Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Połączenie kolejowe Chełm - Kowel
Autor Wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 16-09-2011, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Jak pisało gdzieś w internecie maja czas na skoczenie remontu do 30 listopada. Ma byc wymiana nawierzchni peronu ale niestety te wiaty na peronach maja stare zostać. Najwyżej co je pomalują na nowo Zg
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 16-09-2011, 20:35    Odpowiedz z cytatem

endrju:

Cytat:
Zakład Linii Kolejowych w Lublinie uprzejmie informuje, że dokonano wyboru wykonawcy na modernizację peronu nr 1 stacji Chełm Główny.
Termin rozpoczęcia prac przewidywany jest na dzień 15 września 2011 r, zakończenia zaś na dzień 30 listopad 2011r.
Zakres prac obejmuje m.in.:
1) wymianę nawierzchni na peronie nr 1,
2) wymianę słupów oświetleniowych,
3) prace konserwatorskie wiat peronowych
na peronie 1.
Nie będzie natomiast wykonywana wiata na całym peronie.

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 18-09-2011, 09:02    Odpowiedz z cytatem

Te prace, to jak nic, niezbędne minimum na Euro 2012. Nie sądzę, żeby dotyczyło to pociągu Chełm-Dorohusk-Kovel, bo o nim cicho, nawet mimo bliskości wyborów. Nikt jakoś nie piecze kiełbasy wyborczej na tym motywie kolejowym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 18-09-2011, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Tylko w jaki sposób ma być wykorzystywany ten peron na Euro2012. Większość pociągów (niewiele ich jest) odjeżdża z peronu nr 2. To bardziej za "dwójkę" powinni się wziąć. No chyba, że jeszcze w następnym roku zrobią jakieś roboty. I zrobić to przejście nadziemne, albo całkowicie je rozebrać, bo teraz straszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 18-09-2011, 17:45    Odpowiedz z cytatem

endrju, ale po co komu remont peronu drugiego z perspektywy Euro 2012?? Laughing

Ten szeroki tor ukraiński, z tego co można wyczytać w internecie jest przy torze pierwszym. Remontu nikt nie robi dla dobrego humoru mieszkańców Chełma tylko po to aby zagraniczni kibice nie byli zszokowani wysiadając na peronie pierwszym z polskiego pociągu wsiadając do ukraińskiego. A peron drugi i trzeci... no cóż , jak dobrze pójdzie to za 20 czy 30 lat może i to zrobią Twisted Evil
A co do kładki ostatnie wieści mówiły o remoncie po roku 2020, czyli znając życie nigdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 18-09-2011, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Ramirez, tak to prawda, tor szeroki jest przy peronie pierwszym, jednak chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Mianowicie o to, że remont peronu pierwszego najprawdopodobniej będzie całkowicie bezcelowy, bo żaden pociąg przy nim się zatrzymywać nie będzie. Jeśli ma być to połaczenie Chełm-Kowel, to tylko przy przesiadce w Dorohusku.
A skoro teraz mamy bezpośrednie połączenie Warszawy z Kijowem to nie wierzę, że przed Euro go zlikwidują, a dadzą połączenie z przesiadką w Chełmie. Tak więc sądzę, że Chełm nie odegra żadnej roli przy zbliżającym się Euro. Jedyne na co liczę, chociaż nie wiem czy mam ku temu przesłanki, jest zwiększenie ilości pociągów dalekobieżnych w stronę Warszawy i innych polskich miast.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 18-09-2011, 19:28    Odpowiedz z cytatem

Przecież według oficjalnych planów na Euro 2012 , podanych gdzieś z 2-3 miesiące temu na stronie Rynek Kolejowy- Chełm i Przemyśl ( czy to Medyka)?? maja być głównymi stacjami gdzie maja się przesiadać kibice z polskich wagonów na ukraińskie i w drugą stronę. Tych pociągów ma być więcej niż obecnie.Chyba coś pisało że do 6 -8 składów na dobę na czas Euro 2012. Cześć będzie miała zmieniany rozstaw na granicy ale w większości przypadków podróż pomiędzy Polską a Ukraina ma polegać na przesiadce między innymi w Chełmie. To tylko dlatego doczekamy się tego szczęśliwego remontu peronu pierwszego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 18-09-2011, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie remontu peronu drugiego...czy ja wiem? Widziałem perony w dużo gorszym stanie, ten nasz jest taki...normalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 27-09-2011, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Ależ tempo prac. Porywające ... W ciągu prawie 2 tygodni zdążyli rozkopać ledwie boczną część peronu od przejścia do końca. No i słupy wymienili. Jeśli w takim tempie to wszystko będzie prowadzone, to do Euro2012 się nie wyrobimy. Ktoś wie, na czym polegać mają owe "prace konserwacyjne" wiat peronowych. Bo chyba zanosi się na zwykłe umycie kurzu i nic więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 05-10-2011, 10:40    Odpowiedz z cytatem

www.chelm24.pl w artykule z 29 września donosi:

Oto mamy ciąg dalszy partnerskiej współpracy z miastem Kowel na Ukrainie. Władze Chełma i Kowla przy udziale PKP planują kolejny projekt, tym razem mający na celu poprawę i rozbudowę infrastruktury transgranicznej.
Z tego projektu skorzysta bez wątpienia każdy z jego partycypantów. Co zatem uzyska miasto Chełm ? Wiadomo, że dzięki wspólnej pomocy znajdą się nareszcie fundusze na długo oczekiwany remont ulicy Kolejowej. Oprócz tego zostanie rozbudowane skrzyżowanie prowadzące w stronę Kowla oraz parking przy dworcu PKP.
Zatem jakie warunki należy spełnić, by uzyskać wsparcie ? Po pierwsze, miasto Chełm będzie musiało pzrekazać dokładnie 17 % kosztów całości. Na przyszłe lata 2013 i 2014 kwota ta wyniesie ponad 1 mln 250 tys. złotych. Ponad 90% całego obciążenia trzeba będzie wpłacić za dwa lata. Da to jednak duże szanse na poprawienie stanu infrastruktury kolejowej na zaniedbywanym niestety wschodzie kraju. Znacznie łatwiej i szybciej powinno się także podróżować na Ukrainę. Trwają właśnie prace nad dokładnym opracowaniem zamierzeń projektu ,,Rozbudowa transgranicznej infrastruktury drogowo – kolejowej węzłów komunikacyjnych miast Chełm i Kowel". Jak na razie na ich efekty będziemy musieli poczekać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

clone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2011

PostWysłany: 20-10-2011, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem na chełmskim dworcu w 36 dniu pracy jest niewiele lepiej niż na samym początku (jeśli w ogóle), poniżej zdjęcia z postępu prac:

http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020066.jpg
http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020065.jpg
http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020064.jpg

Nie sądziłem, że się to będzie tak ślimaczyć. Ale jeszcze to mógłbym pominąć milczeniem, ale fakt, że najpierw demontowali boczną część peronu, a teraz to samo montują, to już lekka przesada. Pęknięte, zużyte płyty betonowe znajdują zastosowanie na remontowanym peronie. Jestem przekonany, że wyjdzie z tego lekki lifing, a nie tak obiecywano gruntowna modernizacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 20-10-2011, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Miejmy nadzieję, że od nowego rozkładu jazdy "przerzucą" większość pociągów na wyremontowany peron pierwszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 22-10-2011, 15:04    Odpowiedz z cytatem

ale mogliby też uruchomić coś dodatkowo do kovla... jakoś ucichło ostatnio o tym połączeniu zarówno w relacji bezpośredniej jak i z przesiadką w dorohusku... czemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-12-2011, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: Pomysły na pociągi przygraniczne

Oprócz lobbowania za połączeniem Chełm – Kowel powinno rozważyć się przywrócenie kursowania bezpośredniego pociągu z Lublina do Kowla. Połączenie to powinien obsługiwać szynobus. Poza tym do pociągów międzynarodowych takich jak „Kiev Express” powinny być dołączane 1-2 wagony z miejscami do siedzenia. Służyłyby one do przemieszczania się transportem kolejowym w strefie przygranicznej – napisał do „Rynku Kolejowego” czytelnik pragnący zachować anonimowość.

Na lubelskim odcinku granicy z Ukrainą nie ma w ogóle pociągów przygranicznych. Ten stan miał się zmienić poprzez uruchomienie połączenia Chełm – Kowel. Podjęto rozmowy w tej sprawie. Zaproponowano rozwiązanie polegające na podróży z przesiadką na granicy. Uznano, że jest ona konieczna, aby uchronić skład przed dewastacją, wynikającą z ukrywania i wykrywania kontrabandy w zakamarkach wagonów. Ustalono nawet szczegóły kursowania. Jednak mimo zabiegów ze strony polskiej (wsparł je nawet arcybiskup prawosławnej diecezji lubelsko- chełmskiej Abel), nie udało się doprowadzić do uruchomienia nowego połączenia.

Nasz czytelnik uważa, że jest lepsze rozwiązanie. Jest nim przywrócenie bezpośredniego pociągu Lublin – Kowel. Obsługiwać je powinien autobus szynowy. Zaletą wykorzystania takiego pojazdu jest jego budowa, która w zasadzie uniemożliwia chowanie nielegalnych towarów w tzw. skrytkach konstrukcyjnych. Ponadto pojazd taki jest tańszy w eksploatacji od składu wagonowego. Nasz czytelnik postuluje, że na początku taki skład mógłby kursować tylko w weekendy, jednak docelowo powinien jeździć codziennie. Mógłby kursować w godzinach kursowania pociągów REGIO Lublin – Dorohusk, np. wyjazd z „Koziego Grodu” g. 7.35, a w drogę powrotną (odj. ze stacji granicznej) 16:04 lub 19:59. Zdaniem piszącego do „Rynku Kolejowego” na takim połączeniu zyskaliby wszyscy zainteresowani, głównie mieszkańcy Lublina i Chełma.

Do propozycji naszego czytelnika właściciel lubelskich szynobusów i (jednocześnie) organizator przewozów podchodzi negatywnie. Jak podaje „Rynkowi Kolejowemu” Monika Płońska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego szynobusy zostały zakupione do obsługi połączeń regionalnych. Ponadto wskazuje, że pomysł z przesiadką na granicy ma realne uzasadnienie ekonomiczne, niezwiązane z obawą o stan taboru przekraczającego granicę.

- Przesiadka na stacji w Jagodzinie lub Dorohusku nie była podyktowana jedynie chęcią uniknięcia dewastowania pociągów, ale przede wszystkim faktem, że w cenie ukraińskiego biletu na pociąg, który przekracza granicę państwa, wliczana jest dodatkowa (wysoka jak na warunki ukraińskie) opłata. Takie rozwiązanie miało na celu również obniżenie ceny biletu – wyjaśnia Monika Płońska.

Innym proponowanym rozwiązaniem jest to, aby w składach pociągów międzynarodowych, np. Berlin-Warszawa-Kijów, oprócz wagonów sypialnych, znajdowały się (w zależności od potrzeb) jeden lub dwa wagony z miejscami do siedzenia. Chodzi tutaj szczególnie o podróżujących w strefie przygranicznej, np. z Lublina/Chełma do Kowla. Na takie odległości nie ma potrzeby korzystania z wagonów sypialnych. Dlatego włączenie do składu wagonów pasażerskich stworzyłoby atrakcyjną ofertę (np. ze względu na niższą cenę) dla osób podróżujących przez granice na bliższe odległości.

Jednak i ta propozycja nie ma większych szans na realizację. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Małgorzata Sitkowska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity, spółka nie zajmuje się przewozami przygranicznymi. Wskazuje, że jednostkami właściwymi do organizacji i realizacji takich przewozów są władze województwa i przewoźnik samorządowy.

Małgorzata Sitkowska dodaje inne uzasadnienie, aby nie włączać wagonów z miejscami do siedzenia do pociągów kursujących przez przejście Dorohusk - Jagodin.

- Zachodzi obawa, że mogłyby być systematycznie niszczone zarówno przez osoby próbujące nielegalnie przewozić materiały, jak i służby graniczne - tak jak to miało miejsce na innych przejściach granicznych na granicy wschodniej, gdzie kursowały pociągi z wagonami z miejscami do siedzenia – wyjaśnia Rzecznik Prasowy narodowego przewoźnika.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-12-2011, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Nie da się właczyc wagonów z miejscami do siedzenia do Kiev Expressu bowiem wagony z miejscami do siedzenia sa nieprzystosowane do wymiany wózków na granicy na szerokie. Taka możliwosc maja tylko sypialki, wiec o czym w ogóle mowa. Ten kto wpadł na taki pomysl widac nie ma o tym pojęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl