Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Następny
Powrót pociągów Katowice - ZW węglówką - ogólna dyskusja
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 20:50   

@Desiro, po pierwsze, grzeczniej, bo nie dyskutujesz z dzieckiem, po drugie, staraj się pisać schludnie swoje posty, podstawowe zwroty grzecznościowe raczej nie powinny Cię parzyć w palce. A teraz do rzeczy.

Mamy jednostkę EN57, gdzie 80% zapełnienia to innymi słowy 80% z liczby 188, daje nam to 150 osób. Wagon pasażerski klasy 2 posiada 10x8 miejsc siedzących, czyli 80 miejsc siedzących. 150 osób zmieści się raptem do dwóch wagonów pasażerskich i jeszcze zostanie kilka wolnych miejsc. Wierzysz, że PR-y uruchomią ET22 z dwoma wagonami pasażerskimi po węglówce? Bo ja nie bardzo... Stąd też moja propozycja, aby wprowadzić kilka zmian do obecnie kursującego Bursztyna, który miałby w 100% kursować po węglówce.

Desiro napisał/a:
ze 2 rozkłady jazdy temu we wakacje jechało tędy 3 pociągi sezonowe z Katowic do Gdyni/Łeby/Helu/Ustki...


Ooo, to chyba musiałem przespać te rewelacje, bo patrzę na rozkład jazdy 2008-2009 dla stacji Zduńska Wola i nie widzę tych trzech pociągów kursujących rzekomo węglówką. Jeździł jeden, z Krakowa, który nawet postoju rozkładowego na tej stacji nie miał, a zapełniał się de facto już przed Katowicami, co i tak nie jest dowodem na to, że węglówka zapewniła w tym wypadku przeogromną frekwencję.

Desiro napisał/a:
bez komentarza.


Więc po co zabierasz głos?
Przejdź na dół

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 20:52   

kowal331, Trasa może mieć nawet 800km ale IR to jest segment Economy i to ten z najniższej półki pasażer decydujący się na jazdę za takie pieniądze musi być świadomy że nie pojedzie w luksusie. Kibel pluszowy to bardzo dobry tabor na takie połączenie - może wolisz dermę?
Powrót do góry

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 06-07-2011, 20:53    Odpowiedz z cytatem

mk1992- PR przesiakły betonem od PICu więc niechętnie uruchamiają połączenia...uważasz że Bielsko-Hel jest nieopłacalne we wakacje? naprawdę,ręce opadają!! to co jesr bardziej opłacalne? ??jeśli nie sezonowy pociąg wakacyjny?no ale PR nie ma na tyle oleju w głowie żeby uruchoimić wakacyjne IRy z południa nad morze, aby pozbierać klientów PICu ..po prostu beton Kuczewskiej, cóż się dziwić

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 20:55   

ED72 na Bursztyna nadawałaby się znakomicie. Te jednostki zostały stworzone z myślą właśnie o obsłudze połączeń dalekobieżnych, dlatego też dwie sztuki powinny zostać oddelegowane do Katowic i Gdyni w celu obsługi tegoż połączenia. A jeżeli nie da się, to pluszowe siedzenia w EN57 również są w porządku. Jeździłem już jednostkami o numerach 1822 i 1823 nawet w wagonach silnikowych i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że są to jedne z najlepiej utrzymanych jednostek w PR Katowice.

@Desiro, po raz drugi i ostatni powtarzam, przed wysłaniem wiadomości poprawiaj swoje błędy. Trzeci raz nie powtórzę, po prostu będę kasował Twoje posty. Podstawowe zasady pisowni należy stosować, bynajmniej wymaga tego udział w forum publicznym.

Nigdzie nie napisałem o tym jakoby relacja BB-Hel miała być niedochodowa. Po prostu koszta wynikające z uruchomienia takiego połączenia byłyby bardzo duże, co niekoniecznie musiałoby się zbilansować w ostatecznym rozrachunku dla tego pociągu:

- wynajęcie 2xET22 od PKP Cargo
- oddelegowanie kilku wagonów do Katowic w celu obsługi połączenia
- zmiana kierunku jazdy w Katowicach
- zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową w Gdyni
- brak dotacji na odcinku Gdynia - Hel

Co do ostatniego - jak mi zaraz ktoś napisze o dogadaniu się PR-ów z UM w woj. pomorskim w tej kwestii, to chyba zamknę ten temat, ażeby niektórzy mogli trochę odpocząć od forum...


Ostatnio zmieniony przez Desiro2 dnia 06-07-2011, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 20:56   

Desiro2,

Bielsko - morze w wakacje oczywiście że jest opłacalne ale dla PKP IC które ma własne maszyny, dotację.

A co ma PR żeby uruchamiać na wagonach a guzik ma!

Więcej takich pomysłów o IR na wagonach a koniec PR nastąpi w tempie expresowym.


mk1992, Oczywiście że ED72 jest najlepsze choć jak piszesz pluszaki też ujdą ale sam widzisz pojawiają się tutaj bardzo ciekawe pomysły typu Bursztyn na wagonach a nawet prowadzony SP32 od Katowic - pamiętasz to? Do dzisiaj mam piękny uśmiech jak o tym pomyślę.
Powrót do góry

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 06-07-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

mk1992, ja mówię o rozkładzie 2007/2008...a więc: mamy pociąg posp.Katowice-Łeba/Hel (odjazd18:55), Kraków Pł./Katowice-Ustka (odj. 21:15); oraz Cegielskiego jeżdżacego na części tej trasy..rozkłądy jazdy nie kłamią.. a teraz przez PIC trzeba się tłuc przez Łódź lub Wawę, chyba sam przyznasz, że to nie jest normalne..?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 06-07-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Nie mam nic przeciwko pluszowi,uważam te siedzenia za bardzo wygodne.Na dermie też nie raz jechałem po 7-8 godzin.Doskonale rozumiem,że IR to segment economy,ale jak przeciętny pasażer,który rzadko podróżuje zobaczy,że pociąg którym ma jechać wygląda tak samo jak ten,którym jeżdzi na codzień z Gliwic do Katowic,to pewnie na drugi raz nie będzie już taki pewny czy chce jechać EZTem do Gdyni.Niedawno byłem świadkiem jak pasażerka jęknęła "O Boże...tramwaj" jak zobaczyła IR Lazur z Gdyni do Łodzi,którym miała jechać.Ten pociąg też kursuje na EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 21:06   

Desiro2, Oczywiście że jest normalne bo tam są potoki pasażerskie węgłówka jest była i będzie z boku i nic tego nie zmieni. Tanie IR na kiblu to pociąg w sam raz na taką trasę.

kowal331, Macie jeszcze jedno rozwiązanie napisać do PR żeby zmienił kategorię Bursztynowi na SIR czyli Super IR w taryfie E konkurencji wtedy może z tą frekwencją na wagonach i byku wyjdzie to na zero.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 21:07   

@kryniczanin, pamiętam, dlatego też tego typu pomysły należy z góry piętnować i sprowadzać ludzi na ziemię, bo niektórzy miłośnicy kolei zaczynają bujać w obłokach z niektórymi propozycjami, a my tu podstawowych problemów nie możemy załatwić jak chociażby łączenie relacji IR z R (np. Lublin - Chełm).

@Desiro, rozkład jazdy 2007-2008 to było 3 lata temu, a nie 2.

Nie mam nic przeciwko TLK na węglówce np. we wspomnianej relacji Bielsko Biała - Hel. Wierzę, że w sezonie letnim przychód na tej trasie będzie spory, niemniej na pewno nie na tyle, aby w pełni pokryć koszty uruchomienia pociągu i koszty stałe - dlatego też PKP IC otrzymuje dotację z MI, aby wynikły deficyt pokryć. PR-y takiej dotacji nie otrzymują, to i nie ma sensu ryzykować i narażać firmy na straty. Bo kto potem te straty sfinansuje? Oczywiście marszałkowie w formie wygórowanych dotacji.

Dobra, wracamy do tematu o połączeniach na węglówce.
Powrót do góry

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 06-07-2011, 21:09    Odpowiedz z cytatem

kowal331, ja to rozumiem, ty to rozumiesz ale niestety do części tego forum nie dociera że pociąg regionalny to nie jest dobra oferta dla relacji typu Katowice-Gdynia....:/

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 21:11   

@Desiro, dobrze wiemy, że masz alergię na EN57, ale niestety PR-y mogą puszczać na IR co im się żywnie podoba i opłaca. Obecna frekwencja w tym pociągu nie nadaje się nawet do uruchomienia ET22 i dwóch wagonów klasy 2! Jedynie co można zmienić w zestawieniu Bursztyna to skład z EN57 na ED72. Nic więcej.
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 06-07-2011, 21:13    Odpowiedz z cytatem

mk1992,
co do wynajęcia ET22 od Cargo to jest proste rozwiązanie ściągnąć ET22 z IR Galicja (krótsza trasa) i dać na IR Bursztyn.
co do zmiany kierunku w katowicach to IR Burszyn mógły jechać z Krakowa bez konieczności zmiany kierunku lokomotywy nawet lepiej bo Krakowa by miał większą frekwencje niż z Bielska.
IR Bursztyn w rel. Kraków-Hel mógłby kursować w planie jakiegoś obecnego REGIO z Gdyni na Hel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 21:14   

Patryk180, Bursztyn i Galicja a ta szczególnie powinni jeździć na ED72. Jeśli IR mają być dochodowe bez zarzutów żaden ale to żaden skład nie powinien śmigać na wagonach w obecnej taryfie.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2011, 21:20   

Patryk, z Krakowa w kierunku morza jest cała gama innych połączeń, wątpię, żeby ktoś się skusił na jazdę węglówką+przejazd rozsypującą się "magistralą" E 30 do Katowic.

Nie wiem po co chcecie grzebać w zestawieniu obecnego Bursztyna i uruchamiać go na wagonach? Obecna frekwencja w tym pociągu nie wskazuje na to, jakoby należałoby zestawiać go z lokomotywy towarowej i wagonów pasażerskich. Nawet po zmianie trasy na Bytom i TG liczba pasażerów może wzrosnąć, ale nie wierzę, aby na tyle, by trzeba było grzebać w zestawieniu tegoż pociągu. Druga sprawa to fakt, że na części trasy jest spora ilość przystanków w różnych "dziurach" i "pipidówach wielkich", Wy wiecie jakie to są ogromne koszta, aby zatrzymać ET22 z wagonami i ponownie ten skład rozpędzić do prędkości 80-90 km/h!? Już nie mówię o dostępie do torów, ale PKP Energetyka...!
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 06-07-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

mk1992, w zeszłym roku był TLK z Krakowa do Łeby/Hel przez: Katowice, T.G i wiele osób z niego korzystało z Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl