Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Poczet prezesów, czyli władze spółek PKP
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-10-2006, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Gurdol1, przyjdzie czas na kolejne spółki. Powolutku, nie wszystko naraz. Wink
Odnośnie PKP IC to czekamy na rozstrzygnięcie konkursu na prezesa, choć można przypuszczać kto wygra...
A PKP PR to oczywiście domena Krychy. Wink

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 15-10-2006, 16:55    Odpowiedz z cytatem

W Intercity poprę każdego prezesa (i będę innych do paparcia namawiał), który wraz zarządem i radą nadzorczą doprowadzi WRESZCIE do kupna składów zespolonych z przechylnym pudłem. Może to być i Warsewicz, choć doskonale pamiętam, że i Prześluga o tym myślał. Jeśli zaś jest to tylko przedwyborcze zespolone przechylne pieprzenie, to przypomnimy, jak przyjdzie czas.
Mam nadzieję, że jednak nie - konkurencja ciśnie i cisnąć będzie jeszcze bardziej - a ów fakt przywraca rozum coponiektórym.

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafal Kulik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2006

PostWysłany: 16-10-2006, 01:01    Odpowiedz z cytatem

Alwis napisał/a:


No tak. Ryzykuję, że teraz zostanę zaliczony do "betonu", bo "kogutopodobnym" już ktoś mnie chyba nazwał Smile


To ja, ale nie chodziło o Pana, tylko o ludzi pokroju Lisowskiego. Wie Pan, jeżeli czyta się takie artykuły jak ten ostatni, gdzie stawia się znak równości pomiędzy Wałęsą a PZPR, to mój komentarz jest tylko jeden: Trzeba być wyjątkowym skur ..... wysynem, żeby coś takiego pisac. Wałęsa jaki jest, taki jest, ale Lisowski powinien mu buty czyścić. Reasumując, poziom Pana Lisowskiego ulokowałbym kilka kilometrów pod dziennikarzami NIE.

Cytat:

Jednak nie każdy prezes to nieudacznik.


Tu się z Panem zgodzę. Osipow wygłada na fachowca (choć cała operacja wywalania Segenia klarowna nie była). To samo można powiedzieć o Szafranskim (no, ten już poleciał ... ), o Rucie (ten też). Wach tez nie jest taki żły, choć chyba nie do końca panuje nad wszsytkim i tanczy tak, jak mu związkowcy i politycy zagrają. Zgadzam się więc, że nie można wszsytkich wrzucać do jednego worka.

No widzi Pan, nawet z kogutopodobnymi moge się zgodzić Laughing


Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 18-10-2006, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
A PKP PR to oczywiście domena Krychy. Wink

Masz rację. Wink
Przymierzam się również do "Poczetu dyrektorów PKP PR". Póki co czekam na wieści z terenu od Was.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-10-2006, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Mi przypadła spółka PKP Warszawska Kolej Dojazdowa.

http://pkpwkd.ovh.org/logo.jpg

PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim została utworzona aktem założycielskim, sporządzonym w dniu 22 grudnia 2000 r. w formie aktu notarialnego jako Spółka ze 100%-owym udziałem PKP S.A. w kapitale zakładowym.

30 września 2005 r. zakończył się prowadzony od 2003 r. przez PKP S.A. proces prywatyzacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej. WKD jest pierwszym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym z Grupy PKP, który zmienił w 100% właściciela i opuścił holding PKP. Nowym właścicielem Spółki jest Konsorcjum Samorządowe w skład którego wchodzi Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i sześć gmin leżących na trasie WKD.
Udziały spółki zostały podzielone w następujący sposób:
- Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego – 33%
- Miasto Stołeczne Warszawa – 33%
- Gminy: Grodzisk Maz., Milanówek, Podkowa Leśna, Brwinów, Pruszków, Michałowice – 34%

Obecnie Spółką kieruje Zarząd w składzie:
• Grzegorz Dymecki - Prezes Zarządu
• Jolanta Dałek - Członek Zarządu

Rada Nadzorcza:
• Hanna Szałapska-Powichrowska - Przewodnicząca Rady Nadzorczej (PKP S.A.)
• Teresa Ziembicka - Członek Rady Nadzorczej (Urząd Marszałkowski Woj. Maz.)
• Ewa Wiśniewska - Członek Rady Nadzorczej (Ministerstwo Finansów)
• Marek Guralski - Członek Rady Nadzorczej (Przedstawiciel WKD)
• Paweł Samoraj - Członek Rady Nadzorczej (Przedstawiciel WKD)

Schemat organizacyjny PKP WKD

Proces prywatyzacji PKP WKD rozpoczął się w 2003 roku i z tego co się orientuję nie został jeszcze dopięty na ostatni guzik - podobno trwają jeszcze jakieś procedury. W przetargu, spośród dwóch ofert, wyłoniono inwestora: Konsorcjum Samorządowe, które zaoferowało najlepszą drogę rozwoju dla spółki PKP WKD. Wbrew temu co napisał jeden z przedmówców PKP nadal ma znaczący głos w tej spółce, o czym świadczy stanowisko przewodniczącej Rady Nadzorczej, które piastuje przedstawiciel PKP S.A. - pani Hanna Szałapska-Powichrowska, zaś sama spółka PKP WKD nadal oficjalnie widnieje wszędzie jako przewoźnik Grupy PKP.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 30-11-2006, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Zupełnie zapomniałam o tym wątku... ale już nadrabiam zaległości. Kolej na spółkę PKP Przewozy Regionalne.

http://www.pr.pkp.pl/img/top1.jpg

"PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o. jest największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym, wykonującym przewozy pasażerskie. Oto władze tej spółki:

ZARZĄD:

http://www.terrapinn.com/TRes/Customer/C450413.jpg
Jan Tereszczuk - Prezes Zarządu - Dyrektor Generalny

Małgorzata Kuczewska Łaska - Dyrektor Finansowy ( foto )
Konrad Mirowski - Dyrektor ds. Pracowniczych
Marek Nitkowski - Dyrektor Handlowy ( foto - facet z lewej)
Henryk Szklarski - Dyrektor ds. Techniczno-Eksploatacyjnych

RADA NADZORCZA:
Andrzej Wach - Przewodniczący Rady Nadzorczej
Małgorzata Butwicka
Jarosław Kiepura
Tomasz Matera
Włodzimierz Sztern
Zdzisława Wasążnik

Bradzo ważne osoby, czyli Pełnomocnicy Zarządu ds. Współpracy z Klientami Kluczowymi - te osoby też mieszają w regionalnych przewozach pasażerskich i tym samym rzucają nam wszystkim kłody pod nogi, czyli rzucają podkłady kolejowe pod koła pociągów regionalnych:

1. Grzegorz Uklejewski ( foto )
(województwo pomorskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i podlaskie)
2. Ryszard Cebulski
(województwo zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie i łódzkie)
3. Genowefa Ładniak
(województwo dolnośląskie, opolskie i śląskie)
4. Piotr Korsak
(województwo lubelskie, podkarpackie, małopolskie i świętokrzyskie)

Na próżno szukać więcej informacji na stronie PKP PR. Ale od czego jest PR Forum...
Oto garść faktów, których nigdzie indziej nie znajdziecie:

Prezes PKP PR Jan Tereszczuk zastąpił na tym stanowisku wykopanego przez PiS poprzedniego prezesa Leszka Rutę. Tereszczuk poprzednio pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Marketingu i Sprzedaży Produktu Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe w Lublinie. Ale wcześniej w latach 2001-2002 był Dyrektorem Biura Sprzedaży w PKP Przewozy Regionalne.
Ponadto dotychczasowego przedstawiciela PKP PR (pana Ryczka) w Radzie Nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie (PKP PR ma 49% udziałów w KM) zastąpił sam Jan Tereszczuk - prezes PKP PR. A więc niezła podwójna fucha, a Ryczek won...

Małgorzata Kuczewska-Łaska to od 9 lipca 2002 roku dyrektor ds. finansowych w Zarządzie PKP PR. A więc zajmuje jedno z najważniejszych stanowisk nie tylko w PKP PR, ale w całej Grupie PKP, ponieważ zarządza ona m.in. pieniędzmi wyłudzanymi z Urzędów Marszałkowskich (przewozy regionalne) i z Ministerstwa Transportu (pociągi pospieszne).
Gośka Kuczewska-Łaska przyszła do PKP PR z jednego z NFI (Narodowe Fundusze Inwestycyjne powołane przez Skarb Państwa w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji w 1995 r.), którym kierowała i który doprowadziła do upadłości! W programie "Konfrontacja" na antenie TVP-2 minister Zbigniew Wassermann mówił, że obecnie badają sprawę upadłości tych NFI, ponieważ najprawdopodobniej dokonała tego tzw. mafia.

Członek Zarządu PKP PR - Dyrektor ds. pracowniczych Konrad Mirowski (z nadania PiS) zasłynął tym, iż według niego kolejarze to złodzieje i leniuchy. Co ciekawe, Mirowski taką opinię ma tylko o zwykłych pracownikach kolei, a nie o dyrektorach biur czy naczelnikach wydziałów w Centrali PKP PR, czyli o tzw. betonie. Dzięki Mirowskiemu "uświadomiłam" sobie, że jestem złodziejką i leniuchem...
Tak więc wiceprezes Mirowski nadal obstawiony jest w Centrali PKP PR twardym betonem PKP - ludzie ci pełnią kierownicze funkcje w spółce, np. dyrektorów i naczelników. W takiej sytuacji będzie znakomita okazja do zatrudnienia "swoich" ludzi, czyli kolesi i różnych pociotków. Mirowski pracuje w Warszawie, zaś wszyscy podlegli mu pracownicy urzędują tam gdzie jest ich siedziba, czyli w Poznaniu: Biuro Kontroli Terenowej oraz Biuro Spraw Pracowniczych.
Bezpośrednio przed przejściem do spółki PKP Przewozy Regionalne Mirowski był zastępcą burmistrza warszawskiej dzielnicy Ochota. A jako że Urząd Dzielnicy Ochota mieści się w tym samym budynku co Centrala PKP PR, nowe miejsce pracy Konrada Mirowskiego nie jest zbytnio oddalone od dotychczasowego - gabinet Mirowskiego - członka Zarządu PKP PR znajduje się bowiem piętro wyżej niż gabinet wiceburmistrza Mirowskiego...

Marek Nitkowski został powołany na Członka Zarządu i Dyrektora Handlowego spółki PKP PR.
Pracę na kolei rozpoczął w 1980 roku. Na różnych szczeblach zawodowej kariery odpowiadał za sprawy handlowe. W Wielkopolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych pracował jako zastępca dyrektora. W spółkach PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity był Dyrektorem Biura Marketingu.
Zwracam uwagę na to skąd "wywodzi" się Nitkowski - z Wielkopolski. Otóż przeważająca część kadry kierowniczej w PKP PR (zarówno w Centrali jak i w terenie na stołkach dyrektorów w zakładach PR) to właśnie Wielkopolanie. Jest to jeszcze "spadek" po A. Wciórce z Poznania, który do ubiegłego roku pełnił funkcję wiceprezesa PKP PR - dyrektora ds. pracowniczych. To właśnie Wciórka poupychał na wszystkie możliwe stołki w PKP PR swoich kolesi z Wielkopolski.
Nitkowski przyłożył łapę m.in. do uwalenia słynnego pociągu "Koziołek" relacji Poznań - Katowice. Podległy mu Wielkopolski ZPR nie zgodził się wtedy na wspólne liczenie frekwencji razem z przedstawicielami Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei z Poznania, bo było oczywiste, że się ośmieszą...
Nitkowski nie lubi Dolnego Śląska. Gdy odbywały się rozmowy na temat podpisania umowy z samorządem Województwa Dolnośląskiego, do Wrocławia przyjechał prezes spółki Jan Tereszczuk i członek zarządu, dyrektor handlowy Marek Nitkowski, ale Marszałek Województwa nie raczył się z nimi spotkać. W rozmowach brał udział wicemarszałek Pacyniak, ale rozmowy skończyły się niczym. Przez pewien czas dyrektorzy Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych byli trzymani za drzwiami. Umowa z Dolnym Śląskiem była podpisana jako ostatnia w kraju!

Henryk Szklarski pełnił obowiązki prezesa PKP PR przed nastaniem "ery" Leszka Ruty, który wygrał konkurs na to stanowisko. To właśnie za kadencji Szklarskiego doszło na Podkarpaciu do pamiętnego wstrzymania na 1 dzień wszystkich pociągów regionalnych! A trzem innym województwom Szklarski wygrażał się tym samym.
Szklarski był zaledwie p.o. prezesa (jak Warsewicz w PKP IC) i był pewny, że wygra konkurs na prezesa. Miał jednak pecha, bo wygrał Ruta.
Szklarski zanim dorwał się do koryta w Centrali PKP PR był zastępcą dyrektora Zakładu Przewozów Pasażerskich w Bydgoszczy.

Pełnomocnik Zarządu Grzegorz Uklejewski był wcześniej dyrektorem handlowym w Zarządzie PKP PR. Za kadencji Uklejewskiego doszło m.in. do masowej rzezi lokalnych połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Zagożały przeciwnik ulg przejazdowych dla pracowników PKP!
Uklejewski był wcześniej z-cą naczelnego dyrektora Dyrekcji Przewozów Pasażerskich zanim rozpieprzono PKP na spółki i spółeczki.

Kolejny pełnomocnik Zarządu PKP PR to Ryszard Cebulski - poprzednio zastępca dyrektora poznańskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne. Hmm... i znów ta Wielkopolska... Cebulski straszy wielkopolskich samorządowców, że Koleje Wielkopolskie będą miały takie same problemy, jak mają PKP Przewozy Regionalne. Cóż za poczucie humoru...
Cebulski zanim dorwał się do koryta w Centrali PKP PR pełnił również funkcję zastępcy dyrektora w Zakładzie Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy.
Jak nie trudno zauważyć Bydgoszcz to po Poznaniu "ośrodek" skąd wywodzi się spora część betonu w Centrali PKP PR. Pracują tam również pociotki niektórych w/w panów.

Pełnomocnik Piotr Korsak odpowiada m.in. za Małopolskę. O nim wiadomo najmniej. W zasadzie to nie wiem ani skąd się "urwał", ani kto za nim stoi. Ale wiadomo czym zasłynął. Udupieniem późną wiosną tego roku pociągów do Zakopanego i Krynicy. Pociągi przywrócono po wakacjach, po sezonie turystycznym. Gratuluję głupoty i tępoty umysłu!!!
Piotr Korsak apelował, aby roczna dotacja sięgała 55-60 mln zł. - To pozwoli na uruchomienie 300-350 pociągów dziennie. Mniejsza kwota może spowodować, że nie zgłosimy się do przetargu na pasażerskie przewozy kolejowe w Małopolsce - zapowiedział. Oprócz głupoty gratuluję również poczucia humoru!

Pełnomocniczka Genowefa Ładniak miesza na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i na Śląsku. Słynie z łżenia w żywe oczy, wmawiając wszystkim, że pociągi wożą po 20 osób i trzeba je zlikwidować, podczas gdy niezależne od PKP PR "instytucje" dowiodły, że pociągi te wożą 200-300 osób. Gienka Ładniakowa była swego czasu dyrektorką Zakładu Przewozów Pasażerskich we Wrocławiu, a jeszcze wcześniej spijała kawę w Dziale Marketingu byłej Dyrekcji Okręgowej PKP we Wrocławiu, gdzie była naczelniczką.
Zagożała zwolenniczka udupienia linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego oraz z Brzegu do Nysy. Na inne linie też miała i ma chrapkę. Wiele krwi już nam napsuła! Co nie Gurdol?

Regulamin organizacyjny PKP PR jest tutaj:
http://krycha.pkp.boleslawiec.pl/doc/regulamin.doc

Na zdjęciu część osób z Zarządu PKP PR:

pkppr.jpeg
Plik ściągnięto 388 raz(y) 108.91 KB


_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 30-11-2006, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Gienka Ładniakowa była swego czasu dyrektorką Zakładu Przewozów Pasażerskich we Wrocławiu, a jeszcze wcześniej spijała kawę w Dziale Marketingu byłej Dyrekcji Okręgowej PKP we Wrocławiu, gdzie była naczelniczką.

A popatrz... No, nie wiedziałem... Jak ja mało jeszcze wiem...

Hmmm... Parafrazując klasyka, czyli Bogusia lindę z Krolla powiem tak:
Zaczynam Cię rozumieć... Krycha.

A kiedy ten wspaniały fakt zaistniał w czasoprzestrzeni?

To widocznie ówczesnego czasu zaczęło się rozpierdzielanie kolei na Dolnym ŚLąsku na skalę niespotykaną NIGDY. Pawicki i Piech to najwyraźniej pikuś przy swojej profesorce - prekursorce. Warto rozwijać ten wątek, tym bardziej, że upieprzanie na przykład Lwówka (np. brak zimowej drogowej alternatywy) jest działaniem na korzyść... busiarstwa. Które i tak się spóźnia (okrężna droga), nie dojeżdża, nie dowozi. Tam jest potencjał na conajmniej CZTERY pary szynobusa, podobnie jak na Brzeg - Nysa. Ale nie wtedy, kiedy wiecznie grozi się odwoływaniem pociągów, bo to zrazi nawet fana kolei, a co dopiero zwykłego pasażera.

Swoją drogą powyższe jest bardzo dobrym materiałem wyjściowym dla mediów wszelakich - trzeba tylko rozwinąć. Ale jeszcze kilka dni poczekamy. Wciąż wierzę, że element DESTRUKCYJNY dla szczątków odbudowanego wizerunku Pekapu zostanie pouczony, a może i wreszcie usunięty. Można latami budować i polepszać wizerunek i zniszczyć go jedną porządną akcją medialną (Włoszczowa).

Więc jeśli udupią po raz drugi JAKIKOLWIEK pociąg na Brzeg - Nysa, spokoju nie będą mieli do końca swoich posranych dni w Pekapie. A te się kiedyś skończą. Jakby kto pytał, na razie jest to moja prywatna deklaracja, jako mieszkańca Brzegu. NA RAZIE.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Pełnomocnik do spraw zwalczania kluczowych SZKODNIKÓW kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szpak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2006
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 30-11-2006, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem o władzy PKP PR. To jest przerażające! Bang

_________________
Marcin Szpakowski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-12-2006, 22:25    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Gośka Kuczewska-Łaska przyszła do PKP PR z jednego z NFI (Narodowe Fundusze Inwestycyjne powołane przez Skarb Państwa w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji w 1995 r.), którym kierowała i który doprowadziła do upadłości! W programie "Konfrontacja" na antenie TVP-2 minister Zbigniew Wassermann mówił, że obecnie badają sprawę upadłości tych NFI, ponieważ najprawdopodobniej dokonała tego tzw. mafia.

To jest bardzo ciekawe!

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-12-2006, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Marek Nitkowski został powołany na Członka Zarządu i Dyrektora Handlowego spółki PKP PR.

Krycha, odnośnie Nitkowskiego to na PMK pojawił się taki tekst:

Era Nitkowskiego się kończy. Trzeba tylko poczekać na organy ścigania. A więcej nie powiem niech sie sam Pan N. zdziwi.

Czy wiesz coś więcej na ten temat?

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 10-12-2006, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Ralny, ponoć wróble ćwierkają, że godziny dwóch członków zarządu PKP PR są policzone. Ale na razie nic pewnego nie wiem. W PKP nic nie ma pewnego...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-12-2006, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Ja natomiast słyszałam, że za degradacją naszej linii (likwidacja pospiesznych do Drezna itd.) stoi głównie Nitkowski. Zresztą ten facet wiele zła już narobił w całym kraju. Zasłynął z stłamszenia wszelkich społecznych inicjatyw dążących do uruchomienia pociągów międzywojewódzkich.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 11-12-2006, 08:26    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, ja to wszystko wiem. Nitkowski to kolega dyr. DZPR i dlatego mieliśmy ostatnio tak przejeba... Dopiero teraz wszystko powoli zaczyna powracać do normalności, ale ile to zdrowia i nerwów kosztuje...!!!

Powiem wprost, conajmniej 3 osoby z Zarządu PKP PR kwalifikują się do natychmiastowego odstrzału! Ja zupełnie nie wiem na co jeszcze czeka Rada Nadzorcza i Ministerstwo. To samo dotyczy pełnomocników Zarządu. Ta banda niszczyła od lat i nadal niszczy kolej regionalną w Polsce! Na Dolnym Śląsku proces niszczenia został powstrzymany, ale kłaniają się przecież inne województwa!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 11-12-2006, 19:19    Odpowiedz z cytatem

na co jeszcze czeka Rada Nadzorcza i Ministerstwo

Na aferę kryminalną z województwa opolskiego. Zamykając 15 pociągów dokonano przestępstwa: zerwano umowę (na 13 poc. z 15 odwołanych) do końca roku. Jest kilka innych "kruczków" - pociągi były w elektronicznym rozkładzie jazdy (ktoś mógł zaplanować, kupić bilet, zrobić wydruk trasy i godzin, a pociąg... nie pojechał), o odwołaniu poinformowano na 3 dni przed (a powinno być minimum 7). Poza tym nowy szynobus - kupowano go "z wolnej ręki" - jest przypisany do linii Brzeg - Nysa. MOŻE jeździć TAKŻE na innych liniach (i tak były zrobione obiegi), ale MUSI na linii Brzeg - Nysa. Inaczej UZP nie zgodziłby się na przyśpieszony tryb zakupu. Jeśli PR nie wpuści go na tę trasę - będzie kolejny punkt do samokompromitacji pekapu, a dla UM-u do działań prawnych.

Itd. Itp. Ten zarząd PR długo nie pociągnie... Tylko co z tego, skoro przyjdzie podobny niszczycielski beton.

KONKURENCJA na tory - oto cel żywota niekórych ludków.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Chcieli wojny - będą mieli. Na idiotów nie ma innej rady. Są NIEREFORMOWALNI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 28-12-2006, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Pora na Koleje Mazowieckie, z racji tego, że w spółce tej PKP PR ma 49% udziałów, a więc prawie w połowie należy do PKP.

ZARZĄD:
Halina Sekita - Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny
Grzegorz Kuciński - Dyrektor ds. Przewozów i Promocji
Czesław Sulima - Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju

RADA NADZORCZA:
Waldemar Kuliński - Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marek Miesztalski
Jan Tereszczuk (również prezes PKP Przewozy Regionalne)

Spółka Koleje Mazowieckie - KM została powołana 29 lipca 2004 r., choć formalnie zaczęła funkcjonować od 1 stycznia 2005 r.
Decyzja o utworzeniu Kolei Mazowieckich była decyzją stricte polityczną. Ojcem chrzestnym KM był ówczesny wicemarszałek woj. mazowieckiego, a obecnie wiceminister transportu - Bogusław Kowalski.

Decyzja polityczna spowodowała, że do nowej spółki został wniesiony majątek "z marszu", czego nie mogą się doczekać do dziś własne spółki Grupy PKP, bo zawsze są argumenty, że nieruchomości nie mają uregulowanego statutu formalno - prawnego, albo, że to długo trwa, albo, że wnioski zostały złożone za późno. W przypadku wnoszenia majątku do Kolei Mazowieckich takie argumenty nie pojawiły się ani razu.
Stąd preferencje w opłatach, stąd brak przetargów, stąd "wyłudzone" z puli PKP 50 milionów złotych, które KM otrzymały na "dzień dobry", stąd zgoda na puszczanie "Słonecznego" relacji Warszawa - Gdynia - Warszawa i zgoda na kolejne straty dla PKP Przewozy Regionalne. Stąd oczywiste działanie na szkodę spółki PKP PR, no bo taka była przecież decyzja polityczna.

Reasumując... Decyzja polityczna była ważniejsza od interesu własnej spółki (PKP PR) i od obowiązującego prawa. Gdybyśmy mieli w Polsce skuteczną egzekucję prawa, wymiar sprawiedliwości musiałby wkroczyć w sposób tworzenia i doposażania Kolei Mazowieckich przez kolej.

Na szkodę spółki PKP Przewozy Regionalne niewątpliwie działał ówczesny zarząd, czyli prezes PKP PR - Janusz Dettlaff oraz Małgorzata Kuczewska-Łaska, która do dziś pełni funkcję dyrektora finansowego w zarządzie PKP PR. Za te "zasługi" Kuczewska-Łaska pomimo powyborczych roszad nadal utrzymuje się na swoim stołku przez nikogo nie niepokojona. Więcej o niej przeczytacie wcześniej w wątku dotyczącym PKP PR.

Ale cofnijmy się do roku 2004. Otóż na wieść o przekształceniu ówczesnego Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych w spółkę samorządową Koleje Mazowieckie, związki zawodowe na czele z "Solidarnością" zagroziły strajkiem. Wstrzymaniem wszystkich pociągów regionalnych na Mazowszu zagroził ówczesny szef kolejarskiej "Solidarności" przy MZPR - konduktor Grzegorz Kuciński.

Politycy i inne osoby zaangażowane w tworzenie Kolei Mazowieckich nie mogli oczywiście do tego dopuścić, postanowiono więc "ugasić" ewentualny strajk w zarodku. W tym celu odbywały się tajne rozmowy z liderem "Solidarności" w MZPR - Grzegorzem Kucińskim, który za odstąpienie od strajku został przekupiony stołkiem wiceprezesa w spółce Koleje Mazowieckie. Kuciński do końca zaprzeczał i wypierał się jakichkolwiek związków z powstającymi Kolejami Mazowieckimi, nawet jego związkowy szef - Stanisław Kogut - w początkowej fazie nic o tym nie wiedział. Tak więc Kuciński przez prawie pół roku grał niejako na dwa fronty - nadal był szefem "Solidarności" w MZPR a jednocześnie miał już zaklepaną posadę wiceprezesa w Kolejach Mazowieckich. Typowy sprzedawczyk i karierowicz, któremu znacznie więcej uwagi poświęcę w "Kulisach sławy PKP".

Na prezesa nowej spółki Koleje Mazowieckie powołano Halinę Sekitę, która dotychczas pełniła funkcję prezesa w PKP WKD. Sekita przed mianowaniem dostała jeden warunek od władz woj. mazowieckiego - jeśli chciała zostać prezesem KM to musiała się zgodzić na Kucińskiego jako jej zastępcę. Zgodziła się, bo nie miała innego wyjścia... Prezes jednej spółki PKP (WKD), który działa na szkodę innej spółki PKP (PR) nadaje się co najwyżej do odstrzału! Sekita wiedząc o tym, przyjęła wszystkie warunki, łącznie z Kucińskim.

Kolejny członek zarządu Kolei Mazowieckich to Czesław Sulima, osoba również związana z PKP PR. Sulima przed wskoczeniem na stołek w zarządzie KM pełnił funkcję zastępcy dyrektora Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Sulima pochodzi z Białegostoku, gdzie jeszcze wcześniej był wicedyrektorem Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Jak widać powoływanie na bazie zakładów PR kolejowych spółek samorządowych absolutnie nie ma żadnego sensu, ponieważ do władz takich spółek trafia związkowo-dyrektorski beton PKP. Zmienia się tylko nazwa i malowanie (nie swojego tylko dzierżawionego od PKP PR) taboru. Rozrasta się biurokracja, w której posadki znajduje beton PKP i różne pociotki. Ale mimo to w pierwszym roku działalności Kolei Mazowieckich była ogromna presja, żeby za wszelką cenę udowodnić na siłę, że KM to sukces. Nic bardziej błędnego jednak propaganda sukcesu nabrała rozmachu...

Niedługo potem, bo w listopadzie 2005 r. podczas pierwszej Gali "Człowiek roku - przyjaciel kolei" kapituła konkursu pod przewodem betonu PKP, m.in. Wacha - prezesa PKP S.A. uhonorowała w kategorii "polityk roku" Bogusława Kowalskiego - ojca chrzestnego Kolei Mazowieckich. W kategorii "manager roku" uhonorowano Halinę Sekitę - prezeskę Kolei Mazowieckich, która razem z Kowalskim świadomie i z premedytacją działała na szkodę spółki PKP Przewozy Regionalne, natomiast "dziennikarzem roku" wybrany został dziennikarz Maciej Kuźmicz z "Gazety Wyborczej", który przy każdej okazji stara się "dokopać" PKP, ale za to przychylnie pisze o Kolejach Mazowieckich.

Już roku temu stwierdziłam, że owa Gala to kabaret, a nawet wariatkowo co zresztą potwierdziły tegoroczne wyniki konkursu!

O prawdziwych kulisach powstania Kolei Mazowieckich nie mówi się z powodów politycznych. Jest to temat niewygodny i zakazany! Dlatego postanowiłam poświęcić nieco więcej uwagi właśnie tej spółce, z nadzieją, że tematem zainteresują się dziennikarze, którzy zaglądają na forum.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl