Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Jakbyś zapytał 3 lata temu to bym ci powiedział że warto. Teraz robisz na własne ryzyko. Może się okazać ze to kasa wyrzucona w błoto.
Jednak zrobili rekonesans wśród maszynistow innych firm głównie towarowych i się okazało że np w DB maszyniści mają 2 razy mniejsze pieniądze niż u nich. Poszła Fama i się właśnie zgłosiło około 80 maszynistow z uprawnieniami. Mają z czego wybierać więc i szkolenie nowych niepotrzebne oraz jak wyjaśniał prezes strata pieniędzy i czasu.
I z punktu widzenia KŚ to słuszna strategia. Oszczędności będą gigantyczne, a i DB raczej nowych osób szkolić nie będzie. Po pierwsze KŚ przyjmą jedynie do 15 osób, a po drugie rynek przewozów towarowych się kurczy więc i maszynistów tylu nie trzeba, poza tym jak zauważył @katowicer DB przegrywa wszystko jak leci, więc może KŚ skorzystają z okazji i przyjmą jednak więcej osób. Możliwe też, że i PKP IC przy tych problemach ze szkoleniami pozyska nieco osób od przewoźników towarowych, szczególnie, że ludzi z PKP Cargo, którzy u nich będą jeździć cały rok nakłonić będzie im dużo łatwiej. W każdym razie zaś KŚ jak widać oglądają dokładnie każdą złotówkę przed jej wydaniem, co nas jako podatników musi cieszyć.
Cytat:
PKP Cargo szuka obecnie Maszynistów z pełnymi uprawnieniami od ubiegłego roku i znaleść nie może.
Ma ich już za dużo, na tyle dużo, że może świadczyć usługi dla PKP IC. Odejścia na emerytury będą rozłożone na całą dekadę, a już teraz szkolą rzesze osób. Przez jakiś czas mogą mieć sporą nadwyżkę.
Cytat:
Poproszę o konkretną odpowiedź, czy warto zrobić teraz prywatnie licencje i szukać pracy na Śląsku?
Zależy jak bardzo Ci na tym zależy. Jeżeli kolej to Twoja pasja są przyjęcia do KD, pytaj w Lotosie, czy Orlenie i warto nawet się przeprowadzić. Jeżeli tylko szukasz zatrudnienia, równie dobrze możesz na miejscu pracować jako kierowca czy też motorniczy.
To ja od razu mogę powiedzieć że dowiadywałem się w Lotosie i rekrutacja się zakończyła, kurs rusza w marcu i niestety jak na razie nie planują nowych przyjęć.
PKP Cargo Service szukał ostatnio Maszynistów Stażystów ilośc etatów jedynie cztery, z tego co mi wiadomo już to rozmowy trwają.
Edit, jakis miesiąc temu kolej niemiecka szukała w Polsce maszynistów z licencjami na przeszkolenie, jedny wymóg to wiadomo jez. niemiecki, oferta rekrutacji była na pracuj. pl, przez agencje.
Panowie, mam problem by przekonać swoje kochanie, że praca na kolei może się opłacać (Chciałbym po przeprowadzce do Gdańska podzialać coś w temacie licencji). W grę wchodzą SKM, PRy, lub ewentualnie IC. Naczytalem się o najniższej krajowej,gdy robi się kurs na świadectwo, ale naprawdę to wygląda to tak,że dostaje się te marne 1400 na rękę ? Jak w ogóle wygląda grafik ? Bardzo proszę ogarnieta osobę w tym temacie o kontakt na priv. Żałuję do tej pory, że nie dzialalem w tym temacie będąc kawalerem....
Aktualnie jest tak (jak czytałeś wcześniejsze posty ) że rynek się nasyca. Zrobienie licencji to dopiero początek, trzeba pozytywnie przejść badania, wyłożyć z 6k PLN (ostrożnie szacując) i kurs z 3 miesiące. A licencja to dopiero wielki wstęp, gorzej jest ze świadectwem. Potem oczekiwanie na nabory do spółek, (a ludzi z licencją jest sporo) z tego co widzę to tylko KD ma jeszcze rekrutację otwartą na świadectwo. Zastanów się dobrze bo będzie Cię to kosztowało sporo zachodu. Jak już będziesz miał licencję to nie jest tak że złożysz sobie podanie i już idziesz, często jest to oczekiwanie na nabory, dzwonienie i wysyłanie papierów gdzie się da. Ile to może potrwać? Nie wiem... a sami wiecie że człowiek nie siedzi na d... i tylko czeka na nabór. W trakcie tego oczekiwania plany życiowe mogą się jeszcze zmienić, tylko wtedy szkoda będzie Twojej kasy i czasu na zrobienie licencji. Musisz być mega uparty i wiedzieć że to jest to co chcesz w życiu robić.
Nic nie stoi na przeszkodzie by jakiś czas pojeździć jako motorniczy, dochody będziesz miał stałe. Jak będą jakieś kursy na licencję, zawsze możesz papiery złożyć - jakieś doświadczenie będziesz miał, obecnie to wszystko jest palcem na wodzie pisane, także nie wiem czy jest sens pakować własną kasę, skoro temat jest dość niepewny....
I z innej beczki. Słyszałem, że mechanicy z PKP Cargo obsługują odcinek Kraków - Zakopane. Znacie jeszcze inne relacje, które im powierzono?
A jak to wygląda z obsługą? Mamy przypisane konkretne zakłady PKP Cargo, które wyznaczyły mechaników do obsługi tych połączeń? Jak rozumiem jeżdżą Ci z uzyskanym wcześniej prawem kierowania?
Zależy jak bardzo Ci na tym zależy. Jeżeli kolej to Twoja pasja są przyjęcia do KD, pytaj w Lotosie, czy Orlenie i warto nawet się przeprowadzić. Jeżeli tylko szukasz zatrudnienia, równie dobrze możesz na miejscu pracować jako kierowca czy też motorniczy.[/quote]
Koleje Dolnośląskie i tam co się dzieje na Wrocku, "wojna" między władzami wrocławia a PR może skutkować że padnie PR (czego nie życzę) wszyscy mechanicy z PR przejdą do kolei Dolnośląkich i nie będzie potrzebna rekrutacja.
Zawsze można pozyskać kadrę też od przewoźników towarowych. KD płacą jak sądzę lepiej niż PKPC i DB, którym mechaników podkupiły KŚ. Zaleta dla przewoźnika oczywista - brak kosztów wyszkolenia maszynisty. Najlepszy numer wywinęły KMŁ. Zarząd i kadra kierownicza powinny dostać nagrody. PKP IC wyszkoliło mechaników, ludzi w młodym wieku, a po upływie lojalki podkupiły ich właśnie KMŁ. Brak kosztów szkolenia, gigantyczne oszczędności i pracownik na lata. A pracownikowi też się opłaci, dobre warunki pracy i niezłe pieniądze. A dla PKP IC jeździ PKPC, które ma ostatnio mniej pracy, także jakoś to się układa i szkolenia młodych można na jakiś czas odsunąć w czasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum