Grad, jeśli nie nacjonalizacja to co? Prywatyzacja? Bo możliwe są tylko 4 warianty:
1. Utrzymywanie status quo (spółka pozostaje w gestii marszałków).
2. Nacjonalizacja (PR wracają do Grupy PKP, bądź bezpośrednio stają się własnością Skarbu Państwa).
3. Prywatyzacja (pytanie: kto to kupi?).
4. Upadek / likwidacja / podział PR.
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobny jest wariant 4.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Może nie wszędzie ale jeśli miałbym wypowiedzieć się konkretnie krótko: tak czy nie to oczywiście jestem za likwidacją. Dlatego, że wysokość dotacji oraz cen biletów jest absurdalna. W Polsce jest coraz lepszy stan infrastruktury drogowej i co najważniejsze jest to dużo tańsze rozwiązanie. I oczywiście dotarcie do celu a nie z przesiadką na taksówkę lub komunikację miejską. A drogie kolejowe przewozy pasażerskie wynikają głównie z okradania tej spółki od wielu, wielu lat. Najpierw zaczęli konduktorzy biorąc w łapę, potem chmara zbędnych etatów naczelników i dyrektorów a także zleżałych związkowców. A teraz jak pijawki podłączyły się "zaprzyjaźnione" podmioty zewnętrzne.
Bądźmy poważni rozmawiamy o publicznych pieniądzach. Pociagi powinny być tam, gdzie jest na nie zapotrzebowanie , nie powinny zaś wozić powietrza. Bliższy jest mi model powrotu PR do Grupy PKP S. A., kolejki marszałków zwyczajnie się nie sprawdziły, są kosztowne i służą niestety realizacji ich partykularnych interesów kadrowych. PR-y przechodzą zaś pozytywną ewolucję, uważam że po powrocie Moraczewskiego szybko stałyby się najnowocześniejszą spółką kolejową w Polsce, opartą jednakże na rachunku ekonomicznych. Bez finansowania pociągów dla kolejarzy, przy organizowaniu tych kursów, które budzą zainteresowanie pasażerów. Podstawa to oczywiście przepędzenie związkowców i pozbawienie ulg kolejarzy, przez których bilety są niestety droższe dla pozostałych pasażerów.
Ok takie etaty są, ale i tak kosztują znacznie mniej niż będą stołeczki w radach nadzorczych każdej ze spółeczek....PR-y zmieniają się in plus, trzeba to docenić.
Co roku ma ponad 80 mln przewozów, ale ma też ponad miliard złotych zadłużenia. I od lat przynosi straty. Sprowadzany na nowego prezesa były bankowiec ma przed sobą dwa scenariusze: albo podzieli Przewozy Regionalne (PR) na jeszcze więcej spółek samorządowych, albo spółka po sześciu latach wróci jako własność Skarbu Państwa.
Grad, tak, są niskie, a przynajmniej znośne. Z Koszalina do np. Jeleniej Góry jest autokar - za jedyne 95 zł od osoby. Z PKP Intercity jestem w stanie na tej trasie oszczędzić trzy dychy, a jadąc samymi REGIO dołożę złotówkę i mam podróż w dwie strony za cenę autokaru w jedną. I to niezależnie, czy wybiorę wariant przez Piłę, Poznań i Wrocław, czy też przez Szczecin, Zieloną Górę i Lubań (nawet pchając się przez Zgorzelec).
[ Dodano: 31-03-2014, 18:41 ]
EDIT: REGIO nie dość, że pojadę w dwie strony, to jeszcze mi 9 zł zostanie.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-03-2014, 20:10
Cytat:
jeszcze mi 9 zł zostanie
20 zł - jeśli kupisz Regiokarnet, nawet nie wykorzystując trzeciego dnia.
Oczywiście żyjemy w czasach zaawansowanej paranoi. Zamiast optymalizować zafundowali nam podwyżki cen biletów (ukryte), gąszcz taryf itp. A powinni zrezygnować z podziały na taryfy Regio, TLK, Śląskie. To by pozwoliło zwiększyć efektywną częstotliwość pociągów.
Za około pół roku ma być gotowa szczegółowa koncepcja funkcjonowania Przewozów Regionalnych wraz z harmonogramem jej wdrażania - poinformowała PAP wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.
Znowu pieniądze w błoto. Po to tylko aby zwolnić dotychczasowych pracowników a zatrudnić nowych z ... banków. Tylko, że ta rzeź będzie chyba większa niż to zrobił J.Karnowski ze swoją kliką w PKP W 2012r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum