Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 42, 43, 44  Następny
Strajk Przewozów Regionalnych

Czy popierasz strajk Przewozów Regionalnych?
TAK
49%
 49%  [ 84 ]
NIE
44%
 44%  [ 75 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 11 ]
Głosowań: 170
Wszystkich głosów: 170

Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-07-2011, 14:52    Odpowiedz z cytatem

anas, 1400-1600 ale brutto. Czyli na rękę ok. 1000 zł. Chyba nikt nie jest na tyle naiwny, aby uwierzyć, że maszynista w PR zarabia niewiele ponad minimalną stawkę wynagrodzenia (1386 zł brutto). Autorzy tej ulotki powinni spalić się ze wstydu! Jak można tak bezczelnie kłamać i manipulować opinią publiczną? Pracowałam na kolei i znam kilku maszynistów. Ich zarobki oscylują w granicach średniej krajowej. Są najlepiej uposażoną grupą zawodową na kolei.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2011, 15:21   

Beatrycze napisał/a:
znam kilku maszynistów. Ich zarobki oscylują w granicach średniej krajowej. Są najlepiej uposażoną grupą zawodową na kolei.


Mówimy o maszynistach pracujących w PKP IC/PR, czy u prywatnych przewoźników? Z tego co wiem, to u prywaciarzy zarobki są na prawdę wysokie. Co prawda osobną kwestią jest fakt, że przez większość tygodnia takich maszynistów nie ma w domu...

Przy okazji, chciałbym się dowiedzieć, ile NA RĘKĘ zarabia "świeży" maszynista w PR i PKP IC? Na jakiej zasadzie jest on wynagradzany, tzn. ma ustaloną stawkę brutto na godzinę, czy może ustalane jest z pracodawcą wynagrodzenie zasadnicze + ewentualne dodatki (jeśli tak, to jakie są to dodatki)? Już w tylu różnych wątkach o to pytałem, ale niestety nikt nigdy dokładnie mi tego nie opisał, a muszę przyznać, że cholernie mnie to ciekawi...
Powrót do góry

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-07-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

mk1992, żaden maszynista nie przyzna się oficjalnie ile tak naprawdę zarabia, żeby nie drażnić innych grup zawodowych. A maszyniści zarabiają bez względu na spółkę dość dobrze. Gdyby było im źle to przeszliby do prywaciarzy, gdzie ponoć maszyniści zarabiają znacznie więcej. Sęk w tym, że prywaciarze cierpią na chroniczny brak maszynistów. Nawet spółki samorządowe kuszą wysokimi zarobkami i też nie ma chętnych do pracy. Mówienie więc, że maszynista w PR, IC czy Cargo ma głodową stawkę jest po prostu nieprawdą i kpiną w żywe oczy. Niech panowie maszyniści zamieszczą na forum swoje paski z wypłaty (po zamazaniu danych identyfikujących pracownika) to wtedy merytorycznie porozmawiamy. Teraz jest tylko bicie piany w imię partykularnych interesów.

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2011, 16:32   

@Hakun, nie powinienem robić takiego porównania, ale chyba muszę. Skoro dróżnik w PKP PLK zarobi ok. 1200 zł. na rękę, to najzwyczajniej w świecie nie jestem w stanie uwierzyć w to, że maszynista zarobi mniej czy nawet tyle samo co on. Rzeczywiście, aby prowadzić merytoryczną dyskusję w tej kwestii, należałoby zobaczyć pasek z wypłaty maszynisty np. za ostatni miesiąc. Inaczej możemy sobie tak gdybać w nieskończoność, a i tak nic z tego nie wyniknie.
Powrót do góry

anas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: kalisz

PostWysłany: 02-07-2011, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Zarabiają na pewno ponad 2 razy więcej niż dróżnik.Nie zazdroszczę im tego,praca niebywale ciężka i wymagająca stałej koncentracji .Chodziło mi tylko jak kłamliwe ulotki przedstawiają związki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 02-07-2011, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Ja tam wyczytałem że jest mowa o średnim wynagrodzeniu zasadniczym maszynisty kolejowego na poziomie 1400-1600, (co zresztą jest prawdą), a nie o pozostałych składnikach na które składa się cała wypłata.
Trzeba mieć wiedzę, że wypłata maszynisty składa się z wielu składników.
Jeśli jest taka zazdrość w wysokości zarobków maszynisty, to skąd dziura pokoleniowa?
Przecież każdy kto chce i spełni wymagania zdrowotne, może spróbować tego chlebka. W czym problem?
A jeśli chodzi o pracę u prywaciarzy, to już się"najedli" tymi wysokimi zarobkami. Rolling Eyes

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2011, 17:40   

@oporny301, a co to za składniki? Dowiemy się w końcu tego?
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-07-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Wymienię składniki wynagrodzenia, które mają wszyscy pracownicy spółek PKP i PR.

1. Ekwiwalent za deputat węglowy w wysokości 164 zł.

2. Dodatek za staż pracy: 1,5% wynagrodzenia zasadniczego za każdy przepracowany rok. Maksymalna wysokość dodatku to 33% wynagrodzenia zasadniczego. Załóżmy, że ktoś ma 2000 zł stawki zasadniczej, wtedy maksymalny dodatek (osiągalny po przepracowaniu 22 lat) wynosi 660 zł.

3. Dodatki za pracę w warunkach: uciążliwych, niebezpiecznych, szkodliwych. Nie znam stawek procentowych (od wynagrodzenia zasadniczego) i nie wiem, które dodatki obejmują maszynistów, ale na tym, zależnie od stanowiska i przepracowanych godzin, wyciąga się nawet kilkaset zł miesięcznie.

4. Premia procentowa, może być różna w różnych spółkach, ale wynosi ok. 15% wynagrodzenia zasadniczego.

5. Premia indywidualna (uznaniowa) - niektórzy tej premii nigdy nie oglądają, pupile i kapusie dostają co miesiąc. Średnio kilkaset zł, ale znam przypadki, gdzie naczelnik sekcji nagradzał swoich przydupasów premiami w wysokości 2 tys. zł.

Są jeszcze dodatki funkcyjne dla instruktorów, brygadzistów, kontrolerów, naczelników itd.

Jeśli chodzi o maszynistów to oni mają jeszcze jakieś dodatki kilometrowe, za jazdę z Vmax 130 km/h, nadgodziny, delegacje. Jest tego trochę - suma wszystkich dodatków może się zrównać ze stawką zasadniczą. Generalnie maszynista ze stażem ma ok. 2500-3000 zł na rękę. Początkujący wyciągnie ok. 2000 zł na rękę.

Kolejarze mają tendencję do zaniżania swoich zarobków - nikt nie przyzna się ile faktycznie zarabia. Ale pisanie w ulotkach, że maszynista w PR zarabia 1400-1600 zł brutto to przegięcie w drugą stronę!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 02-07-2011, 19:07    Odpowiedz z cytatem

No i co?
Taka rewelacja za świątek, piątek dzień i noc?

Jeszcze raz. Nikt tu nie kłamie i proszę Beatrycze.
W imię czego manipulujesz? Przecież nie jesteś kolejarzem.
Ale to u Nas norma. Najwięcej do "powiedzenia" mają ci najmniej zorientowani i zainteresowani.

Upposażenie zasadnicze maszynisty.JPG
Plik ściągnięto 27 raz(y) 29.46 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-07-2011, 19:21    Odpowiedz z cytatem

oporny301, mój drogi, do końca zeszłego roku pracowałam w jednej ze spółek PKP. Jako szeregowa biurwistka z kilkuletnim stażem zarabiałam ok. 1200 zł na rękę. Zwolniłam się, bo nie odpowiadały mi warunki pracy (parszywa atmosfera) i płacy (marne zarobki).

Proszę na forum nie wciskać kitów, że maszynista w PR czy gdziekolwiek zarabia 1400-1600 zł brutto (1000-1200 zł na rękę), bo to obraża inteligencję czytających te bzdury! Takie bajki opowiadajcie swoim dzieciom-przedszkolakom, może uwierzą.

A propos dodatków, zapomniałam dodać, że pracownicy turnusowi mają jeszcze płacone dodatki za pracę w godzinach nocnych i w dni świąteczne. To dodatkowe kilkaset zł.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2011, 19:21   

Dlaczego czas zlikwidować wszelkie dodatki itd - jedna pozycja na wypłacie -ilość godzin x stawka za godzinę. Dodatkowo jak pisze @beatrycze dodatki to element kija na ludzi ok a nagroda dla przydupasów. Dziękuje to wszystko.
Powrót do góry

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 02-07-2011, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Powrót do tematu.
Źródło: KKZZ

Pismo KKZZ.JPG
Plik ściągnięto 187 raz(y) 64.19 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 02-07-2011, 19:44    Odpowiedz z cytatem

a orientuje sie ktoś ile wynosi stawka za godzine maszynisty, kierownika pociągu i konduktora?

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-07-2011, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Wisi w powietrzu strajk na kolei. Przewozy Regionalne prawdopodobnie przerwą pracę w poniedziałek na ok. 2 godziny.

Sfrustrowani brakiem podwyżek wynagrodzeń pracownicy spółki zapowiadają strajk. Obok żądań podniesienia płac, pojawiają się też protesty przeciw projektom zniesienia ulg i przywilejów dla pracowników i emerytów kolejowych.

O tym, że koleje polskie działają (oględnie mówiąc) kiepsko - wiemy wszyscy. Stan ten jest właściwie stanem permanentnego kryzysu od lat. Postulat podnoszenia płac w firmie, która ledwo dyszy, w firmie która nie jest w stanie ułożyć rozkładu jazdy w rozsądnym terminie i która nie dysponuje nawet odpowiednią liczbą wagonów do przewozu pasażerów jest postulatem "kontrowersyjnym". Oczywiście, nie moją sprawą jest ile zarabia maszynista czy zawiadowca stacji - to wewnętrzna sprawa kolei. Ale tylko do czasu, gdy ich "negocjacje" nie uderzają w moje uprawnienia, nabyte wraz z biletem.

Jeśli konsekwencją protestu kolejarzy ma być moje spóźnienie się do pracy, na spotkanie czy do lekarza, to ja zaczynam czuć się zakładnikiem związkowców. A to juz jest dla mnie osobiście nieco irytujące. Szczególnie, gdy uświadamiam sobie ile zarabia "działacz związkowy" za sam fakt istnienia w firmie.

Nie podoba mi się wizja ponoszenia konsekwencji protestu kolejarzy czy to poprzez spóźnienie, czy poprzez większe dofinansowywanie ich firmy.

Proponuję, by najpierw wymogli na kierownictwie firmy sensowną jej restrukturyzację, a dopiero potem zajmowali się pensjami. O socjalu w stylu "ulga" czy "darmowy przejazd" mogę powiedzieć tylko ze zdziwieniem: to te przeżytki PRL-u jeszcze funkcjonują?

Kolejarze - zwolnijcie się zbiorowo z pracy! To najlepszy sposób wymuszenia reformy na kolei.

Pasażerowie - w razie spóźnień występujcie o odszkodowanie. Nieporozumienia między pracownikami a kierownictwem są wewnętrzna sprawą firmy. Pasażer oczekuje od firmy tylko wywiązania się z podjętego zobowiązania (czyt. dowiezienia we właściwe miejsce i we właściwym czasie).

źródło: Nowy Ekran

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 02-07-2011, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Co to takiego STRAJK?

Prawo, Historia
Strajk, zbiorowe, dobrowolne zaprzestanie pracy przez pracowników, będące formą walki o zrealizowanie wspólnych żądań ekonomicznych (strajk ekonomiczny) lub politycznych (strajk polityczny). Strajki przybierały i przybierają różną formę: strajk włoski - pracownicy nie porzucają pracy, ale zwalniają tempo, obniżają wydajność i żądają normalnej płacy. Strajk okupacyjny - pracownicy przerywają pracę i pozostają na terenie zakładu. Strajk głodowy - pracownicy (lub ich reprezentacja) powstrzymują się od jedzenia. Strajk czarny - pracę porzucają nawet pracownicy odpowiedzialni za bezpieczne funkcjonowanie zakładów. Strajki mogą obejmować pracowników jednego lub wielu zakładów (strajki grupowe), określonej branży (np. nauczycieli), a także całego kraju (strajki generalne). Strajk może być dziki (żywiołowy) lub zorganizowany (zwykle przez związki zawodowe), legalny lub nielegalny.

W Polsce prawo do strajku zagwarantowane zostało w ustawie o związkach zawodowych z 1982, następnie w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych z 23 V 1991. Strajki pojawiły się w ustroju kapitalistycznym i narastały w miarę organizowania się robotników, powstawania związków zawodowych i partii politycznych przyjmujących ideologię socjalizmu. W 1. poł. XIX w. do najlepiej przygotowanych należały strajki organizowane w Wielkiej Brytanii przez czartystów, którzy obok żądań ekonomicznych wysuwali postulat praw wyborczych dla robotników.

Niektórym strajkom (np. śląskiemu powstaniu tkaczy 1844) towarzyszyły wystąpienia zbrojne. Strajki w Rosji 1905 doprowadziły do zbrojnego powstania, podobnie jak strajki poprzedzające rewolucję październikową. W okresie międzywojennym nasilenie akcji strajkowej przypadło na lata światowego kryzysu ekonomicznego, kiedy w strajkach zaczęły uczestniczyć grupy zawodowe, które dotychczas nie strajkowały. W Polsce w czasach II Rzeczpospolitej miało miejsce wiele strajków zarówno o charakterze ekonomicznym, jak i politycznym.

Do najbardziej znanych należą: strajk generalny kolejarzy 1923, strajk generalny zorganizowany przeciwko ograniczeniom ustawodawstwa socjalnego (16 III 1932), letnie strajki skierowane przeciwko konstytucji kwietniowej (1935), strajk generalny wiosną 1936 przeciwko terrorowi rządów sanacyjnych. W sierpniu 1937 odbył się strajk chłopski zorganizowany przez Stronnictwo Ludowe przeciwko polityce władz sanacyjnych - dramatyczny przebieg miał w Małopolsce, gdzie zginęło 46 chłopów.

W czasach PRL ukrywano przed opinią publiczną strajki pracownicze w myśl lansowanej tezy, że w ustroju socjalistycznym brak jest dla nich podłoża społecznego. Duże wystąpienia strajkowe (np. w Poznaniu 1956, na Wybrzeżu 1970, w Radomiu i Ursusie 1976) połączone były z gwałtownymi demonstracjami, bezwzględnie tłumionymi przez władze. Fala strajków 1980 doprowadziła do powstania wolnych związków zawodowych, a w konsekwencji do zmian ustrojowych.

Źródło: ONET

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl