Przypomina to fetę, jaką zorganizował Polski Bus, kiedy otwierali nowe połączenia Wrocławia z innymi miastami i ogłosili Wrocław swoją drugą bazą. Impreza była nawet podwójna, bo jedna była na dworcu, a druga - znacznie bardziej rozbudowana - na Rynku. Tym sposobem wszyscy mieszkańcy wiedzieli, co im się oferuje.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
W pierwszym półroczu 2014 r. liczba podróżnych obsłużonych przez firmę PolskiBus.com, była o ok. 65 proc. wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na niektórych trasach liczba podróżujących prawie się podwoiła. Dlatego przewoźnik zapowiada zwiększanie częstotliwości połączeń i nowe trasy. Dobrze sobie radzą zarówno połączenia krajowe, jak i zagraniczne. Jeśli pojawiłaby się taka możliwość, firma chciałaby wejść na rynek kolejowy.
A jednak. Na takie Pędolino kasa się znalazła, a na promowanie oferty jakoś kasy nie ma... Ciekawe.
Generalnie tu nie chodzi o kasę lecz zwyczajnie o pomysł i dobre gospodarzenia. Tego najbardziej brakuje w PKP. Który to już rok z kolei nie ma ni widu ni słychu o Dniach Techniki kolejowej czy Dnia Kolejowego podczas DTP?
Po co się w to angażować? Pasażer jak ma być to i tak będzie...
PB trafił w samo sedno na rynek niszowy. PKP IC I PR nie potrafi stworzyć oferty. Co z tego, że pociąg TLK na nowej trasie pojeździ z 3 miesiąca i przy kolejnej korekcie wylatuje, albo pociąg sezonowy TLK nie zatrzymuje się w większym mieście powiatowym. Przykładowo pociąg TLK WIKING, pociąg w którym nie potrafiono obniżyć radykalnie cen biletów aby przyciągnąć pasażerów, i do tego odpowiednia promocja na dworcach i nawet poza dworcami (markety, centra handlowe, małe sklepiki).
Czyżby PKP Intercity poczuły wreszcie oddech PolskiegoBusa.com i innych przewoźników autobusowych? Wydaje się, że tak. Kolejarze postanowili jednak powalczyć o pasażerów, czy aby jednak nie za późno?
____________________
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej - to sprawdź, http://anitakrzyaniak.blog.com/ poznaj szczegóły a sam się przekonasz, że to jest to czego szukasz.
Ostatnio zmieniony przez mceura72 dnia 29-12-2014, 14:33, w całości zmieniany 2 razy
Moim zdaniem system PolskiegoBusa powinien wyglądać podobnie jak system IPR - bilet kupowany jest imiennie z wpisanym numerem dokumentu tożsamości. Oczywiście, jeśli chcesz kupić bilet innej osobie, która nie podróżuje z właścicielem konta na IPR to może się pojawić kłopot, jednak wydaje mi się, że jest to do rozwiązania. W tym momencie jest to bilet na okaziciela - nie jestem przekonany, czy oferty promocyjne powinny być "bezimienne".
o czym ty piszesz, system PB jest prosty, wygodny i funkcjonalny
nie trzeba żadnych wydruków, biletów ani urządzeń po prostu spisać kilka cyfr lub zapamiętać i już. To tak powinien wyglądać system na kolei prosty dla klienta!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2014, 23:35
Prosty jak prosty. Ostatnio byłem świadkiem sytuacji, kiedy gość kupił z półgodzinnym wyprzedzeniem bilet, ale został na przystanku, bo system ściągnął kasę, ale biletu nie wystawił. Kierowca wzruszał ramionami odsyłając na infolinię, a ta się nie zgłaszała.
PolskiBus podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Przewoźnik wprowadza więcej połączeń na trasie autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem, Opolem, Krakowem i Rzeszowem. Uruchamia także nowe połączenia pomiędzy Warszawą, Lublinem i Rzeszowem.
Na moje oko, na trasach dalekobieżnych kolej jest konkurencyjna wobec PB chyba tylko na trasie Wrocław-Gdańsk - odkąd czas przejazdu wyraźnie się skrócił i wprowadzili śliczne nowe wagony do niektórych pociągów.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
W tym momencie jest to bilet na okaziciela - nie jestem przekonany, czy oferty promocyjne powinny być "bezimienne".
Bilety imienne na kolei to głupota. PB rozwiązał to rewelacyjnie. Kolejny numer pasażera na danym kursie i 4 cyfrowe "hasło". Wystarczy.
Brak prywatności i konieczność podawania danych w tym numeru dowodu zniechęca wielu (w tym mnie) do korzystania z internetowego zakupu biletów.
Zlikwidowany 1 października 2011 IC Bus do Wilna pojawił się w ofercie PKP Intercity w zamian za nocny pociąg "Balti" relacji Warszawa - Wilno, który zlikwidowano za prezesury Prześlugi.
3 października 2014 Polski Bus uruchamia dwa połączenia na trasie Warszawa - Białystok - Wilno. Tak więc oto na nieudolności betonu PKP Intercity zarobi biznesmen ze Szkocji. Nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz...
PolskiBus wstrzymuje start linii Warszawa - Lublin - Rzeszów i wystosował list do klientów.
Z przykrością informujemy, że pomimo zapowiadanego uruchomienia nowych kursów na trasie Warszawa – Lublin – Rzeszów, jesteśmy zmuszeni do przełożenia otwarcia nowej linii.
Zdajemy sobie sprawę z faktu, że ta wiadomość rozczaruje naszych lojalnych i oddanych klientów, w szczególności ich liczną grupę z Warszawy, Lublina i Rzeszowa, którzy pytali nas o częstsze kursy PolskiBus.com do ich miast. Wiemy, że wiele osób z niecierpliwością oczekiwało na nasze nowe połączenia i tym bardziej jest nam bardzo przykro, że spotyka ich zawód z powodów, na które PolskiBus.com nie miał wpływu.
Opóźnienie we wprowadzeniu nowych połączeń na linii Warszawa – Lublin – Rzeszów zostało spowodowane wniesieniem odwołania przez Stowarzyszenie “LEXMID” (“LEXMID”) od udzielonych nam zezwoleń dotyczących wykonywania przewozów na tej trasie. LEXMID przedstawia się jako organizacja reprezentująca interesy konsumentów. Dla nas, w PolskiBus.com, sprzeciw ten wydaje się niezrozumiały, wziąwszy pod uwagę fakt, że wprowadzenie nowych, niezawodnych usług transportu publicznego o wysokiej jakości i w przystępnej cenie oraz oferowanie pasażerom szerszego wyboru usług jest działaniem właśnie w interesie konsumentów.
LEXMID oraz Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS” z siedzibą w Lublinie, reprezentujące prywatnych przewoźników, już wcześniej sprzeciwiły się udzieleniu nam zezwolenia na nowe kursy pomiędzy Lublinem a Warszawą, co wstrzymało otwarcie nowych połączeń przez PolskiBus.com na tej trasie.
PolskiBus.com głęboko wierzy w uczciwą konkurencję oraz otwarty i przejrzysty dostęp do rynku transportu publicznego wszystkich przewoźników, zarówno tych istniejących jak i nowych.
Poprosiliśmy naszych doradców prawnych o zbadanie czy powyższe działania mogą stanowić próbę ograniczenia działalności gospodarczej PolskiBus.com lub atak zmierzający do utrudnienia rozwoju spółki i realizacji jej inwestycji na rynku transportu publicznego w Polsce. Nasi doradcy zbadają czy działania te mogą potencjalnie stanowić czyny nieuczciwej konkurencji naruszające polskie i europejskie przepisy dotyczące ochrony konkurencji i konsumentów, a także powszechnie przyjęte standardy uczciwych zachowań rynkowych.
Celem PolskiBus.com zawsze było oferowanie konsumentom szerszego wyboru oraz podnoszenie jakości usług transportu publicznego poprzez inwestycje i innowacyjność. Chcemy zapewnić pasażerom w całej Polsce dostęp do komfortowych i dogodnych ekspresowych podróży międzymiastowych w przystępnych cenach. Spółka PolskiBus.com jest w pełni zaangażowana w realizację tego celu i jest gotowa na dalsze inwestycje kapitałowe oraz tworzenie nowych miejsc pracy, aby rozwijać nasze usługi na terenie całej Polski.
Klientów i pracowników PolskiBus.com zapewniamy, że jesteśmy w dobrej kondycji i że mamy wiele planów na przyszłość zmierzających do rozwoju naszej wspaniałej firmy. Pracujemy tak ciężko jak to możliwe, aby przezwyciężyć powyższe trudności i mamy nadzieję, że będziemy mogli rozpocząć obsługę nowej linii Warszawa – Lublin – Rzeszów w najbliższej przyszłości.
Wyrażamy nadzieję, że nasi klienci podzielają nasze zdanie i będą wspierać wysiłki PolskiBus.com dążące do wprowadzenia nowych połączeń pomiędzy Lublinem a innymi miastami w Polsce i w Europie, a także nasze inne ogólnopolskie plany rozwoju. Jesteśmy bardzo zaniepokojeni działaniami, które ograniczają nam możliwość rozwoju sieci połączeń.
List listem chociaż mogli trochę zejść z tematu jaką są wspaniałą firmą Ciekawe w ilu jeszcze przypadkach podobne stowarzyszenia zablokowały wejścia. Co z taką Małopolską gdzie mamy zagłębie busowe a pociągi są traktowane jako przysłowiowe "piąte koło u wozu"?
Gdy prywatny biznes zaczyna jakością i ceną usług wypierać państwowego molocha naturalnym jest iż ten moloch zaczyna się bronić – czytamy na portalu wGospodarce.pl:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum