Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
[PKP IC] Pierwsza klasa gorsza od drugiej
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-08-2011, 12:29   [PKP IC] Pierwsza klasa gorsza od drugiej Odpowiedz z cytatem

Jak donoszą pasażerowie, w wagonach PKP Intercity często standard miejsc w drugiej klasie jest wyższy niż w pierwszej.

- Jechałam w niedzielę pociągiem z Helu do Warszawy. Kupiłam bilet pierwszej klasy. Niestety w pociągu okazało się, że standard wagonów klasy pierwszej jest niższy niż drugiej. Nie było klimatyzacji ani gniazdek, które były dostępne w wagonach drugiej klasy, które posiadały także po 6 siedzeń w przedziałach. Ludzie byli wściekli. Płacąc więcej za usługę dostali dużo niższy standard, niż ci, co płacili tyle samo lub mniej - donosi czytelniczka.

Wagony klasy 1. i 2. wykorzystywane w pociągach Express, oferują sześciomiejscowe przedziały - informuje Czemerajda. - Różnice w zastosowanych rozwiązaniach, np. gniazdka lub ich brak, biorą się z różnego czasu ich produkcji lub modernizacji. Starsze modele nie były wyposażane w takie udogodnienia, dopiero późniejsze modernizacje pozwoliły na zainstalowanie gniazdek w części wagonów - informuje. Biuro prasowe PKP Intercity nie podaje za to, w jaki sposób pasażer kupując bilet może dowiedzieć się o tym, ani jaka część wagonów ma zainstalowane gniazdka elektryczne. Informuje tylko, że jeśli pasażer nie jest zadowolony z warunków, może zgłosić reklamację.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 05-08-2011, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Ktoś chyba tu kiedyś pisał też na temat przejazdu pociągiem Ex Jantar. Zależy jak się trafi... nie raz na Jantarze jeździ wagon 1 klasy 140a z wyświetlaczem, a bardzo często zwykła jedynka 112alux, albo czerwona z czasów PR. W części do Gdyni Głównej jedynka zawsze tam prezentuje się ładnie i są gniazdka. Cóż pasażerom się nie dziwię... dali słono za bilety a tutaj standard grzeszy bardziej niż człowiek...

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-08-2011, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Może to standard na niektórych Ex w kierunku do Trójmiasta, gdzie dwójki bywają lepsze od jedynek. Od wielu osób słyszałem opinie dotyczące "Norwida", słaba 1 klasa, bezprzedziałowe dwójki o wiele lepszy komfort, zmodernizowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

innocenty3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Cze 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-08-2011, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Skandalem jest fakt że w pociągach TLK na linii Warszawa- Łódz jeżdżą całe składy z klimatyzacją a w expresach syf i aids po ścianach pełza!Przykładem jest expres Norwid relacji Gdynia- Kraków -Gdynia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-08-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Dlatego Express powinien składać się tylko z najnowszych wagonów. W TLK zmodernizowana dwójka powinna być stosowana jako pierwsza klasa, zaś jedynka-złom powinna być zdeklasowana na klase drugą. Niech klasy będą porobione zgodnie ze stanem faktycznym !

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-08-2011, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15, pełna zgoda, to to właśnie powinno wyglądać ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 05-08-2011, 20:01    Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=WtSpGeRZA4A&feature=channel_video_title
tu jest skład Jantara z Helu i widać, że jedynki 140a z wyświetlaczem, więc gniazdka w przedziałach powinny być.
Chyba, że wtedy ta pasażerka miała pecha i trafiła na czerwoną jedynkę, albo zwykłą 112alux.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-08-2011, 20:13    Odpowiedz z cytatem

ten pociąg to jednak loteria..., a w Warszawie widziałem go w zupełnie innym (dramatycznym zestawienu) zupełnie nie pasującym dla pociągów klasy EX... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 06-08-2011, 07:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Skandalem jest fakt że w pociągach TLK na linii Warszawa- Łódz jeżdżą całe składy z klimatyzacją

Jeszcze nie zrozumiałeś że ta trasa to linia polityczna?

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 06-08-2011, 09:02    Odpowiedz z cytatem

Brajdak, No i co z tego, że polityczna? To ma być wielka i cudowna i zestawiona z samych najlepszych wagonów? A inni podróżni za 3 razy większą kasę mają jechać w 8-miejscowych dwójkach i starych, czerwonych jedynkach w taryfie Ex? Myślę, że jak odwołają pana Grabarczyka to wtedy wróci do normalności...

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 06-08-2011, 09:40    Odpowiedz z cytatem

Do łodzi piękne wagony ekspresowe jeżdżą.Nie wszystkie, ale właśnie tutaj znajdują się zguby z Norwidów itp Smile Ostatnio klimatyzacja na całym 8 wagonowym do Warszawy działała. Coś mi się wydaję, że jak Grabarczyk dalej będzie ministrem, a PO dalej będzie rządzić, to do Łodzi puszczą wszystkie pendolino Laughing żebym się nie zdziwiłSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 06-08-2011, 09:45    Odpowiedz z cytatem

alf1923, pendolino niech może sobie jeździć do Łodzi, bo ja jakoś nie zachwycam się tym nowym pociągiem i nie widzi mi się, że będzie to super extra mega nowoczesność... Wolę nasze współczesne wagony takie jak są w EIC Smile

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 06-08-2011, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio na 38508 jechała 140a i gniazdka działają
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-08-2011, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze co jest złe. Na tych "morskich" pociągach z Helu, jak jadą jakieś wagony z klimą, to można być pewnym, że taki wagon jadący z Helu będzie niczym sauna. Stonka na czele nam to gwarantuje.
Zanim klima wychłodzi skład, to trochę potrwa, ludzie w tym czasie pootwierają okna... i klima sobie będzie ochładzać atmosferę Smile Niedasie sprowadzić lepszych loków...

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 06-08-2011, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Nie bardzo, mało jest SU, i byłoby to bardzo drogie. Na normalnej, jednej, niepodzielonej kolei to co innego...

A w temacie. To jest już taka tradycja polskich kolei. W zwykłych, dawnych pośpiesznych często bywało, że dwójki były w miarę nowe, wymienione obicia, wyłożenie ścian, a jedynki to jeszcze z ogrzewaniem parowym (wajcha przy oknie) i w ogóle. Dla zapaleńca fajnie, dla pasażera złość. I mamy nową odsłonę tego. Ja mam takie podejście, że ta dopłata za 1kl. to daje mniejszy tłok, luz, milszą jazdę. Co nie zmienia faktu, że i w taborze proporcje powinny być zachowane, jak najbardziej.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei


Ostatnio zmieniony przez Jarul dnia 06-08-2011, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl