Wysłany: 24-10-2011, 01:12 Wagony piętrowe - Bhp i Bpx
Niedawno dyskutowaliśmy na temat wagonów piętrowych typu Bmnopux (Bdhpumn) więc tym razem proponuję rozwinąć wątek używanych jeszcze przez PR-y zestawów piętrowych typu Bhp (wg. najnowszych oznaczeń właściwie powinno to być Bpx) czy jak kto woli "bip". Posiadacie może informacje ile takich wagonów przetrwało do dnia dzisiejszego? Chodzi mi o składy zarówno kursujące na sieci jak i te skreślone z inwentarza czekające fizycznej likwidacji. Tego typu wagonów piętowych (pojedynczych - nie zespołów) było w Polsce łącznie 1949 sztuk. W 2000 roku istniały 834 sztuki, a już pod koniec 2005 było ich 414. Później także były masowo odstawiane i fizycznie likwidowane. Z tego co wiem jeden 2-członowy zestaw zachowany został w skansenie w Pyskowicach.
W 2011 roku w ruchu widziałem następujące zestawy:
Jakie jeszcze "bipy" kursują, na jakich stacjach są jeszcze odstawione te, które zostały skreślone z inwentarza? Czy wiecie czy w Jaworzynie Śląskiej jest jakiś piętrus na terenie Muzeum Przemysłu, bo coś mi się wydaje że w tamtym roku widziałem, że stał wśród "gratów" na tyłach parowozowni?! Czy możecie potwierdzić, że na całym Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie wszystkie piętrusy poszły pod palnik (oczywiście oprócz jaworzyńskiego). Wszelkie numery taborowe, linki do zdjęć i filmów mile widziane
Najprawdopodobniej najstarsze wagony w Polsce (jeżdżące planowo):
http://img13.imageshack.us/img13/1781/20111024poznan.jpg
Wagony 50 51 26-19134-3 i 50 51 26-19131-9 czekają na loka aby pojechać do Gniezna. Poznań Główny 24 X 2011.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2011, 20:36
Czy ktoś orientuje się co stało się z piętrusami którymi stacją macierzystą był Grudziądz do końca 2007r czyli do czasu pojawienia się Arrivy???
Ostatnio jak najbardziej, zdarzały się czasem i nawet chojnickie skosy
Wszystkie bipy co jeżdżą w PR Gdynia (a jest ich niestety coraz mniej), oczywiście st. mac Chojnice
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
531/534 kursowała na pociągach Poznań-Leszno do końca przedłużenia rewizji tj. 18.09.2011.
485+488 od około 7 sierpnia kursowała regularnie w pociągach obsługiwanych parowozami do końca przedłużenia rewizji tj.29.08.2011. Wcześniej na obiegach parowych kursowała bipa 571+574, ale bodajże 6.08.2011. skończyło się przedłużenie.
[ Dodano: 25-10-2011, 17:43 ]
gryff napisał/a:
Czy ktoś orientuje się co stało się z piętrusami którymi stacją macierzystą był Grudziądz do końca 2007r czyli do czasu pojawienia się Arrivy???
W chwili przejęcia pociągów przez Arrivę stacja Grudziądz posiadała na swoim stanie cztery żółto-niebieskie zestawy 2Bhp.
1) 131+134 - ostatni zestaw zrewidowany dla Grudziądza w lipcu 2007 przez Pesę, był prezentowany razem z SU45-168 na dniach otwartych stacji Grudziądz 21.07.2007. Po zwinięciu Grudziądza trafił do Chojnic, gdzie 1.09.2009. wyszedł z kolejnej NR. Obecnie kursuje na pociągach Poznań-Gniezno z rewizją przedłużoną do 1.12.2011.
2) 521+524 - trafiła do Chojnic. 12.08.2008. jechałem tym zestawem z Tczewa do Chojnic i miał jeszcze grudziądzki przydział.
3) 375+378 - obecnie dogorywa na pociągach Piła-Krzyż z przedłużeniem rewizji do 20.12.2011.
Niedawno dyskutowaliśmy na temat wagonów piętrowych typu Bmnopux (Bdhpumn) więc tym razem proponuję rozwinąć wątek używanych jeszcze przez PR-y zestawów piętrowych typu Bhp (wg. najnowszych oznaczeń właściwie powinno to być Bpx) czy jak kto woli "bip". Posiadacie może informacje ile takich wagonów przetrwało do dnia dzisiejszego? Chodzi mi o składy zarówno kursujące na sieci jak i te skreślone z inwentarza czekające fizycznej likwidacji. Tego typu wagonów piętowych (pojedynczych - nie zespołów) było w Polsce łącznie 1949 sztuk. W 2000 roku istniały 834 sztuki, a już pod koniec 2005 było ich 414. Później także były masowo odstawiane i fizycznie likwidowane. Z tego co wiem jeden 2-członowy zestaw zachowany został w skansenie w Pyskowicach.
W 2011 roku w ruchu widziałem następujące zestawy:
Jakie jeszcze "bipy" kursują, na jakich stacjach są jeszcze odstawione te, które zostały skreślone z inwentarza? Czy wiecie czy w Jaworzynie Śląskiej jest jakiś piętrus na terenie Muzeum Przemysłu, bo coś mi się wydaje że w tamtym roku widziałem, że stał wśród "gratów" na tyłach parowozowni?! Czy możecie potwierdzić, że na całym Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie wszystkie piętrusy poszły pod palnik (oczywiście oprócz jaworzyńskiego). Wszelkie numery taborowe, linki do zdjęć i filmów mile widziane
Stacja CHOJNICE
rew.10.09.09.
5051 25-18 073-5
5051 25-18 076-8
Stacja CHOJNICE
rew.1.09.09.
5051 26-19 131-9
5051 26-19 134-3
skośnodachowa
Stacja CHOJNICE
rew.6.08.09.
5051 25-18 148-5
5051 25-18 151-9
Stacja CHOJNICE
rew.28.07.09.
5051 25-18 186-5
5051 25-18 187-3
oliwkowa
Stacja POZNAŃ
rew.odr.20.12.2011.
5051 26-19 375-2
5051 26-19 378-6
Stacja BYDGOSZCZ
rew.odr.29.08.2011.
5051 26-19 485-9
5051 26-19 488-3
oliwkowa
Stacja CHOJNICE
rew.17.07.09.
5051 26-19 521-1
5051 26-19 524-5
Stacja POZNAŃ
rew.odr.8.08.2011.
5051 26-19 571-6
5051 26-19 574-0
oliwkowa
W poprzednim spisie niechcący zrobiłem mały bałagan, uporządkowane dane wrzucam jeszcze raz.
Dane zestawów wypisałem z różnych plików, w związku z czym są różne dane dotyczące stacji macierzystych, które w tym roku często się zmieniały pomiędzy Chojnicami a Poznaniem oraz daty odroczeń rewizji. W przypadku odroczonej rewizji jeżeli chcemy dojść do daty naprawy rewizyjnej należy odjąć 27 miesięcy.
Obecnie w ruchu (sprawności) jest pięć zestawów 2Bhp oraz jeden pełny zestaw. Do tego, które zestawy są w ruchu można dojść po datach odroczeń rewizji oraz datach rewizji uwzględniając podstawową ważność naprawy okresowej 24 miesiące.
Super! Dzięki za uporządkowaną wersję . Odnośnie wspomnianych wcześniej Bmnopux-ów - to ile ich jutro wyjedzie z Krzyża po rewizji i czy zyskały nowe barwy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum