Przed zakładem PESA czekają na rewizje gdyńskie siódemki EU07-400 (okropne malowanie cargo0 , i 401, ponadto dwie białostockie EU07-332 i 344 (też malowanie cargo)
Wczoraj widziałem na terenie PESY kolejne 2 Budynie (1040 i 1056) przemalowane w obecne barwy PKP Intercity. Poniżej link do mojego zdjęcia z tymi Budyniami:
http://www.garnek.pl/ficek/16454802/ep07-1040-1056
W minioną sobotę, przy okazji wizyty Pięknej Heleny w szopie na Grabówku w Gdyni, na wachlarzu tejże szopy, ukazał się moim oczom ciekawy widok: EP08-001, która wraz z jeszcze jedną EP08 przyjechała do Gdyni na naprawę rewizyjną. (Swoją drogą nie wiedziałem, że rewizje robią też w szopach, i dlaczego z zakładu centalnego przysłano je do Gdyni?) EU07-216, 329 (ostatnia rewizja też w Gdyni, przy okazji moje pytanie, wybaczcie moją niewiedzę, ale co oznacza skrót CM w dosłownym tłumaczeniu?, bo to że jakiś zakład taboru czy coś takiego to się domyślam) też czekają na naprawę, EU07-013 będzie mieć rewizyjną, a EU07-485, jeśli nic się nie zmieni, to przejdzie do spółki PKP Polsilver , czyli zamieni się w żyletki, bo nie miała głównej i jakoś specjalnie jej nikt nie chce na nią wysłać.
Rewizje w szopach to nic nowego, od dawna prowadzą je niektóre szopy w Polsce np. Kraków Prokocim, Ostów Wielkopolski czy też Zduńska Wola Karsznice. W Gdyni pierwszą naprawę rewizyjną ukończono 16.08.2006 i była to EU07-423 która wówczas otrzymała malowanie typu trapez, typowe dla siódemek naprawianych w Gdyni (tylko EP07-400 otrzymała czerwone barwy Cargo).
Kilka nowych wieści z Gdyni Grabówka: obecnie w ZNTK znajdują się: EU07-087, 188, 216, 221, 330, 353, 360, 400, 401, 443, 444, EP07-1038, 1056. Natomiast na rewizję oczekują: EU07-005, 060, 205, 214, 325, EP07-312, 329, 365, 1004, 1021, 1022, 1025, 1030, 1035, 1037, 1052, 1055, 1057, 1063. Przy okazji dowiedziałem się, że rewizyjna kosztuje ok 500 tys zł, a główna 2,5 mln zł. Teoretycznie, na tablicy z wykazem taboru u mistrza zmiany jest napisane, że na główną oczekują: EP07-154, 371, 424, 427, 502, 522, EU07-160, 189, 207, 226, 232, 417, 423, 437, 465, 485, 491, 497, 498, 501, 502, 508, 519, jednak patrząc się na stan niektórych z w/w ciężko uwierzyć, że nadają się do czegoś innego niż kasacji. Żeby było śmieszniej na tej tablicy jest napisane, że SU45-057, 141, 165, 185, 197 oczekują na rewizyjną, ale chyba jednak bardziej oczekują kasacji. Ciekawostka, wczorajsza EP07-1034 biorąca udział w katastrofie pod Piotrkowem była z zakładu w Gdyni, była zaraz po rewizji.
Dziś widziana EU07-353 po NR w PESA Bydgoszcz 17.08.2011. Piękna, świeżutka. Co ciekawe, malowanie nie było granatowo-szare tylko granatowo-jasnoniebieskie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum