Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 36, 37, 38  Następny
Polski/Flix Bus - konkurencja dla kolei
Autor Wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 06-06-2011, 11:42   Polski/Flix Bus - konkurencja dla kolei Odpowiedz z cytatem

W poniedziałek na polskim rynku oficjalnie pojawi się firma PolskiBus, za którą stoi szkocki milioner Brian Souter, właściciel firmy Stagecoach. Nowy przewoźnik będzie kursował między 16 największymi polskimi miastami oraz czterema europejskimi stolicami. Promocyjne ceny mają zaczynać się od złotówki.

Ma być szybko, tanio, komfortowo. Zarówno w podróży, jak i przy kupowaniu biletu. Tak przynajmniej wynika z krótkiej informacji na stronie internetowej firmy, której pełna wersja ma ruszyć o godz. 13:30 w poniedziałek. Mniej więcej wtedy mamy poznać szczegółowe plany biznesowe PolskiegoBusa.
– System rezerwacji będzie taki jak w tanich liniach lotniczych. Ceny będą zaczynały się od 1 zł – zdradza "DGP" anonimowo osoba związana ze spółką.

Pełna lista kierunków, którą można odczytać na szybie autobusu reklamującego stronę to: Berlin, Białystok, Bratysława, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Piła, Poznań, Praga, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wiedeń, Wrocław. Do przewozów firma ma wykorzystać aż 70 nowoczesnych autobusów holenderskiej marki Van Hool.

Szkot na polskiej drodze

Chociaż Stagecoach jest jednym z największych przedsiębiorstw transportowych Wielkiej Brytanii, gdzie ma 14-proc. udziałów w rynku przewozów autobusowych i 25-proc. w rynku przewozów kolejowych, to nie wiadomo, jak poradzi sobie w Polsce.

Jak przypomina gazeta, w połowie lat 90. firma Polski Express, kontrolowana przez brytyjski National Express, zaoferowała Polakom komfortowe dalekobieżne przewozy autobusowe w cenach zbliżonych do oferowanych wtedy przez przestarzałe autobusy PKS. Jednak po kilku latach działalności Brytyjczycy wycofali się z Polski, bo państwowe przedsiębiorstwa skutecznie zablokowały firmie dostęp do zarządzanych przez siebie dworców.

Obecnie w Polsce działa ok. 1200 przewoźników, w tym tylko 157 podmiotów wywodzących się z dawnego PKS. Zgodnie z danymi GUS ponad 23 tys. połączeń autobusowych w naszym kraju obsługuje obecnie około 45 tys. autobusów. Największą flotą, ponad 100 pojazdów, dysponuje prywatna Veolia. 70 autobusów Souter Holdings Poland to liczba zbliżona do floty w posiadaniu największych PKS-ów, takich jak Starachowice czy Jelenia Góra.

Duża konkurencja powoduje, że na transporcie trudno jest zarobić. Zgodnie z danymi GUS w 2009 roku rentowność pasażerskich przewozów autobusowych wyniosła minus 5 proc.

źródło: TVN24

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 13:35   

Nie wiem czy dział dla tematu jest odpowiedni... To nie sa duperele, to kolejny przyczynek do wykonczenia polskiej kolei. Koleś spokojnie uruchomi autobusy Krakow-Wroclaw czy Krakow-Rzeszow\Przemysl i wykonczy biedna kolej...

W sumie to ja juz wole rządową regulacje sprawy niz wykańczanie pociagow i zastepowanie autobusami...
Powrót do góry

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 06-06-2011, 13:46    Odpowiedz z cytatem

To się nazywa prawo rynku. Jeśli przez lata udupia się polską kolej, to po prostu to nastąpi.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 06-06-2011, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W sumie to ja juz wole rządową regulacje sprawy niz wykańczanie pociagow i zastepowanie autobusami...


W sumie to ja juz wole rzadowa regulacje sprawy niz wykanczanie autobusow i zastepowanie koleja,

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 17:00   

@Henryk, możesz rozwinąć swoją myśl?
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 17:37   

Na Kraków - Wrocław przy dużej częstotliwości kolej może zostać zrównana z ziemią przez autobusy. Kielce - Warszawa podobnie, Olsztyn - Warszawa też.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 06-06-2011, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Kraków - Wrocław już obecnie jest trasą na której dość często wybiera się autobusy - bo lecą po A4 i puszczają film w trakcie jazdy, tylko w przeciwieństwie do kolei jeżdżą rzadko - chyba 3 razy dziennie.

Firmie PolskiBus to ja dobrej przyszłości nie wróżę - dlaczego? Zobaczmy jak skończył PolskiExpress, tu pewnie będzie podobnie. Do tego bilety można kupić tylko i wyłącznie przez internet, a na trasach jak Warszawa - Radom, Warszawa - Lublin, czy Warszawa - Kielce ludzie już tak są przyzwyczajeni do busiarni, że nawet jakby za darmo jeździli to ludzie jeżdżą busem, bo jest jakieś dziwne przeświadczenie, że jest tańszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 17:53   

kns, Jak się nie dogadywali z wjazdami na dworce to co się dziwić. Jakie to kolejowe. Very Happy

Zresztą pamiętasz pewnie jak u nas wieczorny do Wawy nie startował z dworca.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 06-06-2011, 17:59    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, Polski Express nie upadł bo nie wjeżdżał na dworce - upadł bo zaczęli sprzedawać bilety w dwóch klasach - standard za 80zł i buisness za 100zł. Nie dbali w ogóle o wozy bo przecież były w leasingu więc za 2 lata będą nowe to po co się przejmować i tak jeździły wozy bez klimy i bez otwieranych okien. Do tego dochodziło notoryczne przekraczanie przepisów - jazda 100km/h wyprzedzanie itd.
Ponadto potem brak już był jakiegokolwiek szacunku dla klienta. Mogło być -20 stopni i po 50 ludzi zostawało bo akurat wozu nie było.

Tu pewnie na początku będzie wszystko świetnie i idealnie, a w końcu Stagecoach się wycofa (jak Nat Express) i zostaną sami polscy udziałowcy, a przecież: "Dajcie Polakom rządzić a sami się wykończą".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Od dawna mamy w Polsce tanie linie lotnicze, a ostatnio LOT rzuca wyzwanie PKP IC na trasach krajowych (Wrocław/Kraków - Gdańsk). Teraz będą tanie busy - kolejny cios w kolej. Mamy też popularne i tanie pociągi interREGIO, ale co z tego, skoro robi się wszystko, żeby IR uwalić?

Chory kraj!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 18:14   

Modliszka, Tu nawet nie chodzi o zniknięcie bądź nie IR. Transport drogowy jest dużo tańszy nawet po płatnej A4 na euro-mycie.A jaki mamy stan E30 Kraków - Opole... Szkoda słów. Nowy rozkład następne 10-15min dłużej i tak dobijamy do 5h na Kraków - Wrocław. Autobus wyrobi się w 4 przy wyższym komforcie bo jazda nawet naszymi "autostradami" jest jednak wygodniejsza niż wertepy na E30. A i cena koło 40pln pewnie będzie.
Powrót do góry

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2011, 18:17    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, mimo wszystko ludzie nadal chętnie wybierają kolej na dłuższych trasach. Pociąg jest po prostu najwygodniejszy.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 06-06-2011, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Kryniczanin, dokładnie. My na to patrzymy inaczej, bo jesteśmy kolejarzami albo tak czy inaczej jakoś z koleją związani. Nam zależy.

Ale przeciętny Kowalski ma to w nosie - wybierze to co tańsze i szybsze. Byłby głupi, gdyby zrobił inaczej... Dlatego wszelkie autobusowe przedsięwzięcia mają w Polsce szanse - są po prostu konkurencyjne. Prawo rynku - tak jak pisałam.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-06-2011, 18:24   

Cytat:
mimo wszystko ludzie nadal chętnie wybierają kolej na dłuższych trasach. Pociąg jest po prostu najwygodniejszy.


To już jest garstka tego co było kiedyś. Obecnie z Krynicy jest PKS całoroczny do Koszalina a sezon Mielno. Kiedyś nie do pomyślenia ktoś by cię wyśmiał i śmiga już z 4 lata. Pociąg jest wygodniejszy ale nie na wertepach z strasznie szarpaną jazdą. Ludzie patrzą teraz głównie na czas jazdy a i lincze medialne na kolei robią swoje. Nawet przykład z kolei miejskiej - Gliwice "Nowoczesne" autobusy zastąpiły "stare" tramwaje. I naród to przyjął. syrenka, Nie zapominajmy też że jak pisałem PKS-y i inni wpadli na takie połączenia bezpośrednie o jakich nikt na kolei nie pomyślał.
Powrót do góry

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 06-06-2011, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Prawda z tymi relacjami. Po prostu autobusów nie ograniczają szyny - mogą sobie jeździć, którędy im się podoba - a co za tym idzie - są elastyczniejsi i nauczyli się to wykorzystywać. Patrz - Twoje przykłady.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 38 Idź do strony 1, 2, 3 ... 36, 37, 38  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl