Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Nowy dziwny typ podkładów
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 24-05-2011, 00:25   Nowy dziwny typ podkładów Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jadąc z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę, na wjeździe do Krakowa (odcinek Kraków Swoszowice - Kraków Bonarka) zobaczyłem na torze w kierunku Zakopanego bardzo dziwne podkłady. Były w kształcie litery V idąc na ukos pomiędzy torami, jak sznurówki w butach i były z cienkiej blaszki a nie grubej warstwy betonu lub drewna jak to jest normalnie. Zresztą popatrzcie sami:

http://s1.postimage.org/11sdsm5j8/Nowy_Typ_001.jpg

I teraz opcje są dwie. Albo to jakiś nowy rewolucyjny typ podkładów i PLK zaoszczędzi miliardy na materiałach. Albo to jakiś bdziew po którym przejedzie szynobus lub kibel ale już towar 3500 ton nie bardzo. Może ktoś z Was wie coś na temat tych nowych podkładów.

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 24-05-2011, 06:21    Odpowiedz z cytatem

Wygląda mi to na podkłady stalowe typu "Y". Typ może wydawać się nowy, bo w Polsce są stosowane bardzo rzadko. Więcej na temat tych podkładow znajdziesz na transportszynowy.pl.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 24-05-2011, 08:05    Odpowiedz z cytatem

Było o tym juz danwo. Przed uruchomieniem pociągu papieskiego wyremontowano linię i zastosowane te "Szwajcarskie podkłady".tóre mają rzekomo zwiekszac predkosc od 15-20 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 24-05-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

A przy tym, jako że są węższe niż tradycyjne drewniane tudzież betonowe belki, potrzeba mniej tłucznia.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 25-05-2011, 04:44    Odpowiedz z cytatem

Szczególnie że z Wadowic do Barwałdu po tej kompletnej wymianie toru w 2006 podniesiono predkośc z 50 na 60 eliminując zwykłe zwolnienia miejscowe, ale dokładając pzrejazdówki i czas zmienił sie o może 4 minuty. "Wot tiechnika". Sukces PLK i wogóle światowy.
Co ciekawe żeby obwód torowy działał, szyny są odizolowane przekładkami od podkładów stalowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 25-05-2011, 08:38    Odpowiedz z cytatem

A przeciez moga zainstalowac szlabany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 25-05-2011, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Taniej dać krzyż i znak STOP i pokasować WOSy, tak jak by zrobili np. Czesi.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 25-05-2011, 13:03    Odpowiedz z cytatem

W wykonaniu PLK taniej to jest dać sierżanta z dwójką w środku, i srać na wszelkie STOPy czy SSP lub PSSP.
Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 26-05-2011, 03:36    Odpowiedz z cytatem

dinxles napisał/a:
A przeciez moga zainstalowac szlabany?

Na polnej drodze szlabany troche głupio by wyglądały. Migające samo światło, jak kiedyś bywało, wystarczyłoby, jednak najlepsze są w Polsce 20tki. To jest na dróżkach gdzie raz na miesiąc traktor przejedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 27-05-2011, 20:40    Odpowiedz z cytatem

PLK niby dlatego chce stosować miejscowo ten typ podkładów tzw widłowych aby podnieść prędkość o kilka km/h na liniach średniego i mniejszego znaczenia. Tak przynajmniej twierdzi biuro inżyniera ruchu:)

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 28-05-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Podkłady te lepiej się spisują na liniach górskich, gdzie przeważają dość małej średnicy łuki i krótkich przejściowych. A co do odizolowywania to ciężko z racji przytwierdzeń sprężystych. Nie jestem pewien Ale w rejonie Wadowic są zastosowane liczniki osi.

Tak samo jak na Linii 99, rejon Pyzówki, zjazd do Lasek, gdzie na polnych drogach działa SSP. Fajnie to widać nocą.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

marian1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Cze 2011

PostWysłany: 07-06-2011, 21:24    Odpowiedz z cytatem

sasho33 napisał/a:
W wykonaniu PLK taniej to jest dać sierżanta z dwójką w środku, [...]
Twisted Evil

Nie ma takich wskaźników Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 07-06-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Oj, żebyś się nie zdziwił. Chyba nie do wszystkich dotarło, że pusty wskaźnik W8 lub sygnał drogowy D6 to ograniczenie prędkości do 20 km/h i zdarza się, że w środku wskaźnika jest 2. Rzadko, ale jednak.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marian1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Cze 2011

PostWysłany: 08-06-2011, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Źle się wyraziłem. Przepisy nie przewidują takiego wskaźnika a że na gruncie są no to inna sprawa Wink

Nie cytuj przedmówcy!
@mk1992.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamw Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 12 Cze 2011

PostWysłany: 12-06-2011, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Są to niemieckie podkłady typu Y. Zaleta tych podkaldów jest duża sztywność ramy tory w płaszczyźnie, dlatego na takich podkjladach może byc tor bezstykowy nawet na małych łukach ( nie ma zagrożenia wybpczeniem ) A co do wypowiedzi kol. Klałd nie jest to jakiś sukces światowy,tylko na tym odcinku zostały te podkłady wprowadzone w ramach "próby". Na samym początku taka próba miał byc odcinek Reda-Mrzezino ale ostatecznie "wylądowały" na południu ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl