Chodzą słuchy, że od nowego RJ wszystkie ED74 mają przejść z Krakowa do Warszawy. Możliwe że, od grudnia na TLK 73104/37104 mogą powrócić wagony.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2011, 20:52
Urbi, kto Ci tak powiedział?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2011, 22:11
Moje propozycje: Powrót TLK Bielsko Biała-Gdynia przez Katowice, Bytom, Tarnowskie Góry, Herby Nowe, ZWK, Dąbie, Babiak, Piotrków, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew. Kursuje 5,6,7,1 w sezonie wydłużony do Zakopca i Ustki.
Powrót Fregaty na swoją stałą trasę, jednakże nieco zmodyfikowaną - Warszawa-Poznań-Krzyż-Stargard-Świdwin-Białogard-Kołobrzeg (Ex - kursuje w wakacje codziennie - wagony doczepne do Błękitnej Fali)
Dzienny IR do Kołobrzegu (z Poznania) przez Piłę, Szczecinek, Koszalin (wakacje codziennie, poza tym 5, 6, 7, 1 - ED72)
KW Express relacji Leszno-Bydgoszcz przez Wolsztyn, Grodzisk, Stęszew, Murowaną Goślinę, Wągrowiec, Gołańcz. Kursuje 5, 6, 7 (SA134)
Underground Silesia (KD) Wrocław-Legnica-Zgorzelec Miasto-Jelenia Góra-Kłodzko (5 i 7 w wakacje SA132 )
Dlaczego taki przebieg? Już uzasadniam.
1. Najkrótsze i prawdopodobnie najszybsze (mimo złego stanu torowiska między Kutnem i Płockiem, a także Sierpcem i Brodnicą) połączenie Łodzi i Trójmiasta
2. Za jednym zamachem taki pociąg zapewniłby obsługę dalekobieżną Płocka, Brodnicy i Grudziądza. Oczywiście w Kutnie musiałby być od strony Grudziądza skomunikowany z TLK do i z Warszawy
Co stoi na przeszkodzie? Brak druta między Sierpcem i Laskowicami. Wierzę jednak, że PKP IC powoli zacznie przywracać połączenia na trasach niezelektryfikowanych, swego czasu chodziły plotki o zakupie czeskich lokomotyw spalinowych - być może to prawda, może nie, nie wiem. Myślę, że takie połączenie ma rację bytu i cieszyłoby się powodzeniem.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2011, 00:59
susłowski, jednym postem pociągu nie uruchomisz. Musisz poczynić poważniejsze kroki, jeśli chcesz, aby taki pociąg jeździł.
Wiem
Rzucam tylko na razie tę propozycję tu, by inni użytkownicy mogli ocenić potencjał takiego połączenia, ewentualne zmiany, propozycje godzin wyjazdu itd. Nie mieszkam co prawda w pobliżu żadnej miejscowości z podanych, ale wiem, że taki pociąg załatwiłby kilka problemów za jednym zamachem. Problem - spalina. Myślę jednak, że wraz z coraz lepszą kondycją finansową PKP IC pociągów na liniach spalinowych będzie raczej przybywać. Musi też zostać stworzony lepszy klimat ze strony ministerstwa.
Nawet słanie ton listów i e-maili może być waleniem w ścianę, ale czasem może stać się tak, że nie potrzeba nawet tego, by coś zostało zrobione. Patrz: Sandomierz.
EC "Polonia" - Warszawa - Bielsko-Biała - Zwardoń - Bratysława - Budapeszt - Belgrad
TLK Gdynia - Warszawa - Bielsko-Biała - Zwardoń - Bratysława
IR "Mickiewicz" Poznań - Kluczbork - Bielsko-Biała - Żywiec - Zakopane w soboty, powrót w niedziele
IR "Skrzyczne" Warszawa - Bielsko-Biała - Zwardoń - od Bielska jako regio
Regio + Katowice - Bielsko-Biała - Zwardoń - Żylina - ok. 5.00, ok. 9.00, ok. 12.30, ok. 15.30, ok. 17.30
Regio + Kraków Główny - Sucha Beskidzka - Zwardoń - Żylina - ok. 6.30, ok. 16.00
@norbert, z tym TLK Szczecinianin to całkiem dobry pomysł. Jeśli już czepiamy się takich szczegółów to po prostu najlepiej by było aby to był przedłużony Gałczyński. Ale tylko do Chełma. Nie ma sensu prowadzić wagonów do Dorohuska, bo tam nawet pociągami REGIO nikt nie jeździ, a co dopiero dalekobieżnymi. Poza tym na stacji jest ograniczona ilość miejsca na manewry i zaplecze techniczne tak naprawdę nie istnieje. Więc przedłużenie tak - ale tylko do Chełma, dalej się po prostu nie opłaca.
Realnie patrząc, myślę że czy taki pomysł zostanie uwzględniony w IC (pisałem już wiele listów w tej sprawie) zależy od tego jak dużą popularnością będą cieszyć się pociągi iR Cisy , iR Bystrzyca i iR Prosna uruchamiane w tym rozkładzie łączące Chełm z Warszawą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum