W końcu na Górnym Śląsku pojawi się jakiś IR na wagonach!
A czy Ślązak, Łużyce i Wielkopolanin nie mogłyby jeździć przez Oświęcim lub po prostu zostać skrócone do Katowic/Gliwic/zostać przedłużone do Bielska/Zwardonia?
Ze "Ślązakiem" i "Łużycami" mółby być problem bo do tej pory były wystawiane przez PR Kraków, a gdyby miały zostać wydłużone do Bielska/Zwardonia to wtedy by przejąc obsługę PR Katowice/Wrocław, a oni nie posiadają jednostek ED72, poza tym zmiana kierunku w Katowicach podczas remontu :/
Jeśli chodzi o jazdę przez Oświęcim to trasę trzeba sobie "zamówić" wcześniej, a wie ktoś co z "Barbakanem" ?
[ Dodano: 02-11-2011, 18:21 ]
Cytat:
A czy w NRJ będzie kursował IR Barbakan?
Wiem, że ma nie być łącznika Jelenia Góra-Ostrów Wielkopolski-Jelenia Góra.
Liczba połączeń wylotowych z Katowic jest ciekawa, aczkolwiek oferta jest nierelna przy dotacji na przewozy dla PR i KŚ na rok 2012 która ma wynieść według pisma z UM, które czytałem 137 mln zł
ale zwróć uwagę że są jeszcze pociągi Czechowice - Zebrzydowice / Cieszyn, Rybnik - Bielsko, Czechowice - Oświęcim, Gliwice - K.Koźle (?) Gliwice - Strzelce Opolskie (?) Katowice - Kraków, Rybnik / Racibórz - K.Koźle, Wadowice - Bielsko, Częstochowa - Kielce - które w całości lub w części należą do PR Katowice... nie wiem jak wyglądać będzie IR przez CMK, podobno SKRZYCZNE miało zostać w obecnych porach i terminach z wydłużeniem do Terespola...ale łba sobie nie dam uciąć
Szczerze mówiąc wątpię w to, aby PR utrzymywały "Skrzyczne" kursujące raz w tygodniu w dodatku na EN57, podczas gdy puszczają interREGIO Bielsko-Warszawa-Bielsko na wagonach to codziennie. No chyba, że ten IR Bielsko-Warszawa-Bielsko to ściema.
Jeżeli sprawdzą się te przecieki na temat tych IR do Warszawy ten z Wrocławia i Bielska, to będe w szoku brawa dla Przewozów Regionalnych można będzie tanio i szybko dojechać do Warszawy nie licząc na łaskę PKP IC.
mk1992, Faktem jest że taki rozkład PR jaki jest na poczatku o ile to się sprawdzi w co nie wierzę zawsze jest dużo przecieków czasami niestety marnych. Ale wiemy że ten rozkład będzie słaby i to jest wynikiem KŚ w którą marszałek wali pieniadze jak do studni bez dna, problemy rrozkładowe na śląsku zaczeły się z wejściem rozkładu 10/11 rozkład 09/10 był dobry dla linii K-T.G ( dodatkowe pociągi o 8:43 i 12:43) czyli jak marszałek powołał do zycia tzw. Koleje Śmieszne wtedy zaczeły sie problemy żale marszałka do PR i tak dalej szkoda że nikt nie zauważa że KŚ są na pewno droższe od PR. Twojego sformułowania że cieszysz się z takiego rozkładu na linii K-T.G pozwole sobie nie skomentować.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2011, 20:15
Wyrywasz zdanie z kontekstu, a to niedobrze. Przeczytaj raz jeszcze jaki jest powód mojego zadowolenia!
Niestety nie nastrajają optymistycznie przecieki podane przez koleżankę . Oby to się nie sprawdziło :/ Mam nadzieję , że rozkład jazdy na lini 154 Rybnik - Pszczyna pozostanie chociaż w takim stanie jak obecnie .
Z informacji jakie przesłał Urząd Marszałkowski Stowarzyszeniu Kolei Górnego Śląska w Rybniku w rozkładzie powinno pozostać nadal 8 par pociągów na lini 154 .Bielsko - Rybnik 4 pary pociągów + 1 Czechowice - Rybnik totalna lipa OBY NIE !!
ALE ZAPEWNE WIĘKSZOŚĆ PIENIĘDZY MARSZAŁEK MATUSIEWICZ PRZEZNACZY NA UKOCHANE FAWORYZOWANE KOLEJE ŚLĄSKIE ..
mk1992, No i co z tego to nic zmienia jakby jeździło więcej np. o 5 par połaczeń na tej linii ( K-ce-T.G) to by ktoś nie zauwazył fatalnego stanu tej linii? A teraz jak zmiejszą liczbę połaczeń na tej linii to ktoś łaskawie zauważy ten fatalny stan?
Cytat:
ALE ZAPEWNE WIĘKSZOŚĆ PIENIĘDZY MARSZAŁEK MATUSIEWICZ PRZEZNACZY NA UKOCHANE FAWORYZOWANE KOLEJE ŚLĄSKIE ..
Brawo widzę kolejną dobrą opinie. Taki rozkład jaki będziemy mieli to wyłącznie wina marszałka który jest odpowiedzialny za to jak wygląda kolej na Śląsku.
Słuchajcie, nie ma co się sprzeczać z niektórymi, bo jak słusznie zauwaznono, czekają oni na każde potknięcie KŚ, i każdą porażkę rozkładową (nawet przewidywane zawieszenia w Małopolsce i Zachodnio-Pomorskim) są skłonni zwalić na Koleje Śląskie. Narazie ta dyskusja wydaje mi się bez sensu, bo i tak nic nowego się nie dowiemy. Za kilka dni będzie rozkład na DB i wtedy będzie jasne co i jak z tymi połączeniami, bo nad wieloma z nich wisi widmo tajemnicy.
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2011, 21:26
Patryk180 napisał/a:
No i co z tego to nic zmienia jakby jeździło więcej np. o 5 par połaczeń na tej linii ( K-ce-T.G) to by ktoś nie zauwazył fatalnego stanu tej linii?
Jakoś w rozkładzie autorstwa Pana S. Biegi było 16 połączeń na tej trasie i też nikt nie zauważył fatalnego stanu infrastruktury. To może przy 8 ktoś zauważy. Może należałoby zlikwidować wszystkie pociągi na tym odcinku i wtedy Chorzów, Bytom, Radzionków i Tarnowskie Góry się zorientują, że coś zbyt mało mają pociągów i zaczną się doszukiwać przyczyn, a PLK-a spojrzy w faktury i zorientuje się, że coś zbyt mało kasy płynie za dostęp do torów na tym odcinku?
Patryk180 napisał/a:
Brawo widzę kolejną dobrą opinie.
Dobra, bo taka jak Twoja, więc inne są jakie? Z tego wychodzi, że złe, bo inne niż Twoja...
@dyżurny, nic dodać, nic ująć. A prawda jest taka, że w wielu przypadkach głównymi czynnikami powodującymi odpływ pasażerów jest fatalny stan infrastruktury i tragiczny marketing ze strony Przewozów Regionalnych. O ile niektóre promocje na prawdę mają sensowne i ciekawe, o tyle z ich reklamą jest już totalna lipa. Jak moim znajomym powiedziałem, że można do Katowic i Tarnowskich Gór pojechać wygodnie pociągiem w niecałe 30 minut za 3 zł. to przecierali oczy ze zdumienia, że w ogóle pociągiem można tak tanio się wozić. Bo skąd mieli o tym wiedzieć, skoro na dworcu kolejowym bywają tylko przy okazji wyjazdu na wakacje? No, ale lepiej zwalić wszystko na Koleje Śląskie. Dla zasady.
mk1992, Wine za taki rozkład PR ponoszą w całaści Koleje Śląskie.
Zgodzę się z tobą że reklama PR jest praktycznie żadna mam podobne doświadczenia jak mówie moim znajomym że płace za bilet miesięczny 42,33zł i ze jest to aż tak tanio ale nie przyciagniemy tych podróżnych takim rozkładem niestety. Nie zgodzę sie natomiast z tobą co do tej infrastruktury moim zdaniem nikt nie zauważy tego nawet jak nawet nie bedzie pociagów.
[ Dodano: 02-11-2011, 21:42 ]
Cytat:
Dobra, bo taka jak Twoja, więc inne są jakie? Z tego wychodzi, że złe, bo inne niż Twoja
Dobra dlatego że pokazuje w całości prawdę czyli fakty, a z faktami nie powinno się dyskutować.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2011, 21:47
Ja z kolei uważam, że dopiero wtedy ktoś to zauważy. Proste porównanie. Stan budynków na Karbiu już od dawna był nieciekawy, jak zresztą wielu innych w Bytomiu. No i dopiero jak PRAWIE doszło do tragedii, gdzie szczeliny w ścianach były na szerokość nawet 10 cm. to zarówno miasto jak i KW zauważyły problem i zaczęli robić coś w tym kierunku, aby zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom.
Bo Polacy to taki specyficzny naród, że z każdą rzeczą będą zwlekać do ostatniej chwili, ale jak już coś pierdyknie, albo zrobi się wokół szum, to dopiero wtedy zabiorą się do roboty. Z linią Katowice - TG może być podobnie. Jak nie będzie żadnego pociągu pasażerskiego, to sami pasażerowie to odczują, wszak są dni, kiedy nawet z Katowic wyjeżdża 30% składu czyli od czasu do czasu ktoś tym jeździ. Napiszą do PR, napiszą do UM, zrobi się szum, a jak media podkręcą temat, to długo będzie się mówić o problemie na tej linii. Takie jest moje spojrzenie na ten problem i myślę, że najlepiej będzie, jak na tym zaprzestaniemy, bo nie mam zamiaru na siłę przekonywać Cię do mojego zdania.
PAtryk180 napisał/a:
Dobra dlatego że pokazuje w całości prawdę czyli fakty, a z faktami nie powinno się dyskutować.
Tyle tylko, że najpierw ktoś te fakty musi ustalić. Ty? Ja? Wątpię. EOT.
mk1992, Wiem co o tym piszesz ale nie porównujmy budynków na Karbiu z tą linią którą jeździ garstka ludzi jedyne pełne pociągi ok 60% to poranne Lublince oraz skład o 15:19 i 16:41 oraz lepiej jest również w piątki tak to pustki przeczytaj ile dzisiaj jechało w wieczornym Lublińcu np. kto tym sie interesuje pewnie napiszą że z powodu takiej frekwencji nie ma sensu nic robić w tym wzgledzie. Prosty przykład linia Bytom - Gliwice obecny rozkład to kpiny a trochę ludzi już po reaktywacji jeździło był jakiś szum w mediach o ten rozkład ? Nie było niestety. Ja również nie zamierzam Cię przekonywac do swojego zdania swoje już napisałem czekam na oficjalny rozkład potem będe komentował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum