Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Kolej poluje na gapowiczów
Autor Wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-11-2011, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Moja opinia na ten temat jest prosta. Zwyczaj zgłaszania się po bilet jest nie nowoczesny, w 90 procentach przypadków konduktor i tak każe mi usiąść i sprzeda bilet przy kontroli. A co w przypadku kiedy na składzie jest zajętych dużo miejsc a mi się udaje w ostatnim wagonie znaleźć miejsce? Też mam lecieć na początek, wrócić i nie zastać wolnego miejsca( np. przed 9 godzinną podróżą)? Sorry, ale uważam, że w przypadku wszystkich pośpiechów przystanków jest na tyle mało, że zakichanym obowiązkiem drużyny jest się przejść po składzie i po prostu sprzedawać "brakujące" bilety. Pomijam sytuację np. że na odcinku Wrocław-Poznań konduktorzy nie wyjdą nawet ze służbowego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 11-11-2011, 20:36    Odpowiedz z cytatem

W pociągach TLK, podróżny bez ważnego biletu, obowiązany jest zgłosić się do konduktora w celu nabycia lub
legalizacji biletu, przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu.

Możesz spokojnie zająć sobie w sposób widoczny miejsce w wagonie i udać się do obsługi po bilet jeśli tego nie zrobisz przed zajęciem miejsca w pociągu.

Jak bardzo nienowoczesna to czynność ustala przewoźnik, pasażer chcąc skorzystać z usługi musi się temu podporządkować jeśli nie chce narazić się na sankcje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 11-11-2011, 20:55    Odpowiedz z cytatem

mateusz123, nie znasz realiów, a wykłócasz się ciągle... Obowiązek zgłaszania musi być! już dzisiaj (mimo obowiązku) pasażerowie kombinują na potęgę i jak tylko się da! Wyobraź sobie co by było gdyby tego obowiązku nie było!!. To że konduktor karze Ci usiąść na miejsce to już jest zgłoszenie (też tak robię) bo jeśli zgłasza mi kila osób na raz że chce kupić bilet, a muszę wydać przesyłkę konduktorską, pozamykać drzwi i przynieść wykaz pracy mechanika, to normalne jest że nie mam czasu, ale wiem ile osób i DOKĄD mam (bo jeśli ktoś chce jechać stacje, dwie a frekwencja jest taka że kontrola zajmie grubo ponad półtora godziny to poproszę by zaczekał przy służbowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 11-11-2011, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Prosty przykład - pociąg TLK z Wrocławia do Krakowa. W przypadku braku konieczności zgłoszenia braku biletu 90% podróżnych jadących do Brzegu czy Oławy nie kupowałaby biletu, tylko siadała gdzieś w środku/pod koniec składu i czekała na konduktora. Wszystkim obsługa by biletu sprzedać nie zdążyła, a nawet jakby raz na jakiś czas kupili bilet z dopłatą 10 zł to i tak byłoby to bardziej opłacalne niż codzienne kupowanie biletów w kasie. Takich przykładów i odcinków jest mnóstwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 11-11-2011, 22:28    Odpowiedz z cytatem

To jak opłaca się przejść i sprzedać bilety to w czym problem wziąć dodatkowych kondich? Ale w głowach władz spółeczek nadal tkwi "każdy kolejny pasażer to dodatkowa strata". I dochodzi do absurdów - albo nie chce im się chodzić, albo sprawdzają bilety kilkakrotnie. Normalnie być nie może.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 11-11-2011, 22:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jak opłaca się przejść i sprzedać bilety to w czym problem wziąć dodatkowych kondich?


No, imaginuj sobie, że jest pewna różnica (bardzo konkretna, wyrażona w PLN) pomiędzy opłacalnością sprzedaży biletów przez istniejącą drużynę, a zatrudnieniem kolejnego człowieka. Masz pojęcie, jak duże to są koszty dla firmy? Znacznie większe, niż comiesięczny przelew na konto pracownika. Tak z drugie tyle, co najmniej (!).

Rozwala mnie ta mniemaniologia ekonomiczna...

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 12-11-2011, 06:39    Odpowiedz z cytatem

Nie obraź się ET05, ale to jest takie typowe proste myślenie. Wyobraź sobie, że na pociągu Wrocław - Kraków mamy 6 wagonów. Obecnie drużyna jedzie w składzie dwuosobowym i przy obecnym systemie związanym ze zgłaszaniem ważnego biletu uczciwi podróżni jadący do Oławy zgłoszą się do obsługi i kupią bilet, nieuczciwi nie zgłoszą się i albo nie kupią, albo dostaną opłatę dodatkową. Skład do Opola bez większych problemów skontrolowany jest cały.
Teraz twoja opcja - zatrudniamy dodatkowych konduktorów i teraz mamy ich na składzie 6. Owszem wszystko pięknie, kontrola będzie przeprowadzona do Oławy, a pasażerowie widząc tyle osób z obsługi rozstawionych po peronie, znając nikłą szansę nie skontrolowania i tak zgłoszą brak biletu. Zarobił ktoś na dodatkowej obsłudze? Chyba nie, zyski na pewno nie przekroczą kosztów zatrudnienia czterech dodatkowych osób, które za Oławą nie będą miały już praktycznie nic do roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 12-11-2011, 07:29    Odpowiedz z cytatem

Sytuacja z zeszłego roku :
Wsiadłem sobie na Wschodnim do pociagu do Siedlec i standardowo udałem się do obsługi .
Usłyszałem : "zaraz przyjdę "
Czekam więc cierpliwie , przejechałem rembertów i idę drugi raz "spokojnie , zaraz przyjdę"
Więc dalej czekam . Poszłem jeszcze jeszcze w Mińsku i za Mrozami . Ostatecznie kierowniczka stwierdziła że zamknęła kasę .
Niestety takie sytuacje są na porządku dziennym .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-11-2011, 12:17    Odpowiedz z cytatem

danio,
Z całym szacunkiem, ale ja na pewno bym tak nie latał za kierownikiem. Zgłosiłem raz i starczy. A jak Sz.P Kolejarzowi nie chce się przejść po składzie to jego problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 12-11-2011, 19:55    Odpowiedz z cytatem

witja, jest poniekąd rozwiązanie... zrobić coś takiego co kilka lat temu było w PRach i to chyba tylko Poznańskich (ale do tego trzeba mieć ludzi - a na dzień dzisiejszy przynajmniej w IC nie ma chyba gniazda gdzie jest nadwyżka w zespole drużyn kond.)
Zespoły kontrolne, powołani do nich byli najlepsi konduktorzy i kierownicy pociągu, którzy stanowili taki zespół kilku a nawet kilkunasto osobowy, wchodzili oni na pociąg i przeprowadzali kontrole biletów na odc. jednej stacji. Uważam że były by odcinki w których takie kontrole powinny być przeprowadzane w poc. TLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 12-11-2011, 20:15    Odpowiedz z cytatem

witja napisał/a:


Teraz twoja opcja - zatrudniamy dodatkowych konduktorów i teraz mamy ich na składzie 6. Owszem wszystko pięknie, kontrola będzie przeprowadzona do Oławy,


A po co ma ich być aż 6 w tym pociągu? Jak widać tam jest potrzeba 1-2 dodatkowych, którzy nie muszą jeździć codziennie i mogą wtedy wzmocnić inny, równie oblegany odcinek. Regularne "naloty" wyrobią nawyk zgłaszania lub kupowania biletów w kasie.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 12-11-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

ET05, ale piszemy, Ci z kolegą Witja że w drużynach konduktorskich już teraz niekiedy jedzie nawet sam kierownik, gdyż nie ma kim jeździć... a co dopiero myśleć o wzmocnieniach!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-11-2011, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Szymek,
To faktycznie braki. Tak z ciekawości: na jakich obiegach/trasach jeździ się w pojedynkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 12-11-2011, 20:57    Odpowiedz z cytatem

rumburak napisał/a:
Cytat:
Jej celem jest uzupełnienie istniejącego systemu kontroli na krótkich odcinkach. Zdarzało się, że ludzie korzystali z tłoku uniemożliwiającego sprawdzenie biletów i jeździli pociągiem na krótkim dystansie - mówi Małgorzata Sitkowska ze spółki InterCity


Oho, "mądre głowy" w IC ciężko pracują, jak zniechcęcić kolejnych pasażerów kolei... Niby po co ludzie mieliby wsiadać w TLK, skoro KM lub SKM między Wschodnią a Zachodnią można przejechać kilka-kilkanaście minut prędzej, a jeżdżą one co chwilę?


Bo tu pewnie nie chodzi o tych co zaczynają podróż z W-wy Zachodniej/Wschodniej, tylko o tych co jeżdżą do Centralnej a bilety mają do Zachodniej/Wschodniej ( zależy skąd jadą). Taki bilet do Zachodniej/Wschodniej jest tańszy niż do Centralnego. Z tego co słyszałem to głownie chodzi o jeden kierunek, gdzie takie sytuacje występują nagminnie i nikt nie potrafił sobie z tym poradzić. Nie pytaj jaki, nie chce ,,spalić'' roboty chłopakom z ,,Renomy''
Podobna sytuacja była i w KM-ach - ludzie kupowali bilety np. do Rembertowa, a jechali do Wschodniej lub dalej, bo przecież nikt nie przyjdzie biletów sprawdzać.
Właśnie ,,Renoma'' swoimi nalotami oduczyła oszustwa naszych ukochanych rodaków. Teraz rzadko można spotkać podobną sytuację.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 12-11-2011, 21:04    Odpowiedz z cytatem

rufio198, oczywiście że i o takie odcinki chodzi, ale uwierz mi kolego, że i na dłuższych odcinkach ludzie jeżdżą bez biletu, na zasadzie "jak przyjdę to powiem że chce kupić", bardzo często osoby wsiadające na stacji gdzie nie ma kasy biletowej, lub kasa jest nieczynna, też to niestety wykorzystują... i tak ostatnio kilka osób z Mikołajowa do Obornik Śl. z kierownikiem poczęstowaliśmy wezwaniem do zapłaty, jeden Pan chociaż bardzo agresywny, to zapłacił na miejscu.

mateusz123, różne w zależności od gniazda, i głównie od tego czy kierownik się zgodzi... bo to jest jawne łamanie przepisów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl