Jeszcze pozostał jeden malutki problem. Poranny pociąg do Zduńskiej Woli. Obecnie jest to pociag z Chorzewa Siemkowic (przyjazd do Zduńskiej Woli 7:10). Z Katowic nie da sie go wypuścić ze względu na wczesna porę.
Działoszyn czy Pajęczno prawie to samo;-) Ten sam powiat i oba miasta leżą koło siebie.
[ Dodano: 08-07-2011, 21:38 ]
Erwin napisał/a:
Moim zdaniem należałoby przeprowadzić także rozeznanie, czy np. postoje pociągów osobowych w Bytomiu Północnym, Mokrej Częstochowskiej, Hucie, Zduńskiej Woli Karsznicach Południowych są konieczne.
Może i Mokra to niewielki przystanek ale zawsze ktoś tam skorzysta z pociągu, znam osobiście kilka osób, które korzystały z tego przystanku w drodze na Śląsk, a teraz kombinują z jazdą z Częstochowy czy Panek lub Krzepic, albo wybierają bus lub własne auto. Podobnie jak mieszkańcy Kłobucka - 13 tyś miasto z którego nie da się na Śląsk dojechać, gdzie wiele osób studiuje, ma rodzinę czy jeździ do lekarza.
Jeszcze pozostał jeden malutki problem. Poranny pociąg do Zduńskiej Woli. Obecnie jest to pociag z Chorzewa Siemkowic (przyjazd do Zduńskiej Woli 7:10). Z Katowic nie da sie go wypuścić ze względu na wczesna porę.
Słuszna sugestia, bo ten pociąg to jest taka relacja trochę z d**y. Bezwzględnie wydłużyć, zmienić. Może właśnie puścić go z Częstochowy z możliwością przesiadki lub bezpośrednio na Inowrocław; wtedy miałoby to sens. Bo faktycznie, jak on jest w Siemk. o 6, to z Katowic musiałby jechać najpóźniej 3:30 - więc bez szans. Uważam, mimo dużego sentymentu, Siemkowice nie powinny być stacją początkową/końcową dla pociągów - z oczywistych względów, podobnie np. jak Krzepice.
@ Darek
Mokrą masz schowaną w lesie; z centrum wsi jest ok 2 km; a do Kłobucka czy Miedźno PKP masz 3, wiec i tak trzeba dojechać. Ja węglówką jechałem niezliczone ilości razy, zapewniam Cię, że mało kiedy tam ktoś wysiadał/wsiadał. Bo np. Annolesie to całkiem inna historia; ale ta Mokra to jest zupełnie niepotrzebna.
Słuszna sugestia, bo ten pociąg to jest taka relacja trochę z d**y. Bezwzględnie wydłużyć, zmienić. Może właśnie puścić go z Częstochowy. Uważam, mimo dużego sentymentu, Siemkowice nie powinny być stacją początkową/końcową dla pociągów - z oczywistych względów, podobnie np. jak Krzepice.
Ja bym mimo wszystko wybrał stacje początkową Herby Stare, bądź ewentualnie Częstochowę przez Herby Stare (przy takiej opcji chociaż nie byłoby problemu z obiegiem składu) . Dlaczego przez Herby? Ano dlatego ze po drodze mamy Wręczycę, Kłobuck, Działoszyn.
Erwin napisał/a:
Mokrą masz schowaną w lesie; z centrum wsi jest ok 2 km; a do Kłobucka czy Miedźno PKP masz 3, wiec i tak trzeba dojechać. Ja węglówką jechałem niezliczone ilości razy, zapewniam Cię, że mało kiedy tam ktoś wysiadał/wsiadał. Bo np. Annolesie to całkiem inna historia; ale ta Mokra to jest zupełnie niepotrzebna.
To tak jak na odcinku Chorzew- ZWK całkowicie niepotrzebnymi przystankami są Kustrzyce i Huta.
Dlaczego jak kiedyś pośpiechy jeżdziły na stałe węglówką, to w Kłobucku nie było postojów? W Chorzewie i Herbach Nowych zdarzało, że nikt nie wsiadał/wysiadał, ale zawsze zatrzymywały, troche to dziwne było, niby stacje węzłowe, ale mało popularne, a Kłobuck jako miasto nie miał dostępu do pośpiesznych. Myślę, że to były złe decyzje powodujące odpływ pasażerów z węglówki, podobnie z Działoszynem, tutaj może nie każdy pośp. ale niektóre wtedy powinny zatrzymywać. Narzekano przez lata, że węglówka omija duże miasta, ale pomijano te mniejsze w których zawsze ktoś by dosiadł i chyba to wszystko miało negatywny wpływ na zniknięcie składów.
takich miejscowości przy węglówce jak Kłobuck jest więcej - Piotrków Kuj., Poddębice, Dąbie, Szadek, Działoszyn, Kłobuck
co do reaktywacji połączeń to najgorzej jest z częścią północną gdzie Wielkopolska ma zupełnie w duszy utrzymywanie ruchu, tu można by spróbować zrobić połączenia Piotrków Kuj. - Inowrocław (Bydgoszcz) w ramach woj. kuj.-pom.
największe szanse na poprawę widziałbym na odcinku od Zduńskiej Woli na południe, tu możnaby pokombinować z relacjami do Katowic, Częstochowy i dalej z Sieradza, Łodzi Kal. czy poprostu ze Zduńskiej Woli
Ciekawa byłyby relacja Łódż Kaliska - Katowice przez węglówke, lub Sieradz - Katowice. Może właśnie takie relacje nieco dłuższe niż do samej ZW są potrzebne. Tymbardziej, że nie ma za dużo połączeń Łodzi z Katowicami.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2011, 12:40
sebek napisał/a:
Ciekawa byłyby relacja Łódż Kaliska - Katowice
Kiedyś był pociąg osobowy z Tarnowskich Gór do Łodzi Kaliskiej właśnie przez Zduńską Wolę. Wyjeżdżał z TG o 4 rano, niestety ja tego nie pamiętam, wiem to tylko ze starych rozkładów.
Ogólnie rzecz biorąc ktoś wcześniej słusznie zauważył, że jeśli chodzi o powrót pociągów na węglówkę, to na razie najbardziej prawdopodobny byłby powrót pociągów ze Zduńskiej Woli na południe (TG, Katowice). Powiem więcej, z tego co widzę w tym temacie, to temat węglówki jeszcze nie umarł i jeszcze możemy coś zdziałać, dlatego powinniśmy obrać jakieś priorytety w walce o powrót pociągów na linii 131. Podstawą powinny być propozycje kolegi @Erwin z tą różnicą, że ok. 7 rano z Katowic proponuję IR Bursztyn do Bydgoszczy po wcześniejszej zmianie trasy na Bytom, TG i Herby Nowe.
Był taki osobowy TG - Łódż Kal. ale to już bardzo odległe czasy. Nie miałem okazji z niego korzystać, bo w tamtym czasie był całoroczny pośp. Bytom - Łódż Fabryczna przez Katowice, Częstochowę, Radomsko i tym pociągiem wielokrotnie podróżowałem. Zestawiony w wakacje z EZT, a poza wakacjami jak pamiętam bonanzy.
Ale wracając do głównego wątku, zgodze się z moim szanownym przedmówcą mk1992, że najważniejsze jest skierowanie Bursztyna na trasę przez Bytom, TG z zachowaniem godzin odjazdu z Katowic ok.7.
Twoje propozycje mk1992, zwykle cenie i zgadzam z nimi, choć ciągle wrzeszczysz na mnie , ale już przyzwyczaiłem do tego od wielu lat i mam nadzieję, że nasze pisanie na forum będzie pokrywało i poza krzykiem na kolege również czasem go pochwalisz
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2011, 13:14
@sebek, chyba źle odczytujesz moje posty, bo ja rzadko na kogokolwiek krzyczę...
Z Bytomia do Łodzi Fabrycznej ok. 10:30 był pociąg pośpieszny, a dwie godziny później był pociąg osobowy w tej samej relacji. Nie wiem jak osobówka, ale pośpieszny w rozkładzie 90-92 kursował w piątki, soboty i niedziele, a w sezonie codziennie. Czy był zestawiony z EZT? Nie chce mi się zaglądać do sieciówki, ale chyba takiej informacji tam nie ma, mniejsza o to. Przyznam szczerze, że takie pociągi to dzisiaj prawdziwa egzotyka, nawet gdyby ktoś chciał powrócić do tej relacji, to z góry może o tym zapomnieć, bo całe zaplecze techniczne Bytomia zostało zrównane z ziemią. Lokomotywowni nie ma, wagonowni też nie ma. Grupa towarowa ledwo się uchowała i to jeszcze nie w całości. Niemniej jednak niedawno proponowałem pociąg IR z Gliwic przez Bytom do Łodzi ("wiedenką"), bo generalnie GOP i Łódź cierpią na brak atrakcyjnych połączeń między sobą - coś takiego prędzej by już przeszło, może nawet nie IR, ale np. przyśpieszona osobówka. No ale to tak pokrótce jeśli chodzi o archiwalne rozkłady i połączenia ze Śląska do Łodzi. Wróćmy jednak do tematu o węglówce.
Przed rokiem 1990, pośp z Bytomia do Łodzi był całoroczny, a potem zaczęli kombinować z ograniczaniem terminów, co skutkowało odpływem pasażerów i w końcu relacje skrócono do Katowice - Łódż, pózniej Gliwice - Łódż ale Bytom już nie odzyskał połączenia. Ale to już historia, wróćmy do dnia dzisiejszego i napewno gdyby pojawiło połączenie Katowice - ZW z ewentualnym przedłużeniem do Inowrocławia lub Łodzi, byłaby to ciekawa propozycja, wydaje się, im dłuższa relacja, tym większa szansa na zapełnienie składu.
Ale na dzień dzisiejszy nie ma nawet pewności co z Bursztynem, czy ten pociąg przetrwa? Kiepska relacja, omijanie ważnych miast regionu, terminowe kursowanie składu, wszystko jest niedopracowane. Wydaje się, że przyszłość tego pociągu jest zagrożona.
pociagow jest za malo zeby przyciagnac ludzi niestety :/ nikt nie bedzie czekal pol dnia zeby pojechac pociagiem do Czestochowy, moze frekwencja bylaby wieksza gdyby taki pociag jechal z Ostrowa lub Sieradza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum