Firmy powinny zaprojektować i wypuścić małą, tanią i oszczędną lokomotywę która by była bardziej opłacalna od tego złomu co jeździ teraz. Może wtedy puszczanie 1-2 piętrusów było by opłacalne ale teraz po prostu nie ma na to kasy.
40 bohunów wystawionych na sprzedaż (wagony te oczekują naprawy głównej) ostatecznie nikt nie kupił. Chodzą pogłoski, że wagonami zainteresowała się Arriva, ale PR-y widząc, że jest potencjalny chętny podniosły pierwotne ceny wagonów - ile w tym prawdy nie wiem, faktem jest to, że na chwilę obecną nikt ich nie kupił i stoją w Krzyżu i Lesznie. W połowie czerwca doszło do podpalenia piętrusa w Pile. Po ugaszeniu pożaru okazało się, że łącznie ucierpiały 4 wagony piętrowe. 16 wagonów przeznaczonych jest do sprzedania na złom (w tym te spalone) oraz 8 kolejnych już zostało sprzedanych i trwa cięcie. W swoich notatkach mam też zanotowane 16 numerów Bmnopuxów w nowych barwach (niebisko-szarych), 7 w barwach interregio oraz 16 z dużym logo PR-ów (niebiesko-żółtych) czyli z stosunkowo niedawno przeprowadzonymi rewizjami.
Gdy to wszystko zsumujemy otrzymamy ponad 100 wagonów. Zakładając ilostan ponad 140 wagonów (pod koniec 2005 było 148, ale od tego czasu były pojedyncze skreślenia) otrzymamy kolejną porcję ok.40 odstawczaków.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz B. dnia 29-10-2012, 17:57, w całości zmieniany 3 razy
Arrive te wagony by pasowały idealnie na linie Chojnice - Bydgoszcz gdzie są czasem wręcz dzikie tłumy, oraz na Malbork - Toruń gdzie jest analogiczna sytuacja jak na Chojnice - Bydgoszcz. Ewentualnie jeszcze na Laskowice - Grudziądz - Brodnica, tam też bywają spore tłumy. No ale jeżeli prawdą jest to co pisze @Tomasz B. to potwierdziłoby się jaki nadal w PR jest beton: sami potną w czort, innemu któremu by się przydały nie oddadzą. Dla Arrivy wagony są cenne jak woda na pustyni !
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ktoś z Was wie ile bohunów przeszło naprawę główną - mówiąc inaczej ile posiada wklejane okna? W moich notatkach mam 29 takich wagonów. Czy była to pełna 30, która przewinęła się przez bydgoską PESĘ?
Piętrusy w Pile niestety nie poszły na przetargach - te, które ucierpiały podczas pożaru wagonów na stacji i na razie sprawa pocięcia utknęła w martwym punkcie ...
Co do Krzyża to jak możesz podać jakieś numery wagonów to zobaczę skąd one są ...
Jarul, My jako TOZK posiadamy jeden dwuczłonowy zestaw Bhp. Pytasz jak jest tam rozwiązane oświetlenie świetlówkowe, a więc wszystkie oryginalne świetlówki w dawnych piętruskach są 20 watowe i połączone szeregowo po dwie w układzie do jednej przetwornicy statycznej zamontowanej na co drugiej lampie w wagonie przetwornice statyczne są oczywiście 40 watowe. lampy z żarówkami są w ubikacjach na końcach zestawu i przedziałach służbowych.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum