Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
EU07A-495 już na szlaku
Autor Wiadomość

LukaszBDG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sie 2011
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 21-12-2011, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, czy na dłuższą metę opłaca się bardziej przetransformować kilka Siódemek do TurboSiódemek, czy też taniej wyjdzie kupić loki budowane od podstaw (czyt. nowe) z odpowiednimi parametrami.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-12-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Jaki sens w budowaniu od podstaw przestarzałych technicznie pojazdów?

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-12-2011, 20:33    Odpowiedz z cytatem

Tylko ekonomiczny Smile

Jeśli przewoźnik byłby w stanie przeznaczyć środki na zakup nowych , z pewnością chętnie by to uczynił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 22-12-2011, 14:59    Odpowiedz z cytatem

dzisiaj z jakimś EIC stała na 5 peronie Wschodnim ok. 11:10. Pociąg skończył kończył bieg

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

burek132 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010

PostWysłany: 03-01-2012, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Był to EIC Fredro. Jechałem nim w tym dniu i miał on opóźnienie ok. 25 minut,gdyż chyba były jakieś problemy techniczne z lokomotywą. Na odcinku Rawicz-Poznań pociąg kilka razy zatrzymywał się w polu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

qwerty188 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Wrz 2010

PostWysłany: 03-01-2012, 18:39    Odpowiedz z cytatem

EU07A-495 nadal jeździ z EIC Fredro, ostatnio także prawie 30 min opóźnienia na Centralnym. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-02-2012, 10:56    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że warto, aby ta informacja znalazła się w tym wątku, pochodzi z Rynku Kolejowego

Cytat:
Maszyniści Intercity chwalą EU07A

Są już pierwsze opinie z eksploatacji lokomotywy EU07A, czyli asynchronicznej wersji lokomotywy EU07 zmodernizowanej przez ZNTK Oleśnica. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, elektrowóz po pierwszych niepowodzeniach działa bezawaryjnie, a maszyniści ją chwalą.

EU07A rozpoczęła planową obsługę pociągu Express Intercity "Fredro" 12 grudnia. - Na razie opinie maszynistów są bardzo pozytywne. Zdecydowanie bardziej chwalą tę lokomotywę niż lokomotywę EP09. Przede wszystkim za to, że jest mocniejsza. Służby utrzymaniowe też ją chwalą – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” szef PKP Intercity. Przyznał, że pierwszego dnia miała awarię. – Ale teraz jest już z nią spokój. Nie psuje się – dodał prezes PKP IC.

Janusz Malinowski nie wykluczył, że jeżeli opinie maszynistów potwierdzą się w dłuższej perspektywie, to przewoźnik może zdecydować się na modernizacje kolejnych lokomotyw z serii EU/EP07. – Po miesiącu czy dwóch na pewno nie podejmiemy decyzji, ale przynajmniej pół roku, do roku będziemy testowali tę lokomotywę. Jeżeli będzie się dobrze spisywała, to nie wykluczamy, że będzie do jakieś rozwiązanie – stwierdził prezes PKP Intercity.

Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity przeprowadziły ZNTK Oleśnica. Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Po wprowadzeniu do eksploatacji przewoźnik zmienił oznaczenie lokomotywy na EU07A-001.

Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowano także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne. Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją.

Lokomotywa posiada dopuszczenie do prędkości maksymalnej 160 km/h. Podczas testów osiągała nawet prędkość 192 km/h.


Gdyby przyjąć, że Intercity będzie w stanie zmodernizować więcej EU/EP07 do wersji A, to kolejnym krokiem może być podobna modernizacja EP09 do wersji EP09A z prędkością dopuszczalną np. 190km/h?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 20-02-2012, 11:07    Odpowiedz z cytatem

EP09 musiało by mieć bardziej zmienione zawieszenie. Ma niespokojny bieg. Nie dostałaby dopuszczeń na więcej. I tak dziwne, że udało się siódemce dać więcej.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 22-02-2012, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Tak, tak zmienione zawieszenie i koniecznie poduszki powietrzne z wychylnym pudłem Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 23-02-2012, 10:27    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nie ma się z czego śmiać. EP09 jest niestabilna przy wyższych prędkościach nie od dziś, a żadne pomysły poprawy tego stanu (albo choćby wyeliminowania drgań na sprzęgach, które się przenoszą na pierwsze wagony) nie zostały wdrożone... Robi się ładne kabiny, przetwornice, reflektory, klimę, pantografy. Ale nic z układu biegowego.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 23-02-2012, 10:31    Odpowiedz z cytatem

przewoz, Z całym szacunkiem bajdurzysz tak sobie pod nosem, nie masz żadnej wiedzy na ten temat poza tym że gdzieś coś usłyszałeś i implementujesz to w poszczególnych tematach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 23-02-2012, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Nie ma problemu, napisz coś w tym temacie, po to jest to forum. Przy okazji można się czegoś będzie dowiedzieć.
Może być wręcz osobny temat.
PS0: wiesz pewnie, jaki jest zakres obecnych modernizacji EP09?
PS. nie jestem zwolennikiem tak głębokich modernizacji jak EU07A mimo wszystko, a o żadnych poduszkach powietrznych i wychylnym pudle nie myślałem nawet, a już na perno nie w przypadku dziewiątki Wink
PS1. Odnosiłem się do pomysłu 200km/h dla dziewiątki.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-02-2012, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Przypomnicie powód rozgraniczenia taboru na powyżej i poniżej 200km/h, czyli z czego wynika to, że nowe polskie produkty dążą tylko do 190km/h?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 11-03-2012, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Mnie lokomotywa EP07A bardzo się podoba. To dobry kierunek, każdy lok z dopuszczeniem do 160 km/h jest cenny. Co do EP09 nie przesadzałbym z ich krytyką, generalnie są niezłe, ale zwiększanie ich szybkości maksymalnej jest niemożliwe. Ta lokomotywa dopuszczenia na większą prędkość już nie dostanie- zresztą nie ma takiej potrzeby.Projekt EP07A warto rozwijać.
Na CMK są szykowane Pendolino, a EP09 i EP07A zostaną skierowane na inne szlaki.Tam więcej jak 160 km/h się nie pojedzie, więc EPoki i nowe siódemki nadzą się tam idealnie. Husarze będą mogły jeździć z powodzeniem również na CMK, tam Vmax jest optymalny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-03-2012, 20:05    Odpowiedz z cytatem

A taka przeróbka może okazać się cenna także dlatego, że PKP IC straciło w zeszłym tygodniu jedną EP09.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl