Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związek Pracodawców Kolejowych wypowiada PUZP
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-06-2011, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Polemika Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP z komentarzem Andrzeja Massela dla Portalu KOW:

"Szanowny Panie Ministrze – pozwolimy sobie, jako Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP, nie zgodzić się prawie w całości z Pana wypowiedzią. Prawie w całości, ponieważ w jednym się zgadzamy – w obecnej sytuacji w spółkach Grupy PKP należy wypracować formułę, która by zabezpieczała interesy istotne dla pracowników (cieszę się, że nie wspomniał Pan tu o pracodawcach).

Nie zgadzamy się jednak z Pana stwierdzeniem, że głównym problemem była sprawa uprawnień na przejazdy koleją. Bo jeśli chodzi o ścisłość to uprawnionych do przejazdów koleją mamy w kraju około 40 milionów Polaków.

Jako organizacja biorąca udział w negocjacjach w sprawie uprawnień do ulgowych przejazdów dla Kolejarzy i ich rodzin, możemy Panu powiedzieć, iż głównym problemem było i jest to, że już po raz kolejny i chyba ostatni, (bo potem nie będzie już z czego) chce się okraść Polskiego Kolejarza z ostatnich – historycznych uprawnień. Okraść pod przykrywką jak Pan pisze „zmiany systemu” – niech Pan nie liczy, że to hasło będzie bardziej chwytliwe i przekonywujące od „ładu korporacyjnego” i „pora na kolej głupcze”, które też w ostatnim czasie Kolejarze przerabiali i które nie tylko Kolejarzom, ale głównie Klientom kolei do dzisiaj odbijają się czkawką.

W odniesieniu do toku wydarzeń z dnia 15 czerwca br., kiedy to Związek Pracodawców Kolejowych zdecydował się wypowiedzieć Układ można śmiało postawić tezę, że poprzedzające to zdarzenie wielomiesięczne negocjacje i prace nad Układem, jakie zainicjował ZPK z przedstawicielami związków zawodowych były tylko symulowaniem tzw. konsultacji społecznych, dialogu partnerskiego czy jak to tam jeszcze nazwać można po europejsku.

Musi Pan jednak wiedzieć, że rozmawialiśmy nie tylko o słynnym Rozdziale XII, ale i o całokształcie PUZP, bo brak uregulowań z niego płynących to dla Pana informacji – także obniżenie wynagrodzeń pracowników objętych Układem o ok. 30%, to brak dodatku za staż pracy, dodatku za pracę w warunkach szkodliwych i uciążliwych, brak składowej wynagrodzenia w deputacie węglowym, brak nagród jubileuszowych, brak dodatku wyrównawczego, ponadto do zapisów kodeksowych, czyli na gorszym poziomie sprowadzone zostaną rozliczenia pracowników za pracę w godzinach nadliczbowych, w niedziele i święta, za pracę w porze nocnej, odprawy rentowej i emerytalnej.

Niektórzy w swojej naiwności (w tym i my) nawet przygotowali nową formułę, która by zabezpieczała interesy pracowników – tak jak Pan pisze w komentarzu. Więc co z systemem, o którym Pan wspomina - zmienił się po raz kolejny w trakcie prac?

Co do dalszych Pana komentarzowych stwierdzeń - to jest dokładnie na odwrót, pracownicy – polscy Kolejarze już dawno odzwyczaili się od bezpłatnego podróżowania i korzystają jak wszyscy podróżni z kas biletowych. Nawet przysługujące nam uprawnienie do zniżki 99% to ulga czysto fikcyjna i wirtualna, – bo taryfy przewoźników nie przewidują tabeli z taką ulgą a żaden korzystający z niej pracownik nie zapłacił w kasie nigdy realnej kwoty w wysokości 1% wartości biletu na danej trasie, co więcej nawet automaty biletowe na dworcach nie sprzedają biletów z taką ulgą. Zawsze tak samo jak inni podróżni płacimy tą samą kwotę za miejscówkę, a teraz nawet obowiązkowo w składach TLK. O jakim więc darmowym podróżowaniu Pan mówi ? Może po Europie na podstawie FIP – Panie ministrze to też nie jest i nie było nigdy za darmo – czyżby Pan nie wiedział, że jest opłata za wydanie takiej książeczki? Dlaczego publicznie nie powie Pan, że jest to świadczenie wzajemne i za to Kolejarze z innych krajów, w których nikt im tego nie wypomina, a szczególnie ich minister korzystają z takiego samego uprawnienia na terenie naszego kraju ? A tak nawiasem nawiązując do Pana wypowiedzi to, do czego Pan i pracownicy Ministerstwa Infrastruktury już się przyzwyczailiście w ramach „…bezpłatnego podróżowania…” – limuzyny, samoloty – czy może kolej w ramach złotej karty IC?

Szanowny Panie ministrze, pozwolimy sobie nie zgodzić się także ze stwierdzeniem tytułowym Pana komentarza „Patrzmy do przodu”. O ile takie patrzenie w historii transportu również tego kolejowego było pożądane, a nawet wymuszane przez odpowiednie uprzęże np. u koni pociągowych, to w odniesieniu do sytuacji, jaka może zaistnieć w spółkach Grupy PKP po pierwszym stycznia 2012 roku, a może nawet wcześniej, należy spojrzeć także na boki a nawet dookoła. Proszę zapytać prezesów państwowych jeszcze spółek kolejowych o średnią wieku pracowników, oto jak zamierzają zachęcić młodych ludzi do przyjścia na kolej. Proszę zapytać o szacunki ilu pracowników może zwolnić się w przyszłym roku po obniżeniu wynagrodzeń w Grupie. Proszę zapytać klientów kolei czy chcą, aby nad ich życiem lub mieniem czuwali ludzie przemęczeni, źle opłacani, pozbawieni chęci do wykonywania swojego zawodu a często pracujący tu za karę. W końcu należy zapytać, jaką Pan cenę polityczną jest w stanie zapłacić – czy w roku wyborczym jest Pan w stanie nie patrzeć na boki i dookoła na elektorat liczący ponad 100 tysięcy pracowników ? - być może tak, być może głosy Kolejarzy już są nieistotne, bo jesteście pewni zwycięstwa – w takim razie gratulujemy dobrego samopoczucia.

A może jednak przekona się Pan do hasła - PATRZMY WKOŁO? Bo uważamy, tak jak w Pana komentarzu, że „trzeba to robić”.

Grzegorz Herzyk
Rzecznik prasowy ZZDR PKP

źródło: KOW

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-07-2011, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Dyżurni piszą do premiera ws. wypowiedzenia PUZP

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP wystosował do premiera Donalda Tuska list, w którym proszą wpłynięcie na Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych w sprawie wypowiedzenia Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy

Poniżej publikujemy treść listu:

Szanowny Panie Premierze,

Zdajemy sobie sprawę, że nasz list jest jednym z, wielu jakie Pan otrzymał w ostatnim czasie po wypowiedzeniu przez Związek Pracodawców Kolejowych Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy obowiązującego w spółkach Grupy PKP.

Jednak Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP zrzeszający kilka tysięcy pracowników bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu kolejowego w Polsce czuje się w obowiązku poinformować o skutkach i konsekwencjach tej decyzji ZPK.

Liczymy, że przedstawione przez nas argumenty pozwolą Panu na wyciągnięcie wniosku, że nasze stanowisko jest nie tylko przejawem determinacji działań w obronie mających już kilkudziesięcioletnią historię - praw Polskich Kolejarzy, lecz także wynika z troski o tę część społeczeństwa i przemysłu, która na co dzień korzysta z transportu kolejowego w naszym kraju.

Same przyczyny wypowiedzenia PUZP w dniu 15.06. br. przez pracodawców Grupy PKP pozostają tylko w sferze domniemań a poprzedzające wypowiedzenie wielomiesięczne negocjacje prowadzone przez przedstawicieli pracodawców ze stroną związkową z perspektywy czasu zdają się być tylko stratą czasu. Wydaje się, że sam fakt ich prowadzenia z inicjatywy Związku Pracodawców Kolejowych miał tylko markować formę dialogu społecznego w tej sprawie.

Implikacją wypowiedzenia PUZP przez pracodawców kolejowych będzie nie tylko utrata od 1 stycznia 2012 roku - uprawnień do ulgowych przejazdów kolejami, przez pracowników i członków ich rodzin, lecz także realne, drastyczne obniżenie wynagrodzeń osób zatrudnionych na podstawowych stanowiskach pracy w spółkach Grupy PKP.

Z naszych szacunków wynika, że spadek ten będzie oscylował w okolicach 30% obecnego wynagrodzenia. Dewaloryzacja ta wynika z utraty uprawnień wynikających z zapisów układowych – są to:

1. Dodatek za staż pracy,
2. Dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych,
3. Dodatek wyrównawczy,
4. Deputat węglowy,
5. Nagroda jubileuszowa.
Ponadto uprawnienia dotyczące:
1. Wysokości dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych w niedzielę i święta oraz dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej,
2. Wysokości wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,
3. Odprawy rentowej lub emerytalnej,
zostaną zrównane z uregulowaniami wynikającymi z zapisów kodeksowych, co jest jednoznaczne ze znacznym obniżeniem wysokości wypłacanych świadczeń.

W spółkach Grupy PKP objętych Układem zatrudnionych jest ponad 100 tysięcy osób, w naszej opinii opisane powyżej skutki wypowiedzenia mogą spowodować między innymi następujące zagrożenia:

- masowy odpływ wykwalifikowanych pracowników z państwowych firm kolejowych, co może zagrozić płynności ruchu kolejowego w Polsce – już teraz osoby odpowiadające za życie tysięcy ludzi i towary wartości setek milionów w czasie jednego dnia pracy- stwierdzają, że za jeszcze mniejsze wynagrodzenie tej odpowiedzialności już nie da się udźwignąć,
- część osób, które pozostaną pracownikami polskich kolei – stanie się beneficjentami i tak już skromnego polskiego systemu pomocy społecznej – starając się o zasiłki i zapomogi,
- kolejna grupa osób chcąc utrzymać swoje rodziny na przynajmniej dotychczasowym poziomie będzie szukała w czasie wolnym dodatkowego zatrudnienia – spowoduje to, że w miejscach pracy gdzie podejmuje się strategiczne i ostateczne decyzje dotyczące bezpieczeństwa ruchu pociągów pracować będą ludzie przemęczeni, którzy nie będą gwarantem spokojnej podróży, zdrowia i życia pasażerów a także niezawodności transportu towarów i przesyłek także tych niebezpiecznych.

- przedsiębiorstwa kolejowe nie będą zasilane przez nowe kadry – już teraz w niektórych spółkach widoczny staje się problem przepaści pokoleniowej i braku młodych kadr chcących podjąć się odpowiedzialnej pracy za wynagrodzenie obecnie proponowane.

To oczywiście tylko kilka głównych zagrożeń, jakie mogą wystąpić w firmach kolejowych Grupy PKP po 1 stycznia 2012 roku.

W odniesieniu do okoliczności, jakie powoduje wypowiedzenie PUZP, -Rada Krajowa Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP świadoma odpowiedzialności za reprezentowanych pracowników podjęła decyzję o zawiązaniu w jej strukturze Krajowego Komitetu Protestacyjno Strajkowego, którego zadaniem w przypadku braku pozytywnego dla pracowników rozwiązania tej sytuacji będzie przeprowadzenie akcji wstrzymania ruchu kolejowego w Polsce.

Jednak, jako odpowiedzialni obywatele naszego kraju mamy świadomość, że spokój społeczny szczególnie w okresie naszego przewodnictwa w Unii Europejskiej a także w roku wyborczym to sprawa nie tylko naszej grupy zawodowej, lecz także wizerunku całego kraju na arenie międzynarodowej. Dlatego liczymy na osobiste zaangażowanie Pana Premiera w zaistniałą w spółkach Grupy PKP sytuację. Prosimy o wpłynięcie na Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych, którego skutkiem powinno być wycofanie wypowiedzenia Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy do dnia 31.07.2011 roku.

Szanowny Panie Premierze, mimo, iż na czerwcowej konwencji Platformy Obywatelskiej raczył Pan wyrazić opinię, że nasz rząd nie będzie się kłaniał między innymi związkowcom to, jako związkowcy - Polacy chcemy nawiązać do Pana Expose z listopada 2007 roku po wygranych wyborach, w którym już na wstępie kłaniał się Pan trzykrotnie wszystkim Polakom - oto jego fragment:

…Staję dzisiaj przed wami, tu w polskim Sejmie, przed wami parlamentarzystami i przed całą polską opinią publiczną chyląc nisko głowę z poczuciem i pokory i dumy równocześnie…

… To wielka satysfakcja móc z tego miejsca nisko pokłonić się Polakom, ale też wielka satysfakcja odczuwać dumę…

…Nisko kłaniając się Polakom chcę powiedzieć, serdeczne dzięki za to, że sobie nawzajem daliśmy tę wielką szansę. Ja wierzę, że przed nami jest wielka szansa na dobrą zmianę…

Panie Premierze wierzymy, że Pana postawa w odniesieniu do obecnej sytuacji Polskich Kolejarzy pozwoli także nam znowu odczuwać dumę ze służby społeczeństwu, z wykonywanego zawodu i orła na kolejowej rogatywce. Mamy nadzieję, że my także będziemy mogli zwrócić się do Pana słowami - dzięki za to, że sobie nawzajem daliśmy tę szansę.

Pod listem widnieje podpis przewodniczącego Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP Aleksandra Motyki.

źródło: Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-07-2011, 11:29   

Oj naiwni jesteście! Przecież Pan Premier ma inne zajęcia które są dużo ważniejsze - Prezydencja w UE i wybory.
Powrót do góry

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 07-07-2011, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Czy ja wiem czy ważniejsze? Cały czas - i nie tylko ja- mam wrażenie że wypowiedzenie PUZP to zagrywka polityczna skierowana przeciwko obecnemu rządowi. I ma to związek z wyborami. Jak wiadomo p. Mamiński wywodzi się ze związku z literką ,,S'' na przodzie, który to związek mało kocha obecnego premiera za to popiera partię Jarosława K.
Wypowiedzenie PUZP ma na celu wywołanie niepokojów na kolei, co udowodniłoby że premier Donald T. nie radzi sobie z sytuacja w kraju, co przy umiejętnym rozgrywaniu sytuacji przez PIS zawsze może im dodać paru punktów poparcia.
Dziwi mnie tez cisza ze strony ZZ, które nic praktycznie nie robią w sprawie PUZP. Jedyny związek który cokolwiek pisze, mówi itp to właśnie ZZ Dyżurnych Ruchu. Przynajmniej ostatnio nic o działaniach innych ZZ nie słyszałem. Nie zdziwię się jak po wakacjach zacznie się zadyma na kolei o PUZP. I tylko przypadkiem będzie to akurat okres najgorętszej kampanii wyborczej.
A po wyborach cofnie się wypowiedzenie PUZP i wróci wszystko do normy.
Daleki jestem od popierania obecnego rządu, ale jeżeli moje przypuszczenia są słuszne to gra p. Mamińskiego zupełnie mi się nie podoba. Choć z drugiej strony nic w tym pięknym kraju nie powinno mnie już dziwić.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-07-2011, 16:03    Odpowiedz z cytatem

rufio198, twoja teoria miałaby sens, gdyby nie fakt, że przedstawiciel rządu w osobie wiceministra infrastruktury raczej chwali decyzję o wypowiedzeniu PUZP:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=205723#205723

Mamińskiego nic nie łączy z NSZZ "Solidarność". Już ponad 10 lat temu przeszedł na drugą stronę barykady. Mamiński oprócz tego, że jest prezesem zarządu Związku Pracodawców Kolejowych, który wypowiedział PUZP, jest także prezesem państwowej spółki Natura Tour. W zarządzie ZPK są jeszcze szefowie innych spółek Grupy PKP. Czy myślisz, że zarząd ZPK działałby przeciwko woli rządu i kopałby dołki pod swoim chlebodawcą? Nie sądzę.

Myślę, że wypowiedzenie PUZP ma związek z prywatyzacją PKP Cargo. Spółka bez takich obciążeń socjalnych jest bardziej atrakcyjna dla potencjalnego inwestora. Rząd musi sprzedać PKP Cargo do listopada br., aby zdobyć 1,8 mld zł na spłatę wymagalnego długu PKP SA, który jest gwarantowany przez Skarb Państwa.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 07-07-2011, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Chwaleniem przez przedstawiciela rządu bym się tak nie przejmował. Ostatnio premier Donald ze swoją ekipa chcą pokazać jakie to z nich twardziele i jada po związkach gdzie się da.

Co do kopania dołków: a bo to pierwszy raz by było? Popatrz jak długo był Wach- ile rządów przetrwał, Mamiński tez nie od 2007 roku siedzi na różnych stołkach prezesowskich. Inni członkowie ZPK tez mają swoje doświadczenie w przetrzymywaniu kolejnych ministrów.
Ta sytuacja przypomina mi stare porzekadło: Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
Z jednej strony rząd może pokazać jaki jest twardy, z drugiej jak zacznie się zadyma na kolei opozycja będzie miała okazję pokrzyczeć jaki to rząd PO jest nieudolny i prowokuje niepokoje społeczne i będzie miała szanse na ugranie paru punktów w wyborach.
,,Granie'' karta kolejowa już się zaczęło- a przecież kampania wyborcza na dobre nawet się nie zaczęła ( mam na myśli SLD )
Czas pokaże kto z nas ma rację.
PS. Naprawdę myślisz że Mamiński zerwał wszystkie nici łączące Go z ,,Solidarnością''? Mr. Green

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-07-2011, 16:28    Odpowiedz z cytatem

rufio198, jak na razie na rząd, na kolej i na ministra Grabarczyka najbardziej ujada SLD, potencjalny koalicjant PO. Mamiński stołek prezesa Natury Tour dostał od rządu SLD. Może teraz spłaca komuchom dług wdzięczności?

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 07-07-2011, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Bardzo możliwe. Jednocześnie zabezpiecza się na przyszłość. Jak pisałem - wypowiedzenie PUZP jest wszystkim partiom politycznym na rękę.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-07-2011, 09:44   

Związkowcy pytają, po co im Związek Pracodawców Kolejowych?

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP podjął Uchwałę i wystąpił do wszystkich spółek Grupy PKP, w których zatrudnieni są jego członkowie o zaprzestanie odprowadzania składek na rzecz Związku Pracodawców Kolejowych. Jest to skutek wypowiedzenia przez ZPK Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

„Po wydarzeniach z dnia 15 czerwca br., kiedy Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych wypowiedział Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy, w momencie, gdy widać było wyraźne zbliżenie stanowisk obu stron, należy zadać pytanie po co nam ZPK?” – piszą przedstawiciele Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP w przesłanym do redakcji „Rynku Kolejowego” komunikacie.

ZZDR PKP pyta pracowników spółek Grupy PKP, czy mają świadomość, że są zrzeszeni w organizacji, która działa w imieniu pracodawcy lecz czasem nie na jego rzecz i najczęściej wbrew interesom członków za których odprowadzana jest składka.

„Często poruszanym w ostatnim czasie tematem w mediach jest koszt utrzymania przez pracodawców związków zawodowych. Spójrzmy więc jak wygląda to w przypadku Związku Pracodawców Kolejowych – pracodawcy zrzeszeni w tej organizacji odprowadzają składkę w wysokości 2 zł. za każdego zatrudnionego u siebie pracownika, co tylko w przypadku Spółki PKP PLK S.A. daje kwotę prawie miliona złotych rocznie.” – czytamy w komunikacie Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP.

W związki z okolicznościami z dnia 15 czerwca 2011 roku oraz kosztami ponoszonymi przez pracodawców - Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP podjął Uchwałę i wystąpił do wszystkich spółek Grupy PKP w których zatrudnieni są jego członkowie o zaprzestanie odprowadzania składek na rzecz ZPK.

Poniżej publikujemy list ZZDR PKP do Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie zaprzestania płacenia odprowadzania składki członkowskiej do Związku Pracodawców Kolejowych:

Na podstanie Uchwały organów Statutowych Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP, Sektor Infrastruktury ZZDR PKP wnioskuje do Pana Prezesa o spowodowanie ze skutkiem od dnia 01 lipca 2011 roku zaprzestania odprowadzania składki członkowskiej, wynikającej z przynależności spółki PKP PLK S.A. do Związku Pracodawców Kolejowych.

Sytuacja do jakiej doprowadził ZPK w związku z wypowiedzeniem PUZP, i to po kilkumiesięcznych negocjacjach, które rokowały osiągnięciem kompromisu ze stroną społeczną w sprawie treści Rozdziału XII Układu, pozwala wysnuć wniosek, że ZPK utracił mandat zaufania Pracodawców kolejowych zrzeszonych w tej organizacji.

Trwające kilka miesięcy „gierki" podczas negocjacji ze związkami zawodowymi reprezentującymi pracowników zatrudnionych również w naszej spółce i to w momencie redagowania końcowych ustaleń treści Załącznika Numer XII zostały przez ZPK zakończone wypowiedzeniem PUZP. Działanie to wprowadziło wyłącznie nikomu niepotrzebny chaos i zamieszanie a nam jako przedstawicielom strony społecznej daje podstawy sądzić, że pozorowane przez Prezesa ZPK negocjacje od początku prowadzone były w złej wierze, bez poszanowania interesów stron negocjacji i to zarówno pracodawców jak też, a może przede wszystkim, pracowników zatrudnionych przez Pracodawców zrzeszonych w ZPK.

W świetle powyższego uważamy, że dalsze wspieranie finansowe ZPK, poprzez opłacanie składki członkowskiej za około 40 tysięcy pracowników Naszej spółki jest bezcelowe, gdyż organizacja ta wspiera wyłącznie interes wybranych jej członków, to jest przewoźników, co stoi w sprzeczności z postanowieniami Rozdziału II, § 4 ustęp 2, punkt 2 Statutu Związku Pracodawców Kolejowych oraz § 1 i § 9 Porozumienia w sprawie Wzajemnych Zobowiązań Stron Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Pracodawców Zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych.
Jerzy Oleszak

Przewodniczący
Sektora Infrastruktury

źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-07-2011, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Stanisław Kogut – senator RP:

Wypowiedzenie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy przez Związek Pracodawców Kolejowych, to jest jeden wielki skandal. Związki zawodowe, skoro umowy zostały zerwane, zlekceważone sprawy pracownicze, nie powinny czekać, tylko powinien zostać ogłoszony strajk generalny.
Podpisywany był wcześniej PUZP przeze mnie i przez panią minister Sobótkę. PUZP, to jest przecież konstytucja pracownicza, więc nie powinien być wypowiedziany. Dziwi mnie, że związki spokojnie czekają i nie słychać o żadnych działaniach z ich strony.
Wypowiedzenie PUZP, to jest pozbawienie pracownika jego niezbywalnych praw. Jeśli działania związków nie będą zdecydowane, to kolej, i nie tylko kolej, będzie dalej prywatyzowana, a ludzie pozbawiani będą gwarancji pracowniczych. Już raz decydenci pokazali, co potrafią przy prywatyzacji „Przewozów Regionalnych”. Pamiętam, jak minister Engelhardt do mnie powiedział, że jest podpisany Układ Zbiorowy, a niestety podpisany nie był i tym samym pracownicy PR pozbawieni zostali wszelkich praw i przywilejów.
Teraz wypowiem się jako polityk. Zawsze istnieje szansa, że kolejarze wyjdą obronną ręką z dzisiejszej krytycznej sytuacji. Wszystko zależy od październikowych wyborów. Trzeba się głęboko zastanowić, na kogo należy głosować. Widać przecież, że obecnie rządzący liberałowie robią tylko to, co im najbardziej odpowiada, bez oglądania się na późniejsze, czasem wręcz tragiczne w skutkach konsekwencje dla pracowników.
Raz jeszcze powtórzę, uważam, że związki zawodowe za długo czekają z konkretnymi decyzjami. Jaka jest polityka liberałów i co z niej wynika - wyraźnie widać na przykładzie budowanej przez Chińczyków autostrady. Jak dziś wiadomo Chińczycy rozgrywali swoje, bez oglądania się na nasze interesy, i to jest jedna, wielka paranoja!
Wracając do kolei. Kolej powinna się naprawdę scalić. Kolej powinna, podobnie jak to ma miejsce w Austrii, czy Niemczech, ograniczyć się do kilku, np. siedmiu spółek, a nie siedemdziesięciu, jak to jest w Polsce. Dziwie się, że związki zawodowe na to wszystko po prostu pozwalają.

źródło: Wolna Droga

http://www.wolnadroga.pl/pliki/2011/14_11/zdaniem14.jpg

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 12-07-2011, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Mamińskiego nic nie łączy z NSZZ "Solidarność".


Mi jak da się czas to przypomnę sobie.
Coś nie coś jednak łączył(ło) Go z PiSem :

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100410/KRAJSWIAT/190342981
Pozycja 48. to żona Krzysztofa Mamińskiego.

Co do tego co wkleiła Beatrycze: Kogut po raz n-ty się ośmiesza i robi sobie z gęby du.... i próbuje wykorzystać związek do walki politycznej

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-07-2011, 16:52    Odpowiedz z cytatem

To świetna decyzja. Kogut niestety nadaje się chyba tylko na rosół. Facet w życiu nie skalał się żadną pracą, swoją pozycję zawdzięcza związkom rujnującym naszą kolej dlatego jego stanowisko nie dziwi. No cóż związki rozwalić, zaoszczędzone fundusze przekazać pracownikom a Koguta w październiku pogonić. Czas najwyższy by mieszkańcy Sądecczyzny uwolnili nas od tego człowieka.
Co do scalania pewnie najlepsza by była znów jednolita siła narodu, Panie Kogut czasy marszów i apeli już dawno minęły!

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-07-2011, 18:31   

A to dobre! Ha ha ha ! Kampania wyborcza trwa w najlepsze!
Powrót do góry

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 12-07-2011, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
... a Koguta w październiku pogonić. Czas najwyższy by mieszkańcy Sądecczyzny uwolnili nas od tego człowieka.


Zapomnij- o ma tam wcale nie najgorsza opinie. Przynajmniej w Stróżach

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-07-2011, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Niestety masz rację, pół wsi u niego pracuje. Ten region znam jak własną kieszeń. Może jednak w końcu przyjdzie otrzeźwienie? Kogut to wielki szkodnik polskiej kolei, zamiast ją modernizować tylko pogłębiał zastój i stagnację. Dlaczego Kogut ani razu nie domagał się zakupienia szynobusów na kryniczankę czy kilka lat temu, gdy ratunek był jeszcze możliwy na linię do Jasła? Czemu nie protestował gdy podwyższano ceny biletów czyniąc pociąg niekonkurencyjnym w stosunku do busów? Kogut Express do Biecza i EIC przez jeden sezon to trochę za mało jak na osobę tak dobrze opłacaną z naszych podatków?
NIE dla Koguta NIE dla związkowców nierobów z brzuszkami TAK dla kolei TAK dla kolejarzy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl