Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Opłata za wypisanie biletu przez konduktora
Autor Wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Szymek, to co ja proponuję to nic innego jak sposoby na usprawnienie systemu sprzedaży Smile

Co innego skarga anonimowego pasażera (pewnie przez gazety): "o, a na dworcu była straszna kolejka, kolej jest do d...!", a co innego raport z komputera: średni czas oczekiwania: 10 minut, maksymalny: 80 minut...

Moim zdaniem zamiast pytać czemu ubywa kas, należy zapytać czemu nie przybywa biletomatów! Nowy system który od paru miesięcy jest w ICowych na Centralnym jest już naprawdę dość przyjazny i uniwersalny (przedtem było z tym kiepsko). Więc na większych stacjach: biletomat (dwa, trzy, cztery... zależnie od potrzeb) a do tego 1-2 kasy dla pasażerów konserwatywnych, placących gotówką, lub wymagających specjalnej obsługi (nietypowe oferty, zwroty, niepełnosprawni, etc.).
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 11-07-2011, 08:37    Odpowiedz z cytatem

twardypt91, każdy ma prawo kupić bilet wtedy, kiedy mu to odpowiada. W opisanym przypadku z Helu podróżny kupował po prostu 5 biletów naraz, tylko żeby było taniej jako bilet abonamentowy. Dla kas takich jak Wrocław, Warszawa, Poznań i wielu innych w dużych miastach jest to chleb powszedni, natomiast mało kto kupuje bilet abonamentowy Hel - Wrocław. Stąd też pasażer mógł pomyśleć - we Wrocławiu wystawili mi bilet w 2 minuty, tu będzie tak samo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 11-07-2011, 09:02    Odpowiedz z cytatem

A co ze sprzedażą internetową. O ile sie nie myle bilet internetowy mozna kupic na prawie kazdy pociag i nawet na 15 minut orzed odjazdem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 09:16    Odpowiedz z cytatem

rysio, ale niestety tylko podstawowe oferty - zwykły jednorazowy bilet z prostymi ulgami procentowymi. Nic więcej, nawet głupiej dopłaty na rower nie można zamówić przez net, nie mówiąc o takich "cudach" jak bil. abonamentowy, czy rodzinny.

To samo zresztą biletomaty. A szkoda.

witja napisał/a:
z Helu podróżny kupował po prostu 5 biletów naraz, tylko żeby było taniej jako bilet abonamentowy


Ech tam, takie czarowanie rzeczywistości. Kupował ofertę której kasjer(ka) nie znała, i tyle. Właśnie żeby unikać takich tłumaczeń (panie, nikt takich biletów nie kupuje!) proste bilety powinny być wystawiane z biletomatu, a w kasie - raczej te bardziej skomplikowane.

Moim zdaniem jeśli jedyny kasjer nie umie wystawić biletu w 2 minuty, to powinien wydać odpowiednie poświadczenie i zajmie się tym konduktor w pociągu. Macie w IC możliwość sprzedaży abonamentówek, bil. rodzinnych z terminali? W Przewozach bez problemu można wystawić REGIOkarnet, bil. turystyczny, czy nieśmiertelne "Ty i raz dwa trzy". Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-07-2011, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze, moim zdaniem dopłata za wystawienie biletu w pociągu, w porządku, niech będzie ale na pewno nie 10 zł, bo to jest zwykłe zdzierstwo i nic więcej. I w przypadku gdy jedzie się do 180 km, czyli z Warszawy do Lublina czy Białegostoku, to opłata ta stanowi ponad 25% wartości biletu (bilet normalny w 2 klasie na TLK w tych relacjach kosztuje 38.50 zł). To powinna być symboliczna opłata 1-2 zł, nic więcej. Nie przesadzajmy aż tak dużo pracy nasi konduktorzy nie mają, często całą drogę siedzą rozłożeni w przedziale i łaskę robią jak poinformują podróżnego o podstawowych rzeczach, a już nie wspomnę jak są obrażeni jak chcemy przypadkiem zgłosić skomunikowanie. Nie mówię że wszyscy, bo niektórzy są naprawdę bardzo sympatyczni i widać że zależy im na kliencie.
Po drugie nie wiem czy oddzielenie sprzedaży regionalnej i tej nie związanej z rezerwacją miejsc od sprzedaży biletów z rezerwacją miejsc nie byłoby dobrym pomysłem. Tak było swojego czasu na jednym z najgorszych dworców w Polsce, warszawskim dworcu zachodnim ( to jeszcze w czasach kiedy pociągi pośpieszne były w Przewozach Regionalnych). Do kas IC zawsze były długaśne kolejki, i sprzedaż biletów jednorazowych na Ex czy IC zajmowała zawsze średnio około 10 minut, podczas gdy sprzedaż bietów na pociągi pospieszne i regionalne zajmowała dosłownie chwilę. To często wina samych podróżnych, bo zaczynają przebierać, wybierać: a może przy oknie, a przodem do kierunku jazdy pociągu, A sypialny to może na górze, nie na dole, a może w środku, a żeby nie wiało, żeby nie śmierdziało itp, itd. Najgorsi (posłużę się tu analogią do kierowców) są tzw. niedzielni podróżni. Jedzie taka madame wypachniona, wymalowana że dech zatyka raz na rok pociągiem, przychodzi miesiąc wcześniej kupić bilet i to w godzinach największego szczytu przewozowego (najczęściej piątek i niedziela po południu) i się zaczyna koncert życzeń. To naprawdę krew człowieka zalewa i właśnie wtedy często można nie zdążyć kupić biletu.
Stopniowe wprowadzanie biletomatów uważam za pomysł jak najbardziej trafiony, tak jak jest już w wielu krajach Europy Zachodniej, tylko po pierwsze żeby zawsze działały, po drugie muszą być w miarę proste w obsłudze, i dobrze byłoby gdyby oprócz płatności kartą można w nich było płacić pieniędzmi zarówno papierowymi jak i monetami, jak jest w przypadku biletomatów komunikacji miejskiej choćby w Warszawie. Nie mówię, że od razu wszyscy rzucą się do biletomatów ale stopniowo społeczeństwo się do tego przekona. W końcu nie wymagajmy cudów jak naród przez wieki był pozbawiony takich nowinek, a wszystko co szło z zachodu to złe i niedobre, jak nam władza tłumaczyła.
Co do Holandii bo też się pojawiła tu taka opinia. W tym kraju kasy biletowe na pociągi komunikacji krajowej są tylko na największych dworcach (Amsterdam, Rotterdam, Haga, Arnhem, Utrecht). Wszędzie indziej są automaty biletowe a na niektórych mniejszych dworcach bilet można kupić w takich małych sklepikach z napojami, kawą, słodyczami. Ale zarówno tutaj jak i w kasie za każdy bilet kupiony dopłaca się 0,5 Euro, czyli około 2zŁ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 11-07-2011, 16:15    Odpowiedz z cytatem

psim napisał/a:
Macie w IC możliwość sprzedaży abonamentówek, bil. rodzinnych z terminali?

Wszystkie bilety jednorazowe z ulgami można kupić w pociągu. Abonamentowy jest to bilet wieloprzejazdowy, wiec podobnie jak weekendowy, podróżnika czy miesięczny można go kupić tylko w kasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 11-07-2011, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ale niestety tylko podstawowe oferty - zwykły jednorazowy bilet z prostymi ulgami procentowymi. Nic więcej, nawet głupiej dopłaty na rower nie można zamówić przez net, nie mówiąc o takich "cudach" jak bil. abonamentowy, czy rodzinny.


Tak, ale gdyby ludzie kupowaliby te najprostsze przez internet, kolejek by nie bylo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 16:32    Odpowiedz z cytatem

witja, rozumiem. No, w Przewozach obowiązuje nieco inna logika - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pasażer kupił sobie turystyka albo REGIOkarnet w pociągu, mimo że są to bilety wieloprzejazdowe.

Nie robi się też utrudnień przy jednorazowych przejazdach dalej, niż tylko tym jednym pociągiem - od razu wystawia się bilet na całą trasę. Nikt na tym nie traci, nikt nie obraża się, a pasażer ma łatwiejsze życie. Oferty typu "Ty i raz dwa trzy" są wystawiane z automatu, bez proszenia.

Wyższa kultura obsługi pasażera - jak w Alior Banku Cool

rysio, generalnie masz rację. Dlatego ja również wszystkich namawiam: kupujcie bilety przez net!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 11-07-2011, 16:56    Odpowiedz z cytatem

psim, Ta... jasne... wyższa kultura Rolling Eyes konduktorzy PR często gęsto wystawiają, bilety na całą trasę! byle by podróżny zapłacił więcej... nie wiem. Nie rzadko jadąc Przemyślanina do Wrocławia, mam bilety wydane np. z Gniezna, Rogoźna i innych regionalnych stacji o godzinie 22 i dalej do Wrocławia też na REGIO (przecież to logiczne że o tej godzinie jak już jedzie tylko TLK)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-07-2011, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Czy 10 zł za wystawienie biletu to nie za dużo?

Opłata, jakiej żądają konduktorzy za wystawienie biletu w pociągach spółki PKP Intercity, to 10 zł. Opłata ta niejednokrotnie przewyższa jego wartość. „Gazeta Krakowska” pyta, czy 10 zł za czynność wystawienia biletu to nie za drogo.

„Gazeta Krakowska” opisuje przypadek pasażera, który ze względu na długą kolejkę nie zdążył kupić biletu na dworcu. Udał się więc do konduktora, który sprzedał mu bilet, ale za usługę doliczył do ceny biletu 10 zł. Jest to stała opłata ustalona przez spółkę PKP Intercity. Opłata ta obowiązuje także w pociągach TLK.

Krakowski rzecznik konsumentów Jerzy Gramatyka powiedział „Gazecie Krakowskiej”: - Zachodzi podejrzenie, że ta kwota jest nadmiernie wygórowana w stosunku do czynności, jakie musi wykonać konduktor przy wydrukowaniu biletu – zaznacza rzecznik.

- Konduktor ma w pociągu bardzo dużo różnych obowiązków, od których musi się odrywać, aby sprzedać wsiadającej osobie bilet. Dlatego opłata dodatkowa ustanowiona jest w takiej właśnie wysokości – powiedziała „Gazecie Krakowskiej” Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity. Sprawę ma zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Więcej...

źródło: Gazeta Krakowska

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-07-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Może ktoś logicznie to wytłumaczy dlaczego w pociągach spółki PKP IC można kupić bilet tylko do stacji końcowej danego pociągu, a nie do stacji przeznaczenia? Moim zdaniem biorąc pod uwagę, że obecnie kasy biletowe są likwidowane, automatów nie ma jest to po prostu kolejny "świetny" sposób sięgnięcia przez PIC do kieszeni pasażera, i w ten sposób załatanie chociaż częściowo problemów finansowych, które to spółka ma TYLKO I WYŁĄCZNIE z własnej winy. Przykład z ostatniej niedzieli gdy wracałem z Nidzicy do Warszawy pociągiem TLK 51100 i wsiadłem do przedziału gdzie jechał pasażer z Olsztynka do Wrocławia. Ponieważ w Olsztynku kasy biletowej już nie ma, był zmuszony zakupić bilet u konduktora. Owszem, za wydanie biletu nie zapłacił, ale mógł go nabyć tylko do Warszawy a tam od nowa kupować bilet do Wrocławia czyli od nowa płacić za bilet. W momencie gdy likwiduje sie kasy biletowe coś takiego jet zwykłym bezprawiem, tym bardziej, że jest to nawet w przypadku gdy kontynujemy podróż pociągiem tego samego przewoźnika, ba nawet tego samego rodzaju, jak w sytuacji opisanej powyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 21-07-2011, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Domyślam się , że owy pasażer jechał do Warszawy pociągiem TLK a od Warszawy do Wrocławia pociągiem Ir. Więc dlaczego się dziwisz, że konduktor Intercity nie mógł sprzedać biletu na pociąg Przewozów Regionalnych. Przecież to dwie różne spółki.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 21-07-2011, 14:22    Odpowiedz z cytatem

nawet jeżeli jedzie TLK od Warszawy to i tak konduktor z pociągu 51100 sprzeda mu do Warszawy z dopiskiem ''dalej PKP IC'' siada sobie w pociągu do Wrocławia a konduktor mu robi dopłatę do biletu na odc. Warszawa-Wrocław, tzn. pobiera różnicę w kilometrażu np. Olsztynek -Warszawa Centralna N=40zł a Olsztynek - Wrocław p. Warszawę kosztuje 51zł to mu pobierze te 11zł różnicy, podróżny nic nie traci.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-07-2011, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Siwiutki 91: dziękuję za odpowiedź, coś takiego to jest logiczne, skoro nie mogą sprzedać do stacji końcowej to dobrze, że robią taką adnotację, a najważniejsze żeby podróżny nic nie tracił.
mateusz piszcz: ten podróżny miał kontynuować podróż z Warszawy do Wrocławia pociągiem TLK 16200 (dawne "Karkonosze"), także tu żadna zmiana spółki nie wchodziła w grę. Dopiero teraz widzę że pomyliłem w poprzednim poście numery pociągów, zywkła literówka. To był pociąg TLK 51104 z Olsztyna do Warszawy Zach. (dawne "Mazury").
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 22-07-2011, 01:24    Odpowiedz z cytatem

pawelu, wg. mnie taka praktyka jest bardzo dobra. Tak jak wcześniej pisałem, jak często mamy problemy z biletami wydanymi przez konduktorów PR, którzy bardzo często bez sprawdzania w całej relacji wystawiają na pociąg Regio...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl