To są tak zwane autoryzacje na serie lokomotyw. Jak masz to musisz jechać. Podobnie chyba jest właśnie z dyżurnymi ruchu, robi się autoryzacje na daną nastawnie ?
Tylko uwaga, jak masz papiery elektryczne to autoryzacja na spalinówki z automatu nie przysługuje, na trakcję trzeba mieć świadectwo.
Te drugie to wiedziałem, ale co do pierwszego właśnie myślałem że przez te ujednolicenia ściągną te durne zasady że elektryk to 07,08,09 itd. No dobra to w takim przypadku trzeba robić masę autoryzacji bo masz EP07, EP07-10xx, EU07, EU07-15xx, EP08, tak jak z ET22 teraz, bądź EN57 co zakład to inna modernizacja.
Co do nastawni, owszem robisz papiery na dany posterunek, ale jeśli na stacji są 2 nastawnie, to papier obowiązuje na tą co robiłeś. Nie możesz np mieć na PoC a robić na PoD, bądź Sp a robić na Sp-1
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-08-2014, 11:30
Dróżnik autoryzacja na szczęście nie obejmuje modernizacji taboru:) tak więc siódemka, to siódemka. Nie ważne czy po czy przed modernizacja
Tylko uwaga, jak masz papiery elektryczne to autoryzacja na spalinówki z automatu nie przysługuje, na trakcję trzeba mieć świadectwo.
I to i to jest świadectwem maszynisty, tylko na każde szkolenie będzie inny program, na SM42 dla kogoś kto ma same elektryki będzie inna ilość godzin niż dla kogoś kto ma już np Gagarina, ale to różne firmy mogą mieć inaczej bo przepisy o świadectwie pisze sobie przewoźnik sam UTK tylko je zatwierdza.
Cytat:
Dróżnik autoryzacja na szczęście nie obejmuje modernizacji taboru:)
Nie do końca, jeśli się nie mylę w cargo są osobne papiery na eu07 15xx, u nas są osobne papiery na sm42-30xx i su42-10xx, są osobne papiery na wszystkie podtypy dziewiątek, i osobne na ep08, osobne na eu07 i ep07, wszystkiego musisz pilnować bo świadectwa na tabor ważne są rok.
EDIT: Dobrze że nie wymyślili osobnych papierów na 1067 i 1049, chociaż wiem, że jeszcze wiele przed nami:)
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
No dobra to w takim przypadku trzeba robić masę autoryzacji bo masz EP07, EP07-10xx, EU07, EU07-15xx, EP08, tak jak z ET22 teraz, bądź EN57 co zakład to inna modernizacja.
Z EP-10xx to wyjątkiem jest tylko 1049 i 1067 które przeszły głębszą modernizację. A pozostałem siódemki to są zwykłe siódemki w IC. Oczywiście pomijając te asynchroniczne.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Ktoś tu przesadził w przepisach, bo niby czym różni się EU07 od EP07 i EP08 w sensie uruchomienia, obsługi i jazdy?? Skoro siódemki są tak rozbite, dlaczego nie mamy osobnych autoryzacji na SM42 ze starą i nową szafą elektryczną? Nawet wózki mają różne Wiem.. pytania retoryczne. A odpowiedź pewnie brzmi: BO TAK.
ale i tak na te w/w nie potrzeba nam specjalnej autoryzacji
No w Północnym nie trzeba. Ale w południowym czy centralnym jest troszkę inaczej. Ile to już razy było że 1067 przyjechała do Warszawy po czym w stanie zimnym wracała po kilku dniach bo nikt nie potrafił nawet jej uruchomić. W Kaliszu też rok temu położyli pociąg ze względu na brak autoryzacji maszynisty na ten typ. I tu instruktorzy mają rację jest to już głębsza modernizacja przede wszystkim zmieniono sposób hamowania pociągu.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Horror, wiesz na EU06 musisz mieć osobą autoryzaję bo siedzenie masz z lewej strony ;p A to już zmienia postać jazdy ;p ( o ile jeszcze pamiętam bo w 06 daawno nie widziałem, tym bardziej nie siedziałem)
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
ale i tak na te w/w nie potrzeba nam specjalnej autoryzacji
No w Północnym nie trzeba. Ale w południowym czy centralnym jest troszkę inaczej. Ile to już razy było że 1067 przyjechała do Warszawy po czym w stanie zimnym wracała po kilku dniach bo nikt nie potrafił nawet jej uruchomić. W Kaliszu też rok temu położyli pociąg ze względu na brak autoryzacji maszynisty na ten typ. I tu instruktorzy mają rację jest to już głębsza modernizacja przede wszystkim zmieniono sposób hamowania pociągu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum