Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 42, 43, 44  Następny
Strajk Przewozów Regionalnych

Czy popierasz strajk Przewozów Regionalnych?
TAK
49%
 49%  [ 84 ]
NIE
44%
 44%  [ 75 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 11 ]
Głosowań: 170
Wszystkich głosów: 170

Autor Wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 05-08-2011, 09:25    Odpowiedz z cytatem

oporny301 napisał/a:

Tak niejaki gumis rozumie w praktyce hasło o honorze i WIĘZI zawodowej.

Wczoraj w magazynie wieczornym TVN24 była krótka informacja o strajku - ciekawszy był skrót video z ostatniej akcji zwanej strajk ostrzegawczy. Można było zobaczyć jak na peronie w Szczecinie paradują maszyniści IC z opaskami wraz ze swoim szefem - naczelnikiem sekcji a jakże także w opasce. Oni może na wolnym ale szef to chyba w godzinach pracy? Strajk w PR to nie strajk IC - czyżby za mało było chętnych do paradowania z PR skoro sięgnięto po zaciąg z IC? krzysztof kazał?
Chyba nie tak ma wyglądać honor i więź oporniczku -tak jak dla mnie to wkładanie palca między drzwi i to za kasę IC.
Nic nie wiem aby mi dali - jak dostanę odcinek to się pochwalę.I tak mamy mniej niż w PR a nie strajkujemy - ciekawe ? krzysztof zaspał czy leszek nie kazał? Język

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 05-08-2011, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Ten strajk niczemu dobremu się nie przysłuży.Dzięki niemu Przewozy Regionalne upadną i co wtedy?Co powiedzą panowie związkowcy,gdy setki konduktorów,maszynistów itp pozostanie bez pracy?Marszałkowie już szukają możliwości zapewnienia komunikacji zastępczej za PRy.Jedną z nich są powstające powoli Koleje Wojewódzkie,a drugą szukanie przewożników autobusowych.Gdy okaże się,że obsługa autobusowa jest tańsza,to marszałkowie raczej nie będą skłonni do inwestowania w kolej.Przywódcy związkowi są wyjątkowo krótkowzroczni.Firma PR jest w kiepskiej kondycji finansowej,to że daje podwyżkę o 120zł w tym roku,zwiększy jeszcze stratę.Czy związkowcy tego nie wiedzą?To pewnie pytanie retoryczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 05-08-2011, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Nie mam dostępu do skanera więc przepiszę w całości pismo zarządu PR do dyrektorów zakładów, które właśnie wczoraj kazano wywiesić na tablicę ogłoszeń. Pismo jest z datą 01.08.2011.




Dyrektorzy Zakładów Przewozów Regionalnych

Informuję, że w dniu 29 lipca br. odbyło się kolejne spotkanie Zarządu Spółki z przedstawicielami KKZZ w ramach toczącego się sporu zbiorowego dotyczącego podwyżek wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w Spółce.

Mając na uwadze szeroko pojęty interes zarówno Spółki, jej pracowników jak i wszystkich kontrahentów oraz pasażerów, Zarząd zaproponował nowe rozwiązanie wzrostu wynagrodzeń, które zdaniem Zarządu poprawia sytuację w zakresie wynagrodzeń pracowników. Rozwiązanie to wynika m.in. z analizy sytuacji ekonomicznej Spółki, wpływu wzrostu wynagrodzeń na koszty realizacji zadań objętych umowami z samorządami województw oraz konieczności wzrostu wynagrodzeń (głównie ze względu na fakt, że w Spółce nie było podwyżek od 2008 roku).

Propozycja wzrostu wynagrodzeń zaproponowana przez Zarząd Spółki wygląda następująco:

1. w terminie od dnia 1 sierpnia 2011 roku- w wysokości 120,00 zł w wynagrodzeniu zasadniczym na uprawnionego(podkreślenie własne),co z pochodnymi od ww. wynagrodzenia stanowiłoby wzrost średnio o 222 zł, koszt roku bieżącego około 15 mln zł, koszt roczny 2012 około 42 mln zł
2. oraz od 1 stycznia 2013 roku kolejną podwyżkę w wysokości 130,00 zł w wynagrodzeniu zasadniczym na uprawnionego co z pochodnymi stanowiłby wzrost średnio o 240,50 zł. Koszt roczny 45mln zł w 2013 roku.

Powyższe propozycje, w okresie 18 miesięcy gwarantowałyby każdemu uprawnionemu wzrost w wynagrodzeniu zasadniczym średnio o 250,00 zł a wraz z pochodnymi o 462,50.

Strona Związkowa podtrzymała żądanie podwyżek wynagrodzeń od 1 czerwca 2011 roku w kwocie 280.00zł w wynagrodzeniu zasadniczym na uprawnionego.

Zarząd mając na uwadze m.in. stabilizację finansową, utrzymanie dotychczasowego poziomu usług oraz szacunkowy roczny koszt realizacji postulatu Związków Zawodowych na kwotę 96.720.000,00 zł nie mógł przystać na proponowane warunki zmiany wynagrodzeń.

Pomimo stanowiska, dotyczącego proponowanej większej kwoty wzrostu wynagrodzeń przez Zarząd Spółki- w okresie 18 miesięcy każdy uprawniony otrzymałby podwyżkę w wysokości średnio 250 zł w wynagrodzeniu zasadniczym, jest blisko 90% żądanej kwoty przez Związki Zawodowe- oraz innych korzystnych rozwiązań dla pracowników strony nie doszły do porozumienia. Konsekwencją tego, było podpisanie protokołu rozbieżności z udziałem mediatora. Spór zbiorowy na etapie mediacji jest zakończony, tym samym strona związkowa może podjąć decyzję o strajku. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Zarząd Spółki winien być powiadomiony o terminie strajku na 5 dni przed jego rozpoczęciem.

Mając na uwadze powagę sytuacji Zarząd Spółki zobowiązuje Państwa do:

- wszczęcia działań informujących załogę o aktualnej sytuacji Zakładu,Spółki i możliwych konsekwencjach niekontrolowanego wzrostu kosztów na kształtowanie oferty przewozowej a tym samym na zatrudnienie i jego koszty,

-przekazania do wiadomości załogi,w sposób przyjęty w zakładzie treści niniejszego pisma i protokołu rozbieżności z prowadzonego sporu zbiorowego z Konfederacją Kolejowych Związków Zawodowych.

w podpisie:
czł. zarządu,dyr. d/s techniczno-eksploatacyjnych Robert Nowakowski
czł. zarządu,dyr. d/s pracowniczych Danuta Bodzek






To jest to pismo. Jest jeszcze protokół z mediacji sporu zbiorowego którego raczej nie będę przepisywał ale zacytuję fragmenty.

Cytat:
W przypadku jednoznacznego oświadczenia i zobowiązania się strony związkowej do nie przeprowadzenia działań strajkowych i protestacyjnych do czasu zwołania i zakończenia Szczytu Kolejowego dotyczącego kolejowych przewozów regionalnych, Zarząd Spółki zobowiązuje się:
1.Wycofać i wstrzymać zwolnienia pracowników w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych z przyczyn dotyczących zakładu pracy do czasu zakończenia Szczytu Kolejowego;
2.Nie wydzierżawiać taboru spółce Koleje Śląskie do czasu zakończenia Szczytu Kolejowego i podjęcia odpowiednich ustaleń przez strony


Nie będę komentował działania związków zawodowych bo brak mi słów. Związki zawodowe które NIE DBAJĄ o pracownika to nie są związki. Według mnie należy się zgodzić na proponowaną podwyżkę i dalej walczyć. Jeżeli jedna strona ustępuje druga też tak powinna postąpić bo na tym polegają mediacje. ZZ są jak uparty osioł na moście.
Rozmawiałem wczoraj ze związkowcem, mówi że w tym strajku nie chodzi tylko o pieniądze tylko o przyszłość Spółki PR (czyli stanowisk związkowych). Jeżeli PR na śląsku upadną, koleje śląskie na pewno przyjmą pracowników ale tam nie będzie związków i to najbardziej boli zwiącholi ( Smile nawet się zrymowało)

Ponawiam apel o obywatelską inicjatywę zmiany ustawy o związkach zawodowych.

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-08-2011, 13:07    Odpowiedz z cytatem

kowal331 napisał/a:
Ten strajk niczemu dobremu się nie przysłuży.Dzięki niemu Przewozy Regionalne upadną i co wtedy?

Przecież o ten upadek właśnie chodzi. Związkowcy kolaborują z Grupą PKP, a tej, jak powszechnie wiadomo, zależy na likwidacji konkurencji dla PKP IC. Po upadku PR działaczom związkowym włos z głowy nie spadnie. Miętki itp. związkowe betony są zatrudnieni w spółkach PKP, natomiast związkowcy z PR za swoje "zasługi" też dostaną propozycje pracy w spółkach PKP. Podobnie zarząd i dyrektorzy, oni też miękko wylądują w PKP, albo w jakichś KD czy KW. Ucierpią tylko szeregowi pracownicy PR, może z wyjątkiem maszynistów, którym bezrobocie nie grozi, bo spółki kolejowe biją się o nich.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 05-08-2011, 13:26    Odpowiedz z cytatem

W dzisiejszym porannym Metrze napisali, że strajk będzie 17 sierpnia. Jak nie dojdzie do skutku to zapowiadają kolejny strajk chyba na 24 sierpnia.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-08-2011, 13:26    Odpowiedz z cytatem

Jest stanowisko zarządu PR w sprawie strajku

- Zaproponowana przez Przewozy Regionalne podwyżka stanowi spełnienie prawie w 90 procentach postulatu płacowego przedstawionego przez stronę związkową - czytamy w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji przez Przewozy Regionalne.

Przewozy Regionalne wobec zapowiadanego strajku:

Zarząd Przewozów Regionalnych informuje, że pomimo woli współpracy dotyczącej regulacji płac, przedstawiciele związków zawodowych nie przystali na propozycję zarządu. Zaproponowana przez Przewozy Regionalne podwyżka stanowi spełnienie prawie w 90 procentach postulatu płacowego przedstawionego przez stronę związkową. Jeszcze przed ogłoszeniem strajku, zarząd spółki wywiązując się z wcześniejszych deklaracji, podjął uchwałę o zwiększeniu wynagrodzeń zasadniczych o 120 zł już od 1 sierpnia br., dąży również do wprowadzenia jej kolejnego etapu – 130 zł od 1 stycznia 2013 r.

Przewozy Regionalne dołożą wszelkich starań, aby zminimalizować skutki zapowiadanego przez związki zawodowe na 17 sierpnia br. całodobowego strajku generalnego. Na szeroką skalę zostanie przeprowadzona kampania informacyjna, której głównym celem będzie dotarcie z informacją o wstrzymaniu ruchu pociągów do wszystkich klientów, tak aby uwzględnili to przy planowaniu podróży. Już od dziś, tj. 5 sierpnia br. należności za bilety zakupione na przejazd 17 sierpnia br. są zwracane w całości. Spółka podejmie także działania mające na celu honorowanie w dniu strajku biletów przez innych przewoźników kolejowych - czytamy w stanowisku Przewozów Regionalnych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Romanek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Piła

PostWysłany: 05-08-2011, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Wpis o tej samej treści jest też na stronie Przewozów Regionalnych.
Tym strajkiem zakończy się smutna historia spółki Przewozy Regionalne. Beton związkowy dopnie swego i powtórzy się później niedawna sytuacja czyli wzrastające zadłużenie, wstrzymywanie pociągów i tym podobne kłody rzucane na tory, tylko tym razem, myślę że ratunku już nie będzie.
Ciekawe co powiedzą wszyscy ci którzy tak ochoczo wypowiadali się w referendum za strajkiem, gardząc kwotą 120 zł, kiedy niedługo po otrzymaniu tych wydartych 280 zł. otrzymają wypowiedzenia!
A zwiąchole, tak jak napisała Lady Makbet, zawsze znajdą ciepłą posadkę, im włos z głowy nie spadnie. Oni są tam wysoko w górze, a jak wiadomo, rączka rączkę myje.
I czym będziemy teraz jeździc? Bo przecież nie pICem ani śmiesznymi kolejkami regionalnymi...

_________________
2011r. 27317km
2012 r.36989km
2013r. 47920km
2014r. 49777km
2015r. 48619km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-08-2011, 13:47    Odpowiedz z cytatem

PR zwrócą pieniądze za bilety na 17 sierpnia

- Należności za bilety zakupione na przejazd 17 sierpnia są zwracane w całości. Spółka podejmie także działania mające na celu honorowanie w dniu strajku biletów przez innych przewoźników kolejowych - poinformowały Przewozy Regionalne

- Zarząd Przewozów Regionalnych informuje, że pomimo woli współpracy dotyczącej regulacji płac, przedstawiciele związków zawodowych nie przystali na propozycję zarządu. Zaproponowana przez Przewozy Regionalne podwyżka stanowi spełnienie prawie w 90 procentach postulatu płacowego przedstawionego przez stronę związkową. Jeszcze przed ogłoszeniem strajku, zarząd spółki wywiązując się z wcześniejszych deklaracji, podjął uchwałę o zwiększeniu wynagrodzeń zasadniczych o 120 zł już od 1 sierpnia br., dąży również do wprowadzenia jej kolejnego etapu – 130 zł od 1 stycznia 2013 r - poinformował Stilger.

Przewozy Regionalne dołożą wszelkich starań, aby zminimalizować skutki zapowiadanego przez związki zawodowe na 17 sierpnia br. całodobowego strajku generalnego. Na szeroką skalę zostanie przeprowadzona kampania informacyjna, której głównym celem będzie dotarcie z informacją o wstrzymaniu ruchu pociągów do wszystkich klientów, tak aby uwzględnili to przy planowaniu podróży. Już od dziś, tj. 5 sierpnia br. należności za bilety zakupione na przejazd 17 sierpnia br. są zwracane w całości. Spółka podejmie także działania mające na celu honorowanie w dniu strajku biletów przez innych przewoźników kolejowych - obiecują Przewozy Regionalne.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 05-08-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Ja tylko apeluję do związkowców z PR, że skoro już koniecznie chcą strajkować, aby nie zatrzymywali pociągów międzynarodowych takich jak RE Wrocław - Drezno oraz interREGIO. Są wakacje, ludzie podróżują po całym kraju i pozwólcie im dotrzeć do celu, nie skazując ich na droższe pociągi PKP IC. W wielu regionach kraju PR są jedynym przewoźnikiem i całkowite wstrzymanie pociągów oznacza paraliż komunikacyjny.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2011, 15:19   

@Minerva czy pasażerowie zwykłych Regio jadący np. do pracy są gorsi od pasażerów INTERregio czy pociągów Drezno-Wrocław? Pociągami Regio też się jeździ na wakacje i wypoczynek.

[ Dodano: 05-08-2011, 15:23 ]
woland napisał/a:

Dyrektorzy Zakładów Przewozów Regionalnych

Mając na uwadze szeroko pojęty interes zarówno Spółki, jej pracowników jak i wszystkich kontrahentów oraz pasażerów

Jaki interes w strajku mają pasażerowie??? Shocked Chyba, że darmowy pobyt na dworcach w oczekiwaniu na koniec strajku, albo przymusowy urlop z braku możliwości dojazdu do pracy. Związkowcy na siłę chcą znaleźć usprawiedliwienie dla swoich interesów często politycznych, przedwyborczych i sobie gębę pasażerami wycierają. Oświadczam, że ja jako pasażer nie mam żadnego interesu w waszym strajku i proszę związkowców, żeby się za mnie- pasażera nie wypowiadali.
Powrót do góry

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 05-08-2011, 15:53    Odpowiedz z cytatem

Darek, a czy ja coś takiego napisałam? Uważam tylko, że pociągi międzynarodowe i komercyjne interREGIO nie powinny być zatrzymywane podczas strajku w PR. Tu liczę na zdrowy rozsądek związkowców, nie odmawiając im prawa do legalnego strajku.

RE Wrocław - Drezno powinny bezwzględnie jeździć, ponieważ z tych pociągów korzysta wielu cudzoziemców i nie są to tylko Niemcy. Wiele razy widziałam w tych pociągach Czechów, Holendrów, Francuzów a nawet Hiszpanów i Anglików.

Również interREGIO powinny jeździć, ponieważ są to pociągi komercyjne przynoszące spółce wymierne zyski. Jeśli interREGIO nie wyjadą to zyska na tym konkurencyjna spółka PKP Intercity, a pasażerowie będą zmuszeni więcej zapłacić za przejazd, przy czym pieniądze zamiast do PR trafią do kasy PKP IC.

Strajk ma wstrząsnąć marszałkami, a oni finansują tylko pociągi REGIO.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 05-08-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Po upadku PRów czarno widzę komunikację regionalną w Polsce.Stada zdezolowanych "szwagrexbusów" na drogach i zajmujących wszystkie możliwe miejsca postojowe w centrach miast.Jeden wielki chaos z taryfami,rozkładami itd...Ewentualne Koleje Pomorskie,Wielkopolskie,Opolskie i wszystkie inne tego rodzaju spółki też nie są wybawieniem z chaosu,bo przecież dla tych kolei granice województw są granicami państw.To będzie główny efekt tego strajku.Jeszcze będziemy tęsknić do PRów,które jakie są,takie są,ale umożliwiają w miarę normalne podróżowanie na wielu trasach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2011, 17:07   

Cytat:

Ja tylko apeluję do związkowców z PR, że skoro już koniecznie chcą strajkować, aby nie zatrzymywali pociągów międzynarodowych takich jak RE Wrocław - Drezno oraz interREGIO.


Jeśli coś musi stanąć to tylko i wyłącznie IR i krajowe RE - te pociągi można zastąpić składami PKP IC - pasażerowie moga nimi pojechać a Regio może zastąpić....busiarnia. Na wakacje jedzie się raz na rok a do pracy codziennie - co zrobi pasażer mający miesięczny na Regio jak nie dojedzie a szef będzie straszył zwolnieniem? A nigdy więcej nie wsiądzie do pociągu i pojedzie busem. Co jest lepsze utracić 200 klientów jadących raz na rok czy 200 klientów kupujących miesięczny od x lat.


Cytat:

Są wakacje, ludzie podróżują po całym kraju i pozwólcie im dotrzeć do celu, nie skazując ich na droższe pociągi PKP IC


Jest to jednak jakaś alternatywa a dla stojących regio alternatywą są busy.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-08-2011, 17:13    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, nie żartuj sobie. Strajk generalny w PR polegający na zatrzymaniu tylko RE i IR? Wszyscy ze śmiechu by popękali, a na Grójeckiej strzelałyby korki od szampanów.

Popieram apel Minervy. Jeśli strajk ma być to nie powinien on obejmować pociągów dalekobieżnych RE i IR. Albo związkowcy zatrzymują wszystkie pociągi, albo tylko REGIO. Innej opcji nie ma.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2011, 17:30   

Pirat, Co jest ważniejsze dla przeciętnego Kowalskiego nie mającego samochodu? Dojechać do pracy na czas pięć razy w tygodniu czy raz do roku dojechać na wakacje. Odpowiedz jest oczywista. Kto daje większy dochód klient płacący 150pln co miesiąc za miesięczny czy 45złotych 2x do roku? I nie zapominajmy że zatrzymanie Regio to będzie hiper haos.

Pasażer codziennie jadący np. z Mrozowa do Wrocławia jest dużo trudniejszy do odzyskania jak będzie się musiał gęsto tłumaczyć z 3 godzin spóźnienia niż jadący raz na rok z Wrocławia do Świnoujścia na wakacje.

Dla mnie osobiście najwyższy priorytet mają pociągi regionalne - są ważniejsze nawet niż EC bo codziennie korzystają z nich dziesiątki tysięcy ludzi a nie raz na rok jak IR czy inne wyższe.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 20 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl