vistavio, Dlaczego zapomnij o zakazie? Taki zakazy obowiązują (na rezerwacje przedziałów w bardzo dużo pociągach, a zakazy wydawania biletów grupowych np. w d. Monciaku)
Pociągi kolonijne ciągle są uruchamiane(PKP IC). Tylko że one nie są ujęte w ogólnym R.J.
mk1992 według mnie Orkan to pociąg który jedzie w 48500 wraz z grupą do Świnoujścia, bo dla niego zawsze przypisana była relacja Bielsko-Biała - Kołobrzeg (d.48502) i tam śmigało ok. 10 pudeł.
Skład 48501 porządny, czyste wagony, świeżo po rewizji (jeżeli miejscem rewizji było "Op", to sam brałem w niej udział )
Wydaje mi się, że TLK z Krakowa do Świnoujścia przez Bytom, Kluczbork, nie będzie mocno zapełniony, ponieważ, z Krakowa ledwie 2 h przed nim jest inny TLK do Świnoujścia, trasą przez Wrocław. Jednak większość pasażerów pojedzie wcześniejszym, a druga TLK do Świnoujścia, może liczyć jedynie na pasażerów odcinka Bytom - Kluczbork - Ostrów, co raczej w godzinach nocnych nie wygeneruje tłoku. Ale może i będą dni pełniejszego zapełnienia?
Mi wręcz przeciwnie wydaje mi śię że wiekszość ludzi wybierzę TLK właśnie ten przez Kluczbork a nie przez Wrocław ponieważ ma szybszy czas przejazdu:
TLK z Krakowa do Swinoujścia przez: Kluczbork: 11:49h
TLK z Krakowa do Swinoujścia przez: Wrocław: 13:13h
widać różnicę, ale i tak 3-4 osoby na przedział w dawnym Wolinie to jest dobrze w 1 dniu kursowania, w zeszłym roku miał gorszą frekwencje.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
sebek, z d. Wolina to jest bardzo dużo pasażerów co korzysta z tego pociągu nawet od stacji Poznań... - właśnie ze względu na bardzo atrakcyjny czas jazdy! (ominięcie stacji Szczecin Gł.)
mk1992 Mam pytanie, czy w składzie dawnego Wolina była wagon do przewozu rowerów?
Dzięki
[ Dodano: 23-06-2011, 12:43 ]
Jeszcze jedno pytanie czy ktoś widział jak wyglądał skład 38508? Jutro wysyłamy kilkoro dzieci tym pociągiem, i mam obawy co do obłożenia tego składu.
Dzięki
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2011, 12:47
Co do dawnego Wolina, nawet jego wczorajsze zestawienie było przyzwoite. Fakt faktem, że zestawiony był z 6 wagonów klasy drugiej (w tym "jedynka" jako "dwójka"), gdy jeszcze dwa lata temu kursował na 8 wagonach, natomiast nadrabia to kuszetką i sypialką, które w tym pociągu są dla mnie na prawdę miłym zaskoczeniem, gdyż nie spodziewałem się tych wagonów w tym pociągu. Dwójki też nie byle jakie, pierwsze trzy wagony w malowaniu PKP IC, jedynka również w malowaniu PKP IC, kolejna zielona dwójka z okrągłymi oknami, a ostatnia dwójka z prostokątnymi oknami, natomiast w malowaniu TLK. Przyzwoicie moim zdaniem.
BvL napisał/a:
mk1992 według mnie Orkan to pociąg który jedzie w 48500 wraz z grupą do Świnoujścia, bo dla niego zawsze przypisana była relacja Bielsko-Biała - Kołobrzeg (d.48502) i tam śmigało ok. 10 pudeł.
Do 2008 roku po "kluczborskiej" kursował pośpieszny relacji Katowice - Kołobrzeg, bez nazwy. W 2009 wydłużono go do Bielska Białej i nadano mu nazwę "Orkan", w 2010 roku podobnie, tyle, że już bez nazwy, gdyż wszystkie zostały zlikwidowane. W roku 2011 (czyli w obecnym) przetrasowano go z Bielska na Przemyśl, natomiast nadal nazywam go "Orkan", gdyż to właśnie z tym "kluczborskim" Kołobrzegiem ICK-i wydziwiają od 3 lat. Zresztą to i tak jest bez znaczenia. Poważniejszym problemem w tej kwestii jest fakt, że pociąg startuje z Przemyśla z tylko czterema wagonami klasy drugiej i jedzie przez największe ośrodki w kraju do jednego z najbardziej popularnego kurortu w Polsce. Wolę nie wiedzieć, co się w tym pociągu będzie działo w środku sezonu, zwłaszcza w piątki...
Ostatnio zmieniony przez raf0 dnia 23-06-2011, 12:51, w całości zmieniany 2 razy
mk1992 rozumiem, że jest to przedział pozbawiony siedzeń i przystosowany tylko rowerów, a reszta to normalne przedziały z siedzeniami? Ma ktoś może zdjęcie takiego przedziału?[/b]
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2011, 13:07
Szczerze mówiąc nie powiem Wam, bo wiem to stąd, że jakiś facet chciał wsiąść z rowerem do pociągu i kondi powiedział mu, żeby poszedł do pierwszego wagonu, bo tam jest specjalny przedział do przewozu rowerów. Nawet się nie zastanawiałem nad tym, żeby to zweryfikować na własne oczy. Może dzisiaj znowu skoczę na dworzec, to dogłębniej obadam sytuację. Niemniej jednak dziwi mnie Wasza reakcja na brak specjalnego wagonu do przewozu rowerów, w zeszłym roku Wolin prowadził bagażówkę i bynajmniej na śląskim odcinku świeciła ona pustkami...
Ja w zeszłym roku korzystałem właśnie z Wolina i jechałem z rowerem w takim właśnie wagonie, powiem Ci że od Wrocławia poc. był pełny a ja miałem "kuszetkę" na podłodze tego wagonu dzięki karimacie i śpiworowi Ale to tylko dodatkowy aspekt, natomiast jak jedziesz z rowerem w pociągu to jest to duże ułatwienie jeśli jest miejsce przystosowane do przewozu roweru, wracałem poc. z Ustki i tam nie było wagonu do przewozu rowerów, postawiłem go więc w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu, szkoda że nie słyszałeś tych "epitetów" pod moim adresem od ludzi, którzy wsiadali z bagażami właśnie tamtędy. Stąd moje dopytywanie się, poza tym skoro w rozkładzie jest info że poc. prowadzi wagon do przewozu roweró to powinien on być.
@mk1992, ale odcinek śląski to jest dopiero początek jego trasy, a wyjeżdżając z Wielkopolski ten wagon był zawsze tak zaje.. że wchodząc z każdym kolejnym rowerem napotykało się na zbiorowy bunt pozostałych jadących w tym wagonie pasażerów. Najgorsze jest to, że pchali się tam również ci z dużymi bagażami dla własnej wygody, a zajmowali miejsce przy stojakach rowerowych "bo było się o co oprzeć".
Dlatego dziwi mnie bardzo, że bag-row już nie jeździ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum