Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Zakazać busów
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-09-2011, 08:32   Zakazać busów Odpowiedz z cytatem

O tym że busy niszczą kolej (zabierając kolei klentów z powodu niższych cen) to wiemy. Niektórzy mówią, że takie prawa rynku, kto tańszy to wygrywa. A ja dziś czytam że pod Wyszkowem bus się z czymś zderzył i zginęło 4 osoby w tym 3 dzieci. Busem mogło jechać powiedzmy 12-15 osób. Tymczasem ostatnio na kolei pociąg wyleciał z szyn przy prędkości 118 km/h, jechało 280 osób a zginęła tylko 1. Zauważacie różnice proporcji ? No i jak często są katastrofy kolejowe a jak często wypadki busów ? Do tego kolej bardziej ekologiczna, wygodniejsza bo nawet stare wagony są przestronne a nie ciasny bus. Dodatkowo bus niszczy drogę i za to nie płaci a kolej płaci PLK od kilometra, niech bus płaci za każdy kilometr + jakaś składka na leczenie potencjalnych ofiar, zobaczymy wtedy będzie tak tanio.

A najlepiej busy powinny być dozwolone tylko tam gdzie nie ma kolei i PKS, a PKS tylko tam gdzie nie ma kolei. Kolej by się rozwijała. To tak jak z narkotykami jak ludzie są głupi to niestety nie można się opierać na ich preferencjach tylko zrobić tak by busy znikły.

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 05-09-2011, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Bez przesady. Też jestem oczywiście zwolennikiem kolei, ale takie działanie jak przedstawił kolega to podchodzi pod komunizm, odgórne dyktowanie kto może prowadzić działalność, a kto nie.

Bus niszczy drogę i nie płaci za to? A podatki od działalności gospodarczej? A opłata paliwowa? A niejednokrotnie winiety i viaTOLLe? Bez przesady, każdy kto kupuje paliwo, płaci podatek drogowy zawarty w cenie produktu.

Jeżeli zakazać busów bo powodują wypadki, to równie dobrze można odebrać ludziom samochody, bo nie ma dnia, aby ktoś nie zginął w wypadku. Będzie bezpieczniej... Rolling Eyes

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km


Ostatnio zmieniony przez Rafał dnia 05-09-2011, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-09-2011, 09:06    Odpowiedz z cytatem

Jednakże rząd / samorządy mogą coś dotować albo nie. Nie dopomyślenia jest sytuacja kiedy ktoś udziela dotacji na przewozy busem. A tak jest są miejsca gdzie są dotowane busy. Można też zaostrzyć dla busów kary i kontrole. Co do oskarżeń o komunizm to nie popieram go w takiej postaci jak był w PRL, ale władza ludu zwana demokratią też mnie nie przekonuje, bo 90% ludzi (a to oni niby mają decydować) nie myśli logicznie, a jedynie patrzy powierzchownie, że zaoszczędzi 1,50 zł na kursie, tylko potem będzie płacz jak w busiku będzie wypadek. Ja w Tatrach jechałem busem z Zakopanego do Łysej polany by dojechać do początku szlaku na Rysy i koleś tym busem jechał ponad 100 km/h górską, krętą i wąską drogą przez las. Następnym razem jak tam będę (tam niestety nie ma wyboru ale do samego zakopca jeśli jadę publicznymi środkami transportu to koleją choć jedzie dłużej) To następnym razem nagram film i zarządam zwrotu kasy za przejazd.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-09-2011, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Trudno zakazać busów, nawet tam gdzie jest kolej. Co z tego, że na jakiejś linii są 3 (no, góra 5) pociągów na dobę, skoro potrzeby mieszkańców są znacznie większe? Dopóki kolej w Polsce będzie ułomna, dopóty busiarstwo będzie kwitło.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 05-09-2011, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Zamiast zakazywać busów, należy zmienić politykę finansowania dostępu do infrastruktury kolejowej, podglądać kraje gdzie kolej jest wydajniejsza niż u nas, leczyć patologie.

PS
Wszyscy którzy zginęli dziś pod Wyszkowem byli pasażerami osobowej Toyoty, która zjechała na przeciwległy pas prosto pod busa (przypuszczalnie kierowca zasnął). Równie dobrze mogli zderzyć się z inną osobówką, TIRem, lub drzewem. W tym wypadku nie była to raczej wina busa.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysiogeniusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009
Skąd: Szczecin/Goleniów

PostWysłany: 05-09-2011, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Ja powiem tyle - busów zakazać nie można, lecz kolej busa może zniszczyć dobrą ofertą. Problem polega na tym, że o ile w innych państwach to rozumieją - u nas nie bardzo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 05-09-2011, 14:39    Odpowiedz z cytatem

A ja kolegę snajper popieram.
Tam gdzie nie ma kolei, to PKS, a gdize nie ma i PKS i kolei tam busy. Zamiast topić kasę w naprawę dróg i puste PKS-y przy przepełnionych pociągach, można by dać tą kasę na nowe wagony, szynobusy, zespoły trakcyjne, a także połączenia kolejowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 05-09-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co do oskarżeń o komunizm to nie popieram go w takiej postaci jak był w PRL

Pozdrawia mój wuja por. Mateusz Maissner z Kiełpin który zginął w Katyniu, a także dawny sąsiad mojej mamy - Zenek Zając z Cegielska który obok swoich 8 innych kolegów stracił życie podczas pacyfikacji KWK Wujek.
Do rzeczy:
Cytat:
O tym że busy niszczą kolej (zabierając kolei klentów z powodu niższych cen)

Jak mi za przejazd Rakoniewice-Wolsztyn kolej np. policzy 100zł bo nie ma konkurencji to przepraszam co...? Kolej po pierwsze niszczy się sama, a to wykorzystują inni. Bynajmniej jednak nadal jest wiele osób któzy mimo wszystko uważają że kolej jest i tak dosyć tania, no i może też w jakiś sposób wygodna na danej trasie
Cytat:
Do tego kolej [...] wygodniejsza bo nawet stare wagony są przestronne a nie ciasny bus.

Owszem, ale mimo wszystko wątpie by ktoś z wielką przyjemnością jechał w niesamowitym tłoku i jeszcze zasyfionym wagonem. To się tyczy w sumie jednak wszystkich przewoźników - codziennie jeżdżę przepełnionym do granic mozliwości PKSem (pociągi na czas remontu linii 357 został zawieszone, a KKZ ma bardzo ambitny rozkład...)
Cytat:
niech bus płaci za każdy kilometr

ViaTOLL...
Cytat:
+ jakaś składka na leczenie potencjalnych ofiar,

Przewoźnicy busowi płącą składki ubezpieczeniowe a ofiary wypadku otrzymują odszkodowania. Oczywiście, trzeba się o nie też ubiegać....
Cytat:
A najlepiej busy powinny być dozwolone tylko tam gdzie nie ma kolei i PKS,a PKS tylko tam gdzie nie ma kolei.

Taaaak... Zwłaszcza tam gdzie pociągi jeżdżą dwa, trzy razy na dzień, to samo PKS... Jeżeli kolej dobrze funkcjonuje, to tam busów poprostu nie ma bo się nie opłaca (patrz. Wlkp.), albo jak już to jeżdżą w innych godzinach. Mam dosyć podobną sytuację, bo o ile pociągiem codziennie dojeżdzałem, to po ich likwidacji i wprowadzeniu KKZ (chodzi tu o sam fakt istnieniam szczątkowej kolei, tyle że na oponach, równie dobrze mogli wpaśc by obecny rozkład wczesniej przeniesc na kursowanie PKP) byłem zmuszony przesiąść się do PKS-u, bo nie mam zamiaru bezczynnie czekać godzinę lub półtorej a także wstawać pół godziny wcześniej (no i czekać tyle samo we Wolsztynie) tylko dlatego by jechać KKZ (zakłądając że jest to ten nasz pociąg). Jak wrócą pociągi do Poznania to oczywiście wielce rad będę, gdy będę mógł nimi czodziennie znów podróżować. Na trasach regionalnych, niezbyt atrakcyjnych bardziej chodzi o uzupełnienie oferty. Rzecz jasna zależnie od regionu - porównaj Małopolskę z zachodem.
Co do drugiej części zdania - Trasa Nowa Sól-Wolsztyn, pociągów od 20 lat nie ma, PKSów jest 4 (z czego jeden posp.). Gdy weszły busy do Kolska/Konotopu ludzie mogli wreszcie normalnie z pracy/szkoły wrócić a także do niej dojechać.
Cytat:
Zamiast topić kasę w naprawę dróg

To nie kursujące kilka razy dziennie autobusy powodują największe szkody w infrastrukturze drogowej.
Żeby nie było - jestem za rozwojem kolei i przeciwnikiem busów, zwłaszcza tych , których kierowcy perfidnie łamią przepisy. Pamiętajmy że na niegospodarności i nieudolności jednego przedsiębiorstwa zyskują inne, których szefowie/zarząd są nieco bardziej rozgarnięci. Czy w Czechach lub w Niemczech rynek busowy jest tak mocno rozwinięty jak u nas? Nie. Powód? Oczywisty - Kolej jest przyjazna ludziom i nie dają ewentualnej konkurencji zbyt wielu szans.
Może w temacie obrony kolei nie zniżajmy się do poziomu arona który w podobny sposób broni swoich busików.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-09-2011, 17:59   

Zakazanie busów wcale nie podchodzi pod komunizm. Co najwyżej pod interwencjonizm lub socjalizm.

W transporcie publicznym jak najbardziej powinien istnieć monopol państwa. Ale najpierw należałoby odbudować dawną siatkę połączeń kolejowych oraz autobusowych. Kiedyś nie było busów a mimo to do bardzo wielu miejsc można było dojechać czy to pociągiem, czy autobusem i to dosyć tanio. Chyba nie ma miejsca, gdzie teraz kursują busy, a do którego wcześniej nic nigdy nie jeździło.

Oczywiście część PKS-ów też ma busy i stanowią one dobry tabor na kursach lokalnych.
Ale to co wyprawiają prywatni przewoźnicy busowi nie mieści się w głowie. Dopuszczając prywatnych przewoźników autobusowych było wiadomo, że będą oni robić wszystko, by jaknajwięcej zarobić przy jak najniższych kosztach, obniżając wszelkie standardy. Aby to ukrócić należałoby kontrolować 70-80% wykonywanych kursów, a to mija się z celem.
A jakby tego było mało, niektóre PKS-y musiały zrezygnować z wielu kursów na deficytowych liniach lokalnych gdyż busy odebrały im wpływy z dochodowych linii międzymiastowych.
Powrót do góry

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 05-09-2011, 18:44   Re: Zakazać busów Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
O tym że busy niszczą kolej (zabierając kolei klentów z powodu niższych cen) to wiemy. Niektórzy mówią, że takie prawa rynku, kto tańszy to wygrywa. A ja dziś czytam że pod Wyszkowem bus się z czymś zderzył i zginęło 4 osoby w tym 3 dzieci. Busem mogło jechać powiedzmy 12-15 osób.
Pudło to w busa uderzył samochód osobowy, przewożący rodzinę (tam zginęły te wszystkie osoby). Z busa, z pracownikami firmy nikt nie zginął.

Sam pomysł zakazu to totalna głupota i jak to ktoś powiedział próba wprowadzenia miękkiego totalitaryzmu Wink
Moje zdrowie, moje pieniądze i moja sprawa czym się przemieszczam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 06-09-2011, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Emillex Napisałem, aby pieniądze wysłać na dodatkowe połączenia, a tam gdzie tak nie zrobią, to tam niech będą PKS-y i busy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 06-09-2011, 14:34   Re: Zakazać busów Odpowiedz z cytatem

Krakonos napisał/a:

Moje zdrowie, moje pieniądze i moja sprawa czym się przemieszczam.


To czemu narkotyki są zabronione, może bo są złe. Gdyby nie busy to można by planować tak że jedna linia przynosi zysk a druga straty to te przynoszące zysk finansują te co przynoszą straty i cała spółka jest do przodu. Busy niszczą kolej czy PKS wprowadzając swój standard wozu do wożenia ziemniaków. To nie fair i powinno się coś z tym zrobić. Ja nie jestem liberałem który chce by rynek działał sam, nie ja popieram w pewnych przypadkach (na przykład w tym) państwowy interwencjonizm.

@Emillex - A co ma do tego Katyń i kopalnia Wójek, powiedziałem że nie popieram czasów PRL o co Ci chodzi ?? Np. taka szwecja to kraj wprowadzający wiele idei socjalistycznych, a nie jest to kraj komunistyczny tylko demokratyczny. Jest wiele krajów stosujących gospodarkę z dużą dozą kontroli państwa a nie są to państwa z reżimami totalitarnymi.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 25-10-2011, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Do dyskusji należy dodać że rozwiązanie snajpera, polegające na ograniczeniu działalności prywaciarzy jest gdzieś stosowane przez któryś z krajów UE (chyba Węgry czy Rumunię) i nikt nie uważa tego za zachwianie demokracji.

[ Dodano: 2011-10-25, 7:32 pm ]
tak mi się bynajmniej wydaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 25-10-2011, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Sebcio, ja z kolei czytałem że coś takiego ma miejsce w Mołdawi (chociaż tam demokracja jest ógólnie zachwiana..)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-11-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Inspektorzy transportu drogowego niemal codziennie zatrzymują busy, które przewożą więcej osób niż powinny. Jak powiedział PAP rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, dotyczy to też busów kursujących według rozkładów oraz gimbusów.
Jak powiedział rzecznik, w piątek inspektorzy zatrzymali w woj. warmińsko-mazurskim gimbus, którym jechało 56 osób. Zgodnie z parametrami konstrukcyjnymi, nie powinny nim jechać więcej niż 43 osoby. Okazało się, że dzień wcześniej inspektorzy zatrzymali ten sam gimbus. Wówczas stwierdzili, że w pojeździe są źle zamontowane siedzenia.

Przeładowane jeżdżą również busy realizujące połączenia regularne. Jak wyjaśnił rzecznik, w środę i czwartek inspektorzy kontrolowali takie pojazdy kursujące w okolicach Krakowa. Zbyt wielu pasażerów przewoziło wszystkie dziewięć skontrolowanych busów.

"Inspektorzy nałożyli na kierowców mandaty. W jednym przypadku kierowca pojechał dalej z pasażerami, chociaż inspektorzy nakazali mu ich wysadzenie. Zatrzymali go więc jeszcze raz i nałożyli drugi mandat. Ten przykład dowodzi, że niektórzy kierowcy mają za nic zasady bezpieczeństwa" - powiedział rzecznik.

Dodał, że powszechną praktyką wśród przewoźników jest zaniżanie w dowodzie rejestracyjnym faktycznej masy własnej pojazdu. "Im niższa jest wpisana masa własna w dowodzie rejestracyjnym, tym większą można określić ładowność tego pojazdu, czyli również większą liczbę pasażerów. Przewoźnicy dzięki takiemu nielegalnemu zabiegowi zyskują dodatkowe miejsca siedzące dla pasażerów w swoim busie" - powiedział Gajadhur.

Dodał, że taka praktyka stanowi realne zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Wyjaśnił, że rekordziści przewożą czasami nawet dwukrotnie więcej pasażerów, niż pozwala konstrukcja pojazdu.

źródło: wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl