Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Powrót pociągów Katowice - ZW węglówką - ogólna dyskusja
Autor Wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 08-07-2011, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze pozostał jeden malutki problem. Poranny pociąg do Zduńskiej Woli. Obecnie jest to pociag z Chorzewa Siemkowic (przyjazd do Zduńskiej Woli 7:10). Z Katowic nie da sie go wypuścić ze względu na wczesna porę.

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-07-2011, 21:34   

Erwin napisał/a:
Działoszyn nie jest miastem powiatowym Idea

Działoszyn czy Pajęczno prawie to samo;-) Ten sam powiat i oba miasta leżą koło siebie.

[ Dodano: 08-07-2011, 21:38 ]
Erwin napisał/a:

Moim zdaniem należałoby przeprowadzić także rozeznanie, czy np. postoje pociągów osobowych w Bytomiu Północnym, Mokrej Częstochowskiej, Hucie, Zduńskiej Woli Karsznicach Południowych są konieczne.

Może i Mokra to niewielki przystanek ale zawsze ktoś tam skorzysta z pociągu, znam osobiście kilka osób, które korzystały z tego przystanku w drodze na Śląsk, a teraz kombinują z jazdą z Częstochowy czy Panek lub Krzepic, albo wybierają bus lub własne auto. Podobnie jak mieszkańcy Kłobucka - 13 tyś miasto z którego nie da się na Śląsk dojechać, gdzie wiele osób studiuje, ma rodzinę czy jeździ do lekarza.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 09-07-2011, 08:53    Odpowiedz z cytatem

railman93 napisał/a:
Jeszcze pozostał jeden malutki problem. Poranny pociąg do Zduńskiej Woli. Obecnie jest to pociag z Chorzewa Siemkowic (przyjazd do Zduńskiej Woli 7:10). Z Katowic nie da sie go wypuścić ze względu na wczesna porę.


Słuszna sugestia, bo ten pociąg to jest taka relacja trochę z d**y. Bezwzględnie wydłużyć, zmienić. Może właśnie puścić go z Częstochowy z możliwością przesiadki lub bezpośrednio na Inowrocław; wtedy miałoby to sens. Bo faktycznie, jak on jest w Siemk. o 6, to z Katowic musiałby jechać najpóźniej 3:30 - więc bez szans. Uważam, mimo dużego sentymentu, Siemkowice nie powinny być stacją początkową/końcową dla pociągów - z oczywistych względów, podobnie np. jak Krzepice.

@ Darek

Mokrą masz schowaną w lesie; z centrum wsi jest ok 2 km; a do Kłobucka czy Miedźno PKP masz 3, wiec i tak trzeba dojechać. Ja węglówką jechałem niezliczone ilości razy, zapewniam Cię, że mało kiedy tam ktoś wysiadał/wsiadał. Bo np. Annolesie to całkiem inna historia; ale ta Mokra to jest zupełnie niepotrzebna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 09-07-2011, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Erwin napisał/a:

Słuszna sugestia, bo ten pociąg to jest taka relacja trochę z d**y. Bezwzględnie wydłużyć, zmienić. Może właśnie puścić go z Częstochowy. Uważam, mimo dużego sentymentu, Siemkowice nie powinny być stacją początkową/końcową dla pociągów - z oczywistych względów, podobnie np. jak Krzepice.


Ja bym mimo wszystko wybrał stacje początkową Herby Stare, bądź ewentualnie Częstochowę przez Herby Stare (przy takiej opcji chociaż nie byłoby problemu z obiegiem składu) . Dlaczego przez Herby? Ano dlatego ze po drodze mamy Wręczycę, Kłobuck, Działoszyn.

Erwin napisał/a:
Mokrą masz schowaną w lesie; z centrum wsi jest ok 2 km; a do Kłobucka czy Miedźno PKP masz 3, wiec i tak trzeba dojechać. Ja węglówką jechałem niezliczone ilości razy, zapewniam Cię, że mało kiedy tam ktoś wysiadał/wsiadał. Bo np. Annolesie to całkiem inna historia; ale ta Mokra to jest zupełnie niepotrzebna.

To tak jak na odcinku Chorzew- ZWK całkowicie niepotrzebnymi przystankami są Kustrzyce i Huta.

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-07-2011, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego jak kiedyś pośpiechy jeżdziły na stałe węglówką, to w Kłobucku nie było postojów? W Chorzewie i Herbach Nowych zdarzało, że nikt nie wsiadał/wysiadał, ale zawsze zatrzymywały, troche to dziwne było, niby stacje węzłowe, ale mało popularne, a Kłobuck jako miasto nie miał dostępu do pośpiesznych. Myślę, że to były złe decyzje powodujące odpływ pasażerów z węglówki, podobnie z Działoszynem, tutaj może nie każdy pośp. ale niektóre wtedy powinny zatrzymywać. Narzekano przez lata, że węglówka omija duże miasta, ale pomijano te mniejsze w których zawsze ktoś by dosiadł i chyba to wszystko miało negatywny wpływ na zniknięcie składów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 12-07-2011, 10:19    Odpowiedz z cytatem

takich miejscowości przy węglówce jak Kłobuck jest więcej - Piotrków Kuj., Poddębice, Dąbie, Szadek, Działoszyn, Kłobuck

co do reaktywacji połączeń to najgorzej jest z częścią północną gdzie Wielkopolska ma zupełnie w duszy utrzymywanie ruchu, tu można by spróbować zrobić połączenia Piotrków Kuj. - Inowrocław (Bydgoszcz) w ramach woj. kuj.-pom.
największe szanse na poprawę widziałbym na odcinku od Zduńskiej Woli na południe, tu możnaby pokombinować z relacjami do Katowic, Częstochowy i dalej z Sieradza, Łodzi Kal. czy poprostu ze Zduńskiej Woli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-07-2011, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Ciekawa byłyby relacja Łódż Kaliska - Katowice przez węglówke, lub Sieradz - Katowice. Może właśnie takie relacje nieco dłuższe niż do samej ZW są potrzebne. Tymbardziej, że nie ma za dużo połączeń Łodzi z Katowicami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-07-2011, 12:40   

sebek napisał/a:
Ciekawa byłyby relacja Łódż Kaliska - Katowice


Kiedyś był pociąg osobowy z Tarnowskich Gór do Łodzi Kaliskiej właśnie przez Zduńską Wolę. Wyjeżdżał z TG o 4 rano, niestety ja tego nie pamiętam, wiem to tylko ze starych rozkładów.

Ogólnie rzecz biorąc ktoś wcześniej słusznie zauważył, że jeśli chodzi o powrót pociągów na węglówkę, to na razie najbardziej prawdopodobny byłby powrót pociągów ze Zduńskiej Woli na południe (TG, Katowice). Powiem więcej, z tego co widzę w tym temacie, to temat węglówki jeszcze nie umarł i jeszcze możemy coś zdziałać, dlatego powinniśmy obrać jakieś priorytety w walce o powrót pociągów na linii 131. Podstawą powinny być propozycje kolegi @Erwin z tą różnicą, że ok. 7 rano z Katowic proponuję IR Bursztyn do Bydgoszczy po wcześniejszej zmianie trasy na Bytom, TG i Herby Nowe.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-07-2011, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Był taki osobowy TG - Łódż Kal. ale to już bardzo odległe czasy. Nie miałem okazji z niego korzystać, bo w tamtym czasie był całoroczny pośp. Bytom - Łódż Fabryczna przez Katowice, Częstochowę, Radomsko i tym pociągiem wielokrotnie podróżowałem. Zestawiony w wakacje z EZT, a poza wakacjami jak pamiętam bonanzy.
Ale wracając do głównego wątku, zgodze się z moim szanownym przedmówcą mk1992, że najważniejsze jest skierowanie Bursztyna na trasę przez Bytom, TG z zachowaniem godzin odjazdu z Katowic ok.7.

Twoje propozycje mk1992, zwykle cenie i zgadzam z nimi, choć ciągle wrzeszczysz na mnie Smile , ale już przyzwyczaiłem do tego od wielu lat Very Happy i mam nadzieję, że nasze pisanie na forum będzie pokrywało i poza krzykiem na kolege również czasem go pochwalisz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-07-2011, 13:14   

@sebek, chyba źle odczytujesz moje posty, bo ja rzadko na kogokolwiek krzyczę... Wink

Z Bytomia do Łodzi Fabrycznej ok. 10:30 był pociąg pośpieszny, a dwie godziny później był pociąg osobowy w tej samej relacji. Nie wiem jak osobówka, ale pośpieszny w rozkładzie 90-92 kursował w piątki, soboty i niedziele, a w sezonie codziennie. Czy był zestawiony z EZT? Nie chce mi się zaglądać do sieciówki, ale chyba takiej informacji tam nie ma, mniejsza o to. Przyznam szczerze, że takie pociągi to dzisiaj prawdziwa egzotyka, nawet gdyby ktoś chciał powrócić do tej relacji, to z góry może o tym zapomnieć, bo całe zaplecze techniczne Bytomia zostało zrównane z ziemią. Lokomotywowni nie ma, wagonowni też nie ma. Grupa towarowa ledwo się uchowała i to jeszcze nie w całości. Niemniej jednak niedawno proponowałem pociąg IR z Gliwic przez Bytom do Łodzi ("wiedenką"), bo generalnie GOP i Łódź cierpią na brak atrakcyjnych połączeń między sobą - coś takiego prędzej by już przeszło, może nawet nie IR, ale np. przyśpieszona osobówka. No ale to tak pokrótce jeśli chodzi o archiwalne rozkłady i połączenia ze Śląska do Łodzi. Wróćmy jednak do tematu o węglówce.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-07-2011, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Przed rokiem 1990, pośp z Bytomia do Łodzi był całoroczny, a potem zaczęli kombinować z ograniczaniem terminów, co skutkowało odpływem pasażerów i w końcu relacje skrócono do Katowice - Łódż, pózniej Gliwice - Łódż ale Bytom już nie odzyskał połączenia. Ale to już historia, wróćmy do dnia dzisiejszego i napewno gdyby pojawiło połączenie Katowice - ZW z ewentualnym przedłużeniem do Inowrocławia lub Łodzi, byłaby to ciekawa propozycja, wydaje się, im dłuższa relacja, tym większa szansa na zapełnienie składu.
Ale na dzień dzisiejszy nie ma nawet pewności co z Bursztynem, czy ten pociąg przetrwa? Kiepska relacja, omijanie ważnych miast regionu, terminowe kursowanie składu, wszystko jest niedopracowane. Wydaje się, że przyszłość tego pociągu jest zagrożona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 23-07-2011, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Tak odnośnie obecnych pociągów na węglówce...

17.07
Regio 14434 Zduńska Wola- Częstochowa
EN57-1226 w Karsznicach frekwencja 0%
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1029

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 23-07-2011, 10:28    Odpowiedz z cytatem

czyli relacja do Częstochowy zupełnie nietrafiona, brak pasażerów, chyba czas zmienić trasę tego regio na Zduńska Wola - Katowice przez Tarn. Góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 25-07-2011, 08:25    Odpowiedz z cytatem

A przecież relacja Zduńska Wola - Częstochowa p. Brzeźnicę N/Wartą ma (tutaj) tylu fanów... Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 25-07-2011, 09:12    Odpowiedz z cytatem

pociagow jest za malo zeby przyciagnac ludzi niestety :/ nikt nie bedzie czekal pol dnia zeby pojechac pociagiem do Czestochowy, moze frekwencja bylaby wieksza gdyby taki pociag jechal z Ostrowa lub Sieradza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl