A czy ja coś takiego napisałem? Weź się ogarnij chociaż trochę . Faktem jest, że na rok PKP IC uratuje PKP Cargo, zobaczymy czy współpraca będzie trwać w kolejnych latach.
Nieustannie świadomie (albo nie) siejesz tutaj defetyzm. Nie rozumiem jak przyjecie pracy przez 20-30 maszynistów z Cargo ma zastopować wszystkie następne rekrutacje w IC, które co roku robi nabór na ponad setkę osób. W Polsce ponad połowa maszynistów ma powyżej 50 lat, i szkolenie nowych osób jest koniecznością dla każdej spółki, także IC, która musi się też zmagać z ucieczką swoich pracowników do innych firm.
sheva17 napisał/a:
Napisano już wyżej, że to mocno wątpliwe.
Tak bo jesteś prezesem IC i ty decydujesz o jej działalności. Chyba specjalnie opowiadasz takie rzeczy, by zniechęcić innych do kandydowania.
Nieustannie świadomie (albo nie) siejesz tutaj defetyzm.
Jeżeli używasz jakichś słów warto byś znał ich znaczenie .
Cytat:
Nie rozumiem jak przyjecie pracy przez 20-30 maszynistów z Cargo ma zastopować wszystkie następne rekrutacje w IC, które co roku robi nabór na ponad setkę osób.
Ani Ty ani Ja nie wiemy jak będzie wyglądała oferta PKP IC w przyszłości, nie jest wykluczone, że nie będzie tak rozbudowana jak obecnie. Dotacje do połączeń dalekobieżnych kiedyś mogą przestać funkcjonować, te połączenia w założeniu miały zarabiać na siebie. Poza tym pociągi jeżdżą coraz szybciej, mniejszej liczby pracowników potrzeba do obsługi tych składów. Nie jest wykluczone, że w przyszłości nabory będą, umowa z Cargo powoduje jednak, że nie to kwestia tak pilna.
Cytat:
W Polsce ponad połowa maszynistów ma powyżej 50 lat, i szkolenie nowych osób jest koniecznością dla każdej spółki, także IC
I sukcesywnie to szkolenie następuje, do zawodu dołączyły rzesze osób. I zauważ, że sprawa nie jest taka jednoznaczna, sporo osób pracuje w spółkach jako np. manewrowi z obietnicą, że może kiedyś szkolenie na maszynistę będzie mieć miejsce. Malowanie rzeczywistości w różowych barwach też względem młodych ludzi nie jest fair, szanse na pracę są spore, ale ryzyko jednak jest. Trzeba dużo złej woli albo braku znajomości ojczystego języka by owe racjonalne spojrzenie określać jako defetyzm. Zamiast bujać w obłokach warto zejść na ziemię, maszyniści nie odejdą na emeryturę jutro, to proces rozłożony w przypadku ich największej grupy co najmniej na dekadę, także i pozyskiwanie nowych osób będzie przebiegać zapewne wedle potrzeb.
Cytat:
która musi się też zmagać z ucieczką swoich pracowników do innych firm.
Bo spółki marszałków płacą lepiej. W PKP IC młodzi niekoniecznie mogą na wejściu liczyć na najbardziej dochodowe obiegi, stąd też po upływie okresu lojalki przejście do kolejki marszałka to spory zastrzyk gotówki. A samo PKP IC na pewno z tej sytuacji zadowolone nie jest, bo to ta spółka poniosła przecież koszty kształcenia.
Cytat:
Chyba specjalnie opowiadasz takie rzeczy, by zniechęcić innych do kandydowania.
Ależ nikogo nie zniechęcam, wręcz przeciwnie. Warto jednak nie bujać w obłokach tylko racjonalnie oceniać rzeczywistość. Obecnie braki kadrowe w PKP IC to jak widać wielkość kontraktu dla Cargo, wielkość nie poraża. I owszem nabory zapewne będą, ale niekoniecznie w najbliższej przyszłości i warto by każda z tych młodych osób miała świadomość tych okoliczności. Mieliśmy już falę liczącą, że jako mechanik dostaną 7000 zł, bo przecież tak napisano w gazetach .
Czyli na jakikolwiek nabór czy to na licencje czy na świadectwo nie ma co w najbliższym czasie liczyć?
Raczej nie, było już kilka rekrutacji do PKP IC więc intercity nie potrzebuje już tylu maszynistów, PKP Cargo po zatrudniali już tylu chętnych i nie ma co z nimi robić w związku z spadkiem przewozów towarowych.
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia
Tego nie wiem, ale doszła mnie plotka o szkolących się na maszyniste w PKP IC, byli tacy filozofowie nawet nie chcieli być "pokorni" przez to zaszkodzili PKP IC. Tak wisi ogłoszenie o Maszyniste. koszt lojalki w PKP IC 70 tyś zł, zawsze można się dogadać i zrobić " na kredyt" ale to chyba desperaci. Nie pracuje w PKP IC, ale wynika z tego że nie ma tylu maszynistów. Jak byłem na rekrutacji to jeden z kolesi powiedział robie świadectwo i spylam do innego przewoźnika.
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia
Problem jest z brakiem wykwalifikowanych maszynistów. Niestety ludzi po licencji na rynku jest bardzo dużo, więc ciężko o pracodawcę który zrobi Ci świadectwo.
Na tą chwilę wiem że Koleje Dolnośląskie przyjmują na świadectwo i Pol-Miedź Trans. Jak masz znajomości to wiem że jeden znajomy poszedł do PR ( Pol-Regio).
Jak dzwoniłem jakiś czas temu to wiem że Orlen szukał chętnych na świadectwo, lecz to wiązało się z przeprowadzką do Płocka. Ostatnio też mi się obiło o uszy, że LOTOS przyjmuję na świadectwo lecz są to okolice Gdyni.
Niestety zrobienie świadectwa teraz, wiąże się z przeprowadzką. Ja również musiałem to zrobić i póki co nie żałuję.
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia
Problem jest z brakiem wykwalifikowanych maszynistów. Niestety ludzi po licencji na rynku jest bardzo dużo, więc ciężko o pracodawcę który zrobi Ci świadectwo.
Na tą chwilę wiem że Koleje Dolnośląskie przyjmują na świadectwo i Pol-Miedź Trans. Jak masz znajomości to wiem że jeden znajomy poszedł do PR ( Pol-Regio).
Jak dzwoniłem jakiś czas temu to wiem że Orlen szukał chętnych na świadectwo, lecz to wiązało się z przeprowadzką do Płocka. Ostatnio też mi się obiło o uszy, że LOTOS przyjmuję na świadectwo lecz są to okolice Gdyni.
Niestety zrobienie świadectwa teraz, wiąże się z przeprowadzką. Ja również musiałem to zrobić i póki co nie żałuję.
Zgadzam się, koleje dolnośląskie obecnie przyjeły grupę która się szkoli na świadectwo i obecnie nie przyjmują także na razie na przyjęcie nie ma co liczyć, koleje śląskie przyjmowały na początku grudnia na świadectwo sam składałem tam aplikacje i cisza. Jakiś czas temu Bartex kolej przyjmował na świadectwo, cztery osoby na szkolenie, ale praca wiąże się z sporym oddaleniem od miejsca zamieszkania w okolicach Braniewa.
Koleje slaskie rekrutacje na swiadectwo odwolaly. Informacja od instruktora z ktorym mialem pouczenie. Maja ponad 80 podan od maszynistow z innych spolek, ktorzy lgna do ks bo roznice w zarobkach sa bardzo widoczne. Z tego co mowil instruktor przyjma 10-15 z tych 80 i na kilka lat im to wystarczy. Ks szkola tez swoich pracownikow np z kierownika pociagu na maszyniste.
Ja dzwoniłem do KD z 2 tygodnie temu. Tam uzyskałem info że będzie nabór cały czas póki co bo mają duże potrzeby. Jednakże w zależności od dostępności instruktorów takie nabory są co 3 miesiące, teraz obstawa poszła, która zacznie w lutym a następna będzie w maju. Więc pewnie w kwietniu może wcześniej będą telefony. Chętnych jest dużo, ale głównie decyduje kolejność zgłoszeń.
Koleje slaskie rekrutacje na swiadectwo odwolaly. Informacja od instruktora z ktorym mialem pouczenie. Maja ponad 80 podan od maszynistow z innych spolek, ktorzy lgna do ks bo roznice w zarobkach sa bardzo widoczne. Z tego co mowil instruktor przyjma 10-15 z tych 80 i na kilka lat im to wystarczy. Ks szkola tez swoich pracownikow np z kierownika pociagu na maszyniste.
A taki piękny artykuł był o Kolejach Śląskich jak to będą szkolić od nowego roku na licencje maszynisty i że potrzebują ok 100 osób
Bo w zeszłym roku były takie plany. Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.
Bo w zeszłym roku były takie plany. Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.
To teraz DB Cargo, PKP Cargo, będzie szukać mechaników do przuczenia? PKP Cargo szuka obecnie Maszynistów z pełnymi uprawnieniami od ubiegłego roku i znaleść nie może. A teraz Kolprem szuka, ale ten cały kolprem ma nie zbyt dobrą opinie. pozdr.
W DB przegrywają kolejne bocznice więc i maszynistów mają pod dostatkiem. Na każdej bocznicy jest od 8 do 15 maszynistów z pełnymi uprawnieniami. Więc wystarczy przegrać jedną z bocznic i już w DB jest nadmiar maszynistów. O PKP Cargo nie mówię bo mają tam mnóstwo osób zatrudnionych z licencją oraz osób, które aktualnie robi świadectwo. Od dłuższego czasu widuję maszyny PKP Cargo w podwójnej obsadzie, zawsze ze szkolniakiem. PKP Cargo kadry ma na minimum 5-6 lat. O Kolpremie się nie wypowiadam bo musiałbym wypikać całą wypowiedź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum