Mam pytanie i chciałbym dostać konkretną odpowiedż na nie w miare możliwości . Chodzi mi o kierunek jazdy pociągu pośpiesznego międzynarodowego VLTAVA. Czy ten pociąg na odcinku Warszawa Zawiercie przejeżdża przez CMK czy tak jak w poprzednim rozkładzie przez Czewe?
Powinno się mówić Mierzeja Helska. Ale nazwa 'półwysep' przyjęła się i tak mówi większość. Nazwa "TLK Półwysep" jakoś mi bardziej pasuje, bardziej mi się podoba
Swoją drogą dziwne to bardzo, że od pewnego czasu pociagi TLK nie zatrzymują się już na p. o. Jastarnia Wczasy. Ten przystanek nie ma sensu dla pociągów regionalnych Gdynia - Hel. A dla dalekobieżnych - owszem - tam jest blisko do wielu ośrodków wypoczynkowych, pensjonatów, domów wczasowych i kwater prywatnych, itp, itd. Dużo ludzi tam wysiadało z dawnych pospiesznych.
Pociąg TLK "Posejdon" będzie kursował z Helu do Lublina. W Gdyni będzie łączony z wagonami z Kołobrzegu, i od Gdyni jako jeden skład przez Bydgoszcz-Toruń-Kutno-Warszawę pojedzie od Lublina. Podobna sytuacja była już w rozkładzie 2009/10 i 2010/11.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-12-2011, 20:54
Nie podoba mi się to, że na odcinku Warszawa-Łódź większość pociągów do Wrocławia dubluje się z łodziakami. Czy nie lepiej byłoby dodać do składów jadących do Wrocławia z trzy wagony i wytrasować je przez Skierniewice, a z łodziaków o tej porze zrezygnować?
Nom ... niestety. Dla mnie paranoją jest pociąg o 19 z Łodzi Kaliskiej, który nie zatrzymuje się na Widzewie, skąd odjeżdża 80% pasażerów w kierunku Skierniewic. napisałem zapytanie w odpowiednim temacie, ale odpowiedzi nie ma. A już godziny odjazdu pociągów - to jest poezja.
Odnośnie pociągów dalekobieżnych. Pomysł Norberta wydaje się sensowny, ale przepustowość linii jest zbyt mała. Pewnie też z obiegami byłby problem. W każdym razie popieram pomysł.
Henryk, pociągi DALEKOBIEŻNE jakimi mają być wszystkie PKP IC są z natury zrobione dla osób, które jadą z walizami. do jazy Praca dom są pociągi regionalne- i jedni i drudzy jeżdżą w obu typach pociągów, ale jest taka zasada- TLK- dalekobieżne, Regio, KM, KW, KŚ- regionalne.
A co do Lublina, to połączenia w kierunku Warszawy wypadają tragicznie- w szczycie porannym z Lublina są odjazdy 5.48 8.22 8.35- z czym te dwa ostatnie mają trasę pokrywającą się , aż do Kutna. Powinni przesunąć któryś z nich na wcześniejszą godzinę- i jak zwykle brakuje pociągów, którymi ludzie mogliby dożeżdżać do Warszawy do pracy.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Co do rozkładu to we Wrześni po godzinie 14 zatrzymuje się EX z Warszawy do Wrocławia ,ale z powrotem już nie , natomiast kilkadziesiąt minut później jedzie w stronę Wrocka IR do Międzylesia, no i jak jedzie z Dolnego śląska też zagląda do grodu nad Wrześnicą.Pewno podróżni dość szybko przerzucą się na co prawda mniej wygodnego , tańszego Irka , który staje w obie strony Nikomu by nie zawadziło by EX też zaglądał w drodze powrotnej.Coś czuje że przy pierwszej korekcie lub po Euro 2012 ten postój poleci, byle nie cały pociąg w ogóle to samo było swego czasu z EX a potem , EIC Warta, tez w tym mieście stawała tylko w stronę Poznania a z powrotem już nie no i biorąc w dodatku dość wysoką cenę biletu i nie do końca dopasowaną godziny jazdy "Warta " poleciała.Z tym że tu wycięli całą relację.
@Rafaello1973: (Ex)Słowacki przecież rusza dopiero od 1-ego Marca. Słowacki w marcu był wycięty ze względu na brak wagonów, Warta ze względu na małą frekwencję. IR Szczeliniec jedzie tylko w jedną stronę z powrotem jest tylko IR Starosta relacji Poznań Główny - Białystok.
Co do postoju Słowaka to albo powinien we Wrześni się zatrzymywać w dwie strony, albo nie powinien w ogóle...
Zgodzę się, że poranna dziura na szlaku Lublin- Warszawa to katastrofa. Ciekawe może PKP IC ma jakąś umowę z Contbusem, aby temu ostatniemu nabić pasażerów Uruchamianie 2 składów co kilka minut- 8:22 i 8:35- to zwykła niegospodarność, oby ktoś to zbadał.
kruk17, No i EIC Warta chyba ze względu na niską frekwencję w kierunku Poznania, ale ponoć od Poznania miał dobrą frekwencję.
Ogólnie rzecz biorąc jak na razie nowy rozkład jest na wielki plus, składy EIC i Ex godne standradu. No i wszystkie nocne składy TLK mają wagony 1 klasy, sypialny i kuszetka.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum