Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Remont, rewitalizacja szlaków regionalnych
Autor Wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 02-10-2011, 18:23   Remont, rewitalizacja szlaków regionalnych Odpowiedz z cytatem

Na stronie internetowej SRKG pojawiły się propozycje tras regionalnych (np. Żory - Pszczyna), które w momencie, gdy nie zostaną szybko wyremontowane - spowodują degradację ruchu pasażerskiego. SRKGS proponowało wpisanie tych poszczególnych odcinków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Zwróciłem się z pytaniem do PLK o szansę na remont odcinka Rybnik - Pszczyna.
Otrzymałem następującą odpowiedź:

"Dzień dobry,
modernizacja odcinka, o który Pan pyta, nastąpi w kolejnym okresie
budżetowym, który przypada na okres 2014-2020. Nie jest to inwestycja PLK
jako spółki, lecz przedsięwzięcie unijno-rządowe...
"

Pozostaje wierzyć i czekać. Również odcinek Chybie - Żory ma zostać w tym okresie wyremontowany.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 02-10-2011, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję , że nastąpi remont lini 154 Rybnik - Pszczyna . Prędkość szczególnie na odcinku Żory - Suszec jest mizerna .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 27-10-2011, 07:18   Tunel czy wiadukty? Miasto nie chce znów być przecięte Odpowiedz z cytatem

Stanowczego i ostrego stanowiska wobec Polskich Kolei Państwowych domaga się od władz Bielska-Białej Grażyna Staniszewska, radna miejska. Chodzi o przygotowywaną przez PKP inwestycję szybkich kolei.

Staniszewska uważa, że miasto powinno zrobić wszystko, by pędzące z dużą prędkością pociągi nie podzieliły Bielska-Białej na pół. Jej zdaniem, najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego już tunelu kolejowego od dworca i okolic teatru do stacji Leszczyny.

- Miasto zyskałoby sporo terenów, na których można byłoby organizować różne rzeczy. I jeszcze bardziej zostałoby zintegrowane - uważa.

Była europosłanka jest zdania, że torowiska zostawione w otwartym terenie wzmogą poziom hałasu i zagrożenia bezpieczeństwa. Przypomina, że niegdyś miasto dzieliła rzeka Biała. Teraz, gdy są na niej mosty, a sama rzeka ma szansę być wykorzystywana turystycznie, jej dawny graniczny charakter może przejąć szybka kolej.

Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej, przyznaje, że gdyby w grę wchodziła modernizacja kolei dla pociągów jeżdżących z prędkością 200 km na godz., taki tunel byłby konieczny. Pociągi jednak nie będą jeździły tak szybko, więc projektanci zrezygnowali z tego pomysłu.

- Zaproponowaliśmy więc wydłużenie tunelu do ul. Kołlątaja i do rzeki Białej oraz przebudowę wszystkich skrzyżowań na bezkolizyjne - wyjaśnia.

A to oznacza wiadukty lub przejścia i przejazdy podziemne. Juszczyk stanowczo zaznacza, że miasto nie zgodzi się na odcięcie żadnej z ulic od drugiej części miasta. Wyjątkiem jest ul. Bajki, która wylatuje na ul. Żywiecką w okolicy dawnego szpitala Stalownik.

Grażyna Staniszewska uważa jednak, że wiadukty nie są najlepszym rozwiązaniem. - To inwestycja centralna, pieniądze na ten cel są. Dlatego powinniśmy starać się o możliwość wybudowania tunelu - zaznacza.

Szybka E65
Zamieszanie wokół szybkich kolei, jakie będą wiodły przez Bielsko-Białą to wina E65.

E65 to nic innego, jak linia kolejowa, która już za kilka lat obsługiwać ma pociągi jeżdżące z prędkością nawet 200 km/h. Wiedzie z Gdyni, gdzie prace trwają już od trzech lat, przez Warszawę, Katowice do Czechowic-Dziedzic. Stamtąd rozgałęzi się w kierunku granicy polsko-czeskiej koło Zebrzydowic oraz przez Bielsko-Białą i Żywiec w kierunku granicy polsko-słowackiej w Zwardoniu.

Źródło: Dziennik Zachodni

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-05-2014, 15:14    Odpowiedz z cytatem

PLK zmodernizują 3 stacje w województwie śląskim.

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace studialne i przygotowawcze do modernizacji stacji w Czechowicach-Dziedzicach, Zebrzydowicach i Zwardoniu. Zgromadzona dokumentacja pozwoli na rozpoczęcie działań inwestycyjnych w 2018 roku.

Prace prowadzone są w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 2.2 „Studium wykonalności – dokumentacja przedprojektowa dla „Modernizacji linii kolejowej E65/CE65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa, stacje kolejowe: Czechowice Dziedzice, Zebrzydowice, Zwardoń”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19416/PLK-zmodernizuja-3-stacje-w-wojewodztwie-slaskim.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 04-05-2017, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Ktoś coś wie, co robią i w jakim celu na trasie z Jaworzna Szcz. do Bukowna? Powycinali drzewa, chyba wymienili sieć trakcyjną, nie wiem jak tory? Tyle zaobserwowałem ostatnio z pociągu. Ciekawe czy jakiś ruch pasażerski się tam szykuje? Niedawno PR miały w ofercie "Tani bilet" właśnie odcinek Bukowno-Jaworzno Szcz. Moim zdaniem pociągi Katowice/Jaworzno Szcz.-Olkusz, czy dalej p. Bukowno to mogłoby mieć sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 04-05-2017, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Nie wydaje mi się, nic o takich planach nikt nigdzie nie wspominał. To zapewne prace w ramach udrażniania podstawowych ciągów towarowych z GOP. Niech najpierw dołożą pociągów na Sędziszów-Katowice w podstawowej relacji, potem można myśleć o wariantach. Ale kiedyś mógłby tutaj ruch wrócić, Jaworzno Szczakowa potrzebuje więcej połączeń do Katowic, a do końca modernizacji Kraków-Katowice więcej osobówek raczej (a szkoda!) nie będzie...

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 10-08-2017, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Ktoś może coś więcej napisać, bo Gazeta niestety zakręciła mi kurek?

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22213220,pkp-znalazly-winnego-opoznienia-w-budowie-kolei-aglomeracyjnej.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-10-2017, 13:07   

Trzy linie kolejowe, kilkanaście połączeń dziennie, podróż do Katowic w niecałą godzinę, dwa warianty poprowadzenia torowiska – o co chodzi? To podsumowanie projektu analizy dotyczącej odtworzenia kolei w Jastrzębiu-Zdroju. Czy przedstawione założenia są realne? Sprawdźmy.

Szczegóły: Silesia Info Transport
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 15-10-2017, 07:40    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio trwają drobne prace na odcinku Chorzów Miasto - Stary, na tym wolniejszym torze. Wymieniają podkłady od strony Chorzowa Starego, ale nie wszystko, tylko co kawałek, czyli taka łatanina.
Myślałem, że cały ten odcinek pójdzie do rewitalizacji, podobnie jak tor przeciwny wyremontowany kilka lat temu. Widocznie, na razie nie ma takich planów a tylko miejscowe wymiany podkładów.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-03-2018, 13:53    Odpowiedz z cytatem

Komplikuje się sprawa przebudowy stacji Racibórz.

Postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz zostało unieważnione. Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu opóźni się realizacja tego projektu.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/komplikuje-sie-sprawa-przebudowy-stacji-raciborz-86111.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl