Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 42, 43, 44  Następny
Strajk Przewozów Regionalnych

Czy popierasz strajk Przewozów Regionalnych?
TAK
49%
 49%  [ 84 ]
NIE
44%
 44%  [ 75 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 11 ]
Głosowań: 170
Wszystkich głosów: 170

Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-07-2011, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Pismo związkowców do dyrektora PR Wrocław. Proszę zwrócić uwagę na mnogość związków zawodowych działających tylko w tym jednym zakładzie PR. I jak na tej kolei ma być normalnie?

pismo-strajk.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 90.43 KB


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-07-2011, 21:54    Odpowiedz z cytatem

railman93 napisał/a:
a orientuje sie ktoś ile wynosi stawka za godzine maszynisty, kierownika pociągu i konduktora?

Nie ma stawki godzinowej. Jest stałe wynagrodzenie zasadnicze plus szereg różnych dodatków, których wysokość zależna jest od stawki zasadniczej. O tych dodatkach napisała Beatrycze.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2011, 21:56   

A na czym polega ta stawka zasadnicza? Ile ta stawka zasadnicza wynosi dla początkującego maszynisty? Czy jest ona regulowana od "widzimisie" kogoś wyżej postawionego, czy jednak jest na to jakaś, że tak to ujmę reguła?
Powrót do góry

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 02-07-2011, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Możecie z grubsza przyjąć, że stary kolejarz (ze 20 lat pracy) mając 1.500 zasadniczych ma jeszcze około 800 - 1.000 tzw. dodatków (wysługa itp). Tak samo maszyniści - każdy inny kolejarz ma dodatki za co innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-07-2011, 22:05    Odpowiedz z cytatem

mk1992, stawka zasadnicza to nic innego jak wynagrodzenie zasadnicze brutto. Wynika ona z zaszeregowania i teoretycznie uzależniona jest od zajmowanego stanowiska, wykształcenia. W praktyce wszystko bywa postawione na głowie, bo często jest tak, że tuman po podstawówce lub zawodówce ma wyższą stawkę zasadniczą od tego po maturze. Tu liczą się różne układy z naczelnikami i związkowymi bossami, gdyż to oni decydują o podwyżkach. Jeśli jesteś ich przydupasem lub pociotkiem to masz możliwie najwyższą stawkę, bez względu na wykształcenie i kwalifikacje.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robikon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-07-2011, 23:24    Odpowiedz z cytatem

Może ten strajk będzie gwoździem do trumny PR.Ja nie mogę zrozumieć firma jedzie na stratach-walczy o przetrwanie gdyż jest potencjalnym bankrutem a tu zwiąchole robią taki zonk.Niech związki powiedzą skąd wziąć pieniądze na te podwyżki. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 03-07-2011, 07:13    Odpowiedz z cytatem

Robikon - Ja zwiąchol ci odpowiadam.

Z budżetu właściciela Przewozów Regionalnych, czyli Urzędów Marszałkowskich.
Co to za wyrodny ojciec, który otrzymał w darze PR-y w 16 częściach a teraz zakłada sobie swoje spółeczki, np. KD, KŚ, KW.? Na takie "małe zabaweczki" o nazwie kolej, kasa jest. A dla pracowników, którzy od ponad 3 lat są bez podwyżek, a nie rzadko stracili na wynagrodzeniach, kasy nie ma?
To jest działanie na szkodę PR-ów i zatrudnionych w tych spółkach, i to będzie gwóźdź do trumny, z napisem Przewozy Regionalne a nie skromny, 2 godzinny protest.
Ja bym chciał od Was się dowiedzieć, jakie inne metody zastosować, aby wywalczyć podwyżkę, skoro negocjacje i mediacje nic nie dają? Rolling Eyes

[ Dodano: 03-07-2011, 07:22 ]
Modliszka napisał/a:

Nie ma stawki godzinowej. Jest stałe wynagrodzenie zasadnicze plus szereg różnych dodatków, których wysokość zależna jest od stawki zasadniczej. O tych dodatkach napisała Beatrycze.


Czyli w ulotce jest napisana prawda, anie jak twierdzi Beatrycze, że kłamstwo.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romanek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Piła

PostWysłany: 03-07-2011, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Czyli pozbawienie tysięcy pasażerów przez 2 godziny możliwości podróżowania pociągami, Twoim oporny301 zdaniem, jest sposobem na wpłynięcie na Urzędy Marszałkowskie na przeznaczenie pieniędzy na dofinansowanie przewozów regionalnych, a może nawet na odejście od chęci powoływania nowych spółek?????
W tym czasie, ci pasażerowie którzy będą mieli taką możliwośc, skorzystają z usług spółki PKP IC i jeszcze bardziej zniechęcą się do PR. W Urzędy Marszałkowskie ten protest nie uderzy wcale i napewno sie nim zbyt wiele nie przejmą.
Osobiście we mnie też uderzy ten strajk, bo we wtorek mam wyjeżdżac z Olsztyna o godzinie 7.46 w stronę Gdyni i nie dośc że ten pociąg przez 3 miesiące jeździ 33 minuty wczesniej niż powinien, co bardzo urtudnia mi dostanie się na niego do Olsztyna, to jeszcze w ten wtorek może nie pojedzie wcale albo z bardzo dużym opóźnieniem. Wolne w swoim zakładzie musiałem załatwic sobie już wcześniej żeby móc jechac a więc teraz nie ma mowy o zmianie terminu wyjazdu.
Jeżeli Ty też jesteś jednym ze"zwiącholi", którzy nam podróżnym przygotowują takie niespodzianki, to składam Ci BARDZO GORĄCE PODZIĘKOWANIA za utrudnianie podróżowania.
Miejmy nadzieję że podróżni którzy nie będą mogli przez dwie godziny korzystac z pociągów spółki, wezmą to sobie do serca i wyasygnują jakieś pieniądze na podwyżki. Szczególnie dla Was, Związkowców!

_________________
2011r. 27317km
2012 r.36989km
2013r. 47920km
2014r. 49777km
2015r. 48619km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 03-07-2011, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co to za wyrodny ojciec, który otrzymał w darze PR-y w 16 częściach a teraz zakłada sobie swoje spółeczki, np. KD, KŚ, KW.?

KD powstały na długo przed usamorządowieniem PR, natomiast o powstaniu KW mówiło się chyba od 4 lat. Jedynie KŚ powstały od zera już po przejęciu PR przez samorządy.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 03-07-2011, 13:24    Odpowiedz z cytatem

OK.
Ale niczego to nie zmienia, ponieważ w momencie "usamorządowienia", kto nie chciał tego dobra, mógł się zrzec udziałów, ale żaden UM tego nie zrobił. Na co liczyli? Na cud?

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 03-07-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Trudno się dziwić, że negocjacje nie przynoszą rezultatów. Działacze związkowi oraz przedstawiciele załóg w radzie nadzorczej rozgrywają swoje gierki, które z interesem szeregowych pracowników nie mają nic wspólnego. Dlatego nie wierzę, że ten strajk coś zmieni. Jeśli chcecie przekonać się jak związkowi działacze i wybrańcy załóg (sic!) w radzie nadzorczej troszczą się o interes zakładów i pracowników to najlepiej zobaczycie to na przykładzie katowickiej szopy. Niegdyś prężny zakład, po którym pozostały zarośnięte trawą zardzewiałe tory. Taki sam los już wkrótce spotka ŚZPR. Tomek i Romek z należytą troską już o to zadbają...

Beatrycze słusznie zauważyła, że w ulotce podano tylko podstawę wypłaty maszynisty. Ma to na celu stworzenie wrażenia, że wypłata maszynisty faktycznie wynosi 1400-1600pln. Niskie zarobki maszynisty mają też tłumaczyć brak chętnych do pracy. Tymczasem prawda jest taka, że wypłata netto maszynisty ze średnim stażem wynosi w rzeczywistości 2500-3200 pln (z nadgodzinami nawet do 4200 netto). Młodzi, chętni do pracy są, no ale skoro kursy nie są organizowane to są i braki w zatrudnieniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-07-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

oporny301 napisał/a:
Ale niczego to nie zmienia, ponieważ w momencie "usamorządowienia", kto nie chciał tego dobra, mógł się zrzec udziałów, ale żaden UM tego nie zrobił. Na co liczyli? Na cud?

Teoretycznie. W praktyce usamorządowienie PR było decyzją stricte polityczną. A ponieważ samorządy wojewódzkie są upolitycznione, a marszałkowie to członkowie partii rządzącej, trudno oczekiwać, żeby sprzeciwili się woli swoich partyjnych kolegów z rządu. Samorządy mogą zbyć swoje udziały w PR, na rzecz Skarbu Państwa, innego samorządu lub podmiotu prywatnego. Dlaczego tego nie robią? Bo PR mają upaść, żeby nie stanowiły konkurencji dla PKP IC i lokalnych spółek samorządowych (KD, KŚ, KW). Na Śląsku ten scenariusz jest już przerabiany, i o zgrozo, nóż w plecy PR-om na Śląsku wbija nowy dyrektor zakładu, Roman Chwała z kolejarskiej "Solidarności".

Zapowiadany na wtorek strajk tylko przyspieszy upadek PR. Proszę zwrócić uwagę kto najbardziej jątrzy w PR. Są to liderzy kolejarskich związków zawodowych, którzy są pracownikami spółek Grupy PKP (np. Miętek z PKP Cargo, czy wspomniany Chwała z PKP PLK). Pozostawiam to bez komentarza.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 03-07-2011, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Nie to, żebym się czepiał, ale:

1. To właśnie Marszałek topi swoją spółkę, ponieważ utworzył konkurencję w stosunku do spółki za którą odpowiada. Zauważyłaś Beatrycze, czym Pan Marszałek straszy PR? Całkowitym przejęciem obsługi na linii Częstochowa - Gliwice. Dlaczego nie pojedzie np. z Katowic do Oświęcimia? Wiadomo. Kasa.
2. Zanim spółka PR jak przewidujesz upadnie, to najpierw pracownicy sami uciekną do tych, którzy chwilowo lepiej zapłacą.

Tak czy owak, d.. z tyłu.
Więc drogi są dwie. Albo weźmie się sprawy w swoje ręce, albo czekać na egzekucję.

Zawsze większość z forumowiczów biadoli, że zz nic nie robią. To jak już coś robią to też źle. Rolling Eyes

Beatrycze - Wyjaśnij mi, w jaki sposób Miętek topi PR i jaki ma w tym interes skoro jest z Cargo?
A ten drugi Pan z PLK-i. On ma interes w tym, aby jeździło mniej pociągów? Śmiech

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-07-2011, 14:48    Odpowiedz z cytatem

oporny301, sęk w tym, że aktywność związków zawodowych w formie strajku zawsze odbija się na pasażerach, którzy w tym czasie nie dojadą na czas do pracy, lekarza, na przesiadki, niektórzy spóźnią się na samolot. Potem wszyscy się dziwią, że kolej traci rocznie kilka milionów pasażerów (wg danych UTK). Dlaczego związkowcy z PR nie uderzają w rząd, we władze spółki, w marszałków? Zatrzymanie pociągów absolutnie niczego nie załatwi, a wręcz przeciwnie - pogorszy sytuację ekonomiczną PR i spowoduje kolejny odpływ zdenerwowanych pasażerów.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 03-07-2011, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Napisałem wcześniej -

Ja bym chciał od Was się dowiedzieć, jakie inne metody zastosować, aby wywalczyć podwyżkę, skoro negocjacje i mediacje nic nie dają? Rolling Eyes

Ponawiam pytanie.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl