Ja też już nic nie będę pisał - do niczego to nie doprowadzi tylko do kłótni bądź niepotrzebnych sporów między użytkownikami.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 22:07
Czytam co tutaj piszecie, z niektórymi rzeczami się zgadzam, z niektórymi nie, więc napisze co myślę na ten temat.
Wg mnie Łodzi nie potrzeba żadnych KDP, podziemnych dworców i innych tego typy rzeczy które mają tam powstać. Potrzeba natomiast:
1) Na odcinku Kutno-Łódź Kaliska-Łódź Widzew-Tomaszów-Opoczno(CMK) dobudować drugi tor(tam gdzie go brakuje) i całość zmodernizować do prędkości 160km/h lub wyższej (z wyjątkiem odcinka Widzew-Gałkówek. Tam jest 140 więc niema sensu przy tym grzebać). Umożliwiłoby to uruchomienie szybkich połączeń EIC/Ex Poznań-Łódź-Kraków. Myślę, że po remoncie CMK z czasem przejazdu można by zejść poniżej 5 godzin. A także skróciło czas przejazdu do Gdyni.
2) Dobudować brakujący odcinek toru Sieradz-Kępno(spójrzcie na mapę), a odcinki Łowicz-Zgierz, Łódź Kaliska-Sieradz i Kępno-Wrocław dostosować do prędkości 160km/h lub wyższej. Umożliwiłoby to uruchomienie szybkich połączeń EIC/Ex Warszawa -Łódź-Wrocław.
3) Ukończyć remont, albo raczej wyremontować od nowa dworzec kaliski.
4) Wyremontować dworzec Łódź Chojny.
5),,Podłożyć bombę'' pod fabryczny i cały ruch przenieść na kaliski, który co prawda jest trochę oddalony od centrum miasta, ale dzięki temu Łódź miałaby jeden główny dworzec. Poza tym wszystkie pociągi oprócz EIC/Ex Warszawa-Wrocław jeździłyby także przez Widzew i Chojny, więc raczej problemów by nie było.
6) Połączenia TLK Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Częstochowa-Katowice-Kraków z cyklem dwugodzinnym. Co drugi pociąg(co 4 godziny) ww. relacji wydłużony do Przemyśla.
7) Połączenia EIC/Ex Poznań-Łódź-Kraków z cyklem dwugodzinnym.
8) Połączenia EIC/Ex Warszawa-Łódź-Wrocław z cyklem dwugodzinnym.
9) Powydłużać te nieszczęsne łodziaki. Z jednej strony do Wrocławia, Poznania lub Zielonej Góry, z drugiej do Białegostoku, Terespola i Lublina.
R90, Nie ma żadnego problemu Skierniewic i Żyrardowa oba miasta posiadają bardzo dużą ilość połączeń KM.
Chyba jednak nie, skoro ludzie korzystają z IC.
Żyrardów-Wwa Śród. Zaczynamy od godziny koło 6.
5.48 , 6.04(Centralny), 6.18 , 6.49, 6.57(Centralny), 7.42, 8.18, 8.22, 9.15, 9.49
Powrotne: Godzina koło 14.
13.42, 14.41, 14.54(Centralny), 15.06, 15.35,15.56(Centralny), 16.10, 16.50,17.00(centralny), 17.10, 17.45, 18.11.
Zadałem sobie ten trud, żeby Ci udowodnić, że nie wiesz nawet co piszesz. O ile mieszkańców Skierniewic jestem w stanie zrozumieć, bo mają mniej tych połączeń KM, wiec niech korzystają z oferty IC. Ale co do Żyrardowa to jest śmiech na sali. Srednio co 25min pociąg w godzinach szczytu, a on czyli niejaki Henryk będzie pisać bzdury, że mało połączeń. To ja z Sochaczewa mam trochę mniej i dziekuję KM, że jestem jakoś w stanie codziennie przedostać się sprawnie do stolicy.
Za rzadko o 1/4 dla Henryka, on chciałby jak na poznańskiej PST tramwaj co 3 minuty i to każdy w standardzie EIC tak jak by tam same tramino i combino jeździły
@Henryk, moim zdaniem skoro jest takie zapotrzebowanie, to z Żyrardowa KM powinny uruchamiać pociągi przyśpieszone, przynajmniej w godzinach szczytu. Pociągi TLK powinny służyć w ruchu dalekobieżnym z Łodzi czy Skierniewic, a nie jako kolejka podmiejska z Żyrardowa.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 06:22
Henryk, Od komunikacji Żyrardów - Warszawa jest KM a nie inni. Jeśli decydujesz się na PKP IC musisz mieć świadomość stania te 30 min.
Cytat:
1) Na odcinku Kutno-Łódź Kaliska-Łódź Widzew-Tomaszów-Opoczno(CMK) dobudować drugi tor(tam gdzie go brakuje) i całość zmodernizować do prędkości 160km/h lub wyższej (z wyjątkiem odcinka Widzew-Gałkówek. Tam jest 140 więc niema sensu przy tym grzebać). Umożliwiłoby to uruchomienie szybkich połączeń EIC/Ex Poznań-Łódź-Kraków. Myślę, że po remoncie CMK z czasem przejazdu można by zejść poniżej 5 godzin. A także skróciło czas przejazdu do Gdyni.
Naturalną trasą Kraków - Poznań jest GOP a nie taka jaka jest na siłę wciskana przez lobby Łódzkie całkowicie sprzeczna z logiką. Drugi tor i moderna na Łódź - Kutno to konieczność podobnie jak rewitalizacja szlaku do Radomia. Był już raz Ex Krakowianka Kraków - Łódź Widzew - Poznań bardzo dobry skład same Z2 i przewóz powietrza dlatego w następnym rozkładzie uruchomiono EX Barbakan co utrzymał się 5 lat jako EX.
Cytat:
2) Dobudować brakujący odcinek toru Sieradz-Kępno(spójrzcie na mapę), a odcinki Łowicz-Zgierz, Łódź Kaliska-Sieradz i Kępno-Wrocław dostosować do prędkości 160km/h lub wyższej. Umożliwiłoby to uruchomienie szybkich połączeń EIC/Ex Warszawa -Łódź-Wrocław.
Zdecydowane nie - Nie trzeba nowego odcinka, Łowicz - Zgierz nie da się zmodernizować do takiej v max - układ geometryczny a na Łódź - Wrocław wystarcza rewitalizacja i schodzimy poniżej 3h.
Cytat:
3) Ukończyć remont, albo raczej wyremontować od nowa dworzec kaliski.
4) Wyremontować dworzec Łódź Chojny.
Jak najbardziej za obie propozycje - zamiast wyrzucania pieniędzy w tunele.
Cytat:
7) Połączenia EIC/Ex Poznań-Łódź-Kraków z cyklem dwugodzinnym.
8) Połączenia EIC/Ex Warszawa-Łódź-Wrocław z cyklem dwugodzinnym.
Pierwsza propozycja - w żadnym wypadku! To jest budowanie kolei od postaw po "Łódzkiemu".
W drugim wypadku też odpada EX i IC powinny jechać wyremontowaną protezą Koniecpolską lub propozycją Kolejarza 65 z Rynku Kolejowego.
Ewentualnie wydłużyć część EIC Warszawa - Gdynia na Łódź - Gdynia.
Cytat:
9) Powydłużać te nieszczęsne łodziaki. Z jednej strony do Wrocławia, Poznania lub Zielonej Góry, z drugiej do Białegostoku, Terespola i Lublina.
R90, naucz się czytać ze zrozumieniem. Skoro ludzie korzystają z IC, widocznie oferta KM jest niewystarczająca.
Myślę, że chyba tutaj to jest bardziej kwestia wygody i oszczędności czasu niż ''niewystarczającej oferty KM''. Skoro chcesz szybko dojechać do stolicy, to proszę bardzo. Ale przestań za przeproszeniem ujadać, że musisz stać w dwu rządku. Chcesz jechać komfortowo, to będziesz jechać dłuzej kiblem KM.
Czy trasa Warszawa- Wrocław przez Koniecpol, Katowice, Poznań, zgodna jest z logiką?
[ Dodano: 09-08-2011, 13:25 ]
R90
Ciąg Żyrardów- Grodzisk Maz. -Warszawa duża gęstość zaludnienia teren zurbanizowany do tego wszyscy dojeżdżają do Warszawy = poranny wielki korek samochodowy. W związku z tym kible są bardzo konkurencyjne jeśli chodzi o czas jazdy w stosunku do innych środków lokomocji. W porannym szczycie takimi pociągami podróżuje ponad 1000 pasażerów. Linia Grodzisk- Warszawa jest praktycznie najbardziej obciążoną linią podmiejską w Polsce. Naprawdę pociągów na tej lini powinno przybyć nawet kosztem wycięcia Sierpca czy Przysuchy. Większa ilość pociągów = większe zainteresowanie ludzi którzy obecnie dojeżdżają samochodami. Mam kilku znajomych z okolic Grodziska którzy otwarcie mówią że wolą tłuc się samochodem (prawie dwie godziny w jedną stronę) niż jechać na glonojada podmiejskim składem elektrycznym. Naprawdę powinnyśmy cieszyć się jako MK że są linie kolejowe bardzo obciążone przewozami a nie zazdrościć.
celtin.88
Myślę, że KM ma możliwości, aby puścic kilka dodatkowych składów w godzinach szczytu. Nie wiem jak wygląda maksymalna przepustowość tej linii, czy jest już na limicie, czy da się coś jeszcze wcisnąć. Generalnie ciąg Grodzisk-Wawa to nie tylko KM, lecz także WKD i SKM, także oprócz KM dochodzą Ci dwaj w/w przewoźnicy.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 13:50
celtin.88, Przez Poznań i Katowice NIE te trasy są poronione ale przez Koniecpol to najbardziej naturalna trasa dla składów kwalifikowanych klasycznych ze względu na możliwe do uzyskania parametry i średnią odległość. Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki 160km/h po modernizacji, Grodzisk Mazowiecki - Włoszczowa Północ po modernizacji 200km/h, rewitalizacja Koniecpol - Opole do parametrów 100-120km/h i Opole - Wrocław 160km/h. Trasa przez Piotrków/Sieradz NIGDY nie osiągnie takich parametrów zawsze będzie traciła minimum 30min do trasy przez Koniecpol nawet po pełnej modernie linii przez Piotrków/Sieradz.
Myślę, że chyba tutaj to jest bardziej kwestia wygody i oszczędności czasu niż ''niewystarczającej oferty KM''.
Kolej upada, z każdym rokiem jest coraz mniej kilometrów torów, sprawnych lokomotyw i wagonów, pasażerów.
Jednak jest w Polsce kilka miejsc, gdzie ludzi zgadzają się płacić trochę więcej pieniędzy za w miarę szybszy transport do większego ośrodka. Oczywiście, wielkie oburzenie Krynicy czy Bytomia, bo im się też NALEŻY. Ciekawe, czy metro też chcą?
[ Dodano: 09-08-2011, 18:10 ] celtin.88, dzięki za głosy poparcia. Dziwne, że jeszcze nikt ironicznie nie zapytał Ciebie, czy nie chcesz dobudowania drugiej pary torów z Grodziska do Żyrardowa.
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Koledzy ja już raz pisałem, ze należy zaorać linie do Łodzi bo przecież mamy tu tak dobrze.
Nie będzie tematu.
Czy Łodzienia ustalają jakie wagony dostaną pociągi TLK.
Jakos jak sie idzie na ul. Węglową która jest równoległa do torów postojowych przy dworcu Łódź Fabryczna to na wagonach jak wół jest napisane: Stacja macierzysta W-wa Grochów
To może tam pretensje kierujcie a nie do Łodzi która została pozbawiona jakichkolwiek swoich wagonów
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 18:33
Henryk, Jak cię proszę nie kompromituj się tak jak to robisz do teraz bo ja nie domagałem się, nie domagam się i nie będę domagał się żadnego całorocznego połączenia z Krynicy bo wiem że jest zbędne. Nie raz napisałem że ja sobie dotrę do Nowego Sącza nawet na 5 rano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum