mike_sc3, niestety to smutna prawda Nie lepiej w drugą stronę. Popatrz na pociągi odjeżdżające z Katowic o godz. 17:38 - postój w Sosnowcu Płd. "tylko" 11min Nieco krócej, bo 8 min postoju ma pociąg wyjeżdżający z Katowic o 20:03. Spora w tym zasługa ograniczenia liczby mijanek do stacji Sosnowiec Płd. i Strzemieszyce.( a jeszcze 3 lata temu mijanki były w Dańdówce i Kazimierzu ). A swoją drogą zauważyłem, że w Kazimierzu odremontowano kładkę i założono nowe oświetlenie - ale to już chyba jakiś czas temu.
Na Dańdówce też remontowali po wakacjach kładkę. Więc na mijankę jak najbardziej się nadaje, tym bardziej, że kilka razy przy nieczynnej kładce musiałem wsiadać/wysiadać na peronie 2 (przechodząc po torach).
Ale swoją drogą to ta kładka na Dańdówce to niezłe marnotrawstwo... Kładkę odremontowali, a schody z peronu 1 na kładkę dalej w rozsypce (i oficjalnie zamknięte taśmą...)
ciekawostka z nowego RJ:
KS 40337 17.12.11
Stacja/przystanek Przyjazd Odjazd Kurs
[b][u]Goleszów 15:15 15:43 mijanka z Regio do Katowic i EX do Wawy, turystom wybierającym się do Ustronia polecam 30 min spacerek, niestety później pociąg nas wyprzedzi
KS będą miały 2 kursy do Wisły:
Hahahha nieźle . Mogli go przez Bielsko puścić czasowo wyszło by na to samo a zawsze lepiej jest jechać i widoki podziwiać niż stać.
Wagon 2 klasy jest jeden .
A co do EN ,to owszem , była planowana .
I to jest informacja oficjalna z czerwca 2011 .
W sumie to jeszcze nie wiadomo , bo to się zmienia jak w kalejdoskopie.
neospazmina to że pociąg jedzie jako EN nie oznacza że z automatu nie ma w nim wagonów 2 kl. Jest parę EN W Czechach, Austrii, Słowacji i nie tylko z wagonami 2 kl.
Dokładnie, przykładem jest chociażby EN Slovakia rel. Praha - Kosice. W składzie są wagony sypialne, z miejscami do leżenia, a także z miejscami do siedzenia (bezprzedziałowy i przedziałowy). W Polsce się przyjęło, że w EN Jan Kiepura nie ma zwykłej dwójki, natomiast reguła to wcale nie jest.
ja wiem ale założeniem pociągu EN, podobnie jak i opis w rj, na www czy w wikipedi jest identyczny
"EN - POCIĄG NOCNY KURSUJĄCY W KOMUNIKACJI MIĘDZYNARODOWEJ, ZESTAWIONY WYŁĄCZNIE Z WAGONÓW SYPIALNYCH I Z MIEJSCAMI DO LEŻENIA"
skoro "była" planowana to co wtedy z jej łącznikiem czyli CHOPINEM? też jako EN by kursował? ja nie mówię że to zły pomysł...wszystkie nocne międzynarodowe powinny być pociągami kategorii EN, a dzienne EC (mówię o pociągach łączących stolice krajów bądź przez nie przejeżdżające, np. WAWEL, PRAHA, CHOPIN, VLTAVA, KASZTAN itd.) ale uwierzcie mi że gdyby SILESIA czy CHOPIN dostały kategorię EN cena poszła by w góóóóórę a frekwencja w dóóóóóół
np. tu widać zestawienie przykładowego EN z wagonami 2 klasy. Na 13 wagonów jest ponad połowa 2kl. Swoją drogą zdarzyło mi się jechać jakiś czas temu EN z villach do słowenii właśnie wagonem z miejscami do siedzenia. Był to EN 499, nawet rozkład PKP podaje, że są wagony do siedzenia.
W planach było że CHOPIN i SILESIA mają być pociągami kategorii EN ale po stronie polskiej .
W rozkładzie czeskim było coś takiego , był nawet oznaczony jako EN .
Podobno w ostatniej chwili czesi się wycofali ze zmiany kategorii .
Ja też pisałem do PKP IC w tej sprawie ,bo wracam silesią do domu z pracy .
Ludzi jest sporo w tym pociągu , nawet poza sezonem (mówię o dwójce)
Tak czy inaczej poczekajmy do rozkładu jazdy 2011/2012 ale już w oficjalnej wersji , bo przykładowo w takich Czechowicach - Dziedzicach silesia jest zapowiadana jako eurocity , i to od dobrego roku (jak nie więcej) I to wszyscy tak zapowiadają , bez wyjątku.
co do CHOPINA to w życiu nie słyszałam żeby ktoś tak mówił...jak możesz podeślij to pisemko?? bo jakoś nie wierzę że dla 1 osoby zrezygnowali ze zmiany kategorii...to że na db tak widniało to jeszcze nie dowód. KŚ widniały jako KM, ONDRASZEK jako D, IR Bielsko - Warszawa jako REGIO...dzisiaj rozmawiałam na Żelaznej z kilkoma osobami i w życiu nikt nie słyszał o tym że miały być nowe EN...jedyna plany jakie były to przetrasowanie CHOPINA, SILESI i VLTAVY, ale to po 2012 roku.
VLTAVA w relacji Praga - Moskva przez Warszawę Gdańską w Katowicach wagony z Krakowa do Pragi klasa 2 Terespol - Praga i Kraków - Praga,
CHOPIN w relacji Warszawa - Wiedeń / Budapeszt z wjazdem do Czechowic i tam dołączenie wagonów z KrK
SILESIA Kraków - Budapeszt / Wiedeń łączone z CHOPINEM w Cz-Dz.
tyle mają w planach na Żelaznej...swoją drogą ciekawe że nie ma jeszcze rj 11/12 a oni już mają plany na 12/13
Dzisiaj zauważyłem na stacjach Katowice Ligota i Tychy wywieszone na kartach rozkład jazdy obowiązujący w okresie 11.12.11 do 29.02.12. A teraz najlepsze jest to ,że to ten, który teraz obowiązuje a nie nowy. Chyba ludzi chcą wprowadzić w błąd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum