Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Koleje Śląskie zamiast Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 27-06-2012, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Potrzeba ok. 140 składów, a KŚ ma 20. Więc będzie wesoło...

_________________
pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-06-2012, 16:56    Odpowiedz z cytatem

KŚ obsłużą 43 linie za 150 mln zł

Koleje Śląskie przygotowują się do zapowiadanego przez Adama Matusiewicza, marszałka województwa śląskiego, przejęcia wszystkich połączeń kolejowych od Przewozów Regionalnych. Spółka opracowuje już rozkład jazdy 2012/2013.

- Od dłuższego czasu wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi konstruujemy rozkład jazdy pociągów. Prace są bardzo zaawansowane. Uzgodnione jest już 80 proc. wszystkich połączeń, które będziemy realizować od 9 grudnia – mówi Marek Worach, prezes KŚ.

Śląski zakład PR dysponuje 103. elektrycznymi zespołami trakcyjnymi oraz trzema lokomotywami. Koleje Śląskie mają zaś tylko 19 pojazdów (i jeden w naprawie). Nasuwa się pytanie, skąd spółka weźmie potrzebny tabor. Według prezesa Woracha, wkrótce do przewoźnika mogą trafić kolejne składy. - Jesteśmy w trakcie zamawiania jednego EZT po naprawie głównej wraz z modernizacją. W najbliższych dniach ogłosimy kolejne przetargi na zakup taboru. W wyniku tych postępowań pozyskamy w sumie kilkadziesiąt nowych i używanych pociągów. W pierwszej kolejności zostanie ogłoszony przetarg na zakup 10 nowych EZT-ów – wyjaśnia Marek Worach.

PR nie sprzedadzą ezetów?
Poza zakupami taboru przygotowywanymi przez przewoźnika, jego właściciel, czyli samorząd województwa śląskiego, także pozyskuje pojazdy dla KŚ. Aktualnie trwa przetarg na dostawę 15 używanych ezetów. Prawdopodobnie nie wystartują w nim Przewozy Regionalne z którymi od dawna były już prowadzone rozmowy o przejęciu taboru.

- Takie rozmowy były prowadzone już rok temu. Otrzymaliśmy jednak od Przewozów Regionalnych odpowiedź negatywną. W związku z tym nie spodziewamy się, aby w obecnej sytuacji coś w tej kwestii się zmieniło – tłumaczy Worach. - Zapewniam, że spółka Koleje Śląskie na początku przyszłego roku będzie dysponować odpowiednią ilością składów do obsługi połączeń w województwie śląskim. Chcę też podkreślić, że będziemy uruchamiać ponad 600 pociągów w ciągu doby, czyli o 100 więcej niż obecnie – dodaje.

Aby obsłużyć dużą liczbę połączeń, KŚ potrzebują pracowników. Rekrutacja już się rozpoczęła. Pierwsze, nowo zatrudnione osoby rozpoczną pracę w październiku. Konkretna liczba potrzebnych pracowników jest trudno do oszacowania, będzie zależała od końcowego kształtu rozkładu jazdy. Ile osób trafi do KŚ spośród prawie 1800 zatrudnionych w PR – będzie zależało m.in. od przebiegu negocjacji ze związkami zawodowymi funkcjonującymi w zakładzie PR.

Trzyletni kontrakt
Umowa na świadczenie przewozów między urzędem marszałkowskim a Kolejami Śląskimi zostanie wkrótce zawarta i będzie obowiązywać przez trzy lata (2013 – 2015). Zgodnie z jej projektem KŚ będą obsługiwały 43 linie. - Na kolejowe przewozy pasażerskie w regionie marszałek województwa będzie przeznaczał ok. 150 mln zł rocznie – informuje Marek Worach.

Marszałek jako organizator transportu regionalnego wybrał Koleje Śląskie, aby świadczyły kolejowe przewozy pasażerskie, gdyż zarządca infrastruktury naciskał, aby jak najszybciej przekazać mu projekt rozkładu jazdy pociągów oraz listę operatorów. W związku z tym nie było czasu, żeby wszcząć procedurę przetargową.

źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 27-06-2012, 20:00    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:

- Od dłuższego czasu wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi konstruujemy rozkład jazdy pociągów. Prace są bardzo zaawansowane. Uzgodnione jest już 80 proc. wszystkich połączeń, które będziemy realizować od 9 grudnia – mówi Marek Worach, prezes KŚ.

Marszałek jako organizator transportu regionalnego wybrał Koleje Śląskie, aby świadczyły kolejowe przewozy pasażerskie, gdyż zarządca infrastruktury naciskał, aby jak najszybciej przekazać mu projekt rozkładu jazdy pociągów oraz listę operatorów. W związku z tym nie było czasu, żeby wszcząć procedurę przetargową.


Chyba uczyli mnie innego czytania ze zrozumieniem w szkole, bo jakoś nie umiem połączć tych dwu akapitów. To w/g rządząych, PLK jest dobra czy zła ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Shamai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Żakowice

PostWysłany: 27-06-2012, 21:14    Odpowiedz z cytatem

A co z połączeniami między wojewódzkimi?? dla mnie najważniejsze to trasa Koluszki - Częstochowa (dobre przesiadki) , oraz InterRegio Łódź - Kraków ( przez Częstochowe )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 27-06-2012, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o linie tzw. stykowe, w przetargu były uwzględnione wszystkie czynne ale jak to będzie teraz, gdy wchodzą wszędzie KŚ? Będą musieli dogadać się z PR, bo szlabanów przecież nie postawią?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

coffeman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2010

PostWysłany: 27-06-2012, 22:49    Odpowiedz z cytatem

ET05 napisał/a:
Potrzeba ok. 140 składów, a KŚ ma 20. Więc będzie wesoło...


Taa jasne, chyba według speców z PR, 140 składów z czego co drugi pasie się na trawce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 28-06-2012, 02:41    Odpowiedz z cytatem

Nie co drugi, w ruchu było ok. setki. KŚ ma 20. Jakieś 5 razy za mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 28-06-2012, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Chcemy, aby to przekazanie odbyło się na zasadzie art. 231 Kodeksu pracy, czyli m.in. z zachowaniem dotychczasowych warunków płacy i pracy - mówi Mariusz Samek, przewodniczący "Solidarności" w Śląskim Zakładzie PR.


No to się zdziwią panowie i panie związkowcy. Oby dla nich nie było miejsca w KS. O przeroście zatrudnienia w ŚZPR niech świadczy to, że KS chcą przejąć 900 z 2000 pracowników ŚZPR i dadzą radę obsłużyć te same linie. Biurwa się rozrosła, związkowcy i naczelnicy. Ja się cieszę, że ŚZPR będzie zaorany Laughing

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12026971,Kolejarze_chca_automatycznie_przejsc_do_Kolei_Slaskich_.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-06-2012, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Kolejowa rewolucja. Przewozy Regionalne się zwijają, Koleje Śląskie będą monopolistą

Niektórzy pracownicy Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych od dziennikarzy dowiedzieli się, że ich zakład przestanie istnieć. Od grudnia po torach województwa śląskiego będą jeździć tylko Koleje Śląskie. Spółka obiecuje więcej połączeń i tańsze bilety.
Miało być płynne przekazywanie kolejnych linii w regionie, a zamiast tego mamy rewolucję i prawdziwe ludzkie dramaty. We wtorek wieczorem Przewozy Regionalne poinformowały, że zamykają swój zakład na Śląsku.
Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes PR przyjechała w środę do Katowic i poinformowała, że do grudnia pracę straci 1780 osób, z czego zdecydowana większość to mieszkańcy woj. śląskiego. Niektórzy pracownicy zakładu od dziennikarzy dowiadywali się, że niebawem ich firma przestanie istnieć. - Nie możemy w to uwierzyć - mówili na korytarzach ludzie.
Marszałek: Podejmujemy się szalonego wyzwania

Od grudnia po torach naszego regionu będą jeździć tylko Koleje Śląskie. Adam Matusiewicz, marszałek województwa, poinformował, że niebawem podpisze ze spółką 3-letnią umowę. - Wiemy, że podejmujemy się szalonego wyzwania, ale z punktu widzenia pasażerów nowy rozkład jazdy będzie znacznie lepszy - obiecuje Matusiewicz i roztacza świetlaną wizję kolei na Śląsku.

Marszałek twierdzi, że w nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać w grudniu, zamiast dotychczasowych 500 połączeń Koleje Śląskie uruchomią 650-700 pociągów dziennie. Wzrośnie ilość tzw. pociągokilometrów z 8 mln do 9,5 mln. Przybędzie m.in. połączeń na trasie Katowice - Częstochowa oraz Pszczyna - Rybnik czy Katowice - Oświęcim. Ceny biletów będą nieco niższe niż obecnie, choć różnice mają sięgać zaledwie kilku procent. W najbliższym czasie KŚ mają też wydzierżawić 10 nowych pociągów, które będą jeździć na trasie Katowice - Bielsko - Żywiec oraz będą sukcesywnie dokupować i wynajmować tabor.

Koleje Śląskie potrzebują 50 pociągów

Marszałek Matusiewicz zapewnił jednocześnie, że Koleje Śląskie będą tańsze niż dotychczasowa konkurencja. Spółka ma otrzymywać z kasy województwa około 156 mln zł rocznie, jednak w tej kwocie mają zamknąć się nie tylko przewozy pasażerskie, ale też kupno i dzierżawa nowych pociągów. - Mam wyrzuty sumienia, że decyzję o przejęciu wszystkich linii podjęliśmy dopiero teraz, gdy zostaliśmy postawieni pod ścianą. Tymczasem zmiany będą pozytywne i to najlepsze z możliwych rozwiązań - przekonywał Matusiewicz.

Okazuje się, że władz województwa nie martwią nawet kłopoty z taborem. Koleje Śląskie dysponują dziś zaledwie 20 pociągami, ale żeby każdego dnia przewieźć ponad 3 mln pasażerów muszą ich mieć jeszcze 50.

Marek Worach, prezes KŚ, zapewniał w środę, że niebawem ogłoszone zostaną przetargi na kupno i dzierżawę nowych pociągów i spółka zdąży przed grudniem. - Będziemy gotowi na czas - przekonywał prezes Worach.
Tymczasem Koleje Śląskie nie mają co liczyć na tabor likwidowanego Śląskiego Zakładu PR. Prezes Kuczewska-Łaska poinformowała, że pociągi zostaną "rozdysponowane w ramach firmy".

Co z pracownikami Przewozów?
Nie wiadomo jeszcze, co będzie z pracownikami śląskiego zakładu PR. Koleje Śląskie, które zatrudniają dziś ponad 300 osób, deklarują, że będą chciały zatrudnić jeszcze około 700 pracowników.
Leszek Miętek, szef Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych, stwierdził w komentarzu dla branżowego "Rynku Kolejowego", że sytuacja na Śląsku przypomina gaszenie pożaru benzyną i przekonywał, że w dużej mierze o wszystkim zadecydował konflikt personalny pomiędzy marszałkiem, a zarządem PR. - Przykre jest to, że ofiarami tej wojenki są pracownicy, którzy na co dzień starają się należycie wypełnić swoje obowiązki i utrzymać rodziny - stwierdził Miętek.


źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 28-06-2012, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Kuczewska-Łaska: Blisko 2000 osób do zwolnienia na Śląsku

- Jesteśmy zmuszeni do zwolnienia 1874 osób. Cała realizacja przewozów w woj. śląskim zamawianych przez urząd marszałkowski zostanie przekazana Kolejom Śląskim. W następstwie tej decyzji zarząd zmuszony jest podjąć jedyną słuszną decyzję ekonomiczną, czyli likwidację Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych - powiedziała prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewskaj-Łaska.
- W dniu wczorajszym w związku z wcześniejszą decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przekazano do wiadomości zarządu 22 czerwca informację, że cała realizacja przewozów w woj. śląskim zamawianych przez urząd marszałkowski zostanie przekazana Kolejom Śląskim. W następstwie tej decyzji zarząd zmuszony jest podjąć jedyną słuszną decyzję ekonomiczną, czyli likwidację Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych - powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska

- Decyzja UM była dla nas zaskoczeniem. Jesteśmy zmuszeni do zwolnienia 1874 osób. 1681 pracowników to mieszkańcy woj. śląskiego, 803 miasta Katowice, 785 z Częstochowy, 333 z Czechowic i 83 osoby z Bielska-Białej - powiedziała prezes Przewozów Regionalnych dodając, iż jako spółka Przewozy Regionalne przygotowały wnioski o dofinansowanie na programy dla pomocy pracowników w sprawach przekwalifikowania, doradztwa i porad psychologicznych.

Co z pracownikami?

- W dniu wczorajszym wystosowaliśmy pismo do marszałka Matusiewicza, informujące spółkę o decyzji dotyczącej zamówień w latach kolejnych wraz z zapytaniem, czy KŚ są zainteresowane przejęciem części pracowników PR; powiedziała Kuczewska-Łaska.
Prezes spółki zapowiedziała, że Przewozy Regionalne nie przewidują przejmowania pracowników przez ościenne zakłady. Jeśli chodzi o odszkodowania, wypłacone zostaną wszystkie odprawy zgodnie z kodeksem pracy.

Harmonogram likwidacji w trakcie opracowywania

- Harmonogram likwidacji będzie gotowy do końca lipca. Powołamy odpowiednią osobę odpowiedzialną za proces likwidacji. Spółka będzie obecna w województwie do końca 2012 roku. Będziemy starali się utrzymać obecne zadania na dobrym poziomie - powiedziała prezes Przewozów Regionalnych.

Koleje Śląskie "gwoździem do trumny"?

Według prezes Przewozów Regionalnych spółka nie była w najlepszej pozycji w kwestii konkurencji z Kolejami Śląskimi. Przyczyną był przede wszystkim stary tabor. Koleje Śląskie otrzymały w całości sfinansowany przez urząd marszałkowski nowy tabor, który o klasę przewyższał nasz.- Kwestia konkurencji jest sprawą skomplikowaną. Tabor Przewozów Regionalnych jest w takim stanie, jaki odpowiada inwestycjom państwowym realizowanym w tym zakresie przez ostatnich 10 lat - powiedziała Kuczewska-Łaska.
- To Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zakupił część nowego taboru, niestety nasza spółka nie miała możliwości korzystania z tego taboru - dodaje.

Majątek - sprzedaż, dzierżawa, likwidacja; Koleje Śląskie niezainteresowane?

- Pozbawiamy się całości majątku trwałego na Śląsku, więc każda oferta KŚ jest mile widziana, aczkolwiek nic takiego nie wpłynęło do nas. Koleje Śląskie nigdy nie były zainteresowane wynajmowaniem taboru od naszej spółki. Jesteśmy zainteresowani upłynnieniem majątku trwałego. Plan likwidacji będzie przygotowywany i tak naprawdę tabor z woj. śląskiego - jeśli będzie zapotrzebowanie na jego przenoszenie do innych województw - będzie faktycznie przenoszony - tłumaczy prezes PR.

Ekonomia to nie emocje

Małgorzata Kuczewska-Łaska zapytana, czy ma pretensje do urzędu marszałkowskiego związane z taką a nie inną decyzją, odpowiedziała, że nie rozpatruje takich rzeczy w kwestiach emocjonalnych.

Czy decyzja Urzędu Marszałkowskiego jest nieodwołalna? - Nigdy nie jest tak, żeby decyzje były nieodwołalne. W dniu dzisiejszym mamy wszystkie przesłanki, żeby da decyzja była realizowana. Dla mnie problemem jest, ze blisko 2000 osób straci pracę. To jest największy problem tego przedsięwzięcia - kończy Kuczewska-Łaska.

źródło: Rynek kolejowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/33753/KuczewskaLaska_Blisko_2000_osob_do_zwolnienia_na_Slasku.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 28-06-2012, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe ile składów Śląskiego zakładu PR jest w ruchu zakładam że 70 . Myślę że jeżeli koleje Ślaskie będą miały koło 50 składów z początkiem roku obsłużą wszystkie połączenia sprawnie . Przy takiej ilości taboru jeżeli obiegi będą rozpisane z głową może to wyjść. Teraz najlepszy tabor Pr Katowice pójdzie do podziału reszta w Krzaki razem z tymi co już tam stoją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 28-06-2012, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Kilka informacji co do nowego taboru dla KS, przetargi powinny być w pierwszej połowie lipca.

-Przetarg na nowe jednostki (10 szt) będą to najprawdopodobniej jednostki piętrowe trójczłonowe. Co do możliwych wygranych i terminu dostarczenia wydaje się, że wszystko wskazuje na CityElefant od Skoda Wagonka bo dadzą radę je wyprodukować w 4 miesiące - o ile nie będzie odwołań.

-Będzie też przetarg na 30-40 szynobusów używanych. Tutaj nie mam informacji czy spalinowe czy małe elektryczne. Być może będą to używane DH2 od firmy sigmatabor, powinni ich mieć około 30szt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-06-2012, 15:13    Odpowiedz z cytatem

mikiyee, skąd kasa na ten tabor? Orientuje się ktoś?

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-06-2012, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Spółka ma otrzymywać z kasy województwa około 156 mln zł rocznie, jednak w tej kwocie mają zamknąć się nie tylko dotacja na przewozy pasażerskie, ale też kupno i dzierżawa właśnie nowego taboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 28-06-2012, 16:14    Odpowiedz z cytatem

No to Newag i Pesa sobie poużywają znów na przetargach Smile

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl