Panowie, trochę luzu, wakacje, okres urlopowy a tu zadymy słowne.
Prawda jest taka,że na TLK Łódź-Warszawa starczyłyby 6-7 wagonów w szczycie, ale tylko wtedy gdyby zlikwidowane zbędne postoje w Żyrardowie i niektóe postoje w Skierniewicach. Tam i tak wsiada wyższa pier...olencja, której się nigdy nie dogodzi.
KM spokojnie mogłyby starczyc, a jeśli by się dało wytrasowac jeszcze 3-4 pary przyspieszone w rel. WWO-Skce-WWO w największm szczycie to dantejskich scen ani "bydlęcych" wagonów by nie było.
Oczywiście zostawić należy Łodzianina, ale w taryfie ekspresowej.
Co do pozostałych połączeń Łodzi, to naprawdę nie jest ciekawie.
1. Kołobrzeg. Jedyne połączenie zapewnia 38508, które jest nawalone po dach.
2. Hel. Dzienny Asnyk był od lat, ale trzeba było to rozpieprzyc poprzez przelotowy skład w rel tylko do Gdyni. 45510 jakby mu dołożyć z 2B to tragedii by nie było.
O kwiatku "45500" rel. B.B-Władysławowo nie wspomnę bo to jest po prostu chore.
Skład tego pociągu i tak wraca "esem" do Gdyni na cały dzień, a z Władysławowa ludzie mają ładną scieżkę rowerową w głąb Półwyspa to niech sobie rowerkiem jadą.
3.Zakopane - może być, choc przy zmianie turnusów i weekendów mógłby jechać Bis.
4. Krynicy brak ale jest remont więc można zrozumiec, bo o KKA nie wspomnę.
5. świnoujście - był fajny pociąg nocny z Kielc, frekwencja dobra, no ale teraz musi starczyc dzienny zajezdzający późnym popołudniem nad morze. Jak tu nocleg o tej porze znaleźc?
6. Gdzie pociąg do Ustki?
7. Gdzie pociąg do Lublina?
8. Gdzie pociąg do Olsztyna i na Mazury? Był "Niegocin" obładowany ale wg.wiadomej spółki był niefrekwencyjny.
9. Gdzie pociąg do Jeleniej Góry?
10 Gdzie pociąg do Kłodzka?
11.Gdzie pociąg do Przemyśla/Rzeszowa/Zagórza?
Wystarczy wymieniac?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Przeczytałem to co napisały poszczególne osoby wcześniej i uważam, że to jakiś dziwny temat. Skierniewice i Żyrardów mają bardzo dużo pasażerów. Logicznym jest, że pasażer chce dojechać do pracy, lub na uczelnię jak najszybciej dlatego dużo osób wybiera TLK. Odnośnie Łodzian, skoro jest zapotrzebowanie i duży ruch to jaki sens ograniczać składy lub ich nie puszczać. Mało to filmików na You Tube o przepełnionych pociągach w Żyrardowie.
Mi to jest obojętne czy jeździ Intercity czy KM, czy Przewozy Regionalne. Ważne żeby rozkład był z głową i były pociągi pośpieszne; bo po prostu jest na nie potrzeba. Choć fakt, że ja osobiście wolę EZT niż ED 74. Pociągi piętrowe to pomysł dobry (wszystkie stare Bhp odremontujmy i z bocznic na linię Łódź - Warszawa), podobnie jak to, że wagony, w których jest 6 miejsc zamiast 8 są na tej linii nie potrzebne. Kolej jest dla ludzi; a Skierniewice, Żyrardów i Łódź potrzebują pociągów pośpiesznych. Gdyby było ich więcej to mniej by jeździło osobówkami. Myślę, że gdyby Intercity się wycofało z tej linii to chętni by się znaleźli.
Zgadzam się z tym, że Łódź jest kolejowo zacofana, a to przecież 3 miasto w tym kraju. Nie ma żadnego ekspresu. Tory na Widzewie wołają o pomstę do nieba - las, a nie stacja. Tunel jest jej potrzebny, tak jak jest w Warszawie. Wszyscy psioczą na Łódź, a ona w stosunku do warszawy , Krakowa jest zacofana i ma mało połączeń.
Damian:
Ja bym proponował pociągi z Łodzi tak:
Kołobrzeg i Hel dać np:Nocne połączenie z rozłączeniem wagonów na Hel i Kołobrzeg w Bydgoszczy.
A co do Ustki to nie mam tu pomysłu
Na mazury to trasa tak jak kiedyś Niegocin lub Jaćwing
Do Jeleniej Góry to oczywiście z Warszawy z wagonami bezp. do Kłodzka
Natomiast do Przemyśla to np:Z Poznania przez.Ostrów WLKP ,Łódź Kaliska ,Tomaszów Maz. ,CMK ,Kraków Gł. , Rzeszów lub od Łodzi przez Piotrków Tryb.Częstochowa
Do Zagórza to może jak dawny pośpiech z Gdyni.
Logicznym jest, że pasażer chce dojechać do pracy, lub na uczelnię jak najszybciej dlatego dużo osób wybiera TLK.
Logiczne, logiczne. Pasażer daje pieniądze, więc PKP powinno dziękować, że ktoś chce z ich usług korzystać. Ale dla kolejarzy pasażer zawsze będzie problemem, dowodem niech będą słowa Damian Łódź:
Cytat:
tylko wtedy gdyby zlikwidowane zbędne postoje w Żyrardowie i niektóe postoje w Skierniewicach. Tam i tak wsiada wyższa pier...olencja
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
@Lord W, bip najczęściej już nie da się odremontować - korozja ostoi, szkoda, ale nic nie poradzisz.
Kieeedyś na pospiesznych Wawa-Łódź jeździły EN57. Fakt, dziś komfort jazdy nim nie mieści się w standardach. Tę linię powinny obsługiwać nowoczesne EZT, jak ED74. Adekwatne do linii. Ona minimalnie może być traktowana lepiej - szczególne położenie (masowe dojazdy do roboty) i duże przychody powodują, że na pasażerów się chucha i dmucha. Dając im na przykład przedziałowca. Np. 111A, to nie musi być złom. "Zety" to już gruba przesada. Można zrozumieć braki taborowe, tylko czemu nie uruchamiano tych zetowych rezerw np. w święta? Żeby się polactwo (tak pewnie nas postrzegają władze kolei) nie przyzwyczaiło?
To wszystko jest skutkiem ogólnego bu... bałaganu na kolei, zapoczątkowanego rozwaleniem PKP, a przyklepanego reformą 2008. To są skutki.
Aa... Wszystkich Łodzian proszę o nieobrażanie się. My do Was nic nie mamy. Mamy do władz IC. I nikt Wam nie chce zabierać pociągów, jednak tabor itd. powinien być w miarę równo rozłożony po kraju. No chyba, że pasuje nam "strategia dyfuzyjno-polaryzacyjna". Wtedy wszystko jest OK.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Ja nigdzie nie napisałem że do Łodzi mają jezdzic "Zety".
To jest chore, fakt.
Tak samo jak i postoje w Żyrardowie - tu szczególnie.
A Ty Kolego @Henryk - no cóż dużo by było pisac, ale nie będę zniżał się do Twego poziomu.
[ Dodano: 09-08-2011, 20:47 ] Jarul, nikt się nie obraża ale wszyscy zganiają winę na Łodzian a nie na IC.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
No to jak mają dojeżdżać studenci z Żyrardowa do Łodzi (o dziwo metropolia zwana Łodzią przyciąga i takich)? Mają się przesiadać w Skierniewicach? Skoro postoje w Żyrardowie są chore to czemu spółka Przewozy Regionalne w InterRegio wprowadziła postój na tej stacji, skoro go wcześniej nie było?
A może niech ktoś sprawdzi ile osób wsiada rocznie w Żyrardowie, Skierniewicach i porównanie z innymi miastami. Dla mnie to jest obojętne jaka firma tam jeździ. Mogą być nawet KM na EZT byleby co godzinę jeździły i były pośpieszne czyli miał czas przejazdy choćby taki jak obecne TLKi lub InterRegio. Na trasie Warszawa - Łódź kursują pociągi pośpieszne nie tyle ze wzg. na samych Łodzian co na mieszkańców Koluszek, Skierniewic, Żyrardowa którzy do tych dwóch metropolii jakimi są Warszawa i Łódź dojeżdżają. Dla mnie mogą być nawet pociągi Łódź - Warszawa bez żadnych postojów, ale wtedy powinny to być właśnie ekspresy i ciut droższe. Wtedy 5-6 wagonów to znaczącą za dużo. Np. przy porannych pociągach TLK więcej ludzi jedzie z Skierniewic czy Żyrardowa niż Łodzi.
Co do taboru to lubię Bhp to żałuję, że ich nie modernizują (podobno w Rumunii się udało je odnowić). Myślę, że nowe pociągi piętrowe tylko na linię Łódź - Warszawa jako pociągi pośpieszne (zatrzymujące się tak jak obecnie TLKI) mogą być. Wcale nie potrzeba wagonów IC. Wyremontowane EN57 AKM np też mogą być. Zrobić z 4 pociągi Intercity z Łodzi do Warszawy bez zatrzymania , a reszta na wspomnianym wcześniej taborze i nie będę narzekał.
Podobno strategia dyfuzyjno - polaryzacyjna to przyszłość. Ja jakoś średnio patrzę na ten model. Ogólnie to uważam, że nie powinno być dotacji na te pociągi gdzie jeździ dużo ludzi (bo tam teoretycznie powinno się opłacać), ale dla najważniejszych w skali kraju połączeń. Uważam, że nowoczesny tabor z tymi 6 miejscami zamiast 8 może spokojnie być wykorzystywany w pociągach Białystok - Wrocław; Bydgoszcz - Lublin; Olsztyn - Katowice, Warszawa - Nowy Sącz itp. Na linii Łódź - Warszawa liczy się częstotliwość i czas przejazdu; choć nikt nie chce jeździć na stojąco.
Lord W, Przepraszam ale czy Skierniewiczanie nie mogą dojezdzac do Łodzi poc. Regio?
Aha, jakośc i rodzaje/typy wagonów w skłądach zależą też od obiegów
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
-Ustka
-Mazury (i troche Olsztyn)
-Jelenia Góra
-Kłodzko
-Zagórz
zostały uwalone przez PIC. Nie połączenia przez Łódź zostaly uwalone, tylko polaczenia do tych ośrodków W OGÓLE. Na poczatku tego wątku wyliczalem ile jest TLK do Olsztyna. Z Gdyni 3, z Poznania 2 i pewnie ze 2 przez Działdowo z Warszawy.
Katowice - Olsztyn przez Łódź nie jezdza? Jak nie, to pewnie moglyby.
Do Ustki w tym roku jezdzi JEDEN sezonowiec PICu. Łaskawie juz nie marudzcie ze nie zahacza o Łódź.
Ludzie w calym kraju gniotą sie po EN57 z czterema przesiadkami (zazwyczaj w pierdziszewach), bo zostały jedna-dwie TLK na dobe. Jesli nie ma w tych TLK tłoku, to jest miejsce na dwie nogi na korytarzu. Ale narzekania tylko z Łodzi na kraj sie niosa.
Z Helem jest problem, bo jak piszecie Bipy rdzewieją i nie zadbano o nie. Tam by musialo 3xSA138 jezdzic (na razie zasuwa maks 2x ) co 90minut zeby choc troche ogarnac tlum, a na to marszałek nie ma tyle taboru. Znowu, to zasluga PICu a nie Łodziofobów.
I tak jak Jarul pisze. Nikt wam nie chce zabierac pociagow, tylko protestujemy przeciwko politycznej, faworyzującej organizacji ruchu. Jak jest zapotrzebowanie na pociagi przyspieszone, to walic do marszałka. 3xEN57 3xxx niech zasuwa jako IR.
PS. Poza Grabarczykiem, to parokrotnie nagrano jak szef Posady Swoim Ludziom w Żyrardowie do PICu wsiadal - dlatego podkreslam polityczność...
i ja nie marudziłem, tylko wypisałem braki połączeń w łodzi.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
geordi, jaką polityczność? Otóż szef tej partii stoi tak samo jak i ja w pociągach TLK, tak samo jak i moi koledzy musi się przeciskać przez ludzi stojących już od Skierniewic w przejściu przy łączeniu między wagonami. Ale ty podkreślaj dalej swoją polityczność, dodawaj tajmenicze trzykropki...
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Henryk, jeżeli mogę Cię prosic i to bardzo - przestań się ośmieszać! ok?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Otóż szef tej partii stoi tak samo jak i ja w pociągach TLK, tak samo jak i moi koledzy musi się przeciskać przez ludzi stojących już od Skierniewic w przejściu przy łączeniu między wagonami.
Ty chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Ani ja, ani prawie nikt na tym forum nie uwierzy w to, że jakikolwiek polityk w jakimkolwiek pociągu będzie się przeciskał między podróżnymi na korytarzu, więc przestań wypisywać takie brednie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum