@Desiro, po pierwsze, grzeczniej, bo nie dyskutujesz z dzieckiem, po drugie, staraj się pisać schludnie swoje posty, podstawowe zwroty grzecznościowe raczej nie powinny Cię parzyć w palce. A teraz do rzeczy.
Mamy jednostkę EN57, gdzie 80% zapełnienia to innymi słowy 80% z liczby 188, daje nam to 150 osób. Wagon pasażerski klasy 2 posiada 10x8 miejsc siedzących, czyli 80 miejsc siedzących. 150 osób zmieści się raptem do dwóch wagonów pasażerskich i jeszcze zostanie kilka wolnych miejsc. Wierzysz, że PR-y uruchomią ET22 z dwoma wagonami pasażerskimi po węglówce? Bo ja nie bardzo... Stąd też moja propozycja, aby wprowadzić kilka zmian do obecnie kursującego Bursztyna, który miałby w 100% kursować po węglówce.
Desiro napisał/a:
ze 2 rozkłady jazdy temu we wakacje jechało tędy 3 pociągi sezonowe z Katowic do Gdyni/Łeby/Helu/Ustki...
Ooo, to chyba musiałem przespać te rewelacje, bo patrzę na rozkład jazdy 2008-2009 dla stacji Zduńska Wola i nie widzę tych trzech pociągów kursujących rzekomo węglówką. Jeździł jeden, z Krakowa, który nawet postoju rozkładowego na tej stacji nie miał, a zapełniał się de facto już przed Katowicami, co i tak nie jest dowodem na to, że węglówka zapewniła w tym wypadku przeogromną frekwencję.
Desiro napisał/a:
bez komentarza.
Więc po co zabierasz głos?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:52
kowal331, Trasa może mieć nawet 800km ale IR to jest segment Economy i to ten z najniższej półki pasażer decydujący się na jazdę za takie pieniądze musi być świadomy że nie pojedzie w luksusie. Kibel pluszowy to bardzo dobry tabor na takie połączenie - może wolisz dermę?
mk1992- PR przesiakły betonem od PICu więc niechętnie uruchamiają połączenia...uważasz że Bielsko-Hel jest nieopłacalne we wakacje? naprawdę,ręce opadają!! to co jesr bardziej opłacalne? ??jeśli nie sezonowy pociąg wakacyjny?no ale PR nie ma na tyle oleju w głowie żeby uruchoimić wakacyjne IRy z południa nad morze, aby pozbierać klientów PICu ..po prostu beton Kuczewskiej, cóż się dziwić
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:55
ED72 na Bursztyna nadawałaby się znakomicie. Te jednostki zostały stworzone z myślą właśnie o obsłudze połączeń dalekobieżnych, dlatego też dwie sztuki powinny zostać oddelegowane do Katowic i Gdyni w celu obsługi tegoż połączenia. A jeżeli nie da się, to pluszowe siedzenia w EN57 również są w porządku. Jeździłem już jednostkami o numerach 1822 i 1823 nawet w wagonach silnikowych i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że są to jedne z najlepiej utrzymanych jednostek w PR Katowice.
@Desiro, po raz drugi i ostatni powtarzam, przed wysłaniem wiadomości poprawiaj swoje błędy. Trzeci raz nie powtórzę, po prostu będę kasował Twoje posty. Podstawowe zasady pisowni należy stosować, bynajmniej wymaga tego udział w forum publicznym.
Nigdzie nie napisałem o tym jakoby relacja BB-Hel miała być niedochodowa. Po prostu koszta wynikające z uruchomienia takiego połączenia byłyby bardzo duże, co niekoniecznie musiałoby się zbilansować w ostatecznym rozrachunku dla tego pociągu:
- wynajęcie 2xET22 od PKP Cargo
- oddelegowanie kilku wagonów do Katowic w celu obsługi połączenia
- zmiana kierunku jazdy w Katowicach
- zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową w Gdyni
- brak dotacji na odcinku Gdynia - Hel
Co do ostatniego - jak mi zaraz ktoś napisze o dogadaniu się PR-ów z UM w woj. pomorskim w tej kwestii, to chyba zamknę ten temat, ażeby niektórzy mogli trochę odpocząć od forum...
Ostatnio zmieniony przez Desiro2 dnia 06-07-2011, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:56
Desiro2,
Bielsko - morze w wakacje oczywiście że jest opłacalne ale dla PKP IC które ma własne maszyny, dotację.
A co ma PR żeby uruchamiać na wagonach a guzik ma!
Więcej takich pomysłów o IR na wagonach a koniec PR nastąpi w tempie expresowym.
mk1992, Oczywiście że ED72 jest najlepsze choć jak piszesz pluszaki też ujdą ale sam widzisz pojawiają się tutaj bardzo ciekawe pomysły typu Bursztyn na wagonach a nawet prowadzony SP32 od Katowic - pamiętasz to? Do dzisiaj mam piękny uśmiech jak o tym pomyślę.
mk1992, ja mówię o rozkładzie 2007/2008...a więc: mamy pociąg posp.Katowice-Łeba/Hel (odjazd18:55), Kraków Pł./Katowice-Ustka (odj. 21:15); oraz Cegielskiego jeżdżacego na części tej trasy..rozkłądy jazdy nie kłamią.. a teraz przez PIC trzeba się tłuc przez Łódź lub Wawę, chyba sam przyznasz, że to nie jest normalne..?
Nie mam nic przeciwko pluszowi,uważam te siedzenia za bardzo wygodne.Na dermie też nie raz jechałem po 7-8 godzin.Doskonale rozumiem,że IR to segment economy,ale jak przeciętny pasażer,który rzadko podróżuje zobaczy,że pociąg którym ma jechać wygląda tak samo jak ten,którym jeżdzi na codzień z Gliwic do Katowic,to pewnie na drugi raz nie będzie już taki pewny czy chce jechać EZTem do Gdyni.Niedawno byłem świadkiem jak pasażerka jęknęła "O Boże...tramwaj" jak zobaczyła IR Lazur z Gdyni do Łodzi,którym miała jechać.Ten pociąg też kursuje na EN57.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 21:06
Desiro2, Oczywiście że jest normalne bo tam są potoki pasażerskie węgłówka jest była i będzie z boku i nic tego nie zmieni. Tanie IR na kiblu to pociąg w sam raz na taką trasę.
kowal331, Macie jeszcze jedno rozwiązanie napisać do PR żeby zmienił kategorię Bursztynowi na SIR czyli Super IR w taryfie E konkurencji wtedy może z tą frekwencją na wagonach i byku wyjdzie to na zero.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 21:07
@kryniczanin, pamiętam, dlatego też tego typu pomysły należy z góry piętnować i sprowadzać ludzi na ziemię, bo niektórzy miłośnicy kolei zaczynają bujać w obłokach z niektórymi propozycjami, a my tu podstawowych problemów nie możemy załatwić jak chociażby łączenie relacji IR z R (np. Lublin - Chełm).
@Desiro, rozkład jazdy 2007-2008 to było 3 lata temu, a nie 2.
Nie mam nic przeciwko TLK na węglówce np. we wspomnianej relacji Bielsko Biała - Hel. Wierzę, że w sezonie letnim przychód na tej trasie będzie spory, niemniej na pewno nie na tyle, aby w pełni pokryć koszty uruchomienia pociągu i koszty stałe - dlatego też PKP IC otrzymuje dotację z MI, aby wynikły deficyt pokryć. PR-y takiej dotacji nie otrzymują, to i nie ma sensu ryzykować i narażać firmy na straty. Bo kto potem te straty sfinansuje? Oczywiście marszałkowie w formie wygórowanych dotacji.
Dobra, wracamy do tematu o połączeniach na węglówce.
kowal331, ja to rozumiem, ty to rozumiesz ale niestety do części tego forum nie dociera że pociąg regionalny to nie jest dobra oferta dla relacji typu Katowice-Gdynia....:/
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 21:11
@Desiro, dobrze wiemy, że masz alergię na EN57, ale niestety PR-y mogą puszczać na IR co im się żywnie podoba i opłaca. Obecna frekwencja w tym pociągu nie nadaje się nawet do uruchomienia ET22 i dwóch wagonów klasy 2! Jedynie co można zmienić w zestawieniu Bursztyna to skład z EN57 na ED72. Nic więcej.
mk1992,
co do wynajęcia ET22 od Cargo to jest proste rozwiązanie ściągnąć ET22 z IR Galicja (krótsza trasa) i dać na IR Bursztyn.
co do zmiany kierunku w katowicach to IR Burszyn mógły jechać z Krakowa bez konieczności zmiany kierunku lokomotywy nawet lepiej bo Krakowa by miał większą frekwencje niż z Bielska.
IR Bursztyn w rel. Kraków-Hel mógłby kursować w planie jakiegoś obecnego REGIO z Gdyni na Hel
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 21:14
Patryk180, Bursztyn i Galicja a ta szczególnie powinni jeździć na ED72. Jeśli IR mają być dochodowe bez zarzutów żaden ale to żaden skład nie powinien śmigać na wagonach w obecnej taryfie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 21:20
Patryk, z Krakowa w kierunku morza jest cała gama innych połączeń, wątpię, żeby ktoś się skusił na jazdę węglówką+przejazd rozsypującą się "magistralą" E 30 do Katowic.
Nie wiem po co chcecie grzebać w zestawieniu obecnego Bursztyna i uruchamiać go na wagonach? Obecna frekwencja w tym pociągu nie wskazuje na to, jakoby należałoby zestawiać go z lokomotywy towarowej i wagonów pasażerskich. Nawet po zmianie trasy na Bytom i TG liczba pasażerów może wzrosnąć, ale nie wierzę, aby na tyle, by trzeba było grzebać w zestawieniu tegoż pociągu. Druga sprawa to fakt, że na części trasy jest spora ilość przystanków w różnych "dziurach" i "pipidówach wielkich", Wy wiecie jakie to są ogromne koszta, aby zatrzymać ET22 z wagonami i ponownie ten skład rozpędzić do prędkości 80-90 km/h!? Już nie mówię o dostępie do torów, ale PKP Energetyka...!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum