Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związek Pracodawców Kolejowych wypowiada PUZP
Autor Wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 13-07-2011, 00:37    Odpowiedz z cytatem

a kto, jak nie Kogut zapoczątkował dzielenie kolei?

_________________
Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-07-2011, 00:49    Odpowiedz z cytatem

klimeu44, dzielenie kolei zapoczątkował Sejm uchwalając w 2000 roku Ustawę o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe".

Na mocy tej ustawy powstały spółki:
1. Polskie Koleje Państwowe S.A. (PKP S.A.),
2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK).

Na mocy ustawy PKP S.A. została zobowiązana do utworzenia spółek do prowadzenia działalności w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich oraz kolejowych przewozów towarowych. Ustawa nie precyzowała ile i jakie spółki przewozowe mają powstać.

Tak samo ustawa nie mówiła nic o dzieleniu infrastruktury kolejowej na kolejne spółki (PKP Energetyka, PKP Informatyka, Telekomunikacja Kolejowa), czy na spółki remontowo-naprawcze (np. Dolkom, Wagrem). To już był wytwór umysłów betonu związkowo-dyrektorskiego PKP, przy akceptacji rządu.

Ostatecznie PKP podzielono na ok. 80 spółek i spółeczek (niektórzy doliczyli się ponad 100). Proces dzielenia kolei trwa do dziś, czego najlepszym przykładem jest PKP Cargo, które ma już ok. 20 spółek-córek, powstałych na bazie byłych zakładów taboru.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 14-07-2011, 19:41    Odpowiedz z cytatem

ustawa sama z siebie się nie wzięła, ktos musiał mieć taki pomysł, przekonywać do niego innych posłów i senatorów, napisać ustawę i przeforsować ją w sejmie.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 27-07-2011, 15:44    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze: chyba powstało po prostu tylko PKP SA jako spółka matka pozostałych mniejszych spółek, w tym PKP PLK! A nie PKP SA i PKP PLK! Czy nie tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 27-07-2011, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Według niepotwierdzonych informacji (zeby nie powiedzieć plotek...) to podobno przewoźnicy sami się jakoś się obecnie dogadują co do ulg przejazdowych z pominięciem spółek "nie przewoźników".

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-07-2011, 17:24   

TomekM, Jeśli to prawda to coś pięknego. Nie jest to mój szczyt marzeń ale w ten sposób jak wyeliminują pośredników i spółki nie będące przewoźnikami pasażerskimi to będziemy mieli duży postęp.
Powrót do góry

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-07-2011, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Dave napisał/a:
Beatrycze: chyba powstało po prostu tylko PKP SA jako spółka matka pozostałych mniejszych spółek, w tym PKP PLK! A nie PKP SA i PKP PLK! Czy nie tak?

Beatrycze ma rację. Warto sobie przeczytać ustawę:
http://lex.pl/serwis/du/2000/0948.htm

O powołaniu PKP PLK mówi art. 15.

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 28-07-2011, 06:22    Odpowiedz z cytatem

TomekM napisał/a:
Według niepotwierdzonych informacji (zeby nie powiedzieć plotek...) to podobno przewoźnicy sami się jakoś się obecnie dogadują co do ulg przejazdowych z pominięciem spółek "nie przewoźników".


Słyszałem o tym - tylko z tym wyjątkiem że ,,nie przewoźnicy'' tez dogadują się z przewoźnikami. Inaczej mówiąc olewają cały ten ZPK

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 04-08-2011, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Chyba jednak się nie dogadują:
http://www.skk.org.pl/dok2011/pismo_do_mi/pismo.htm

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 06-08-2011, 07:22    Odpowiedz z cytatem

Poczekaj - tak jak pisałem wcześniej - Solidarność będzie dymić, czyli szukać dziury w całym.
Zobaczymy co po wyborach.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-08-2011, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczęła się pierwsza tura nowych rokowań ws. PUZP

9 sierpnia w Warszawie z inicjatywy Związku Pracodawców Kolejowych odbyło się spotkanie dotyczące Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy pracowników spółek Grupy PKP, który został wypowiedziany przez ZPK w dniu 15 czerwca 2011 r.

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP informuje, że na wczorajszym spotkaniu został przedstawiony projekt materii układowej, w którym znalazły się również zapisy dotyczące ulg przejazdowych. To właśnie te zapisy proponowane przez ZPK doprowadziły do nieuzgodnienia w czerwcu zmian do PUZP.

„Czy przedstawione przez ZPK propozycje dotyczące ulg przejazdowych zostaną zaakceptowane przez Związki Zawodowe? Na obecną chwilę przyjąć należy to pytanie za retoryczne” – czytamy w informacji na stronie ZZDR PKP.

W dniu wczorajszym został ustalony harmonogram spotkań, które muszą zakończyć się w drugiej połowie września i każda ze stron, działając w dobrej wierze, ufa w powodzenie tej misji.

Podpisanie przez sygnatariuszy we wrześniu Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy skutkować będzie jego obowiązywaniem od dnia 1 stycznia 2012 r., ponieważ zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu pracy wpisu do rejestru dokonuje Minister właściwy do spraw pracy i termin ten może wynieść 3 miesiące.

Następne spotkanie stron materii układowej odbędzie się w dniach 25-26 sierpnia.

źródło: Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 10-08-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Pracodawcy proponują aby 99% zniżki przysługiwało na 2 klasę

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 10-08-2011, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Pięknie, k...a, pięknie.
Za 40 lat na kolei, nagroda.
Kupię sobie auto albo czołg. Śmiech

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 12-08-2011, 00:55    Odpowiedz z cytatem

Informacja z rozpoczęcia rokowań nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

W dniu 9 sierpnia 2011 r. odbyło się pierwsze posiedzenie w ramach rokowań nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który od 1 stycznia 2012 roku ma zastąpić obowiązujący dotychczas, a wypowiedziany w ostatnich dniach czerwca br. Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy. Do rokowań nad nowym Układem zostało zaproszonych 15 Ogólnopolskich Central Związkowych, które potwierdziły wolę podjęcia rokowań nad tym dokumentem.

Na pierwszym spotkaniu, w dniu wczorajszym, przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych, jako inicjatorzy zawarcia nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy wręczyli przedstawicielom wszystkich obecnych Central Związkowych projekt nowego Układu, opracowany przez zespół ekspercki Związku Pracodawców Kolejowych.

Po omówieniu generalnych założeń projektu, strony ustaliły harmonogram prac nad jego przyjęciem. Strony zgodnie stwierdziły, że optymalnym terminem do podpisania nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy jest ostatni tydzień września br., tak aby mógł on być złożony do rejestracji jeszcze w miesiącu wrześniu, i uwzględniając ustawowy, trzymiesięczny termin jaki Minister Pracy i Polityki Społecznej ma na zarejestrowanie układu, mógł on obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku. Czasu jest niewiele, ale strony zgodziły się, że będą intensywnie pracować nad tym dokumentem. Ustalono, że pierwsze trzy spotkania będą spotkaniami dwudniowymi, całodziennymi, a zespoły eksperckie i strony negocjacyjne będą nad nowym Układem obradować w Warszawie.

Odnosząc się do treści merytorycznej i założeń przedłożonego projektu, Prezes Związku Pracodawców Kolejowych poinformował, iż generalną zasadą projektu nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy jest to, iż jego przyjęcie nie pozbawia nikogo z dotychczas uprawnionych, na podstawie wypowiedzianego Układu, żadnych uprawnień i przywilejów. Nieprawdą jest to, co mówią niektórzy przedstawiciele strony związkowej, iż przyjęcie nowego Układu, z samej zasady pozbawi pracowników czegokolwiek. Zostało to stanowczo zdementowane poprzez wskazanie przykładów konkretnych zapisów w projekcie. Sporo dyskusji wywołały zapisy dzisiejszego XII Rozdziału, a w przedłożonym projekcie Rozdziału XI, dotyczące ulg przejazdowych. To między innymi brak uzgodnień protokółu dodatkowego, zmieniającego dotychczasowe regulacje w tym zakresie, był przyczyną i podstawą do wypowiedzenia Ponadzakładowgo Układu Zbiorowego Pracy.

Przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych po raz kolejny potwierdzili, że wolą pracodawców jak i przewoźników świadczących usługi przewozowe jest to, ażeby dla uprawnionych pracowników Spółek zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych i objętych Układem, zachować dotychczasową zasadę uprawnień i ulgę 99%. Zaproponowano, ażeby nadal, jak w latach poprzednich, w stosunku do pracowników istniała możliwość nabywania biletów sieciowych, zarówno rocznych jak i kwartalnych. Wszelkie koszty związane z wykupem uprawnienia do 99% ulgi dla pracowników pokrywa pracodawca. Nieco odmienne zasady, choć przez wiele lat stosowane w Polskich Kolejach, zastosowano wobec rencistów, emerytów i członków ich rodzin. I tak dla emerytów i rencistów zaproponowano powrót do ulgi 80%, natomiast dla członków rodzin pracowników emerytów i rencistów zaproponowano powrót do książeczek biletowych, uprawniających do 12 przejazdów pociągami osobowymi uruchamianymi przez Spółki: Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, WKD i SKM i 6 przejazdów pociągami uruchamianymi przez Spółkę Intercity. Każdy uprawniony pracownik, emeryt lub rencista mógłby nabyć w roku kalendarzowym dwie takie książeczki, z czego pierwszą, w 50% finansował by pracodawca.

Wydaje się, że zbliżające się rozmowy dadzą szanse na osiągnięcie porozumienia. O ile takiego porozumienia nie uda się osiągnąć w przewidywanym terminie, Związek Pracodawców Kolejowych stwierdził, że będzie szukał, proponował i wprowadzał rozwiązania inne niż układowe, które pozwolą utrzymać zaproponowany system ulg przejazdowych. Należy tu przypomnieć, że do roku 2003 zasady realizacji uprawnień do ulgowych przejazdów dla uprawnionych pracowników, emerytów, rencistów i członków ich rodzin nie były regulowane w materii układowej, czyli nie istnieje ścisły związek pomiędzy tymi uprawnieniami, a zapisami materii układowej ponadzakładowej.

Przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych wyrazili nadzieję, że przyjęty harmonogram rokowań zostanie zrealizowany i w miesiącu wrześniu strony będą mogły podpisać wynegocjowany, z pewnością różny od przedłożonego projektu, Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy i złożyć go do rejestracji tak, ażeby bez zbędnych obaw wątpliwości i nerwowości, z dniem 1 stycznia 2012 roku zaczął obowiązywać nowy Układ we wszystkich Spółkach zrzeszonych w Zawiązku Pracodawców Kolejowych.

Tą drogą chcieliśmy Państwa poinformować, że informacje Związku Pracodawców Kolejowych o przebiegu rokowań będziemy przekazywali na bieżąco po każdym posiedzeniu z rokowań, jak i pomiędzy nimi, o ile zajdą okoliczności, które będą wpływały na ich przebieg.

Źródło: ZPK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 13-08-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Link do strony z projektem nowego PUZP

http://www.zzksl.pl/aktualnoci/684-projekt-nowego-puzp

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl