KD ,,Śnieżne Kotły " Szklarska Poręba Górna - Szczecin Gł. do Wrocławia Gł. na wszystkich stacjach , od Wrocławia Gł. :Wr.Mikołajów,Oborniki Śl.,Żmigród,Rawicz,Leszno,Kościan,Czempiń,Luboń,Poznań Dębiec,Poznań Gł,Rokietnica,Szamotuły,Wronki,Krzyż,Dobiegniew,Choszczno,Stargard,Szczecin Dąbie,Szczecin Zdroje,Szczecin Gł. Skład Impuls 31WE
Atoman, do Katowic O.K., ale dalej to jakiś kosmos. Jak to by niby miało jechać od Sosnowca przez Chrzanów i Tunel?
Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi, ponieważ nie znam szczegółów tej linii. Generalnie miałem na myśli poparcie dla samego połączenia Sudetów z Krakowem. Wydaje mi się, że, mimo wszystko, najlepsza byłaby obecna trasa z Katowic przez Jaworzno i Trzebinię do Krakowa.
skubi napisał/a:
KD ,,Śnieżne Kotły " Szklarska Poręba Górna - Szczecin Gł. do Wrocławia Gł. na wszystkich stacjach , od Wrocławia Gł. :Wr.Mikołajów,Oborniki Śl.,Żmigród,Rawicz,Leszno,Kościan,Czempiń,Luboń,Poznań Dębiec,Poznań Gł,Rokietnica,Szamotuły,Wronki,Krzyż,Dobiegniew,Choszczno,Stargard,Szczecin Dąbie,Szczecin Zdroje,Szczecin Gł. Skład Impuls 31WE
Kolejny bardzo dobry pomysł, choć można by było uniknąć dubla z REGIO Województwa Zachodniopomorskiego (notabene również na Impulsach) na odcinku Poznań - Szczecin. Linia pozwala na dość szybki przejazd, więc można by było zatrzymać się np. we Wronkach, Krzyżu i Choszcznie, a pozostałe miejscowości obsłużyłby wspomniany REGIO. Pytanie też, o której godzinie ten pociąg pojawiałby się na tym odcinku. Jeśli to połączenie dobrze wplątałoby się w odstępy pomiędzy tymi REGIO, to w sezonie można by było pokusić się o wydłużenie "Śnieżnych Kotłów" do Świnoujścia. Proszę mi wierzyć, wielu mieszkańców nadmorskich miejscowości chciałoby mieć dobry dostęp do polskich gór, a i vice versa, więc myślę, że to by wypaliło.
Rozkładowiec,
bardzo dobra wiadomość z tymi Suwałkami ( i jeszcze lepiej, że z Wrocławia ). Warmia, Mazury i Suwalszczyzna to bardzo popularny kierunek wakacyjny i urlopowy Polaków.
Jeśli chodzi o trasę przez Mikołajki, to zdaję sobie sprawę, że prędkość jest tam bardzo niska jak nie zerowa. Konieczna byłaby rewitalizacja linii i podniesienie prędkości. W tej chwili max V ale tylko na odcinku Ełk - Orzysz to 80 km/h.
Mimo wszystko jeśli przywrócą połączenia na lini Ełk - Olecko - Suwałki, to aby dojechać w tamte rejony, nie będzie potrzeby jazdy przez Białystok.
Dobrą opcją byłoby przywrócenie bezpośredniego połączenia z Kostrzyna do Chełma i Zamościa lub Przemyśla przez Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Kutno, Warszawę, Lublin ( tu rozłączanie wagonów ) Rejowiec, Zwierzyniec i Hrebenne.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2016, 10:59
robertrush, "Mamry" w obecnym rozkładzie zostały skierowane do Białegostoku, a nie do Suwałk tylko ze względu na fatalny stan infrastruktury między Ełkiem a Suwałkami przez Olecko. Niemniej jednak tam mają coś grzebać, tak żeby tą linię doprowadzić do stanu używalności więc IC niemal będą musiały tam uruchomić ten pociąg, żeby nie stracić dofinansowania na Gamę z racji niewykorzystania trasy na którą została przypisana. Być może Mamry z Wrocławia do Suwałk będą kursować nawet przez cały rok (ale tego pewny nie jestem).
Atoman napisał/a:
Rozkładowiec napisał/a:
Atoman, do Katowic O.K., ale dalej to jakiś kosmos. Jak to by niby miało jechać od Sosnowca przez Chrzanów i Tunel?
Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi, ponieważ nie znam szczegółów tej linii. Generalnie miałem na myśli poparcie dla samego połączenia Sudetów z Krakowem. Wydaje mi się, że, mimo wszystko, najlepsza byłaby obecna trasa z Katowic przez Jaworzno i Trzebinię do Krakowa.
Tu nie potrzeba nic innego, jak wydłużenie obecnego Mechofera do Szklarskiej, przynajmniej sezonowo. Myślę że nie byłoby problemu z tym aby skład nocował w Szklarskiej. A nawet jeśli taki problem by się pojawił, to można tak skonstruować rozkład, żeby Mechofer miał wspólny obieg z Aurorą, tak jak swego czasu ówczesna Śnieżka miała obieg z Karkonoszami. Tyle że tu nasuwa się kolejny problem, gdyż Mechofer jest w kategorii IC, a Aurora TLK, więc trzeba by było albo podnieść kategorię Aurorze, albo obniżyć Mechoferowi. Wiem namieszałem tu trochę, ale jest to temat o "marzeniach", więc chyba wszystkie chwyty są dozwolone, nawet jazda z Katowic do Krakowa przez Sosnowiec, Chrzanów i Tunel
A ja bym chciała Dunajca przełożonego do Lublińca, czyli ostatecznie w relacji Nowy Sącz - Lubliniec. Miłoby było pojechać bezpośrednim pociągiem w Beskid sądecki
Tu nie potrzeba nic innego, jak wydłużenie obecnego Mechofera do Szklarskiej, przynajmniej sezonowo. Myślę że nie byłoby problemu z tym aby skład nocował w Szklarskiej. A nawet jeśli taki problem by się pojawił, to można tak skonstruować rozkład, żeby Mechofer miał wspólny obieg z Aurorą, tak jak swego czasu ówczesna Śnieżka miała obieg z Karkonoszami. Tyle że tu nasuwa się kolejny problem, gdyż Mechofer jest w kategorii IC, a Aurora TLK, więc trzeba by było albo podnieść kategorię Aurorze, albo obniżyć Mechoferowi.
Z tymi IC i TLK to też jest dziwnie. Przykładowo TLK Bursztyn posiada w zestawieniu zmodernizowany 113A oraz 111Arow (co prawda starszego typu, ale jednak z klimatyzacją), natomiast np. IC Ślęża wcale nie wiadomo jak efektownie nie wygląda, mimo, że jej wagony jeszcze 10 lat temu były najnowocześniejsze w Polsce. 154A już takiego wrażenia raczej nie robi jak np. 168A.
Dziwi mnie fakt obecności zmodernizowanych wagonów 111Arow na niektórych, szczególnie warszawskich TLK oraz obecność starych 111A (ewentualnie 141A-mod) na niektórych IC. Jakby się uprzeć, to TLK Aurora w końcu jest warszawskim TLK, więc myślę, że dostawienie porządnego 111Arow i nowoczesnego sypialnego wraz z jakimś zmodernizowanym w Newagu czy Pesie 141A wystarczyłoby do stworzenia IC Aurora
Ogólnie w rozkładzie taboru jest taki miszmasz, że nie można być niczego pewnym. Ostatnio trendem jest poprawa komfortu podróżnych w pociągach TLK poprzez wstawianie 112A zamiast 111A. Dobre i to. Pytanie tylko co, gdy w systemie jest 8 miejsc w przedziale. Już miałem taką sytuację w TLK Wieniawski rok temu, gdy w Warszawie jako wagon 2 klasy przyjechała "jedynka" i miejsca z biletu po prostu w nim nie było. Więc takie rzeczy to normalka i zapewne w przypadku wydłużenia IC Mehoffer do Szklarskiej Poręby nie byłoby problemem stworzenie obiegu z TLK/IC Aurora. W końcu na Grochowie mają chyba sporo 111Arow i nie tylko
EN 408/409 / IC 408/409 Bohemia Praha hl. n. - Kolín - Pardubice hl. n. - Ústí nad Orlicí - Lichkov - Kłodzko Miasto - Wrocław Gł. - Poznań Główny - Bydgoszcz Gł. - Gdańsk Gł.
EN 410/411 / IC 410/411 Lengyel Poznań Gł. - Wrocław Gł. - Kłodzko Miasto - Lichkov - Ústí nad Orlicí - Brno hl.n. - Břeclav - Kúty - Bratislava hl.st. - Nové Zámky - Štúrovo - Vác - Budapest Keleti
SKŁAD: 2xSA136 (po jednym do Lubawki i Szklarskiej Poręby).
[ Dodano: 23-11-2016, 21:33 ]
Jeszcze coś bardziej realnego:
2 pary codziennie (ze Szczecina około 04:00 i 12:00), trzeci pociąg (19:50) skrócony do Miastka
powroty: z Miastka o 04:40, ze Słupska o 10:00 i 19:30 - tak aby trafiać na mijanki w momencie gdy linię 405 obsługuje jeden szynobus.
SKŁAD: w każdej relacji 4x111A/112Az/120A/161A/162A/163A, w sezonie letnim i zimowym w każdym kierunku przynajmniej jeden Bmnopux
Lokomotywa: z Łeby do Szczecinka SU46, z Darłowa i Ustki do Słupska SU42, z Kluczborka do Kudowy SP32, ze Szczecinka do Katowic i z Jarocina do Wrocławia EP07P.
[ Dodano: 03-12-2016, 08:49 ]
REGIO PAROSTATEK przyspieszony
ŚWINOUJŚCIE - Międzyzdroje - Wolin Pomorski - Wysoka Kamieńska - Goleniów - Szczecin Dąbie - Szczecin Główny - Szczecin Port Centralny - Szczecin Podjuchy - Gryfino - Krzywin Gryfiński - Chojna - Kostrzyn - Laski Lubuskie - Rzepin - Budachów - Czerwieńsk - Zielona Góra - Nowogród Bobrzański - Nowogród Osiedle - Żary - Iłowa Żagańska - Węgliniec - Gierałtów Wykroty - Lubań Śląski - Gryfów Śląski - Stara Kamienica - Jelenia Góra - Jelenia Góra Cieplice - Jelenia Góra Sobieszów - Piechowice - Szklarska Poręba Dolna - Szklarska Poręba Średnia - SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA
SKŁAD: w każdym kierunku 4x111A/112Az/120A/161A/162A/163A, w sezonie letnim przynajmniej jeden Bmnopux w każdym kierunku
LOKOMOTYWY: na odcinkach Świnoujście - Zielona Góra, Koszalin - Białogard, Kołobrzeg - Kępno i Węgliniec - Szklarska Poręba Górna EU07/EP07P/CD163, na odcinku Zielona Góra - Węgliniec i Żary - Legnica SP32, na odcinku Kępno - Wrocław Główny SU46
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Moja propozycja to wydłużenie relacji obecnej w soboty,niedziele i święta Regio Zielona Góra-Jelenia Góra do Szklarskiej Poręby Górnej. Po wybudowaniu w st.Szkl.P.Górna 3 peronu stacja posiada większą przepustowość . Z peronu 2 w ciągu dnia korzysta tylko 1 pociąg. Oczywiście PR muszą wprowadzić na Regio z Zielonej G. i na ,,Kamieńczyku" na odc. Jelenia Góra-Szkl.P.Grn. ofertę taką jak KD czyli bilet 5zł. a do Piechowic 2.50 . Obecnie skład ten stoi pół dnia w stacji Jelenia Góra
[ Dodano: 27-12-2016, 15:20 ]
Aktualnie wyjazd z Zielonej Góry 7.41 , do Jeleniej G. przyjazd 11.56 . Odjazd z Jeleniej Góry po zmianie kierunku 12.05 Jel.Góra Zach.12.11 , Jel.G.Cieplice 12.16 , Jel.G.Orle 12.20 , Jel.G.Sobieszów 12.23 , Piechowice Dolne 12.27 , Piechowice 12.30 , Górzyniec 12.37 , Szkl.P.Dolna 12.44 , Szkl.P.Średnia 12.49 , Szkl.P.Górna 12.54.
Odjazd z Szklarskiej Poręby Górnej 14.00 przyjazd do Jel.G. 14.48 i odjazd do Zielonej G. 14.54
skubi, to nie przejdzie – z Jeleniej o 11:35 odjeżdża do Szklarskiej regio Kamieńczyk z Poznania. Jeżeli o coś należy zabiegać, to o skomunikowanie obu tych pociągów w Jeleniej Górze.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum