Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 364, 365, 366 ... 395, 396, 397  Następny
Rekrutacja na stanowisko maszynisty w PKP IC
Autor Wiadomość

Tomek30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2016

PostWysłany: 25-01-2017, 08:59    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

Ale ta rekrutacja to faktycznie wina tych osób?


Chyba nie zrozumiałeś ironii w komentarzu en-57 Śmiech

sheva17 napisał/a:

A czy ja coś takiego napisałem? Weź się ogarnij chociaż trochę Very Happy. Faktem jest, że na rok PKP IC uratuje PKP Cargo, zobaczymy czy współpraca będzie trwać w kolejnych latach.


Nieustannie świadomie (albo nie) siejesz tutaj defetyzm. Nie rozumiem jak przyjecie pracy przez 20-30 maszynistów z Cargo ma zastopować wszystkie następne rekrutacje w IC, które co roku robi nabór na ponad setkę osób. W Polsce ponad połowa maszynistów ma powyżej 50 lat, i szkolenie nowych osób jest koniecznością dla każdej spółki, także IC, która musi się też zmagać z ucieczką swoich pracowników do innych firm.

sheva17 napisał/a:

Napisano już wyżej, że to mocno wątpliwe.


Tak bo jesteś prezesem IC i ty decydujesz o jej działalności. Rolling Eyes Chyba specjalnie opowiadasz takie rzeczy, by zniechęcić innych do kandydowania.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-01-2017, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nieustannie świadomie (albo nie) siejesz tutaj defetyzm.


Jeżeli używasz jakichś słów warto byś znał ich znaczenie Very Happy.


Cytat:
Nie rozumiem jak przyjecie pracy przez 20-30 maszynistów z Cargo ma zastopować wszystkie następne rekrutacje w IC, które co roku robi nabór na ponad setkę osób.


Ani Ty ani Ja nie wiemy jak będzie wyglądała oferta PKP IC w przyszłości, nie jest wykluczone, że nie będzie tak rozbudowana jak obecnie. Dotacje do połączeń dalekobieżnych kiedyś mogą przestać funkcjonować, te połączenia w założeniu miały zarabiać na siebie. Poza tym pociągi jeżdżą coraz szybciej, mniejszej liczby pracowników potrzeba do obsługi tych składów. Nie jest wykluczone, że w przyszłości nabory będą, umowa z Cargo powoduje jednak, że nie to kwestia tak pilna.


Cytat:
W Polsce ponad połowa maszynistów ma powyżej 50 lat, i szkolenie nowych osób jest koniecznością dla każdej spółki, także IC


I sukcesywnie to szkolenie następuje, do zawodu dołączyły rzesze osób. I zauważ, że sprawa nie jest taka jednoznaczna, sporo osób pracuje w spółkach jako np. manewrowi z obietnicą, że może kiedyś szkolenie na maszynistę będzie mieć miejsce. Malowanie rzeczywistości w różowych barwach też względem młodych ludzi nie jest fair, szanse na pracę są spore, ale ryzyko jednak jest. Trzeba dużo złej woli albo braku znajomości ojczystego języka by owe racjonalne spojrzenie określać jako defetyzm. Zamiast bujać w obłokach warto zejść na ziemię, maszyniści nie odejdą na emeryturę jutro, to proces rozłożony w przypadku ich największej grupy co najmniej na dekadę, także i pozyskiwanie nowych osób będzie przebiegać zapewne wedle potrzeb.


Cytat:
która musi się też zmagać z ucieczką swoich pracowników do innych firm.


Bo spółki marszałków płacą lepiej. W PKP IC młodzi niekoniecznie mogą na wejściu liczyć na najbardziej dochodowe obiegi, stąd też po upływie okresu lojalki przejście do kolejki marszałka to spory zastrzyk gotówki. A samo PKP IC na pewno z tej sytuacji zadowolone nie jest, bo to ta spółka poniosła przecież koszty kształcenia.


Cytat:
Chyba specjalnie opowiadasz takie rzeczy, by zniechęcić innych do kandydowania.


Ależ nikogo nie zniechęcam, wręcz przeciwnie. Warto jednak nie bujać w obłokach tylko racjonalnie oceniać rzeczywistość. Obecnie braki kadrowe w PKP IC to jak widać wielkość kontraktu dla Cargo, wielkość nie poraża. I owszem nabory zapewne będą, ale niekoniecznie w najbliższej przyszłości i warto by każda z tych młodych osób miała świadomość tych okoliczności. Mieliśmy już falę liczącą, że jako mechanik dostaną 7000 zł, bo przecież tak napisano w gazetach Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 27-01-2017, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Czyli na jakikolwiek nabór czy to na licencje czy na świadectwo nie ma co w najbliższym czasie liczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 27-01-2017, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Mariusz1987 napisał/a:
Czyli na jakikolwiek nabór czy to na licencje czy na świadectwo nie ma co w najbliższym czasie liczyć?



Raczej nie, było już kilka rekrutacji do PKP IC więc intercity nie potrzebuje już tylu maszynistów, PKP Cargo po zatrudniali już tylu chętnych i nie ma co z nimi robić w związku z spadkiem przewozów towarowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jakubiec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2012

PostWysłany: 27-01-2017, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 27-01-2017, 21:56    Odpowiedz z cytatem

jakubiec napisał/a:
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia



Tego nie wiem, ale doszła mnie plotka o szkolących się na maszyniste w PKP IC, byli tacy filozofowie nawet nie chcieli być "pokorni" przez to zaszkodzili PKP IC. Tak wisi ogłoszenie o Maszyniste. koszt lojalki w PKP IC 70 tyś zł, zawsze można się dogadać i zrobić " na kredyt" ale to chyba desperaci. Nie pracuje w PKP IC, ale wynika z tego że nie ma tylu maszynistów. Jak byłem na rekrutacji to jeden z kolesi powiedział robie świadectwo i spylam do innego przewoźnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TwisterYano Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łódź

PostWysłany: 27-01-2017, 23:24    Odpowiedz z cytatem

jakubiec napisał/a:
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia


Problem jest z brakiem wykwalifikowanych maszynistów. Niestety ludzi po licencji na rynku jest bardzo dużo, więc ciężko o pracodawcę który zrobi Ci świadectwo.
Na tą chwilę wiem że Koleje Dolnośląskie przyjmują na świadectwo i Pol-Miedź Trans. Jak masz znajomości to wiem że jeden znajomy poszedł do PR ( Pol-Regio).

Jak dzwoniłem jakiś czas temu to wiem że Orlen szukał chętnych na świadectwo, lecz to wiązało się z przeprowadzką do Płocka. Ostatnio też mi się obiło o uszy, że LOTOS przyjmuję na świadectwo lecz są to okolice Gdyni.
Niestety zrobienie świadectwa teraz, wiąże się z przeprowadzką. Ja również musiałem to zrobić i póki co nie żałuję. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 28-01-2017, 12:36    Odpowiedz z cytatem

TwisterYano napisał/a:
jakubiec napisał/a:
Czy to prawda, że sporo osób po skończeniu lojalki nie chciało dalej pracować w IC i przez to wstrzymali rekrutacje? I że w ogóle same problemy są z tymi szkoleńcami w ostatnim czasie i przez to ten pomysł z maszynistami z Cargo? Bo na maszyniste z papierami cały czas na stronie IC wisi ogłoszenie, także nadmiaru maszynistów nie ma żeby nie robić rekrutacji tylko boją się chyba marnować kase na szkolenia


Problem jest z brakiem wykwalifikowanych maszynistów. Niestety ludzi po licencji na rynku jest bardzo dużo, więc ciężko o pracodawcę który zrobi Ci świadectwo.
Na tą chwilę wiem że Koleje Dolnośląskie przyjmują na świadectwo i Pol-Miedź Trans. Jak masz znajomości to wiem że jeden znajomy poszedł do PR ( Pol-Regio).

Jak dzwoniłem jakiś czas temu to wiem że Orlen szukał chętnych na świadectwo, lecz to wiązało się z przeprowadzką do Płocka. Ostatnio też mi się obiło o uszy, że LOTOS przyjmuję na świadectwo lecz są to okolice Gdyni.
Niestety zrobienie świadectwa teraz, wiąże się z przeprowadzką. Ja również musiałem to zrobić i póki co nie żałuję. Smile




Zgadzam się, koleje dolnośląskie obecnie przyjeły grupę która się szkoli na świadectwo i obecnie nie przyjmują także na razie na przyjęcie nie ma co liczyć, koleje śląskie przyjmowały na początku grudnia na świadectwo sam składałem tam aplikacje i cisza. Jakiś czas temu Bartex kolej przyjmował na świadectwo, cztery osoby na szkolenie, ale praca wiąże się z sporym oddaleniem od miejsca zamieszkania w okolicach Braniewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 28-01-2017, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Koleje slaskie rekrutacje na swiadectwo odwolaly. Informacja od instruktora z ktorym mialem pouczenie. Maja ponad 80 podan od maszynistow z innych spolek, ktorzy lgna do ks bo roznice w zarobkach sa bardzo widoczne. Z tego co mowil instruktor przyjma 10-15 z tych 80 i na kilka lat im to wystarczy. Ks szkola tez swoich pracownikow np z kierownika pociagu na maszyniste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 28-01-2017, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Ja dzwoniłem do KD z 2 tygodnie temu. Tam uzyskałem info że będzie nabór cały czas póki co bo mają duże potrzeby. Jednakże w zależności od dostępności instruktorów takie nabory są co 3 miesiące, teraz obstawa poszła, która zacznie w lutym a następna będzie w maju. Więc pewnie w kwietniu może wcześniej będą telefony. Chętnych jest dużo, ale głównie decyduje kolejność zgłoszeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

patrycjusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2014

PostWysłany: 28-01-2017, 16:07    Odpowiedz z cytatem

katowicer napisał/a:
Koleje slaskie rekrutacje na swiadectwo odwolaly. Informacja od instruktora z ktorym mialem pouczenie. Maja ponad 80 podan od maszynistow z innych spolek, ktorzy lgna do ks bo roznice w zarobkach sa bardzo widoczne. Z tego co mowil instruktor przyjma 10-15 z tych 80 i na kilka lat im to wystarczy. Ks szkola tez swoich pracownikow np z kierownika pociagu na maszyniste.

A taki piękny artykuł był o Kolejach Śląskich jak to będą szkolić od nowego roku na licencje maszynisty i że potrzebują ok 100 osób
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 28-01-2017, 17:12    Odpowiedz z cytatem

Bo w zeszłym roku były takie plany. Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 28-01-2017, 20:17    Odpowiedz z cytatem

katowicer napisał/a:
Bo w zeszłym roku były takie plany. Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.




To teraz DB Cargo, PKP Cargo, będzie szukać mechaników do przuczenia? PKP Cargo szuka obecnie Maszynistów z pełnymi uprawnieniami od ubiegłego roku i znaleść nie może. A teraz Kolprem szuka, ale ten cały kolprem ma nie zbyt dobrą opinie. pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 29-01-2017, 11:54    Odpowiedz z cytatem

W DB przegrywają kolejne bocznice więc i maszynistów mają pod dostatkiem. Na każdej bocznicy jest od 8 do 15 maszynistów z pełnymi uprawnieniami. Więc wystarczy przegrać jedną z bocznic i już w DB jest nadmiar maszynistów. O PKP Cargo nie mówię bo mają tam mnóstwo osób zatrudnionych z licencją oraz osób, które aktualnie robi świadectwo. Od dłuższego czasu widuję maszyny PKP Cargo w podwójnej obsadzie, zawsze ze szkolniakiem. PKP Cargo kadry ma na minimum 5-6 lat. O Kolpremie się nie wypowiadam bo musiałbym wypikać całą wypowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sality Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2017

PostWysłany: 29-01-2017, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Poproszę o konkretną odpowiedź, czy warto zrobić teraz prywatnie licencje i szukać pracy na Śląsku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 365 z 397 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 364, 365, 366 ... 395, 396, 397  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl