Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 365, 366, 367 ... 395, 396, 397  Następny
Rekrutacja na stanowisko maszynisty w PKP IC
Autor Wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 29-01-2017, 16:06    Odpowiedz z cytatem

Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Jakbyś zapytał 3 lata temu to bym ci powiedział że warto. Teraz robisz na własne ryzyko. Może się okazać ze to kasa wyrzucona w błoto.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

patrycjusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2014

PostWysłany: 29-01-2017, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Sality napisał/a:
Poproszę o konkretną odpowiedź, czy warto zrobić teraz prywatnie licencje i szukać pracy na Śląsku?

Lepiej iść do Tramwajów Śląskich na kurs na motorniczego, niedługo ma się rozpocząć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-01-2017, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.


I z punktu widzenia KŚ to słuszna strategia. Oszczędności będą gigantyczne, a i DB raczej nowych osób szkolić nie będzie. Po pierwsze KŚ przyjmą jedynie do 15 osób, a po drugie rynek przewozów towarowych się kurczy więc i maszynistów tylu nie trzeba, poza tym jak zauważył @katowicer DB przegrywa wszystko jak leci, więc może KŚ skorzystają z okazji i przyjmą jednak więcej osób. Możliwe też, że i PKP IC przy tych problemach ze szkoleniami pozyska nieco osób od przewoźników towarowych, szczególnie, że ludzi z PKP Cargo, którzy u nich będą jeździć cały rok nakłonić będzie im dużo łatwiej. W każdym razie zaś KŚ jak widać oglądają dokładnie każdą złotówkę przed jej wydaniem, co nas jako podatników musi cieszyć.


Cytat:
PKP Cargo szuka obecnie Maszynistów z pełnymi uprawnieniami od ubiegłego roku i znaleść nie może.


Ma ich już za dużo, na tyle dużo, że może świadczyć usługi dla PKP IC. Odejścia na emerytury będą rozłożone na całą dekadę, a już teraz szkolą rzesze osób. Przez jakiś czas mogą mieć sporą nadwyżkę.


Cytat:
Poproszę o konkretną odpowiedź, czy warto zrobić teraz prywatnie licencje i szukać pracy na Śląsku?


Zależy jak bardzo Ci na tym zależy. Jeżeli kolej to Twoja pasja są przyjęcia do KD, pytaj w Lotosie, czy Orlenie i warto nawet się przeprowadzić. Jeżeli tylko szukasz zatrudnienia, równie dobrze możesz na miejscu pracować jako kierowca czy też motorniczy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Doni90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Paź 2016

PostWysłany: 01-02-2017, 18:06    Odpowiedz z cytatem

To ja od razu mogę powiedzieć że dowiadywałem się w Lotosie i rekrutacja się zakończyła, kurs rusza w marcu i niestety jak na razie nie planują nowych przyjęć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 02-02-2017, 12:08    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo Service szukał ostatnio Maszynistów Stażystów ilośc etatów jedynie cztery, z tego co mi wiadomo już to rozmowy trwają.

Edit, jakis miesiąc temu kolej niemiecka szukała w Polsce maszynistów z licencjami na przeszkolenie, jedny wymóg to wiadomo jez. niemiecki, oferta rekrutacji była na pracuj. pl, przez agencje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Venlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2015

PostWysłany: 09-02-2017, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Panowie, mam problem by przekonać swoje kochanie, że praca na kolei może się opłacać (Chciałbym po przeprowadzce do Gdańska podzialać coś w temacie licencji). W grę wchodzą SKM, PRy, lub ewentualnie IC. Naczytalem się o najniższej krajowej,gdy robi się kurs na świadectwo, ale naprawdę to wygląda to tak,że dostaje się te marne 1400 na rękę ? Jak w ogóle wygląda grafik ? Bardzo proszę ogarnieta osobę w tym temacie o kontakt na priv. Żałuję do tej pory, że nie dzialalem w tym temacie będąc kawalerem....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 10-02-2017, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Witam, pytanie do fachowców, jeżeli posiada się świadectwo maszynisty kat A1, czy łatwo jest przejsć na kat. B2? robi się jakieś kursy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 11-02-2017, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Do Venlo:

Aktualnie jest tak (jak czytałeś wcześniejsze posty ) że rynek się nasyca. Zrobienie licencji to dopiero początek, trzeba pozytywnie przejść badania, wyłożyć z 6k PLN (ostrożnie szacując) i kurs z 3 miesiące. A licencja to dopiero wielki wstęp, gorzej jest ze świadectwem. Potem oczekiwanie na nabory do spółek, (a ludzi z licencją jest sporo) z tego co widzę to tylko KD ma jeszcze rekrutację otwartą na świadectwo. Zastanów się dobrze bo będzie Cię to kosztowało sporo zachodu. Jak już będziesz miał licencję to nie jest tak że złożysz sobie podanie i już idziesz, często jest to oczekiwanie na nabory, dzwonienie i wysyłanie papierów gdzie się da. Ile to może potrwać? Nie wiem... a sami wiecie że człowiek nie siedzi na d... i tylko czeka na nabór. W trakcie tego oczekiwania plany życiowe mogą się jeszcze zmienić, tylko wtedy szkoda będzie Twojej kasy i czasu na zrobienie licencji. Musisz być mega uparty i wiedzieć że to jest to co chcesz w życiu robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-02-2017, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Nic nie stoi na przeszkodzie by jakiś czas pojeździć jako motorniczy, dochody będziesz miał stałe. Jak będą jakieś kursy na licencję, zawsze możesz papiery złożyć - jakieś doświadczenie będziesz miał, obecnie to wszystko jest palcem na wodzie pisane, także nie wiem czy jest sens pakować własną kasę, skoro temat jest dość niepewny....

I z innej beczki. Słyszałem, że mechanicy z PKP Cargo obsługują odcinek Kraków - Zakopane. Znacie jeszcze inne relacje, które im powierzono?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tawot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 13-02-2017, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Poznań - Wrocek

_________________
Kawa w Warsie, za oknem umyka krajobraz i wycie budzące miejscowych, maszynista dał znać że nie śpi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 13-02-2017, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Skarżysko - Kraków- Skarżysko, ale tylko dwa obiegi na "lubelskich" TLKach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

patrycjusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2014

PostWysłany: 13-02-2017, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Cargule dociągają Sukami Kiev Express z Chełma do Dorohuska, znaczy tylko 3 ukraińskie wagony
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-02-2017, 10:29    Odpowiedz z cytatem

A jak to wygląda z obsługą? Mamy przypisane konkretne zakłady PKP Cargo, które wyznaczyły mechaników do obsługi tych połączeń? Jak rozumiem jeżdżą Ci z uzyskanym wcześniej prawem kierowania?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 20-02-2017, 19:43    Odpowiedz z cytatem

[/quote]

Zależy jak bardzo Ci na tym zależy. Jeżeli kolej to Twoja pasja są przyjęcia do KD, pytaj w Lotosie, czy Orlenie i warto nawet się przeprowadzić. Jeżeli tylko szukasz zatrudnienia, równie dobrze możesz na miejscu pracować jako kierowca czy też motorniczy.[/quote]


Koleje Dolnośląskie i tam co się dzieje na Wrocku, "wojna" między władzami wrocławia a PR może skutkować że padnie PR (czego nie życzę) wszyscy mechanicy z PR przejdą do kolei Dolnośląkich i nie będzie potrzebna rekrutacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-02-2017, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Zawsze można pozyskać kadrę też od przewoźników towarowych. KD płacą jak sądzę lepiej niż PKPC i DB, którym mechaników podkupiły KŚ. Zaleta dla przewoźnika oczywista - brak kosztów wyszkolenia maszynisty. Najlepszy numer wywinęły KMŁ. Zarząd i kadra kierownicza powinny dostać nagrody. PKP IC wyszkoliło mechaników, ludzi w młodym wieku, a po upływie lojalki podkupiły ich właśnie KMŁ. Brak kosztów szkolenia, gigantyczne oszczędności i pracownik na lata. A pracownikowi też się opłaci, dobre warunki pracy i niezłe pieniądze. A dla PKP IC jeździ PKPC, które ma ostatnio mniej pracy, także jakoś to się układa i szkolenia młodych można na jakiś czas odsunąć w czasie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 366 z 397 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 365, 366, 367 ... 395, 396, 397  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl