Na 297 siódemek jakie IC ma na stanie prawie 130 sztuk czeka na NR lub NG.Już dziś nie maja co wystawiać do pociągów na v 120km/h i ratują się serią EP09. Bardzo efektywna gospodarka taborowa.Jak opylą te 120 sztuk przy obecnym poziomie utrzymania taboru czeka nas kolejne cięcie siatki pociągów wagony może i będą ale zabraknie lokomotyw.Wizji rozwoju to w tej firmie od dawna brak ,a 10 EU44 i kilka składów Pendolino do utrzymania chociażby dzisiejszej siatki połączeń nie wystarczy.
PR-y by zabezpieczyć swoje potrzeby potrzebują niewiele ponad 30, także ponad 20 jeszcze będą chciały dokupić. KŚ mogą być zainteresowane, KW półki co jeszcze nie, podobnie jak KD. Obstawiam natomiast na prywatnych przewoźników towarowych i np. na ZNTK Oleśnica- skupującą loki, modernizując je a potem sprzedając je. W PKP IC zwycięża rozsądek, mam nadzieję, że PR-y też zrobią remanent w swoim taborze i sporej części kibli wreszcie się pozbędą.
A tak a propos PR-ów. W Rzeszowie stoją naprawdę dobre piętrusy oczekujące na rewizję, czy ktoś nimi się wreszcie zainteresuje?
PR potrzebuje ok. 50 loków elektrycznych w sumie, nie tylko IR, ale sporo osobówek wagonowych by się przydało - jazda bohunem jest przyjemniejsza niż jednostką, zwłaszcza full-plastic... O rezerwie obiegowej nie wspomnę...
Czyli zwijamy firmę bo o zakupach nowych lokomotyw nikt nie mówi. Będzie jednorazowa poprawa wyniku finansowego a potem tniemy, tniemy, tniemy siatkę połączeń bo koni brakło wytłumaczenie zawsze się znajdzie bo kryzys, bo mała dotacja,bo brak podróżnych. Jakże inna gospodarka taborowa jest u prywatnych przewożników, nie wspominając o tym co się dzieje za naszymi granicami. Bardzo stare zamieniamy na nowsze, a to w sile wieku utrzymujemy w sprawności technicznej bo czynny tabor na siebie zarabia a nie generuje zbędne koszty stojąc i rdzewiejąc pod płotem.Ot takie różne podejście do tematu.
PR potrzebuje ok. 50 loków elektrycznych w sumie, nie tylko IR, ale sporo osobówek wagonowych by się przydało - jazda bohunem jest przyjemniejsza niż jednostką, zwłaszcza full-plastic...
Tylko EZT są znacznie tańsze. Składy wagonowe na REGIO zwyczajnie się nie kalkulują.
@M. nie do końca. PR-y taborem gospodarują rozsądnie, PKP IC używają obecnie tylko części loków. Nie ma sensu by te stały na bocznicach nabijając koszty.
Swoją droga ciekawe ile złociszów kosztuje ta przeróbka jednej siódemki na dostosowanie do prędkości 140 lub 160km/h ,ze się w IC z niej wycofali.. Dobrze będzie jeśli PR-y i inni coś przejmą i w miarę możliwości i finansowych je odnowią ,ale szkoda by było by reszta rdzewiała.Warto je podrasować , no chyba że IC chce kupić oprócz siemensów i Pendolino jakieś nowe szybkie wielosystemowe loki..
sheva17, chyba że są to REGIO typu "Kamieńczyk" (to bodaj najczęściej wspominany przeze mnie pociąg), a więc w "porządnej", długiej relacji. Jak to finansowo wygląda na podsyłach typu "Szrenica" (zmieniająca się w "Galicję" - i vice versa, obie przebieranki w Jeleniej Górze) - nie mam pojęcia.
[ Dodano: 18-03-2012, 00:11 ]
Rafaello, może chcą kupić E4MSU? Choć nie bardzo w to wierzę, mimo że Griffin pewnie będzie tańszy od husarii.
[ Dodano: 18-03-2012, 00:12 ]
Rafaello, może chcą kupić E4MSU? Choć nie bardzo w to wierzę, mimo że Griffin pewnie będzie tańszy od husarii.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A mnie zastanawia jedno - jak można sprzedać coś, co dostało się za friko i to jeszcze tak bezczelnie. Skoro PKP IC ma nadwyżkę a PR potrzebuje lokomotyw, to racjonalnym wydaje się oddanie odpowiedniej ilości lokomotyw PRom, które przecież oddały swoje lokomotywy za darmo!
Swoją droga ciekawe ile złociszów kosztuje ta przeróbka jednej siódemki na dostosowanie do prędkości 140 lub 160km/h ,ze się w IC z niej wycofali.
Podobno do wersji EP07a- 6 mln zł. Dostosowanie do szybkości 140 km/h byłoby znacznie tańsze, część elementów konstrukcji można pozostawić. Myślę jednak, że PR-y nie będą szaleć i ograniczą się do modernizacji w stylu budyni. Brak zmiany prędkości konstrukcyjnej, też powinien ograniczyć koszty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum