Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37  Następny
Polski/Flix Bus - konkurencja dla kolei
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 14:00   

Spoko, poki co jest fajnie i tanio, ale oni chca przeciez zarabiac- promocyjne bilety wnet sie skoncza i ciekawe ile wtedy beda sobie zyczyc.
Przejdź na dół

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-06-2011, 15:27    Odpowiedz z cytatem

PKP IC nie obawia się autokarów

Nowy przewoźnik autobusowy konkuruje z pociągami przy podobnym czasie przejazdu. Ale to ma się zmienić.

Od 19 czerwca rozpoczyna działalność Polski Bus, firma uruchamiająca przewozy między 16 miastami w Polsce (a także do Pragi, Berlina i Wiednia). Udziałowcami podmiotu, który wprowadza nowego przewoźnika są inwestorzy brytyjscy, w tym Brian Souter, szkocki milioner, który na Wyspach rozwinął grupę transportową Stagecoach, zajmującą się przewozami kolejowymi i autobusowymi. Od kilku lat Souter rozwija działalność globalną. Jego spółki działają już w USA i Kanadzie oraz w Nowej Zelandii. Dlaczego teraz także w Polsce?

W jednym z wywiadów, jakie można znaleźć w Internecie, Souter opowiada, że nasz kraj nie ma systemu kolei dużych prędkości, ale inwestuje w drogi, dlatego Brytyjczycy zdecydowali się spróbować wejść na nasz rynek. Chcą oferować komfortowe przewozy za nieduże pieniądze. I tak, w każdym autobusie marki Polski Bus będzie pula kilku biletów za złotówkę.

Wczoraj Polski Bus uruchomił swoją stronę internetową na której można rezerwować bilety. Zainteresowanie ofertą było tak duże, że serwer nie wytrzymał zbyt dużego ruchu. Witryna jest chwilowo nieczynna. Co o wejściu na rynek przewozów nowego, drogowego konkurenta sądzi PKP Intercity?

- Nie jest to pierwszy operator autobusowy w naszym kraju. Warto przyjrzeć się szczegółom oferty firmy Polski Bus, ale naturalną rzeczą jest to, że przewoźnicy konkurują między sobą nie tylko ofertą, ale i ceną. Jeśli przyjrzymy się czasom przejazdu pociągiem i autobusem, czasy będą porównywalne i często na korzyść kolei.

Po zakończeniu programu modernizacji linii kolejowych czas podróży z Warszawy do Gdańska skróci się diametralnie i będzie nieporównywalnie krótszy do tego co oferują autobusy. Podróż pociągiem jest poza tym bardziej komfortowa – nie trzeba siedzieć przez całą drogę, można się przejść po pociągu i zjeść obiad w wagonie restauracyjnym – komentuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

źródło: KOW

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 07-06-2011, 15:52    Odpowiedz z cytatem

PKP IC nigdy nie przejmowało się konkurencją. Bez względu na wszystko mają zagwarantowaną 10-letnią dotację z MI i zielone światło dla likwidacji kolejnych połączeń TLK. Monopol na torach sobie załatwią intrygami przeciwko PR. W intrygach wspiera ich cała Grupa PKP, MI i UTK oraz pożyteczni idioci, którzy na różnych forach ujadają na interREGIO. Przeciwko PR grają też niektóre województwa, więc PKP IC ma wsparcie także u udziałowców PR.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 16:02   

Oczywiscie władze ICC konfrontują PolBusa z pociagami Intercity (ktore kosztuja >100zł), zamiast do TLK, bo to z tym segmentem przewozów kolejowych konkuruja autobusy. Z drogimi EIC konkuruja samoloty, wygrywajac czasem podrozy i komfortem, a czesto i cena biletow. Samoloty wykończą EIC, natomiast autobusiarze wykonczą TLK. Jedynym ratunkiem jest cena TLK za komfort i czas przejazdu dotychczasowego EIC. Ale to niestety nierealne w naszej rzeczywistosci.

W ogole to IC nikogo sie nie boi i zastanawiam sie, czy mowia tak na pokaz, czy na prawde sa tacy głupi. Juz fandzolili, że nie straszna im konkurencja lotnicza, teraz okazuje sie ze autobusow ktore zmiotą sporą część rynku, tez sie nie boja. Tragedia.
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-06-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, i się nie boją i są głupi. Nie boją się, bo głupi beton PKP żyje w przeświadczeniu, że państwowy pekap będzie trwał do końca świata i o jeden dzień dłużej. A ja tylko czekam na to, żeby KE zakwestionowała monopolistyczną 15-letnią umowę MI z PKP IC i żeby zakup pseudolino nie doszedł do skutku. To będzie początek końca PKP IC, ku chwale ojczyzny!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 16:56   

Złość na rząd i beznadziejne IC to jedno, ale czym my bedziemy jezdzic gdy IC upadnie co ? Sad Chyba juz wole beznadziejne IC, niz bycie skazanym wzdłuż i wszerz kraju na jazdę autobusami, busami czy autem. Tak wiec juz nie wiem co gorsze... Dawac to DB do Polski, jakos nie wchodzą do nas Sad
Powrót do góry

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 07-06-2011, 17:07    Odpowiedz z cytatem

A do czego mają się spieszyć? Do ruiny swojego taboru na polskich "dziurawych" torach?

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 07-06-2011, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Dziś widziałem ten autobus w Gdańsku, pomalowany na czerwono a z tyłu pojazdu reklama, że bilety od 1zł. Całkiem nieźle się prezentował. Szansą dla nich było by połączenie Trójmiasta z Berlinem. Da się zauważyć, że od ;at nic nie jeździ z Gdańska do Berlina, trzeba się albo w Szczecinie przesiadać albo w Poznaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-06-2011, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Zapraszam Polski Bus na trasę Wrocław - Berlin. Klientów nie zabraknie. Kolej nie stanowi żadnej konkurencji, bo oprócz jednego drogiego EC nic innego nie jeździ.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 19:02   

MI zawetowało puszczanie RegioEkspresow z Poznania do Berlina- PolskiBus zadnych pozwolen nie potrzebuje, a taka sama konkurencja dla BWE jak i inny pociag. Szkoda ze tego MI nie widzi.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 07-06-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Ralny, sieć połączeń się dopiero rozwija - mają tylko 18 autobusów, a pod koniec ma być już 70, więc można się spodziewać linii typu Rzeszów - Wrocław - Berlin itp.

Pułtuś, na linię międzynarodową trzeba mieć zgodę ministra transportu.

Art. 18. 1. Wykonywanie przewozów regularnych i przewozów
regularnych specjalnych wymaga zezwolenia:
[...]
w międzynarodowym transporcie drogowym - wydanego przez ministra
właściwego do spraw transportu.


A do tego:

Art.23.Minister właściwy do spraw transportu:
1)odmawia udzielenia zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w
międzynarodowym transporcie drogowym, gdy:
a)wnioskodawca nie jest w stanie świadczyć usług będących przedmiotem
wniosku, korzystając ze sprzętu pozostającego w jego bezpośredniej
dyspozycji,
b)projektowana linia regularna będzie stanowiła bezpośrednie zagroŜenie dla
istnienia juŜ zatwierdzonych linii regularnych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy
linie te są obsługiwane tylko przez jednego przewoźnika lub przez jedną
grupę przewoźników,
c)zostanie wykazane, iŜ wydanie zezwolenia powaŜnie wpłynęłoby na
rentowność porównywalnych usług kolejowych na liniach bezpośrednio
związanych z trasą usług drogowych,
d)moŜna wywnioskować, Ŝe usługi wymienione we wniosku są nastawione
tylko na najbardziej dochodowe spośród usług istniejących na danych
trasach;


Więc PKP IC spokojnie by to mogło zablokować, ale po co Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-06-2011, 19:47    Odpowiedz z cytatem

kns napisał/a:
Więc PKP IC spokojnie by to mogło zablokować

Nie mogłoby. PKP IC na żadnej trasie międzynarodowej (wyjątek to Warszawa - Berlin) nie prowadzi regularnych przewozów pasażerskich. Mówiąc "regularnych" mam na myśli połączenia kolejowe co parę godzin, a nie raz na dobę.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 07-06-2011, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Areczek, mi się wydaje że jednak tak
Cytat:
c)zostanie wykazane, iŜ wydanie zezwolenia powaŜnie wpłynęłoby na
rentowność porównywalnych usług kolejowych na liniach bezpośrednio
związanych z trasą usług drogowych,


Nie ma tu nic powiedziane o regularności - trasa P3 pokrywa się w dużej mierze z BWE, więc może wpłynąć na rentowność usług kolejowych na trasie Poznań- Warszawa np. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 07-06-2011, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie, że gdyby MI nie wyraziło zgody na autobusy, to nie obroniłoby tego przed UKE, sądami, KE itp. Zresztą, wtedy byłyby skargi firmy do wszystkich możliwych instytucji o działanie bezprawne, godzące w konkurencyjność gospodarki i wolność podmiotów gospodarczych. Byłaby niezła rozróba w Polsce i zapewne UE. Przepis, w moim mniemaniu, jest całkowicie martwy i nie do wyegzekwowania w żaden sposób.

Innym jest nieudzielenie dotacji na obsługę połączeń międzynarodowych - co miało miejsce w przypadku RegioEkspres, a czym innym jest nieudzielenie zgody na działalność komercyjną. Jeśli się mylę, poprawcie mnie.

Dałbym sobie głowę uciąć, że gdyby na jakiejś dotowanej trasie kolejowej pojawiła się np arriva, db czy rdż konkurując z dotowanymi TLK to ministerstwo nie mogłoby nic zrobić, kompletnie nic. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby po remontach infrastruktury do polski na wyremontowane trasy weszła jakaś zagraniczna spółka ze składami zespolonymi, nawet jeżeli musiałaby konkurować z Pendolino. MI nie mogło nic zrobić w związku z InterREGIO, tak więc i z busami nic nie zrobi. A jak będzie próbować to dostanie w czape Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-06-2011, 21:03    Odpowiedz z cytatem

mikiyee, jest tak jak mówisz. Dlatego też na dzień dzisiejszy nie można uwalić interREGIO decyzją administracyjną, mimo iż konkurują one z dotowanymi TLK. Z interREGIO więc walczy się metodami gangsterskimi.

Polski Bus może jeździć sobie komercyjnie gdzie im się podoba i pajacom z PKP IC czy MI nic do tego. Tak samo linie lotnicze mogą sobie latać dokąd chcą, bez pytania o zgodę kogokolwiek. Beton PKP IC może sobie tylko bezradnie patrzeć jak konkurencja podbiera im pasażerów, choć im to pewnie i tak zwisa, bo przecież dla kolejarzy każdy pasażer to kłopot, zło konieczne, zbędny balast.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 37 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl