Łódź się wyludnia, więc i połączeń będzie mniej. System kolejowy miasta jest rozwiązany bardzo "rozsądnie" zmiana czoła na Kaliskim to duża strata czasu w przypadku wszystkich połączeń przez Łódź. Ale cóż - jest jak jest. Proszę się przejechać trasą Kraków - Katowice, gdzie pociągi "pędzą" 40 km/h - drugie miasto w Polsce z największą konurbacją mają takie wspaniałe połączenie, też mogę płakać.
Ja teraz spojrzę na mniejsze miasta.
Konin(moje city) - poza połączeniami z Poznaniem i Warszawą nie mamy prawie nic. Bezpośrednio do Jeleniej Góry, na Mazury, do Gdańska, na Hel, do Kołobrzegu czy Łeby, lub Zakopanego nie zajadę... I co nam - Koniniakom się niby nie należy? Nie należy pojechać bezpośrednim TLK/IR w Góry/nad Morze czy na Mazury? Jak widać - nie... A prawda jest taka, że ludzie od nas jeżdżą i się przesiadają... A czemu nie mamy EX-ów? Tu sie opłacało, z BWE nadal ludzie korzystają, ale oczywiście zatrzymać Prusa czy Panoramę to nie łaska, nie?! Zero połączeń z Wrocławiem, ostatni pociąg ze Szczecina bezposredni do Konina wyjeżdża o 14:30 około, jest to IR Bosman/Portowiec. Natomiast Prus wyjeżdża o 15:45, czyli o odpowiedniejszej godzinie dla mnie.
Jak teraz patrzę na rozkłady jazdy Łodzi, to nie wydaje mi się, żeby był największym zadupiem, jak to określił Krzychu191. Jak jakaś stacja nie przyjmuje ekspresów to nie oznacza, ze już jest zła i w ogole beee.
Może fakt nieobecności ekspresów PKP intercity rekompensuje tym, że puszcza nowoczesne składy? To czemu nie pociagną tych składów dalej, do Wrocławia. Trudno zrozumieć politykę PKP, ale Łodzianie nie sa niczemu winni. Takie "wypasione" TLK przecież mogłyby się trafić na trase Wawa-Poznan, bądź Wawa-Bydgoszcz itd. Może PKP nie chce zbyt mocno eksploatować te składy, bojąc sie ich nadmiernego zużycia:D
Wiadomo, każdy swoje miasto chwali, dba o niego itd. Gdybym napisał coś w stylu: Gniezno było I stolicą, dlatego należą mu sie ekspresy, intercity i najlepiej , żeby wszystkie pociągi przejeżdżały przez Gniezno, to byłbym bezczelny chyba.
A to, że budują w Łodzi dworzec podziemny no cóż...NIgdy nie będzie tak, że sie wszystkim dogodzi. Albo zrobi sie remont dworca (Łodzianie będą zadowoleni), albo zrobi remont torów( pasażerowie będą zadowoleni), albo kupi nowe składy (które pojadą w stronę Lublina np, i Ci pasażerowie będą zadowoleni).To już kwestia wydawania pieniędzy, każdy ma swoje wizje. Nie zawsze one muszą pozyskać dobrą opinię od innych.
Tylko fajnie by było, jakby wszyscy myśleli o innych i brali różne scenariusze pod uwagę, a nie tylko: moje zdanie najważniejsze, i zrobimy tak, a reszta niech sie buja.
kolejfan, Mnie to rybka, czy są w Łodzi Ex czy nie, i tak z nich nie korzystałbym.
Teraz jest sezon, więc jest trochę więcej składów.
Dlaczego IC nie wydłuży żadnego składu Łódź - Wawa np. do Lublina ? Skład ten i tak stoi na Grochowie cały dzień dopóki na wieczór nie wróci do Łodzi. Naprawdę jest wiele możliwości wydłużenia relacji tych składów ale polityka IC jest taka jaka jest.
Co połączeń Łodzi z Poznaniem zwłaszcza pzrez Kutno Konin , to nędza są tylko dwa w ciagu doby relacji Szczecin Kraków. Byla jeszcze ta wywalczona przez mnie nocna rzeznia na Czestochowe i Kielce, która mimo fajnej frekwencji po 6 latach została uwalona.Nie wiem jak tam Łódź ma z innymi połączeniami dalekobieżnymi ale pewno też tak sobie.
Ciebie aż zżera nienawiść do Łodzi. Nie możesz znieść tego że między Warszawą a Łodzią pociągi będą jeździć 140-160 km/h. Że dzięki temu kilkadziesiąt tysięcy ludzi każdego dnia zyska szybszy dojazd do stolicy (i jeszcze wzrosną przewozy).Płaczesz teraz jak w tragicznym stanie są ciągi towarowe. A to wszystko przez tą wredną Łódź. Jednocześnie bronisz modernizację regionalnej (obecnie taką funkcję gównie pełni) lini Zgorzelec- Wrocław do 160 na której jeździ kilka pociągów dalekobieżnych na krzyż. Jeszcze troszkę napiszesz o potrzebie pilnej Modernizacji do 160km/h Białystok – Trakiszki Bo jest to ważny szlak międzynarodowy E.
[ Dodano: 08-08-2011, 19:15 ]
Nie tylko Łódź się wyludnia. Większość ludzi zamienia blokowiska na domki w podłódzkich miejscowościach. Wracając do połączeń co do ilości dalekobieżnych połączeń (nawet po cięciach IC czy wymuszonych przez PLK) to naprawdę Kraków (jeśli można tak powiedzieć) ma wspaniałe połączenia.. Co do remontów Już wkrótce rozpoczną się remonty Katowice- Rzeszów. Jest remontowana CMK . Naprawdę nie masz co płakać
Klikaj prawidłowo w nazwy użytkowników bo nie będę dzisiaj już poprawiał twoich postów - poprawiałem wszystkie od rana.~kryniczanin
R90, Nie ma żadnego problemu Skierniewic i Żyrardowa oba miasta posiadają bardzo dużą ilość połączeń KM.
Chyba jednak nie, skoro ludzie korzystają z IC.
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 19:39
Cytat:
Nie możesz znieść tego że między Warszawą a Łodzią pociągi będą jeździć 140-160 km/h. Że dzięki temu kilkadziesiąt tysięcy ludzi każdego dnia zyska szybszy dojazd do stolicy (i jeszcze wzrosną przewozy).
Może zostań politykiem bo naprawdę nadajesz się do tego typowe śmieszne bajeczki populistyczne! Ciekawe jakim taborem 140-160km/h. A wiem zabierzemy Husarze i EP09 z E30 i CMK damy na Uććć i będzie git. Chcecie v max to czemu nie chcieliście ED74? Wszak tabor ma parametry na linię. Czyny całkowicie zaprzeczają rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony przez Henryk dnia 08-08-2011, 19:50, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin, Z tego co wiem, ED74 obecnie nie jeżdżą ze względu na remont linii i zmniejszoną przepustowość a nie dlatego że my ich nie chcieliśmy. Zresztą połowa i tak stoi odstawiona
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 19:52
Krzychu191, Dobra bajeczka! ED74 daje większą przepustowość na szlaku mimo remontu. Dotyczy to Skierniewice - Łódź Widzew.
kryniczanin, A ty nadal swoje... Nawet swego czasu była informacja na stronie intercity dlaczego wycofują ED74 na Łódź i na ile.
A żeby jeździły muszą być sprawne a obecnie jest sprawnych 6-7. Więc jakby miały zapewnić dojazd do Warszawy?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 20:14
Krzychu191, Jakby nie całkiem nieuzasadniony płacz plus pochodzenie ministra wszystkie ED74 do dzisiaj by śmigały na Wawa - Łódź.
kryniczanin, A niech śmigają. W zeszłym roku we wakacje tylko 4 składy były wagonowe, reszta to Edyty, nie raz nimi jechałem i zbytnio mi to nie przeszkadzało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum