Z tymi zapełnieniami w KŚ, też mam z wczoraj kilka spostrzeżeń. Skład Zawiercie - Gliwice, przyjazd do Katowic o 15.00, to sporo wysiadających, ale odjazd do Gliwic bardzo słabe zapełnienie, może 50%, może ciut więcej. Niestety kolejny, o godz. 15.30/15.32 z Częstochowy do Gliwic, to już ponad 100% i sporo miejsc stojących. Jak widać, w ciągu pół godziny składy znacznie różniły frekwencją. Dużo osób kończy pracę o 15 w Katowicach i jazda powrotna to tłok.
Aż prosi się puszczenie dodatkowego pociągu o 15:21 (w odbiegu za I-27101) w (D) oprócz wakacji z Katowic do Gliwic, który odciążałby KS-40631. Można na to przeznaczyć pracę eksploatacyjną z planowanego od marca nocnego KS-40229, zmieniając mu terminy na (C).
Brakuje jak najbardziej dodatkowego składu z Katowic do Gliwic o 15.20, który by odciążył przepełniony o 15.32. W ciągu 30min zbierają tłumy na dworcu. Lepiej wygląda sytuacja do Częstochowy, gdzie składy odjeżdżają co około 15min. 15.02 - 15.20 - 15.32.
Wczoraj Regio Kraków Gl. (11.55) - Katowice. Z Krakowa Gł. 90 %, później 100%. Jednostka EN57-013 Full Plastik. W pociagu ciepło. Natomiast czas jazdy tragedia. Już nigdy nie wybiore pociagu na tej trasie. Bus jedzie czasem i 50 minut. Dziwie się ludziom, że jeszcze jeżdzą pociagami. No ale zdecydowana większość to studenci więc ulga robi swoje.
Dzisiejszy Regio Gliwice(07:41)-Bytom
Skład: EN57 z Opola.
skład na ten pociąg przeszedł z Regio Opole-Gliwice(07:39)
Podobno to jest stały obieg.
Frekwencja 2 osoby
Po tym jak skrócono relację pociągu odjeżdżającego z Katowic po 15:30 w kierunku świętokrzyskiego, frekwencja w nim jakby zmalała. Zamiast do Kielc teraz jeździ do Sędziszowa. Pytanie dlaczego?
Wczoraj widziałem regio Bytom(14.15) - Gliwice(14.42), to też frekwencja z 5 pasażerów. Dramat na tej trasie, pociągów przybyło, pasażerów nie ma. Może gdyby zrobili relację bezpośrednią Bytom - Opole, to byłby to jakiś ratunek, a tak pociągi wożą powietrze.
Może gdyby zrobili relację bezpośrednią Bytom - Opole, to byłby to jakiś ratunek
Może nie chodzi tyle o wydłużenie relacji, a stabilność rozkładu jazy. Dziwisz się, że jest tak tragicznie. Na początku było pięknie dużo pociągów, przyzwoita frekwencja, a potem cięcia i cięcia i cięcia.
Ludzie nie wrócą tak szybko do pociągów, nie są ufni po tym co się działo z rozkładem na tej trasie.
Rozkład jazdy musi być stabilny. W Cieszynie od 3 lat każdy kolejny rozkład jest kalką kolejnego z minutowymi zmianami i liczna pasażerów w poszczególnych pociągów ustabilizowała się. Teraz nic nie przybywa i nic nie ubywa, aczkolwiek w przedziale czasu maj - wrzesień liczba podróżnych w Cieszynie idzie lekko w górę (sezon wakacyjny)
Jeżeli rozkład w Cieszynie utrzyma się nadal jest szansa, że więcej osób przejdzie na pociągi, z resztą zobaczcie sami:
Pociąg Cieszyn - Zebrzydowice 3,50zł
Bus Cieszyn - Zebrzydowice już 6 zł
Dzięki ostatniej podwyżce mamy w Cieszynie +4 nowych pasażerów. Możecie się śmiać, ale jak jest się na cieszyńskim dworcu codziennie to zna się niektóre twarze bardzo dobrze
Brakuje stabilności rozkładu na trasie Bytom - Gliwice, to rzeczywiście problem numer 1 od lat, ale za dużo kombinowali i pasażerowie odwrócili od kolei na tej trasie. Wprowadzenie nowych połączeń na tej trasie, przeszło bez rozgłosu. Trudno było znaleść informacje w prasie lokalnej czy nawet na przystankach i peronach. Dziś pewnie połowa pasażerów lini autobusowych do Gliwic, nie wie, o tym, że jest wiele nowych połaczeń kolejowych. Miesiąc jak mamy nowy rozkład, frekwencja na tej trasie bez zmian, dramatyczna.
Ciąg dalszy moich obserwacji które pokazują dramatyczną frekwencje w pociągach Regio Bytom- Gliwice
Wczoraj tj. 07.01. 2012r.
Regio Bytom - Gliwice z godz. 16:20
EN57-1399 siedzienia materiałowe/
Frekwencja: 3 osoby
Regio Gliwice - Bytom z godz. 17:41
EN57-1399
Frekwencja: 5 osób
Skład: w Zabrzu Biskupicach się zepsuł, do Bytomia scholowała nas lokomotywa spalinowa efekt opóźnienie 90min w Bytomiu.
Wczoraj widziałem regio Bytom(14.15) - Gliwice(14.42), to też frekwencja z 5 pasażerów. Dramat na tej trasie, pociągów przybyło, pasażerów nie ma. Może gdyby zrobili relację bezpośrednią Bytom - Opole, to byłby to jakiś ratunek, a tak pociągi wożą powietrze.
To juz lepiej w druga strone Tarnowskie Gory - Bytom - Gliwice. Przy okazji zbierajac ludzie gdzie sie da po drodze. Tylko jeszcze musialoby to byc konkurencyjne z KZK GOP bo autobus nr 80 jest w stanie dostac sie z TGor do Gliwic w rowna godzine.
Cytat:
Ciąg dalszy moich obserwacji które pokazują dramatyczną frekwencje w pociągach Regio Bytom- Gliwice
Wczoraj tj. 07.01. 2012r.
Regio Bytom - Gliwice z godz. 16:20
EN57-1399 siedzienia materiałowe/
Frekwencja: 3 osoby
Regio Gliwice - Bytom z godz. 17:41
EN57-1399
Frekwencja: 5 osób
Skład: w Zabrzu Biskupicach się zepsuł, do Bytomia scholowała nas lokomotywa spalinowa efekt opóźnienie 90min w Bytomiu.
Przy takiej frekwencji sama lokomotywa by wystarczyla do wozenia pasazerow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum