Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Dworzec Wałbrzych Miasto do modernizacji
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-07-2011, 16:09   Dworzec Wałbrzych Miasto do modernizacji Odpowiedz z cytatem

Bardziej funkcjonalne zaaranżowanie przestrzeni, remont pomieszczeń wewnętrznych i całkowicie nowy wymiar placu przed dworcem, to tylko niektóre z elementów modernizacji dworca Wałbrzych Miasto. PKP SA podpisało umowę z wykonawcą modernizacji firmą Integer. Prace budowlane na dworcu rozpoczną się jeszcze w czerwcu.

W ubiegłym roku zakończył się pierwszy etap modernizacji dworca Wałbrzych Miasto, polegający na remoncie toalet i dachu budynku. Drugi etap będzie miał znacznie szerszy wymiar. Dzięki niemu obiekt stanie się prawdziwą wizytówką Wałbrzycha. Kompleksowa modernizacja przyczyni się do poprawy estetyki, komfortu korzystania przez podróżnych z dworca, a także bezpieczeństwa wewnątrz obiektu i w jego otoczeniu.

Zmieni się otoczenie dworca. Na nowo zostanie ułożona nawierzchnia placu przed dworcem, pojawi się zieleń, a także elementy małej architektury taka, jak nowe ławki, kosze, czy lampy. Przy skarpie zaprojektowano parking dla administracji dworca i najemców. Dotychczasowy, zostanie przeznaczony dla podróżnych (siedem miejsc, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych). Nowy blask zyska elewacja. Renowacji zostaną poddane m.in. detale architektoniczne (np. portal wejściowy z kolumnami), a także dworcowy zegar. Nad wejściem głównym pojawi się nowy neon z nazwą dworca. Całość pięknej bryły podkreśli nowa iluminacja elewacji.

Diametralnie zmieni się przestrzeń wewnątrz dworca. Na środku holu, który będzie pełnił jednocześnie funkcję poczekalni, stanie zabytkowy żuraw wodny, dookoła którego zostaną umieszczone ławki. Oprócz tego hol zyska całkowicie nowe oświetlenie, posadzkę, okładziny ścienne, nagłośnienie i system informacji wizualnej (tablice informacyjne, tablice odjazdów/przyjazdów, tablice rozkładów jazdy). Po jednej stronie holu będą się mieścić się okienka kas biletowych, a pod drugiej punkty handlowo - usługowe. W dalszej części dworca przewidziano przestrzeń na restaurację (z salą konsumpcyjną i barową), sklepy, a także pomieszczenia biurowe i toalety.

Oprócz prac związanych z nową aranżacją przestrzeni wymianie zostaną poddane niemal wszystkie instalacje, posadzki, a także stolarka okienna i drzwiowa. Niezwykle istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa podróżnych jest rozbudowa systemu monitoringu, który zostanie podłączony do monitoringu miejskiego.

Wartość inwestycji, to nieco ponad 9 milionów złotych. Będzie ona finansowana ze środków własnych PKP SA i budżetowych.

Dworzec Wałbrzych Miasto

Pierwszy budynek dworca Wałbrzych Miasto powstał w 1853 roku na przedłużeniu linii Wrocław Świebodzki - Świebodzice i nosił wówczas nazwę Altwasser. Następnie został kilkukrotnie rozbudowywany w latach 1901 - 1925. W 1925 roku budynek dworca został powiększony od strony zachodniej o nowy hol główny założony na planie ośmiokąta z wysokim tamburem (doświetlającym wnętrze) zwieńczony wieloboczną kopułą. W tym samym czasie na peronach od strony północnej zbudowano zadaszenia w formie drewnianych wiat.

Na przedpolu dworca od południa wyburzono stojący tam budynek tworząc w ten sposób obecny plac u zbiegu ul. Armii Krajowej i Żeromskiego. Od północy plac zamknięto nowym budynkiem mieszkalnym z usługami w parterze. Pomieszczenia usługowe zlokalizowano także w przyziemiu nowo dobudowanej części dworca, tworząc w ten sposób wokół placu ciąg handlowo - usługowy.

Budynek dworca Wałbrzych Miasto po rozbudowie z 1925 roku zaczął przypominać bryłą pijalnie wód, które powstawały na przełomie XIX i XX wieku na Dolnym Śląsku.

źródło: Wolna Droga

http://www.wolnadroga.pl/pliki/2011/14_11/Wa__brzych.JPG

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-08-2011, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczęła się modernizacja dworca Wałbrzych Miasto

W budynku dworca Wałbrzych Miasto trwają pierwsze prace budowlane, które sprawią, że już w przyszłym roku obiekt stanie się jedną z wizytówek Wałbrzycha. Na czas modernizacji obsługę podróżnych przejął dworzec tymczasowy.

Wykonawca firma Integer S.A. ogrodziła już plac budowy, a także rozpoczęła pierwsze prace budowlane związane z modernizacją obiektu. Obecnie budowlańcy skupiają się głównie na rozbiórkach, które są prowadzone na terenie całego obiektu. Skuwane są tynki i posadzki. Oprócz tego pogłębiane są piwnice. Wykonawca prowadzi również prace przy wymianie instalacji. W najbliższym czasie rozpocznie się renowacja elewacji. Funkcje dworca na czas modernizacji obiektu przejął dworzec tymczasowy zlokalizowany na peronie 1. Podróżni znajdą w nim poczekalnię z ławkami, a także dwie kasy biletowe.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku zakończył się pierwszy etap modernizacji dworca Wałbrzych Miasto polegający na remoncie toalet i dachu budynku. Drugi etap posiada znacznie szerszy wymiar. Dzięki niemu obiekt stanie się prawdziwą wizytówką Wałbrzycha. Kompleksowa modernizacja przyczyni się do poprawy estetyki, komfortu korzystania przez podróżnych z dworca, a także bezpieczeństwa wewnątrz obiektu i w jego otoczeniu.

Zmieni się otoczenie dworca. Na nowo zostanie ułożona nawierzchnia placu przed dworcem, pojawi się zieleń, a także elementy małej architektury takie jak nowe ławki, kosze czy lampy. Przy skarpie zaprojektowano parking dla administracji dworca i najemców. Dotychczasowy, zostanie przeznaczony dla podróżnych (siedem miejsc w tym jedno dla osób niepełnosprawnych). Nowy blask zyska elewacja. Renowacji zostaną poddane m. in. detale architektoniczne (np. portal wejściowy z kolumnami), a także dworcowy zegar. Nad wejściem głównym pojawi się nowy neon z nazwą dworca. Całość pięknej bryły podkreśli nowa iluminacja elewacji.

Diametralnie zmieni się przestrzeń wewnątrz dworca. Na środku holu, który będzie pełnił jednocześnie funkcję poczekalni, stanie zabytkowy żuraw wodny, dookoła którego zostaną umieszczone ławki. Oprócz tego hol zyska całkowicie nowe oświetlenie, posadzkę, okładziny ścienne, nagłośnienie i system informacji wizualnej (tablice informacyjne, tablice odjazdów/przyjazdów, tablice rozkładów jazdy). Po jednej stronie holu będą się mieścić się okienka kas biletowych, a pod drugiej punkty handlowo-usługowe. W dalszej części dworca przewidziano przestrzeń na restaurację (z salą konsumpcyjną i barową), sklepy, a także pomieszczenia biurowe i toalety.

Oprócz prac związanych z nową aranżacją przestrzeni wymianie zostaną poddane niemal wszystkie instalacje, posadzki, a także stolarka okienna i drzwiowa. Niezwykle istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa podróżnych jest rozbudowa systemu monitoringu, który zostanie podłączony do monitoringu miejskiego. Wartość inwestycji to nieco ponad 9 milionów złotych. Jest ona finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.

Pierwszy budynek dworca Wałbrzych Miasto powstał w 1853 roku na przedłużeniu linii Wrocław Świebodzki - Świebodzice i nosił wówczas nazwę Altwasser. Następnie został kilkukrotnie rozbudowywany w latach 1901-1925. W 1925 roku budynek dworca został powiększony od strony zachodniej o nowy hol główny założony na planie ośmiokąta z wysokim tamburem (doświetlającym wnętrze) zwieńczony wieloboczną kopułą. W tym samym czasie na peronach od strony północnej zbudowano zadaszenia w formie drewnianych wiat. Na przedpolu dworca od południa wyburzono stojący tam budynek tworząc w ten sposób obecny plac u zbiegu ul. Armii Krajowej i Żeromskiego. Od północy plac zamknięto nowym budynkiem mieszkalnym z usługami w parterze. Pomieszczenia usługowe zlokalizowano także w przyziemiu nowodobudowanej części dworca, tworząc w ten sposób wokół placu ciąg handlowo-usługowy. Budynek dworca Wałbrzych Miasto po rozbudowie z 1925 roku zaczął przypominać bryłą pijalnie wód, które powstawały na przełomie XIX i XX wieku na Dolnym Śląsku.

źródło: PKP SA / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl