Do tej listy pociągów ze stacji Chełm, dorzuciłbym jeszcze IR Chełm - Katowice, z wyjazdem ze stacji początkowej 6-7 rano i dojazdem do Katowic 12 - 12.30. Następnie wyjazd z Katowic 16-16.30 i przyjazd do Chełma 22-23. Czyli dawne godziny pośp/TLK Sztygara.
Pamiętam jak Sztygar przez wiele lat wyjeżdżając z Katowic w godzinach popołudniowo - wieczornych, miał bardzo wysokie zapełnienie do samego Lublina. Zdecydowanie brakuje pociągu Kat - Lublin/Chełm z wyjazdem z Katowic 16-17. Każdy IR czy TLK, napewno miałby wysoką frekwencję.
Baaaaardzo mi się podobają te propozycje thassosa. Zwłaszcza pięknie brzmi "Bieluch" do Zakopanego, i "Książę Daniel" do Olsztyna. "Chełmianin" też jest cool tym bardziej, że bezpośrednie połacznie z Gdynią jest dla Chełma konieczne. Coraz więcej osób z Trójmiasta przenosi się na stałe do tego pięknego miasta i naprawdę nie mają jak dojechać. Ale przede wszystkim trzeba walczyć o przeniesienie bazy ICC do Chełma bo bez tego biorąc pod uwagę mentalność wielu osób pracujących na kolei niewiele da się zrobić w tej materii.
Mnie podsył Galicji jako Szrenica podsunął pewien pomysł:
Podsył 66721 Jelenia Góra 05:45- Zgorzelec 07:18 (p. Mikułową)
IR ŁUŻYCE 6320/1 Zgorzelec 07:45- Kraków Gł. 13:50 (p. Legnicę, Wrocław, Opole, Strzelce Op., Katowice)
IR ŁUŻYCE 3622/3 Kraków Gł. 14:10- Zgorzelec 20:15
Odsył 66728
Zgorzelec 20:45- Jelenia Góra 22:18
[ Dodano: 03-01-2012, 12:23 ]
Podsył 66723 Jelenia Góra 06:34- Zgorzelec 08:51 (p. Węgliniec- tam wymiana lokomotyw z IR ŁUŻYCE)
IR OLEŃKA 6120/1 Zgorzelec 09:10- Warszawa Wsch. 17:00 (p. Legnicę, Wrocław, Oleśnicę, Kluczbork, Częstochowę, Skierniewice)
IR OLEŃKA 1621/2 Warszawa Wsch. 10:23- Zgorzelec 18:45
Odsył 66726 Zgorzelec 19:09- Jelenia Góra 21:26 (w Węglińcu wymiana lokomotyw z IR ŁUŻYCE)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jedną z TeeLeK relacji Gdynia - Zielona Góra - Gdynia przetrasować na trasę przez Lębork, Słupsk, Koszalin, Szczecinek, Piłę, Poznań i dalej normalną trasą. Obie trasy są pod drutem, dodatkowo mieszkańcy Zielonej i okolic zyskaliby jedyne bezpośrednie połączenie z miastami pomorza zachodniego i środkowego.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Widzę tu dużo kosmicznych propozycji, ale według mnie południe Polski zasługuje na nocny pociąg międzynarodowy dlatego proponuję:
EN PADEREWSKI
Kraków Główny - Wrocław - Forst - Berlin - Hamburg Altona
Przy odrobinie fantazji można by włączyć to tegoż składu wagony relacji Kraków - Kopenhaga.
Skoro Czesi puszczają takie wagony teraz no to nam szkodzi.
Exsimus,
Czesi bardzo nalegali na połączenie z Kopenhagą ( zresztą tak jak Duny ). Praga jest bardzo popularnym i chętnie odwiedzanym miastem przez duńczyków. Pracuje w Danii od ponad dwóch lat i zarówno moi koledzy/kolezanki z pracy jak również ich rodziny czy znajomi bardzo chętnie odwiedzaja naszych południowych sąsiadów podczas urlopów. Swoja drogą jestem o to troche zazdrosny bo większosc z nich nie była nigdy w Polsce i jesli tylko mogę to zachecam ich do podróży do naszego pięknego kraju:)
Generalnie połączenie Kopenhaga - Praga to tylko dodatkowe wagony do pociagu CNL" Aurora" relacji Kopenhaga - Amsterdam/Basel.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Bo dla przeciętego Czecha i mówię tutaj prawdę, Polska to kraj z dużym uwstecznieniem we wszystkim gdzie ludzie niewiele zarabiają (w porównaniu z czeskimi zarobkami to prawda) i w którym poza Warszawą nie ma co zwiedzać. No i nasza kolej też nie ma tam dobrej opinii.
Pisząc " większość z nich nie była nigdy w Polsce " miałem na mysli Dunów a nie Czechów. Niestety zarówno dla Polaków jak i Czechów, Dania to ciągle zbyt drogi kraj na weekendowe lub urlopowe wypady.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
myślę, że temat połączeń międzynarodowych nie jest zły, ale tu muszą wychodzić z inicjatywą także inne kraje... ale nic nie mam na przeszkodzie, żeby PKP też wyszło. W czym byłby problem, gdyby do pociągów międzynarodowych dołączyć takie, które kursowałyby po obszarze naszego kraju, np tak jak jest w Kiev Expressie: Dorohusk-Warszawa (pomijam fakt, że Gdańska), albo do pociągu Kasztan (Kijów-Berlin) można dołączyć pociąg w relacji Dorohusk-Rzepin, a w pociągu Moskwa-Praga wagony Terespol-Zebrzydowice i tak dalej.
inne propozycje:
poprawić skomunikowania między poszczególnymi przewoźnikami, bo mam wrażenie, że czasami zapominają, że nie dowożąc konkurentowi pasażera, TEZ na nim nie zarobią, bo go nie powiozą w ogóle...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum