Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Kraj coraz wolniejszej kolei
Autor Wiadomość

qwerty188 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Wrz 2010

PostWysłany: 21-08-2011, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem z ciekawości posezonowy rozkład, połączenia Bielsko-Trójmiasto-Bielsko. Klimczok - grubo ponad 13 godzin, TLK 54200 niecałe 12 godzin... Zaś pokonanie całej trasy 53202 zajmie aż 15 godzin. Mam nadzieję, że na przyszły sezon sytuacja się poprawi. Mam nadzieję, że remonty na odcinki Warszawa-Trójmiasto przyniosą jakieś efekty Razz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-07-2016, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Gdy pasażer dostaje darmowe minuty...

Często słyszymy o korzyściach z modernizacji infrastruktury kolejowej, na którą wydaliśmy miliardy złotych. Tymczasem porównania obecnych czasów przejazdu pociągów do historycznych wcale nie wypadają dobrze dla obecnej oferty. O wielu liniach wciąż można powiedzieć, że przed wojną pociągi jeździły w podobnym czasie.

Dlaczego tak jest? Przyczyn jest oczywiście wiele, a trudno w jednym artykule przeanalizować cały rozkład jazdy. Wydaje się jednak że często sztucznie zawyżane są czasy przejazdu pociągów, lub też nie wykorzystuje się elementów infrastruktury, które miały służyć poprawie przepustowości. Spójrzmy na kilka najbardziej jaskrawych przykładów niewykorzystania potencjału modernizacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gdy-pasazer-dostaje-darmowe-minuty-77503.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

JakubvelKabexxx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lip 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-07-2016, 15:00    Odpowiedz z cytatem

Jak się analizuje rozkłady jazdy z upływem czasu, to widać, że po remontach przez kilka "sesji" postoje są sztucznie nieco wydłużane, często po kilku zmianach skracane.
Urzędnicy nie potrafią (nie chce im się?) szacować opóźnień, przez co zostawiają "jakiś zapas". Możliwe, że w niektórych przypadkach boją się o to "długofalowo". Warto też pamiętać, że infrastruktura została ostatnimi czasy mocno ograniczona, wiele stacji zdegradowano do statusu przystanków i tam nie ma jak nadrabiać ewentualnych opóźnień, czy wyprzedzać pociągów.
W przypadku miast i aglomeracji, ta przepaść jest jeszcze większa, bo przystanków przybywa, kursów przybywa, coraz bardziej zbliża się do powstawania regularnego taktu, a trzeba zapewnić odstępy między kolejnymi kursami, bo (oprócz Warszawy i w pewnym stopniu Trójmiasta), ruch aglomeracyjny i miejski odbywa się po tych samych torach, co dalekobieżny i regionalny.
No i jeszcze rozkłady jazdy kształtują przewoźnicy (PLK je w zasadzie tylko konsoliduje), więc na linii przewoźnicy-PLK różne rzeczy mogą się dziać.
Na przykład, we Wrocławiu zdarzają się kilkuminutowe zatrzymania na trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl