Myślę ze dużo z tych pociągów można by było przedłużyć do Jeleniej Góry. W 2013 roku ma być remont linii kolejowej Zgorzelec - Jelenia Góra i pociągi pojada 90-100 km/h po remoncie.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Przedłużenie pociągu TLK 15107 Kopernik do Szczecina Głównego przez Piłę-Stargard….
W kilka godzin opracowałem zarys rozkładu pociągu od Bydgoszczy do Szczecina uwzględniając zmianę lokomotyw w Pile z elektrycznej na spalinową:
Warszawa Wschodnia 6:48
Warszawa Centralna 6:55/7:00
Warszawa Zachodnia 7:04/7:05
Sochaczew 7:38/7:39
Łowicz Główny 7:55/7:56
Kutno 8:22/8:23
Włocławek 8:59/9:00
Aleksandrów Kujawski 9:24/9:25
Toruń Główny 9:40/9:44
Solec Kujawski 10:13/10:14
Bydgoszcz Wschód 10:31/10:32
Bydgoszcz Leśna 10:38/10:39
Bydgoszcz Głowna 10:46
—————————————————————–
Bydgoszcz Główna 10:55
Bydgoszcz Zachodnia 11:00/11:01
Nakło n.Notecią 11:20/11:21
Piła Główna 12:00/12:15
Wałcz 12:45/12:46
Kalisz Pomorski 13:19/13:20
Recz Pomorski 13:37/13:38
STARGARD 14:24/14:30
Szczecin Dąbie 14:46/14:47
SZCZECIN GŁÓWNY 15:05
Argumenty przemawiające za utworzeniem takiego połączenia:
1. W chili obecnej miasta Szczecin i Stargard nie mają szybkiego i bezpośredniego połączenia z Bydgoszczą i Toruniem
2.Połączenie jest niezwykle istotne z punktu widzenia społeczności lokalnej, która w chwili obecnej ma utrudniony dostęp do urzędów, ośrodków akademickich i specjalistycznej pomocy medycznej zlokalizowanej w aglomeracji szczecińskiej.
Warto zaznaczyć, że PKP Intercity chce kupić 10 lokomotyw spalinowych, a to znaczy zielone światło dla takiego połączenia.
Czas przejazdu na wybranych odcinkach [linia nr. 18 i linia nr. 403]:
Warszawa Wsch.-Bydgoszcz 4h
Bydgoszcz-Piła 1h 5 min.
Piła-Stargard 2h. 30 min.
Stargard-Szczecin 32 min.
Razem: 546 km- czas podróży: 8 h 7 min.
Czas przejazdu na wybranych odcinkach [ linia 351]
Warszawa Wsch.-Szczecin Główny
Razem: 517 km- czas podróży: 6:46 min.
Ceny biletów według taryfy PKP IC odcinek Warszawa Wschodnia-Szczecin Główny przez Bydgoszcz-Piłę-Stargard :
BILET NORMALNY – 2 kl. 65,00 zł. 1 kl.100,00 zł
BILET Z ULGĄ 26% 2 k. 48,10 zł. 1kl. 74zł.
BILET Z ULGĄ 33 % 2 kl.43,55 zł. 1 kl. 67 zł.
BILETY Z ULGĄ 37% – 2 kl. 40,95 zł. 1kl. 63 zł
Pisałem do PKP IC w tej sprawie i niestety z powodu braków w taborze spalinowym to połączenie wystartuje najwcześniej w 2014r.
Połączenie kolejowe z Raciborza do Bielska Białej przez Rybnik Katowice
oraz z Bielska -Białej do Pragi przez Katowice ,Rybnik , Racibórz
połączenie Racibórz -Poznań główny przez Koźle,Opole ,Brzeg,Wrocław
połączenie Katowice - Hel
Warszawa Paryż
oraz Warszawa -Londyn
Połączenie kolejowe z Raciborza do Bielska Białej przez Rybnik Katowice
oraz z Bielska -Białej do Pragi przez Katowice ,Rybnik , Racibórz
połączenie Racibórz -Poznań główny przez Koźle,Opole ,Brzeg,Wrocław
połączenie Katowice - Hel
Warszawa Paryż
oraz Warszawa -Londyn
Katowice - Hel
Przecież obecnie kursuje TLK "Doker"do Gdyni a w sezonie letnim jest wydłużany do Hel więc nie ma tu sensu puszczać nowego pociągu(W nowym RJ również ma być ten pociąg)
Warszawa - Paryż
Jest taki przelotowy z Moskwy do Paryża ale tu nie wiem czy jest on dostępny dla zwykłego obywatela naszego kraju
Warszawa - Londyn
No to tu się zagalopowałeś i nie sądzę aby PIC takie połączenie puścił
Poprawiam się
Nie ma żadnego połączenia kolejowego Wrocław - Krynica Zdrój
Racibórz - Poznań żeby puszczony był przez Opole ,Brzeg Wrocław
Racibórz- Bielsko Biała
Wrocław- Kudowa zdrój
więcej pkp do Krakowa, Rzeszowa
A może jakiś IR Bielsko Biała - Poznań przez Lubliniec ,Kluczbork?Można by było wymyslec jakiś obieg ze Szyndelą.Np. Szydelia Bielsko B.-Poznań-Bielsko B. p.Wrocław miałaby obieg z IR Poznań-Bielsko B.-Poznań p.Kluczbork?
Jest połączenie z Wrocławia do Lublina przez Katowice,Kielce.Mi chodzi o uruchomienie połączeń z Raciborza ,Wrocławia
Ten pociąg Bielsko -Poznań dobry pomysł ale zadnen nie jedzie przez Racibórz.Mam syna w internacie i jest problem by się dostać do Wrocławia,trzeba do Koźla i potem czekać.Jest to trasa przez Opole,Brzeg,Wrocław ludzie są w tych pociagągach wiec nie wierze że nie ma pieniędzy na uruchomienie połączenia TLK ze stacji Racibórz do Wrocław a nawet dalej proszę o pomoc dziękję
Można go pociągnąć dalej na Północ (Dawna trasa Kordeckiego). Jeśli nie to proponuje IR zamiast TLK
A kto normalny pojedzie z Katowic pociągiem o 4.10? Jak się na niego dostanie? Co to za dziwna pora? Szkoda że nie o 2.10....
A może chodzi o to by ktoś z Bukowna dojechał do Kielc przed 7 ?
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-10-2012, 19:18
Cytat:
A może chodzi o to by ktoś z Bukowna dojechał do Kielc przed 7 ?
Baaardzo śmieszne. Dobrze może masz po części racje, a dokładnie omyliłem się o godzine. 5.10 Odjazd z Katowic. Pasuje?
Gdyby jechał dalej ( Warszawa / Lublin ) to 5.10 ostatecznie mogłaby być. Jeśli tylko do Kielc to godzina 7 byłaby optymalna. Pomarzyć ludzka rzecz, realia są jednak takie, że poza Sławków nie będzie z Katowic wcale pociągów.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-10-2012, 22:36
Myszka No wiem, że nic nie zostanie. Ale jest to propozycja. Powrót po godzinie 16 z Kielc odpowiada?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum