Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Wspólny przejazd - wspólny problem
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 06-09-2011, 17:36   Wspólny przejazd - wspólny problem Odpowiedz z cytatem

Jedyną promocją obniżającą koszt podróży pociągami największych przewoźników jest oferta „Wspólny przejazd”. Pomimo obowiązywania jej już blisko pięć lat nadal często zdarzają się przypadki, kiedy pojawia się problem z zakupem jednego biletu na przejazd pociągami kilku przewoźników ze stosownym upustem.

Co to takiego „Wspólny przejazd”?

Oferta „Wspólny Przejazd” obowiązuje od 18 października 2006 r. na mocy porozumienia czterech przewoźników pasażerskich wchodzących wówczas w skład Grupy PKP.

- Celem tej oferty było zrekompensowanie podróżnym kosztów związanych z koniecznością nabywania odrębnych biletów na przejazd pociągami różnych przewoźników (do czasu wyodrębnienia przewoźników pasażerskich istniała możliwość zakupu biletu kombinowanego czyli dopłaty za przejście na określonym odcinku przejazdu do pociągu wyższej kategorii) poprzez zastosowanie 10% zniżki od opłaty za przejazd pociągiem każdego z przewoźników. Oferta obejmuje przejazd na podstawie biletu jednorazowego w komunikacji krajowej na łączących się ze sobą odcinkach o długości min. 51 km oraz uwzględnia ulgi ustawowe oraz przysługujące na podstawie odrębnych umów – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Olszewski rzecznik prasowy Przewozy Regionalne sp. z o.o.

- Oferta została stworzona z myślą o podróżnych korzystających z przejazdu pociągami co najmniej 2, maksymalnie trzech przewoźników – uzupełnia Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity S.A. - W przypadku PKP Intercity, z oferty można skorzystać we wszystkich pociągach uruchamianych w komunikacji krajowej, zarówno w klasie 1, jak i 2 – dodaje.

Ograniczenia umowne

Korzystanie z tej promocji jest jednak obwarowane licznymi ograniczeniami. Obok wyżej wymienionych (najważniejszy to przejazd pociągiem danego przewoźnika odcinka o długości co najmniej 51 km) z treści warunków taryfowych oferty wynikają jeszcze inne ograniczenia. Podróż z biletem opatrzonym nadrukiem „Wspólny przejazd” musi mieć charakter nieprzerywalny, nie można korzystać z innych ofert promocyjnych przewoźników (np. biletu wycieczkowego czy turystycznego). Wyłączone z promocji są osoby, którym w różnych kategoriach pociągów przysługują różne wymiary ulg, bądź np. na skład osobowy/REGIO ulgę posiadają, a na wyższe kategorie pociągów już nie. Nie da się ukryć, że powyższe uwarunkowania ograniczają stosowanie omawianej oferty, bo aby skorzystać z 10% upustu należy „wyrzec” się innych promocji czy nawet ulg ustawowych (oczywiście o ile to się opłaca).

Ograniczenia inne

Jednak obok wymienionych ograniczeń oferty są jeszcze inne, które może nawet jeszcze bardziej zawężają możliwość zakupu takiego biletu. Aby skorzystać z oferty trzeba wiedzieć, że ona istnieje. Zakup biletu z nadrukiem „Wspólny przejazd” możliwy jest wyłącznie na życzenie podróżnego. Siłą rzeczy skorzystają z niej osoby, które znajdą o niej informację np. na stronach internetowych przewoźników bądź dowiedzą się o niej „pocztą pantoflową”. Innym ograniczeniem jest ich dostępność wyłącznie w kasach biletowych. Zatem nie ma możliwości zakupu ich u obsługi pociągu (choćby ta posiadała terminal mobilny), przez Internet czy w biletomatach. Jednak nawet otwarta kasa biletowa nie gwarantuje skorzystania z oferty. Docierające od dłuższego czasu i z wielu stron sygnały oraz doświadczenia piszącego te słowa wskazują, że kasjerzy często nie sprzedają takich biletów. Zamiast „Wspólnego przejazdu” wydają tzw. „Wspólny bilet” (bilet na przejazd kilkoma przewoźnikami bez upustu 10%) bądź odradzają jego zakup. Zza szyby można czasem usłyszeć, że nie ma takiej promocji (!) czy „co to za zniżka te 10%”. W takich sytuacjach uzyskanie „upragnionego” biletu wymaga stanowczości i dużej ilości czasu. W skrajnym przypadku piszący te słowa dla skorzystania z oferty stracił aż 40 minut – tyle trwało wystawienie, a potem anulowanie „Wspólnego biletu”, dyskusja w duchu „ale o co chodzi?”, następnie konsultacja z sprzedającego bilet z innymi kasjerami i wystawienie właściwego blankietu. Innym osobom zdarzyło się zza szyby usłyszeć, że nie da się wystawić takiego biletu bądź „Wspólny przejazd” można wystawić tylko na dwa odcinki.

Co ma zrobić podróżny, kiedy mimo wyraźnego życzenia nie otrzymał promocyjnego biletu? Przedstawiciele biur prasowych przewoźników (Przewozów Regionalnych, PKP Intercity i Kolei Mazowieckich) informują, że można złożyć reklamacje bądź skargę, wskazując datę i miejsce problematycznej sytuacji. Zobowiązują się przy tym do wyjaśnienia sprawy.

Rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych dodaje, jak ma postąpić pracownik kasy biletowej podczas sprzedaży promocyjnego biletu. - Kasjer powinien poinformować pasażera o wszystkich ograniczeniach oferty „Wspólny Przejazd” i nie może odmówić jej sprzedaży – wyjaśnia Piotr Olszewski.

Można zwrócić czy nie?

Dość często zdarza się, że pracownicy kas informują, iż takiego biletu nie można zwrócić. Nie jest to jednak do końca prawdą. Warunki stosowania oferty dopuszczają zwrot całkowicie niewykorzystanego biletu przed rozpoczęciem podróży, czego doświadczył piszący te słowa. Po rozpoczęciu przejazdu, jak informuje Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich, aby możliwy był zwrot zapłaconych należności za jeden z odcinków, przy dalszym korzystaniu z oferty, należy zachować nieprzerwany charakter podróży i nadal korzystać z usług co najmniej 2 przewoźników uczestniczących w ofercie. Zatem nie ma możliwości odzyskania zapłaconych pieniędzy, kiedy pasażer podróżuje w ramach tej oferty np. składami dwóch przewoźników.

„Wspólny przejazd” wróci dla studentów?

Wraz z wejściem w życie 51% ulgi ustawowej dla studentów stracili oni możliwość korzystania z omawianej oferty z zachowaniem praw do zniżki. Dlaczego tak jest? Nad ofertą „nadzór techniczny” sprawuje PKP Intercity. Wynika to z ustaleń czterech przewoźników. Pracownica Biura Komunikacji i Promocji w centrali spółki wskazuje na problemy z rozszerzeniem promocji o nową stawkę ulgi. - Każda zmiana oferty, w tym rozszerzenie jej o nowe ulgi, związana jest z koniecznością modyfikacji systemów sprzedaży, co generuje koszty i wymaga zgody wszystkich stron uczestniczących w ofercie – wyjaśnia Beata Czemerajda.

Pomimo świadomości skutków finansowych za rozszerzeniem oferty są Przewozy Regionalne. - Uważamy, że jeżeli obecni uczestnicy oferty są w dalszym ciągu nią zainteresowani (a nie mieliśmy sygnałów, że tak nie jest) spółka PKP Intercity powinna zmodyfikować oprogramowanie wprowadzając nowe wymiary ulg i obciążyć kosztami w odpowiednim wymiarze spółki uczestniczące w ofercie – twierdzi Piotr Olszewski.

Deklaracja największego przewoźnika daje zatem nadzieje, że uczestniczące w ofercie podmioty porozumieją się i rozszerzą jej stosowanie o kolejną grupę uprawnionych do ulg ustawowych.

Po „Wspólny Przejazd” marsz?

Mimo wszelkich ograniczeń i trudności najistotniejsze jest to, że przewoźnicy nie informują o wycofaniu się z tej oferty. Przy braku innych ofert łączących trzech największych przewoźników daje ona możliwość podróżowania nimi z (jakby nie było) odczuwalną zniżką. Zatem kto może zyskać na tej ofercie może śmiało iść do kasy biletowej i poprosić o „Wspólny przejazd”. Co będzie dalej to, jak pokazują doświadczenia i „słuchy”, tak do końca nie wiadomo. Mimo blisko pięciu lat obowiązywania oferty...

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 06-09-2011, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie oferta - Wspólny przejazd to osobiście bym już nie jeździł koleją. Niestety nie każdy w naszym kraju ma tyle szczęścia mieszkać w miejscowości gdzie ma wybór połączeń kolejowych rożnych przewoźników. Ja w 99% zmuszony jestem jechać w kombinacji PR+Intercity. Jakby to zlikwidowali to by był kolejny spadek ilości przewożonych pasażerów.Ale widać władzom Intercity nadal zależy aby likwidować połączenia... i wygonić ludzi do tych śmiesznych busów.

Osobiście tez nieraz miałem problem aby kupić taki bilet. Tak jak było wspomniane, tez słyszałem teksty że nie ma nic takiego, a po co mi to, że tego zwrócić nie można a najlepszy tekst usłyszałem z 2 lata temu w kasie poznańskiego dworca- na początek usiłowano mi wmówić ze nie ma nic takiego a potem jak się wkurzyłem i odszedłem bezczelnie do sąsiedniej kasy to się okazało że jest taki bilet tylko kasjerka powiedziała mi taki tekst- nie sprzedają tego bo dostali odgórne polecenie żeby nie sprzedawać takich biletów. Dla mnie to skandal Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pytamboniewiem Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Sie 2009

PostWysłany: 07-09-2011, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem czemu tak trudno o wspolny pzrejazd skoro to tylko 10% znizki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-10-2011, 19:55   Re: Wspólny przejazd - wspólny problem Odpowiedz z cytatem

Areczek napisał/a:
Co to takiego „Wspólny przejazd”?

Oferta „Wspólny Przejazd” obowiązuje od 18 października 2006 r. na mocy porozumienia czterech przewoźników pasażerskich wchodzących wówczas w skład Grupy PKP.

Celem tej oferty było zrekompensowanie podróżnym kosztów związanych z koniecznością nabywania odrębnych biletów na przejazd pociągami różnych przewoźników

Oferta została stworzona z myślą o podróżnych korzystających z przejazdu pociągami co najmniej 2, maksymalnie trzech przewoźników – uzupełnia Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity S.A. - W przypadku PKP Intercity, z oferty można skorzystać we wszystkich pociągach uruchamianych w komunikacji krajowej, zarówno w klasie 1, jak i 2 – dodaje.

Co ma zrobić podróżny, kiedy mimo wyraźnego życzenia nie otrzymał promocyjnego biletu? Przedstawiciele biur prasowych przewoźników (Przewozów Regionalnych, PKP Intercity i Kolei Mazowieckich) informują, że można złożyć reklamacje bądź skargę, wskazując datę i miejsce problematycznej sytuacji. Zobowiązują się przy tym do wyjaśnienia sprawy.
]


Czy wolno kupić bilet w ofercie "wspólny przejazd" łącząc podróż pomiędzy wyżej wymienionymi w nawiasie przewoźnikami JEDYNIE MIĘDZY SOBĄ czy także łącząc podróż z przewoźnikami wymienionymi wyżej w nawiasie z innymi spółkami? Np: Arriva, Koleje Dolnosląskie, Koleje Śląskie itd.
Dziekuję za odpowiedź Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 23-10-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Jedynie między wymienionymi spółkami, które są uczestnikami porozumienia - chyba jeszcze SKM Trójmiasto do tego dochodzi, ale nie dam głowy, musiałbym sprawdzić.

Natomiast zapewne taki bilet z odcinkiem REGIO będzie honorowany przez Arrivę i KD. Przez KŚ raczej nie.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romanek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Piła

PostWysłany: 01-04-2012, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Na stacji Bydgoszcz Główna w kasie Przewozów Regionalnych kasjerka odmówiła mi sprzedazy takiego biletu, twierdząc że "nie ma żadnych wspólnych przejazdów, już dawno kazdy płaci sam za siebie". Żadne perswazje nie pomogły, nie będę przecież się z nią bił. Kupiłem dwa osobne bilety i z tymi biletami poszedłem do starszego kasjera. Pani "starsza" stanęła w obronie swojej pracownicy (skądinąd słusznie, ewentualne uwagi powinna miec do niej już bez mojej obecności) i próbowała mi wmówic że tamta pani źle mi wytłumaczyła, że chciała dobrze żebym nie miał problemów z ewentualnym zwrotem i.t.p. Razem ze mną poszła do kasy i od ręki wymienili mi bilet na taki jaki chciałem, ale widziałem że w pierwszej chwili nie wiedziała o co chodzi dopiero tłumaczenie "starszej" i pokazanie kodu odpowiedniej oferty dało zamierzony efekt. Uratowało mnie to że był to roboczy dzień, godziny poranne, w innym przypadku musiał bym jechac na takie bilety jakie dostałem i pozostała by tylko reklamacja.

_________________
2011r. 27317km
2012 r.36989km
2013r. 47920km
2014r. 49777km
2015r. 48619km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-04-2012, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Czy w dalszym ciągu Wspólny Przejazd nie może być wydawany ze zniżką studencką?

PS. jaki jest kod oferty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 08-04-2012, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Cholera jedna wie, jak to jest z tym "Wspólnym przejazdem" teraz! Mi nasza kasjera z PKP IC w Katowicach gadała, że ta oferta została zawieszona, bo był potem problem ze zwrotem takiego biletu i reklamacjami, gdy klient chciał zwrot za nieprzejechany odcinek jednej ze spółek. I poniekąd słusznie! Bo nie wiadomo wtedy, jak taki bilet zwrócić, skoro warunkiem skorzystania z oferty jest PRZEJAZD pociągami co najmniej dwóch przewoźników biorących udział w ofercie na odcinku powyżej 50 km.
Z drugiej strony, z tydzień temu takowy bilet miałem wystawiony - o dziwo! - przez jakąś niszową kasę KM albo PR w jakiejś pipidówie z kasy fiskalnej tej, która nie wydaje miejscówek (te stare, kwadratowe bilety) Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 08-04-2012, 16:14    Odpowiedz z cytatem

A dlaczego miałby byc zawieszony??? Mi przez ostatnie lata przy kupnie tez często problemy robili. Ze nie ma czegoś takiego i tym podobne gadanie. A poziom pan w kasach jest bardzo często żenujący. Nie znają ofert itd. A w tym przypadku to pewnie wymysł kogoś miejscowego w Katowicach. Tańszy bilet równa się mniejsza prowizja od sprzedaży Śmiech Tu pewnie jest jedyny problem.
na nowej stronie Intercity dalej jest to w ofertach to nie widzę powodu dlaczego by miało to nie obowiązywać
http://intercity.pl/pl/site/ex/oferty-promocyjne/wspolny-przejazd.html

http://intercity.pl/pl/dokumenty/Oferty%20promocyjne/Wspolny%20przejazd%20-%20warunki%20oferty.pdf

A co do zwrotu...
Podróżny może zwrócić niewykorzystany bilet w przypadkach:
1) całkowitej rezygnacji z przejazdu, przed rozpoczęciem podróży,
2) rezygnacji z przejazdu na jednym z odcinków, jeżeli został zachowany warunek nieprzerwanego
charakteru podróży na łączących się ze sobą odcinkach pociągami (wagonami)
co najmniej dwóch przewoźników,
na zasadach ogólnych, określonych w Regulaminie przewozu osób i przesyłek bagażowych
przez PKP S.A.
3) o których mowa w art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U.
z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. z m.).

Największym problemem jest kupno, bo zwyczajnie w kasach nie wiedza często jak to sprzedać. Ostatnio kupowałem ten bilet gdzieś w styczniu chyba w Warszawie Wschodniej to w kasie KM nie potrafili mi tego sprzedać , w kasie IC nie było żadnych problemów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 08-04-2012, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Ja często korzystam ze wspólnego przejazdu, raczej większych problemów nie mam. Nawet raz zdarzyło się konieczność zwrotu takiego biletu. Na krakowskim dworcu głównym zleciało się ze cztery kasjerki i ponad 5 minut debatowały jak to można by było ten bilet zwrócić. Udało się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 08-04-2012, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A poziom pan w kasach jest bardzo często żenujący.

To nie poziom pań w kasach. Kasjerki Intercity dostały odgórną instrukcję, żeby robić trudności przy wystawianiu takich biletów. Pisał o tym kiedyś Szymek. Żadna w tym ich wina.

Cytat:
na nowej stronie Intercity dalej jest to w ofertach to nie widzę powodu dlaczego by miało to nie obowiązywać

I tego się trzymajmy.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 13-04-2012, 00:13    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli w ofercie "wspólny przejazd" są co najmniej dwaj przewoźnicy i 2 odcinki drogi i każdy z przewoźników w tej ofercie daję bodaj 10% zniżki na swój odcinek, to jak chcesz zrobić PRAWIDŁOWY zwrot za CZĘŚCIOWO niewykorzystany bilet? Jak policzyć zwrot za taki bilet, skoro jeden odcinek został przejechany a drugi nie, a przewoźników było dwóch, każdy dał 10% zniżki, a jeden odcinek został przejechany a drugi nie? A warunkiem otrzymania tego biletu i skorzystanie z oferty jest przejechanie całej trasy pociągami co najmniej 2 przewoźników biorących udział w ofercie, nie mniej niż bodaj 51 km przypadających na jeden odcinek. Obawiam się, że faktycznie były problemy ze zwrotem należności za taki bilet nawet w przypadku całkowitego niewykorzystania a co dopiero częściowego! Należy pamiętać, że PKP IC w przypadku zwroty należności za niewykorzystany bilet (czy to w całości czy częściowo), potrąca 10% odstępnego, a PR już 15%! I jak tu potem wyliczyć należność do zwrotu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 13-04-2012, 23:30    Odpowiedz z cytatem

Dave, Na tych biletach, w prawym górnym roku jest "zakodowana" cena biletu, którą kasjerka odczytuje i odlicza odpowiednio 10 lub 15% w zależności od przewoźnika.

rumburak, Kasjerki dostały zarządzenie dot. oferty "wspólny bilet" a nie wspólny przejazd. Przy wspólnym przejeździe informowały jedynie o ograniczonej możliwości zwrotu biletu, podobnie jak robią tą przy różnych ofertach specjalnych np "Berlin - Poznań - Spezial"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 21-05-2012, 23:32    Odpowiedz z cytatem

Jednego trochę nie rozumiem. To czy student nie może kupić dla siebie biletu z mniejszą ulgą (50 lub 49%)? Musi tylko 51%

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 22-05-2012, 00:13    Odpowiedz z cytatem

Nie może. Legitymacja studencka uprawnia do ulgi 51% i jak zakupisz w kasie bilet z ulgą 37%, to nie uprawnia on do przejazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl