Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Projekt wrześniowej korekty rozkładu jazdy
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-08-2011, 17:08   Projekt wrześniowej korekty rozkładu jazdy Odpowiedz z cytatem

PKP PLK przedstawia projekt wrześniowej korekty rozkładu jazdy

1 września 2011 r. wejdzie w życie kolejna korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów na niektórych ważnych liniach kolejowych. Jest ona związana z kolejnymi etapami, w jakie wchodzą prace modernizacyjne prowadzone na wielu liniach kolejowych w Polsce - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Niektóre z inwestycji znajdują się w fazie końcowej, kolejne zostaną ukończone w przyszłym roku przed rozpoczęciem Euro 2012, pozostałe zakończymy w latach 2013-14. - informuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK - Ich efektem będzie znaczne skrócenie czasu podróży i zwiększenie jej komfortu. Wielkie inwestycje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej muszą być wykorzystane w terminie i z pożytkiem dla pasażerów. Efekty tych prac polepszą warunki podróżowania między Warszawą, Katowicami, Krakowem, Łodzią, Poznaniem, Wrocławiem i Gdańskiem oraz na wieloma innymi miastami już w przyszłym roku - zaznacza.

- Przepraszamy Podróżnych za wszystkie utrudnienia związane z podróżowaniem w okresie wielkiego nasilenia prac modernizacyjnych na polskich torach - dodaje rzecznik PKP PLK.

Jak wyjaśniają PKP Polskie Linie Kolejowe, korygowanie rozkładu jazdy w miarę postępu robót modernizacyjnych na liniach kolejowych jest konieczne, ponieważ prowadzone prace powodują, iż na znacznych odcinkach z ruchu jest wyłączony jeden z torów, a jazda pociągów odbywa się w obu kierunkach wahadłowo po drugim torze.

Np. w okresie od 1 września 2011 r. na linii Warszawa – Gdynia prace będą prowadzone równocześnie aż na 51 odcinkach. Łącznie będą się one odbywały aż w 188 lokalizacjach w całej Polsce.

- Alternatywą byłoby prowadzenie prac z całkowitym zamknięciem modernizowanych linii dla ruchu pociągów na okres 2-3 lat. W przypadku najważniejszych tras taki wariant nie mógł być brany pod uwagę - podkreśla Krzysztof Łańcucki.

Dotyczyć będzie to m.in. linii: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice, Warszawa – Łódź, Warszawa – Poznań, Poznań – Wrocław, Kutno – Bydgoszcz – Piła, Kraków – Medyka, Chorzów – Tczew („magistrala węglowa”), Wrocław – Zgorzelec, a także układów torowych lub peronów na dworcach: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny i Wrocław Główny.

Projekty nowych rozkładów jazdy na niektórych liniach kolejowych zostały przekazane przewoźnikom pasażerskim w terminie zgodnym z regulaminem udostępniania linii kolejowych.

1) Od 1 do 7 września objazdami pojadą:

* przez Katowice pociągi relacji Warszawa – Kraków – Warszawa jadące przez Centralną Magistralę Kolejową. Część pociągów w tych dniach zostanie odwołana. Przyczyną jest konieczność wymiany rozjazdów na stacji Starzyny, co uczyni tę stację przez tydzień całkowicie nieprzejezdną. Objazdy nie będą dotyczyć pociągów relacji Warszawa – Kraków – Warszawa jadących przez Radom i Kielce,
* przez Bydgoszcz pociągi relacji Warszawa – Gdynia – Warszawa. Przyczyną jest konieczność całkowitej wymiany konstrukcji mostu koło Iławy.

Pozostałe odcinki na Centralnej Magistrali Kolejowej i linii Warszawa – Gdynia będą służyły ruchowi pociągów bez przerwy.

2) W rozkładzie jazdy, jaki będzie obowiązywał na niektórych liniach od 8 września do 10 grudnia (to jest do wejścia w życie rozkładu jazdy 2011/2012) będą obowiązywały m in. następujące ograniczenia w ruchu pociągów:

* na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa odwołanych będzie 8 pociągów PKP Intercity,
* na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa odwołanych będzie 10 pociągów (przewoźnicy: PKP Intercity i Przewozy Regionalne),
* na trasie Warszawa – Gdynia – Warszawa odwołane zostaną 2 pociągi (przewoźnik: PKP Intercity),
* na trasie Tczew – Gdańsk – Gdynia odwołana zostanie część pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Szczegółowe rozkłady jazdy podadzą do wiadomości podróżnych kolejowi przewoźnicy pasażerscy.

Czasy przejazdów na wybranych trasach wyniosą:

* z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej:
o od 1 do 7 września od 399 do 481 minut,
o od 8 września do 10 grudnia od 361 do 420 minut
o (obecnie od 363 do 410 minut),
* z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego:
o od 1 do 7 września od 385 do 498 minut,
o od 8 września do 10 grudnia od 359 do 416 minut
o (obecnie od 366 do 402 minut),
* z Warszawy Centralnej do Krakowa Głównego:
o od 1 do 7 września od 263 do 276 minut,
o od 8 września do 10 grudnia od 187 do 204 minut
o obecnie od 187 do 210 minut,
* z Krakowa Głównego do Warszawy Centralnej:
o od 1 do 7 września od 243 do 255 minut,
o od 8 września do 10 grudnia od 188 do 207 minut
o obecnie od 177 do 209 minut).

Skróceniu ulegną czasy przejazdów:

* z Warszawy Centralnej do Łodzi Fabrycznej:
o od 1 września do 15 października od 107 do 116 minut
o obecnie od 125 do 132 minut,
* z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej:
o od 1 września do 15 października od 115 do 117 minut
o obecnie od 122 do 131 minut.

Z dniem 16 października na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa zostanie wprowadzona kolejna korekta rozkładów jazdy.

źródło: PKP PLK / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-08-2011, 20:46   

Cytat:
Chorzów – Tczew („magistrala węglowa”)


Zapowiada się rewitalizacja "węglówki" czy w domyśle rozchodzi się tylko o odcinek Bydgoszcz - Tczew?
Powrót do góry

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 10-08-2011, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Pewnie o Bydgoszcz - Tczew.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-08-2011, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Zwłaszcza zapowiada się najgorzej pierwszy tydzień września, czyli gdy wszystkie pociagi do Gdyni pojadą przez Bydgoszcz i podróż ma trwać z Warszawy do Gdańska do 8 godzin, i masakra czeka na podróżnych z Warszawy do Krakowa gdy podróż wydłuży się do ponad 5 godzin, biorąc pod uwagę czas przejazdu z Katowic do Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 10-08-2011, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie pociągi kursujące trasą p.Działdowo do Gdyni pojadą p. Kutno,Toruń???
Przecież to będzie masakra, ale z pomieszczeniem tych pociągów, bo ruch na Warszawa-Kutno i Kutno - Toruń jest duży biorąc pod uwagę zarówno pasażerskie jak i towarowe.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-08-2011, 22:24   

A pociagi do Olsztyna ktoredy pojada? Przez Bialystok czy przez Bydgoszcz? Cool
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 10-08-2011, 22:26    Odpowiedz z cytatem

o własnie ciekawe jak z Olsztynami może wytną...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-08-2011, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Nie mam pojęcia, też mi się w to wierzyć nie chce, choć tak wynika z postu zamieszczonego na wstępie tego wątku. W sumie to tylko tydzień ale przepustowość E20 podobnie jak E30 którędy pojadą wszystkie Ex/EIC łączące Warszawę z Krakowem ma swoje granice. Masakra to za mało powiedziane. To będzie istne pandemonium, tym bardziej, że wrzesień też jest jeszcze miesiącem wakacyjnym. Miejmy nadzieję, że EIC jak i Przewozy Regionalne jak najszybciej podadzą szczegóły tych zmian, żeby można było coś zaplanować. Osobiście nie chce mi się wierzyć żeby ktoś się zdecydował za ponad 120 zł pokonać w tym okresie podróż z Warszawy do Gdańska pociągiem Ex/EIC. PKS i Polski Bus i prywatni przewoźnicy już na pewno zacierają ręce. Sam, mimo że kocham kolej bym się na to nie zdecydował. Niestety, ale bardzo dużo pasażerów straciło PKP przez okres remontu między Warszawą a Trójmiastem.
TLK do Olsztyna nie powinni ruszyć. Przecież przyczyną jest wymiana konstrukcji mostu koło Iławy, więc olsztyńskie pociągi tamtedy nie jeżdzą. Co najwyżej TLK z Krakowa do Olsztyna puszczą na ten okres przez Nidzicę-Olsztynek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 10-08-2011, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Wawa - Krak 5 godzin? No to Szkieletczyzna odzyje. Taki sam czas przejazdu co przez CMK. Śmiech
Szkoda, że skanera odsluchowego nie mam. Pośmiałbym sie z demolki na Tczew - Gdansk. Niedlugo ma tam byc dwutor (zamiast 3 i 4 toru), ciekawe czy zbiegnie sie to z rzuceniem wszystkiego via Bydgoszcz Język

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 10-08-2011, 23:51    Odpowiedz z cytatem

Odwołanie na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa 8 pociągów i Warszawa - Kraków - Warszawa 10 pociągów zrobi ładną pustynię kolejową na tych trasach, PLK ze swoimi remontami nieźle przykręca śrubę przewożnikom kolejowym. Rozumiem, że te 10 pociągów na trase Warszawa - Kraków - Warszawa dotyczy CMKi? Jeżeli tak, to należałoby wzmocnić dodatkowymi wagonami pociągi które częściowo zastąpią te zawieszone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 11-08-2011, 08:45    Odpowiedz z cytatem

pawelu, Nie sądzę, aby pociągi EIC z Krakowa i do Krakowa zatrzymywały się w Katowicach... to by było bezsensowne, musiała by być zmiana kierunku lokomotywy... Sądzę, że pojadą na Zawiercie i dalej na Dąbrową Górniczą i skręcą na Jaworzno i dalej na Kraków tak jak IR Semafor jeździ.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 11-08-2011, 09:49    Odpowiedz z cytatem

mkfilmykolejowe, przecież pisze wyraźnie, że przez Katowice Wink Inna sprawa, że tym półgłówkom z PLK-i jakoś dziwnie krótki wyszedł czas przejazdu z Krakowa przez Katowice do Warszawy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 11-08-2011, 12:41    Odpowiedz z cytatem

W sumie niektóre pociągi mogłyby z Krakowa do Trójmiasta jechać węglówką, byłoby to ułatwienie i odciążenie wielu zapachanych, również remontowanych tras. Troche szkoda, że tak wszyscy się boją puszczania składów od Bydgoszczy na Inowrocław, Zduńską Wolę, tymbardziej teraz gdy na innych trasach remonty, węglówka spełniałaby rolę trasy rezerwowej, ale znowu powraca temat, że omija większe miasta, lepiej jechać dłużej, okrężnie, byle nie węglówką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 11-08-2011, 12:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
. Przyczyną jest konieczność wymiany rozjazdów na stacji Starzyny, co uczyni tę stację przez tydzień całkowicie nieprzejezdną.

Chyba nie trzeba robić wszystkich jednocześnie? -.-

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 11-08-2011, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Na czas tych remontów IC, powinno pokazać klasę i obniżyć ceny biletów na trasie Gdynia - Wawa - Kraków ( myślę o EIC i EX ) lub zaskoczyć jakąś nową atrakcyjną ofertą! Byłoby bardzo miło Happy

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl