak byłem nastolatkiem (Kraków Nowa Huta, może słyszałeś) bardzo dużo osób ćpało, wiem jak wyglądają piguły i jak ludzie je jedzący, i co potem czasem wyprawiają. Nie mówię też, że kolej jest niebezpieczna ja zwykle w nocnym TLK idę spać, jednak wcześniej odpowiednio dobieram towarzystwo. Czyli nie takich jak wspomniani, najlepiej znaleźć przedział z jakimiś laseczkami, to one mnie nie okradną, a jak by ktoś chciał nasz przedział okradać, to narobią krzyku i wrzasku to się obudzę. Dodatkowo zdarzyło mi się raz zawrzeć znajomość w pociągu... Czy pani w kasie sprzeda mi miejscówkę w przedziale z zagwarantowanymi laseczkami ? Miejscówka to dobre dla emeryta, moi dziadkowie wyjazd do uzdrowiska zaczynają planować zwykle rok wcześniej...

A jak kupisz podróżnika, którego nie raz kupowałem to jak to śpiewali: Wsiąść do pociągu byle jakiego... Niestety nie w systemie miejscówek.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-05-2011, 18:02   

Victoria, Myślałem że będzie to samo co teraz jest czyli miejscówki obowiązkowe jak w kwalifikowanych do sieciowych kolejowych.
Powrót do góry

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 21-05-2011, 19:09    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
Kład, jak byś chciał zrobić miejscowki na IR.......

Nie da sie w nich miejsc ponumerowac? Skoro stare autosany H9 mialy miejsca numerowane. Tyle ze IR z definicji sa niedotowane i PR chce miec pasazerow stojacych w nich, choć to nieuczciwe i niebezpieczne. Inna sprawa TLK ktore sa z dotacji i IC mowi, ze nie trzeba wagnow, ze taki np Hetman w 2009 wozil 30 osob itp. Gdyby wszytskie TLK mialy miejscowki tak jak w poczatkach TLK bylo, gdy pospieszne byly w PR, to trudniej byloby udowodnic ze nikogo nie woza. Do tego to podstawowa informacja na podstawie ktorej mozna okreslic gdzie skracac w gdzie wydluzac sklady. Dawniej nikt sie tym nie interesowal i te same 8 wagonow jeżdziło caly rok.

Snajper - dla ludu był PRL (miałem 10 lat jak sie skoczył). To fakt że PRL= PKP do dziś. Jednak pokazywanie pasażerów kolei jako "tych gorszych", automatycznie zacierają ręce sprzedawcy samochodów i autobusowcy. Rezerwacja fakultatywna dwójki byłaby dobrym kompromisem mojej i twojej opinii. Tylko, że oczywiście nie ma to żadnego znaczenia dla UTK, MI, IC które stosują swoją "inną" swoją logikę.
Co za problem przykładowo pobrać rezerwację z automatu biletowego na stacji, który byłby połaczony w sieci z kasami. Technicznie wszystko można, ale trzeba chcieć. Nie będzie wolnego miejsca, trudno, nie pojedziesz tym pociągiem , ale dzięki temu ktoś będzie miał wygodniej przejść przez korytarz. Ktoś kto zapłacił nie mało, by mieć to co zakupił, czyli wygodny przejazd.

W efekcie obecnego stanu rzeczy kolej w PL nieistnieje dla rodzin z dziecmi, jak i biznesmenow ktorzy musza napewno dojechac na miejsce. Ja patrze teraz z tej perspektywy. Potem ludzie wioza niemowlaki przez pol Polski w fotelikach, nie zdajac sobie kompletnie sprawy, ze drobny wypadek może być smiertelny. O wypadki na Polskich drogach nietrudno. Nie wspominajac niewygody takiego ruchliwego 2...5 latka ktory przywiązany jest do fotelika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 21-05-2011, 19:36    Odpowiedz z cytatem

to jeżeli tak to niech wypie***** z klasą 1 w ogóle a tania kuszeta będzie dostępna do biletu podróżnika, bo jężeli tak będzie dalej to w 3 kwartale odpłynie kolejne 1 mln pasażerów i wiem to z obdukcji. Załatwialiśmy dla JG wyjazd grupowy w czerwcu do Sopotu, skończyło się na tym że jedziemy klimatyzowanym, z audio-wideo, kibelkiem itd., autokarem klasy europejskiej. Jedyny mankament to nie kolej Sad( (KKS ^^ 1.000km)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 21-05-2011, 19:50    Odpowiedz z cytatem

@Klałd - To znaczy ja za komuny jako mały dzieciak raz na 2 tygodnie jeździłem z Krakowa do Nysy. Bo tam się opiekowaliśmy dziadkami, którzy już nie byli samowystarczalni. I powiem Ci , że nie zawsze jechaliśmy pospiesznym (wtedy był taki po PMK), jak godziny nie pasowały, albo mało kasy było, to jechaliśmy EN57 do Katowic, EN57 do Kędzierzyna, wagony Bipa do NYSY. I jakoś żyję, jestem zdrowy, "tłuczenie się pociągami" nie wyrządziło mi żadnej krzywdy, a wręcz przeciwnie, bardzo mi się zawsze podobało, prawdopodobnie przez te wyjazdy właśnie teraz jestem miłośnikiem kolei. Więc skoro dzisiejsze matki nie chcą wozić dzieci TLK, to znaczy, że sorry ale w pewnym miejscu się się im poprzewracało.

Fakultatywna w TLK to nie jest dobry pomysł, bo wtedy bez kupowania miejscówki przy oknie nie siądę. A tak siedzę i za free. Nie może być też tak, że nie wejdę do pociągu, bo nie ma miejscówki. TLK ma mie zawieźć zawsze. Chcesz sobie rezerwować miejsce 2 tygodnie przed wyjazdem to kup sobie ekskluzywną 1 klasę, lub snobistyczne EIC. Od 2 klasy TLK dla zwykłych ludzi, np. studentów często podejmujących decyzję o wyjeździe w ostatniej chwili się odczep. Ehh napisałbym jeszcze parę linijek o Twoim "super" pomyśle rezerwacji w 2 klasie ale wychodzę i mi się spieszy.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 21-05-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A czy 1 klasa ma wrócić w pociągach nocnych czy oczywiście muszę walczyć o miejsce w klasie 2?


1 klasa jest w d. Rozewiu 56200(56500) a nowością będzie jedynka w pociągu 81200 d. Szczecinianin i to będzie wagon klasy 1/2, a w wakacje dodatkowy też 1/2 w łączniku 88200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 22-05-2011, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze, że wraca obowiązkowa rezerwacja do 1 klasy, te wieczne walki tych którzy wykupili rezerwację z tymi którzy ich nie wykupili odchodzą do lamusa - Jedzie sobie podróżny np. ze Szczecina do Zakopanego w klasie 1, w Poznaniu przychodzi podróżny z rezerwacją na miejsce, które zajął Szczecinianin. Zaczyna się kłótnia i walka, w skrajnych sytuacjach nawet z policją;-) W ostatecznym rozrachunku miejsce zajmuje ten z Poznania, a ten ze Szczecina jedzie na stojąco....a wszystko rozchodziło się o 10,50...

zbieżność miast przypadkowa;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 24-05-2011, 17:28   Podwyżka opłaty za obsługę w pociągu Odpowiedz z cytatem

Przy okazji zmian czerwcowych - ciekawa podwyżka:
Opłata za wydanie lub legalizację biletu w pociągu (od stacji/przystanku z czynną kasą spółki) wzrasta do 10 zł (bez względu na odległość)...

http://intercity.pl/pubfile/Cennik/Cennik%20PKP%20Intercity%20SA%20wazny%20od%2001_06_2011.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mezo23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Maj 2011

PostWysłany: 24-05-2011, 19:08    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie,dlaczego w tlk niema obowiazkowych miejscowek nawet w 2giej klasie?kiedys byly i nikt nie plakal z tego powodu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 24-05-2011, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Bo kiedyś TLK to był komercyjny produkt PKP-IC, a pociągi POSPIESZNE były u PKP-Rzewozy Regionalne i nie było w nich miejscówek. Natomiast od kąd PKP-IC przejęło od PKP-PR pociągi pospieszne (zamieniając ich nazwę na swoją czyli TLK) to dostają za nie kasę od ministerstwa a ministerstwo na całe szczęście tak jak ja uważa, że pociągi mają być dla ludu, czyli przychodzę na stację 5 min przed odjazdem i jadę, a nie, że 2 tygodnie wcześniej już wszystkie miejscówki wykupione. Nikt kiedyś nie płakał, bo jeździł POSPIESZNYMI PR-ów, TLK od IC było wtedy niewiele w porównaniu do ilości pospiesznych.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 24-05-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

mezo23 napisał/a:
dlaczego w tlk niema obowiazkowych miejscowek nawet w 2giej klasie?

Ja myślę, że dlatego, że w systemie rezerwacji nie sprzedają miejsc z numerem x7 i x8 - sprzedaje się 6 miejsc na przedział A u nas różnie z tym jest - czasem jedzie dwójka sześciomiejscowa, a czasem zdeklasowana jedynka (też sześciomiejscowa). Jak będą sprzedawali po 6 miejsc, to po 2 osoby walczą o miejsce - jak będą sprzedawali po 8 miejsc, zdarzy się, że jest wagon z przedziałami po 6 miejsc i 2 osoby mają miejscówki widmo. I tak źle i tak nie dobrze.

W tej 1 klasie miejscówki mogły być w cenie biletu, a do biletów miesięcznych, podróżników/weekendowych, sieciowych, tygodniowych itp w cenie 1zł. PKP Intercity jest zbyt pazerne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

white_snoopy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2011

PostWysłany: 24-05-2011, 23:22    Odpowiedz z cytatem

ale fakultatywne miejscówki to jest dobry pomysł i mógł zostać w 1 klasie i w 2 też być wprowadzaone. bo ja zazwyczaj wiem tydzień wcześniej, że gdzieś jadę i byłbym w stanie dopłacić za pewne miejsce do siedzenia, a 1 klasa jest dla mnie za droga bo wychodzi mi tyle co EIC w drugiej klasie ze zniżką. bo są pociągi gdzie dużo osob by wykupilo miejscowki a sa takie gdzie wiadomo ze nie maja frekwencji siegajacej 100 %.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-05-2011, 00:01    Odpowiedz z cytatem

white_snoopy, przepraszam, ale ty chyba nie masz pojęcia co piszesz.

Pamiętaj, że pociągi TLK to są dawne POSPIESZNE, które mają być dostępne dla KAŻDEGO PASAŻERA Exclamation Exclamation Wprowadzenie fakultatywnych miejscówek w 2 klasie doprowadziłoby do kompletnego chaosu. Bardzo dużo ludzi o dalekiej podróży dowiaduje się w ostatniej chwili i nie mają czasu ani pewnie też ochoty kupować miejscówek. Bo przepraszam, ale dlaczego mam dopłacać 6 zł za zwykłe miejsce?? Mało już tego, że będą obowiązkowe miejscówki w klasie 1.. Kiedyś ich nie było w pośpiechach i jakoś podróżnym to nie przeszkadzało.

white_snoopy, Dla mnie ewentualne dodatkowe 6 zł za miejscówkę w klasie 2 to bardzo dużo, bo w mojej rodzinie liczy się każdy grosz. A skoro dla ciebie to nie jest żadna różnica, to na pewno będzie ciebie stać na pseudo Ex/EiC, albo na przepiękne wagoniki 1 klasy w TLK rodem z komunizmu.

Przepraszam za wzburzenie, ale nienormalne są myśli, aby wprowadzić miejscówki także w 2 klasie. Wtedy zostałyby tylko IR i Regio.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 25-05-2011, 00:19    Odpowiedz z cytatem

white_snoopy - To, że Ty wiesz tydzień wcześniej to nie znaczy, że inni wiedzą, a to ma być pociąg dla każdego a nie tylko dla planujących podróże wcześniej. Dodatkowo o ile miejscówka tylko trochę zwiększa cenę jednego pociągu, to bardzo zwiększa cenę podróży z przesiadkami, przerwami w podróży itd.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl