Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35  Następny
Wykolejenie pociągu TLK w Babach
Autor Wiadomość

l'osservatore Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Europa

PostWysłany: 14-01-2012, 22:49    Odpowiedz z cytatem

A ja może byłbym w stanie wybronić maszynistę, ale dopiero, jak komisja kolejowa zakończy pracę
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 15-01-2012, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Tak, to logiczne i prokurator wniesie akt oskarżenia.

W innym przypadku będzie to raczej niemożliwe Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 16-01-2012, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji dyskusji na temat tego, co może się wyświetlać na semaforach i kiedy, polecam obejrzeć ten filmik, zrobiony kamerą z lokomotywy przy wjeździe na stację Koluszki:

http://www.youtube.com/watch?v=L3UaJS9gZWE

Nie mówię, że tak było w przypadku ostatnich wydarzeń, ale po prostu sami zobaczcie, jakie numery potrafią wykręcać dyżurni. Numer który jest w tym filmie - nie wiem, czy został zgłoszony, ale jakby maszynista przerżnął S1, to pewnie byłyby konsekwencje... Jak dyżurnemu się "odwidziało", to jakoś o tym nie słychać. Sytuacja ruchowa.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 17-01-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Sprawa była omawiana na szczeblu ministerialnym. Tak więc @przewoz nie niecierpliw się. Już są wytyczne w tych tematach. Kamery na lokomotywach itp, info od dyżurnego o zmianie toru itp. Temat tego filmiku jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo głośny. Chwała temu co to nakręcił

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 22-03-2012, 07:41    Odpowiedz z cytatem

... i co, nadal mam być cierpliwy i czekać na podanie przyczyn wypadku kto lub co zawiniło w Babach po wypadku pod Szczekocinami? Teraz wręcz żądam ujawnienia w mediach jak do tych wypadków doszło i co odpowiedzialni za taki stan rzeczy zmienią (naprawią) by do nich w przyszłości nie dochodziło. Po co jakiekolwiek media się zajmują nagłaśnianiem wypadków, skoro z równą siłą nie nagłaśniają rozwiązania - zakończenia. Poprostu nie wierzę w oficjalne przekazanie społeczeństwu (zainteresowanym) rezultatów zakończenia prac różnych komisji i nie chodzi tu o terminy jakie ma dana komisja czy prokuratura na zakończenie sprawy. Jestem za obowiązkiem po zakończeniu upublicznienia rezultatów takich prac z wyciągnięciem wniosków, a odpowiedzialni za realizację tych wniosków mają obowiązek terminowego informowania o faktycznym wprowadzaniu takich wniosków naprawczych w życie.
Taki tok postępowania jest wszędzie tam gdzie działania są znormalizowane np. w firmie w której pracuję.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 22-03-2012, 11:34    Odpowiedz z cytatem

@jaro

Tyle tylko że zwykła komisja kolejowa ma 30 dni na podanie przyczyn, PKBWK natomiast ma aż rok czasu na opracowanuie końcowego raportu. Tak więc już niedługo mam nadzieję się dowiemy wszystkiego co było w Babach nie tak. Niestety na Szczekociny poczekamy prawie rok zapewne.

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 25-03-2012, 20:35    Odpowiedz z cytatem

EP07Budyn napisał/a:
@jaro

Tyle tylko że zwykła komisja kolejowa ma 30 dni na podanie przyczyn, PKBWK natomiast ma aż rok czasu na opracowanuie końcowego raportu. Tak więc już niedługo mam nadzieję się dowiemy wszystkiego co było w Babach nie tak. Niestety na Szczekociny poczekamy prawie rok zapewne.

Terminy prac komisji powypadkowej określa instrukcja - 30 dni roboczych może trwać praca komisji, która ma zebrać wszystkie materiały i sporządzić protokół ustaleń końcowych wraz z podanymi przyczynami systemowymi i pośrednimi, zaleceniami i wnioskami. W razie złożonych i zawiłych spraw można na podstawie tejże samej instrukcji wnioskować do PKBWK o wydłużenie czasu pracy tej komisji - nie więcej jednak niż 6 miesięcy.
A tu z góry założono i to przez PKBWK o pracy na rok....

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 30-03-2012, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Jest jakiś urzędowy portal w którym można spodziewać się opublikowania raportów końcowych z prac komisji?

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 30-03-2012, 23:30    Odpowiedz z cytatem

Tutaj masz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 04-04-2012, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ładnie w Regulaminie, na podstawie którego pracować i działać ma ta komisja, opisano paragraf 4. Very Happy


I nadal twierdzę, że są określone terminy, ale dlaczego mają nie dotyczyć państwowej komisji? Rolling Eyes

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-08-2012, 12:18   Raport w sprawie katastrofy w Babach Odpowiedz z cytatem

Niezastosowanie do wskazań semafora i jazda z prędkością 113,1 km/h na kierunek zwrotny po rozjazdach nr 101 i 102 przy dopuszczalnej prędkości jazdy dla tego kierunku do 40 km/h były bezpośrednią przyczyną katastrofy kolejowej, do której doszło niemal równo rok temu w miejscowości Baby - wynika z raportu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, do którego dotarł "Rynek Kolejowy".

Szczegóły TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 09-08-2012, 16:28    Odpowiedz z cytatem

RAPORT Nr PKBWK/1/2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

l'osservatore Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Europa

PostWysłany: 09-08-2012, 22:41    Odpowiedz z cytatem

No i co na to panowie z zzm, którzy totalnie wieszali psy po dyżurnym ruchu?
Czy przejdzie wam teraz przez zęby słowo "przepraszam"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-08-2012, 10:14    Odpowiedz z cytatem

Chwila, chwila. A incydent z niewłaściwym wskazaniem semafora w Babach ujawniony OIPD przez maszynistę PKP CARGO? Jako bazową podaje się nagraną wypowiedź przez radio maszynisty bezpośrednio po wypadku, który był zapewne pod wpływem szoku.
Nie przesądzam, każdy może się pomylić, maszynista również, ale brakuje mi wątku sygnału wątpliwego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 10-08-2012, 10:24   Raport PKBWK w sprawie wypadku w Babach jest stronniczy Odpowiedz z cytatem

Maszyniści: Raport PKBWK w sprawie wypadku w Babach jest stronniczy

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce uważa raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych w sprawie wypadku z dnia 12 sierpnia 2011r. w stacji Baby jako stronniczy, zbyt powierzchowny i nie oddający rzeczywistych przyczyn wypadku, a zarazem problemów związanych ze sterowaniem ruchem kolejowym w naszym kraju.

Przypominamy, że w cytowanym obszernie wczoraj na łamach „Rynku Kolejowego” raporcie PKBWK (czytaj tutaj) jako przyczyny wypadku w stacji Baby uznaje m.in. przekroczenie przez maszynistę prędkości, nie zastosowanie się przez niego do wskazań semafora i brak dostatecznej obserwacji sygnałów na semaforach oraz drogi przebiegu.

W przesłanym do naszej redakcji komunikacie Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych wyraża opinię, iż dokument ten jest próbą znalezienia „kozła ofiarnego” w osobie maszynisty, którego słowa wypowiedziane w szoku powypadkowym nadinterpretuje się, uznając je niejako za przyznanie się do winy.

Związkowcy zwracają uwagę, że fakt nieprawidłowości wskazań semaforów był zgłaszany przez maszynistów na stacji Baby zarówno przed, jak i po dniu katastrofy. „Między innymi 18.04.2012r., kiedy to maszynista widząc nieprawidłowość zatrzymał pociąg i zażądał Komisji. Tych faktów Zespół Powypadkowy będący autorem Raportu w ogóle nie wziął pod uwagę, przyjmując za pewne, że wskazania semafora w dniu wypadku były prawidłowe a tylko ich zła obserwacja przez maszynistę była przyczyną katastrofy” – czytamy w komunikacie ZZMK w Polsce.

Zdaniem związku maszynistów podobne sytuacje nieprawidłowych wskazań semaforów zagrażających bezpieczeństwu ruchu miały i nadal mają miejsce na sieci PKP. Przypominają oni stanie zatrzymanie pociągu PKP Intercity na stacji Warszawa Zachodnia w lipcu tego roku, po którym udowodniono nieprawidłowości w systemie sterowania na tym samym semaforze, którego nieprawidłowe wskazania zgłosił maszynista już w październiku 2011 r. i wtedy zarządca infrastruktury uznał, że błędne wskazania są niemożliwe, system działa prawidłowo i jednocześnie zarzucił maszyniście i pomocnikowi niekompetencję.

„Jesteśmy oburzeni, że na podstawie analizy wypadków i zgłoszeń o nieprawidłowościach nie szuka się dogłębnie ich przyczyn, próbuje się je bagatelizować, albo obarczyć winą pracowników mających na co dzień do czynienia z wadliwym działaniem urządzeń. Przyjęcie zasady „winy czynnika ludzkiego, a nie urządzeń” stało się, na nieszczęście klientów kolei, kanonem zarządcy infrastruktury i komisji powypadkowych” – twierdzą maszyniści.

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce deklarują jednocześnie, że jeżeli prokuratura postawi zarzuty maszyniście na podstawie powyższego Raportu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, są oni zdeterminowani do obrony go przed sądem, gdzie udostępnią posiadane przez nas dowody na nieprawidłowości w działaniu semaforów z całej sieci kolejowej, które ich zdaniem zarządca infrastruktury przy przyzwoleniu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych lekceważy.

„Mamy nadzieję, że w tej sytuacji, podobnie jak po wypadku w Krzewiu w 2008r., gdzie Komisja próbowała udowodnić, że przyczyną katastrofy był błąd maszynisty, niezawisły Sąd będzie bardziej obiektywny i wnikliwy w ocenie okoliczności katastrofy w Babach i także tym razem nie podzieli zdania Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych i odrzuci zarzuty stawiane maszyniście. Jesteśmy pewni, że ten proces zmusi zarządcę infrastruktury do przyznania się, że są przypadki, w których system sterowania ruchem kolejowym zawodzi i podejmie działania w celu eliminacji tych zjawisk” – piszą maszyniści z ZZMK w Polsce.

Źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 32 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl