Na całość mojego pomysłu będą potrzebne 4 jednostki (2 z Jeleniej Góry [WŁÓKNIARZ (PR Łódź) + POMORZE (PR Gdynia lub PR Bydgoszcz)], 1 z Węglińca [WŁÓKNIARZ (PR Wrocław)], 1 z Międzylesia [POMORZE (PR Wrocław)]), tak aby po rozłączeniu/połączeniu we Wrocławiu i do Warszawy, i do Gdyni pojechały po 2 jednostki. Najlepiej by były to SPOT-y. A Twój pomysł też ciekawy.
Proponowałbym wydłużyć IR "Galicja" do Zagórza z wagonami do Krynicy w każdy weekend i w sezonie codziennie myślę, że to by był strzał w 10.
IR "Skrzyczne" w każdy weekend do Wisły, IR "Piast" wydłużyć do Olsztyna, a w sezonie do Ełku.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
ja bym proponował IR "Wanda" z Wrocławia do Rzeszowa a w sezonie do Zagórza, wydłużenie "Rybaka" w sezonie z Suwałk do świnoujścia i Kołobrzegu a i jakiś TLK łączący stolicę z Łebą i Ustką
[ Dodano: 17-02-2012, 18:20 ]
Sory że post pod postem ale dopiero teraz sobie przypomniałem co miałem napisać
Otóż mam tu przykłady gdzie PRy/KŚy mogliby uruchomić kilka składów tzw. przyspieszonych jak to było np: w 2006, 2007 roku
a oto one:
Z Gliwic do Częstochowy/z Częstochowy do Gliwic:
- "Paulina" (z Gliwic odj: 08:20, przyj: do Częstochowy 10:25) (z Częstochowy odj: 08:30, przyj: do Gliwic 10:36 - obsługiwane przez Elfy lub Filtry),
- "Barbórka" (z Gliwic odj: 12:20, przyj: do Częstochowy 14:24) (z Częstochowy odj: 12:40, przyj: do Gliwic 14:45 - obługiwane przez skład wagonowy),
- "Kłodnica" (z Gliwic odj: 16:20, przyj: do Częstochowy 18:25) (z Częstochowy odj: 16:30, przyj: do Gliwic 18:33 - obsługiwane przez skład wagomowy),
- "Pielgrzym" (z Gliwic odj: 19:50, przyj: do Częstochowy 21:55) (z Częstochowy odj: 20:10, przyj: do Gliwic 22:15 - obługiwane przez Elfy lub Filtry),
z Katowic do Tarnowskich Gór/z Tarnowskich Gór do Katowic:
- "Sztolnia" (z Katowic odj: 11:40, do Tarnowskich Gór przyj: 12:25) (z Tarnowskich Gór odj: 12:00; do Katowic przyj: 12:45),
- "Chechło" (z Katowic odj: 17:40, do Tarnowskich Gór przyj: 18:25) (z TG odj: 19:00; do Katowic przyj: 19:45),
^^ obsługiwane przez Elfy lub Filtry
z Gliwic do Krakowa Głównego/z Krakowa Głównego do Gliwic:
- "Karolinka" (z Gliwic odj: 09:10, do Krakowa przyj: 11:45) (z Krakowa odj: 09:50, do Gliwic przyj: 12:25)
- "Wanda" (z Gliwic odj: 13:40, do Krakowa przyj: 16:15) (z Krakowa odj: 13:15, do Gliwic przyj: 15:50),
- "Bazyliszek" (z Gliwic odj: 18:20, do Krakowa przyj: 20:55) (z Krakowa odj: 21:20, do Gliwic przyj: 23:55)
^^ "Karolinka" i "Bazyliszek" obługiwane przez Elfy lub Filtry, "Wanda" obsługiwana przez składy wagonowe
z Gliwic do Rybnika/z Rybnika do Gliwic:
- "Żona Sztygara" (z Gliwic odj: 10:40, do Rybnika przyj: 12:26) (z Rybnika odj: 11:05, do Gliwic przyj: 12:51),
- "Szarlota" (z Gliwic odj: 16:40; do Rybnika przyj: 18:26) (z Rybnika odj: 18:50, do Gliwic przyj: 20:36)
^^ Obydwa składy obługiwane przez Elfy bądź Filtry
z Katowic do Raciborza/z Raciborza do Katowic:
- "Olza" (z Katowic odj: 10:15, do Raciborza przyj: 12:05) (z Raciborza odj: 10:30, do Katowic przyj: 12:20),
- "Raciborzanin" (z Katowic odj: 15:45, do Raciborza przyj: 17:35) (z Raciborza odj: 18:00, do Katowic przyj: 19:50),
^^ Obydwa skłasy obługiwane przez Elfy bądź Filtry
W pierwszym pociągu dodałbym jeszcze postoje w Świebodzicach i Boguszowie Gorcach.
W drugim to z tym przystankiem w Środzie Śl. to chyba pomyłka. Albo pociąg na odcinku Wrocław - Legnica nie zatrzymuje się nigdzie (najbardziej wskazane) albo z przystankami jak pociąg InterRegio.
Podsyły to pociągi REGIO. Ten do Jeleniej nie staje tylko na stacji Wałbrzych Fabryczny, ten do Bolesławca staje wszędzie. Inaczej jest jak jadą już do Krakowa i na Podhale - grupa ze Zgorzelca przez Jelenią do Wrocławia jedzie jako REGIO, a z Bolesławca od razu jako IR.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 12:47
leewy1994 napisał/a:
z Katowic do Tarnowskich Gór/z Tarnowskich Gór do Katowic:
- "Sztolnia" (z Katowic odj: 11:40, do Tarnowskich Gór przyj: 12:25) (z Tarnowskich Gór odj: 12:00; do Katowic przyj: 12:45),
- "Chechło" (z Katowic odj: 17:40, do Tarnowskich Gór przyj: 18:25) (z TG odj: 19:00; do Katowic przyj: 19:45),
Powodzenia przy osiągnięciu takich czasów przejazdu na tych odcinkach. Choćbyś chciał wysłać z Tarnowskich Gór do Katowic ICE trzeciej generacji, to i tak nie dojedzie on szybciej, aniżeli w 70-75 minut. Tutaj jedyne co można zrobić, to zawiesić wszystkie pociągi pasażerskie na odcinku Katowice - Tarnowskie Góry - Katowice i przeprowadzić generalną modernizację szlaku.
ja bym proponował IR "Wanda" z Wrocławia do Rzeszowa a w sezonie do Zagórza
Dlaczego Wanda miałaby jechać akurat do Rzeszowa? Jakoś kojarzy mi się z innym miastem...
Co do Zagórza...Nie jeździ tam PKP IC mając dotację, to mają tam bez druta jechać PR i jeszcze wyjść co najmniej na 0. Nie ma szans.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 17:02
Dajcie spokoj, wiekszosc tutejszych propozycji jest tak nierealna, że aż w oczy kłuje. IR do Zagórza? Ile razy mozna wałkowac to samo Gratuluje poczucia humoru, ja nawet nie potrafie sobie tego wyobrazic w myslach.
Dlaczego nierealna? Bez przesady, skoro po 7 latach przywrócili połączenie kolejowe z Sandomierzem to i z Zagórzem też są szanse.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 17:36
Ale Sandomierz nie wymaga prowadzenia pociagow trakcją spalinową, a nawet jesli do Zagorza cos uruchomia, co zapowiadal w dosc zawoalowany sposob prezes Malinowski, to bedzie to pociag TLK. Na IR nie liczcie, bo IR to komercja, a trakcja spalinowa komercje i zysk uniemozliwia ze wzgledu na wielkie koszty (ponad 500 zl za godzine pracy lokomotywy spalinowej).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum